Onko totta että Jehovan todistajilta loppuu nyt kirjantutkistelut?

Vierailija

Miksi??

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

kuulostaa vähän liian "romantisoidulta" tuo sun näkemys.

On myös juoruilua, ulkokultaisuutta, kaksinaamaisuutta, tekopyhyyttä. et saa olla eri mieltä.

Sun pitää käydä myös ventovieraiden ihmisten ovilla kertomassa uskosta ja yrittää saada niitä kiinnostumaan siitä.

Et vietä joulua, synttäreitä yms. Et laula Maamme-laulua. Et ota verensiirtoa vaikka oma tai lapsesi henki olisi vaarassa.

Vierailija

ihan seuran perässä ei kannata mennä yhteisöön, minkä arvot ei kohtaa omia arvoja. no, sen sä varmaan hoksasit ihan itekki.

ite oon vapaakirkollinen ja meillä kyllä on toimintaa, ystäviä ja erilaisia ryhmiä. ja itse aikas uutena seurakuntalaisena voin sanoo et helposti pääsin "messiin". itekkään en evlutteihin päässy sisälle vaikka uskoon tulinkin.

netistä saa paljon tietoa eri seurakunnista. tervetuloa tutustumaan eri seurakuntiin.

Lainaus:

Mä olen miettinyt johonkin muuhun kuin evlut.uskoon hairahtamista juuri sen yhteisöllisyyden vuoksi. Kai minä johonkin nyt uskon, mutta luterilainen kirkko on vaan niin löyhä ja pateettinen. Kaipaisin just jotain "hengensisaruksia" ja uusia ystäviä!

Lainaus:

Ja aiemmin (siis tää muuttui vasta nyt 01.01.2009) kokouksia oli siis 3x viikossa,2h kerrallaan. Nyt yksi jäi pois.

Mutta kyllä suurin osa haluaakin olla läsnä,kokoukset ovat rauhallisia ja mukavia ja niissä saa hengellistä opetusta.

Itse en ole nyt muutamaan viikkoon päässyt kun olen raskauden takia istumiskiellossa (ja liikkumis) ja mua ainakin harmittaa kun en pääse näkeen ystäviä (siis kyllä mulla kylässä käy kavereita mutta kokouksissa on oma tunnelmansa)

Vierailija

Mä olen miettinyt johonkin muuhun kuin evlut.uskoon hairahtamista juuri sen yhteisöllisyyden vuoksi. Kai minä johonkin nyt uskon, mutta luterilainen kirkko on vaan niin löyhä ja pateettinen. Kaipaisin just jotain "hengensisaruksia" ja uusia ystäviä!

Lainaus:

Ja aiemmin (siis tää muuttui vasta nyt 01.01.2009) kokouksia oli siis 3x viikossa,2h kerrallaan. Nyt yksi jäi pois.

Mutta kyllä suurin osa haluaakin olla läsnä,kokoukset ovat rauhallisia ja mukavia ja niissä saa hengellistä opetusta.

Itse en ole nyt muutamaan viikkoon päässyt kun olen raskauden takia istumiskiellossa (ja liikkumis) ja mua ainakin harmittaa kun en pääse näkeen ystäviä (siis kyllä mulla kylässä käy kavereita mutta kokouksissa on oma tunnelmansa)

Vierailija

Vierailija

Mutta joo,ei se pelkkää hengensisarruutta ole,vaikka itsekkin olen siis Jehovan todistaja.

Paljon sitä ja sitten se minulle vaikein osuus,eli nimenomaan ovelta-ovelle työ.. täytyy myöntää,että välillä se ottaa koville vaikka tiedänkin tekeväni oikein.

Ei ole mukavaa kuunnella parjausta tuntemattomilta...

Mutta siis kyllä meillä on kuitenkin hyvin lämminhenkiset kokoukset ja paljon hengellistä keskustelua ja seuraa :)

Vierailija

kokoukset nykyaan siis torstai ja sunnuntai? Onko sunnuntain esitelma myos lyhentynyt puoleen tuntiin? Ennenhan se oli kait 45 min. Onko sunnuntain kokous pituudeltaan lyhentynyt kahdesta tunnista?

Vierailija

Koska kokouksiin pääseminen joissain paikoissa (paikkakunnilla/maissa) on osoittautunut HYVIN vaikeaksi (bensan hinta,kokoontumiset kielletty,pitkät välimatkat jne jne) niin maailmanlaajuisesti on päädytty tähän että 2 kokoontumista per viikko on kohtuullisempaa.

Lisäksi halutaan perheille enemmän aikaa tutkia sekä noiden kahden jäljelle jäävän kouksen aineistot+ perheenä raamattua. Nyt on ihmisillä niin kiire koukousten ja kenttäpalveluksenkin kanssa,että henk.koht ja perhetutkisteluille ei kokousten,kentän ja töiden/koulun/tmv jälkeen oikein jäänyt aikaa.

JA kirjantutkistelut eivät varsinaisesti lopu. Kokousohjelmia jäsenneltiin uudestaan ja nyt kirjantutkitelut on myös samana päivinä kuin "entiset" teokraattinen palveluskoulu jne,eli tiivistettiin vain ohjelmaa.

Useilla pienillä paikkakunnilla joissa pitkät välimatkat (eli esim 50-150km kokoukseen) näin on tehty jo vuosikausia.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat