Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hassua terveydenhoitajana työskentelee 25v lapseton nainen joka perjantaina

Vierailija

valisti minua lastenkasvatuksessa koskien uhmaa, itsellä 4 lasta. Halusi kai päteä, selitti kuinka äidin tulee rauhallisesti suhtautua.... no kaikkienhan on jostain aloitettava.

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Niillä jotka sitä eniten tarvitsevat se valitettavasti menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Siellä korvien välissä on vaan onttoputki.

Vierailija

Onhan se helppo päteä ilman oikeita kokemuksia. Muistan itsekin 25-vuotiaana uutena äitinä lukeneeni täältä ihan pöyristyneenä, miten äidit kiroaa uhmiksensa alimpaan helvettiin. Kun itselläni oli vain yksi suhteellisen helppo vauva, olin niin hyvää äitiä että! :DDD

Vierailija

niin mullekin jäi nyt epäselväksi mitä sulle olisi pitänyt sanoa! Mulle on neuvolassa th sanonut muutamaan kertaan: "Jaa, ai jaa, vai niin, empäs osaa sanoa...". Kyllä mua se vähän ihmetytti.

Ehkä sä vaikutit siltä, että sulle on syytä muistuttaa rauhallisuudesta..? Ehkä th halusi sanoa jotain, koska eipä sille uhmalle toisaalta juuri muuta voi kuin olla itse rauhallisena..? Vai mitä sä siis olisit halunnut?

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

valisti minua lastenkasvatuksessa koskien uhmaa, itsellä 4 lasta. Halusi kai päteä, selitti kuinka äidin tulee rauhallisesti suhtautua.... no kaikkienhan on jostain aloitettava.

ja arvaapas mitä. Sillä on takanaan tämä juttu nimeltä KOULUTUS. Siinä käydään asioita läpi hieman laajemmalti kuin neljän lapsen äitien näkökulmasta, nimittäin asiaan perehtyneiden tutkijoiden näkökulmasta.

Jos sinä perustaisit kilpailevan vastaanoton, niin tuskin sinne kukaan tulisi. ajattele nyt itsekin, jos sulla ainoa kokemus on se, että sulla on neljä, siis peräti NELJÄ lasta, ja toinen on käynyt läpi koulut, joissa hyyödynnetään varmaan 4000:sta lapsesta saatuja tietoja, niin kumpikohan se teistä tietää lapsista enempi...

Sori, se et ole sinä!Pelottaa ihan, että joku terkkari saattais olla joku ap:n ajatuksenjuoksulla varustettu tollo, joka neuvoo omalla kokemuksella, kun pitäisi neuvoa koulutuksen tuomalla kokemuksella. huh huh...

Sori nyt vaan, mutta olen Th ja mulla on myös 4 lasta. Voin ihan suoraan sanoa, että se terveydenhoitajakoulutuksen aikainen opiskelu ei oo mulle juurikaan antanut eväitä neuvomaan muita lastenkasvatusasioissa. Ennemmin jatkuvasti karttuva työkokemus ja omat lapset ovat niissä asioissa opettaneet.

Vierailija

jos joku latelee esim. uhmaiästä jotain kirjaviisauksia. Onhan se totta, että äidin tulee pysyä rauhallisena, mutta paljon enemmän hyödyttäisi pohtia sitä, miksi äiti ei jaksa olla rauhallinen. Tarvitsisiko äitikin lepoa ja apua asioihin. Faktahan on, että suurin osa äideistä tietää, että pitäisi pystyä olemaan rauhallinen,mutta varmasti jokainen on joskus hermostunut siihen uhmaikäiseensä. Sitä ei nuori lapseton voi ymmärtää.

Vierailija

se on tosiasia.

olen valitettavasti joutunut työssäni kohtaamaan näitä ap:n kaltaisia monilapsisia perheitä,joissa äiti vain on naureskellut avulle..

säälittävää,että lasten elämä pitää pilata omalla kykenemättömyydellä äidiksi:(

Vierailija

Lainaus:

ja arvaapas mitä. Sillä on takanaan tämä juttu nimeltä KOULUTUS. Siinä käydään asioita läpi hieman laajemmalti kuin neljän lapsen äitien näkökulmasta, nimittäin asiaan perehtyneiden tutkijoiden näkökulmasta.

Jos sinä perustaisit kilpailevan vastaanoton, niin tuskin sinne kukaan tulisi. ajattele nyt itsekin, jos sulla ainoa kokemus on se, että sulla on neljä, siis peräti NELJÄ lasta, ja toinen on käynyt läpi koulut, joissa hyyödynnetään varmaan 4000:sta lapsesta saatuja tietoja, niin kumpikohan se teistä tietää lapsista enempi...

Sori, se et ole sinä!Pelottaa ihan, että joku terkkari saattais olla joku ap:n ajatuksenjuoksulla varustettu tollo, joka neuvoo omalla kokemuksella, kun pitäisi neuvoa koulutuksen tuomalla kokemuksella. huh huh...

Vierailija

Kokemus on monissa asioissa paljon tärkeämpää kuin kirjatieto. Ja voihan sitä kirjatietoakin olla ihan äideilläkin, jopa suurperheen äideillä.

Vierailija

10 nuorempaa sisarusta, joita on hoivannut tai sisarusten lasten luottohoitaja tai muuta sellaista.

Ei lapsimäärä takaa hyvää äitiyttä.

Vierailija

</p> <p>[quote]</p> <p>[quote kirjoitti:

vEnnemmin jatkuvasti karttuva työkokemus ja omat lapset ovat niissä asioissa opettaneet.

Eli neuvot mieluummin oman kokemuksen pohjalta kuin koulutuksesi pohjalta. Miksi olet sitten kouluttautunut? Olisit vaan laittanut työhakemuksen että on neljä muksua.

Vierailija

Mistä te sen tiedätte? Kysyttekö muka? En minä ainakaan tiedä onko meidän lasten terkkareilla tai äippäneuvolan terkkarilla omia lapsia. Ei ole tullut mieleenkään, että se jotenkin vaikuttaisi ammattitaitoon. Miten se muka vaikuttaa?

Sittenhän terkkareiksi pitäisi valita lestamammoja, joilla on 15 lasta, ette te neljänkään lasten äidit sinne pääsisi, kun lestoihin verrattuna teillä ei käytännössä ole lapsia lainkaan.

Vierailija

Lapsettomat aina väittää muuta. Koska olen sh itsekin, en todellakaan vähättele th:n koulutusta tai kokemusta, mutta kyllä minun mielestäni fiksumpi th älyäisi pitää jo soukempaa suuta neljän lapsen äidille. Älä ota itseesi, terveydenhoitajan yksinkertaisuutta vain vastavalmistuneena. Ei mitenkään sinuun liittyvää. Kyllä hän huomaa pian, mistä sitä kokemusta lasten kanssa saa. Ei ainakaan pelkästään kirjoista lukemalla. En minä silti hänen taitoaan vähättele, vaan suhtautumista tuohon uhma-asiaan. t. sh

Vierailija

kerran tiedät asioita enemmän, niin mitä sinun sitten tarvitsee siitä uhmasta siltä th:lta kysyä? Eikö ne kolme muka olekaan opettaneet sulle mitään lapsen uhmasta?

Ei näköjään. Ei se th mitään sille voi, että olet luupää, jolla ei asiat ihan heti mene jakeluun. Montako lasta tarvisit, että osaisit suhtautua lapsen uhmaan hienosti? Viisi, kymmenen?

Olisiko kannattanut jättää lapsiluku vähemmälle, tulee pakostakin mieleen, jos jotain ihan uhmajuttuja menee terkkarille selittämään, neljän lapsen äiti vielä. Ymmärtäisi jos yhden tai kahden, mutta neljän.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat