G: Paras asuinalue autottomalle yksinhuoltajaperheelle Uudellamaalla.

Vierailija

Hyvät koulut ja palvelut sekä julkiset liikennevälineet kävelyetäisyydellä.

Ei sellaista tai ollakkaan,

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Ehditkö vielä neuvomaan?

Mistä voi hakea vuokra-asuntoja?

Entä aso-asuntoja?

Rahaa on jonkin verran takana (n. 100.000) kunhan tämä koti saadaan myytyä.

Vierailija

Mä ainakin viihdyin täällä Lepuskissa niin ydinperheellä, yksinhuoltajana kuin nyt uusperheelläkin. Yhteydet Helsinkiin on hyvät. Espoon sisäinen liikenne on tietty huonompaa, kuten kuvaan kuuluu ylipäätään Espoossa.

Vierailija

Millaiset koulut Leppävaarassa ja Olarissa?

Onko asiallista porukka vai häiriköitä kuten esim. Vuosaaren maajanmuuttajavoittoisissa kouluissa/ -luokissa.

Vierailija

niin asuin siellä muutaman vuoden. Kouluja ei pienet lapsemme vielä käyneet mutta niitä on kehuttu. Palveluja on runsaasti mm. Iso Omena ja Tapiola. Länsiväylää ja kehä II pitkin pääsee moneen suuntaan busseilla. Huono puoli on se että asunnot ovat melko kalliita.

Vierailija

Mut joo, jos tarkoitit Etelä-Leppävaaraa, niin täällä on kaikki tarvittava. Kauppakeskus Sello, jossa 2 isoa markettia. Koulu, päiväkoteja, Kela löytyy, pankkeja ja julkinen liikenne toimii. Juna-asema kävelymatkan päässä, samoin bussit. Niin ja nyt on vielä oma leffateatterikin :-D Ei täältä tarvii lähteä mihinkään juuri koskaan.

Ilman autoa ollaan pärjätty loistavasti.

Vierailija

ainakin VAV:ilta (www.vav.fi), samoin vuokra-asuntoja. Asot uusia, kuten kaikki asunnot täällä, ja niistä maksettava kuukausivuokra kohtuullinen. Satatonnia ei riitä kolmioon täällä mitenkään päin, se on 250t selällään, jos Kartanonkoskelta kolmionkin meinaa hankkia. Meillä aso-kolmio 2005 rak. talossa, sain asunnon hyvin nopeasti (jonotusnumero tosin oli jo melkein vuoden vanha) ja aso-maksu 26000. Vuokraosuus 620. Kannattaa heti pyytää aso-numero Vantaan asuntotoimistosta, käy koko pk-seudun alueen asoihin.

Lama on ohi jossakin vaiheessa, joten en viitsisi lietsoa sillä. Kartanonkoskelle ja Ylästöön nousi koulut, jotka on vertaansa vailla. On englanninkielistä kouluakin jne. Vantaan taloustilanne on tietenkin Espoota kehnompi, mutta opetuksen tasoon se ei välttämättä ensimmäiseksi vaikuta.

Vierailija

Ja mä oon sen vanhempainyhdistyksen pj, terkut vaan tutuille! :-) Hyvältä vaikuttaa, tyttö on nyt käynyt koulua siellä menneen lukukauden. Kesällä tänne muutettiin.

-3-

Vierailija

Ennen kuin lainaan Ruusutorpan kirjoittajaa niin huomautan minäkin, että kirjoitusten järjestys näköjänsä vaihtuu. Kolmoselle merkattu meneekin vitoselle tms.

Siitä viis.

Meidän lapsi käy Ruusutorpan koulua

Ja mä oon sen vanhempainyhdistyksen pj, terkut vaan tutuille! :-) Hyvältä vaikuttaa, tyttö on nyt käynyt koulua siellä menneen lukukauden. Kesällä tänne muutettiin.

-3-

Vierailija

Asutko kerrostalossa? Voiko suositella kerrostaloalueita sillä suunnalla?

Millaiset koulut ovat? Ala- ja yläaste? Entä lukio?

Ovatko Sellon läheisyydessä olevat asunnot kovin rauhattomia?

ap

Vierailija

Onko harrastuksia? Millaisia asioita arvostat? Minkä tyyppinen työ ja missä? Onko rahaa käytettävissä? Pitäjänmäki/Pajamäki länsi-Helsingissä ovat hyvien kulkuyhteyksien varrella, puistoja, lapsiperheitä ja tavallisia ihmisiä suurinosa asujista. Itse olemme viihtyneet, vaikka emme yh-perhe olekaan.

Vierailija

peukkuja täältä. Kaukana kaikesta ja toisaalta lähellä kaikkea :D Oon tykästynyt aivan kovasti, kun erotessani tänne lapsen kanssa keväällä muutin. On vuokra-asuntoja, aso-asuntoja ja omistusasuntoja joka koossa ja hintaluokassa. Useita kouluja, lasten kerho- ja harrastustoimintaa, kirjasto, kauppakeskus Jumbo ja miljoona muuta kauppaa ja markettia kävelymatkan päässä, Tikkurila bussilla 10min ja sieltä juna kaikkialle, keskustaan bussilla noin 30min.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat