Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko lypsänyt ikinä lehmän käsin?

Vierailija

Tämä ei ole mikään seksikysymys sitten!

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Livenä en kehtais edes myöntää. Meillä siis nyt muita eläimiä kuin lehmiä. Mutta maitotilalta olen kotoisin, ja silloin nuorempana oon käsinlypsyä muutaman kerran yrittänyt, mutta ei siitä oo mitään tullut. En vaan saanut mitään ulos. Oon sellainen pikkuisen arka, enkä kyllä osannut yrittääkään riittävän ronskilla otteilla.

Meitä oli silloin lapsuudenkodissa lapsia sen verran, että mua ei ikinä tarvittu lypsämään, eikä ketään kiinnostanut sitä tosissaan opettaakaan, koska en ollut siihen niin suuntautunut. Vaikka meillä ois ollut molemmat vanhemmat ja pari lastakin oksutaudissa, niin vielä riitti joku muu lypsämään ja minä jaoin rehut ja mätin sonnat, niihin hommiin kun ei tarvittu taitoa eikä rohkeutta.

Vierailija

meil oli lapsuuskodis lehmiä, ei valitettavasti oo enää, olis kiva et omat tyttöniki saisivat olla näitten ihanien eläinten kanssa tekemisissä enemmän. ite lomitin isääni 13-vuotiaasta alkaen hänen lomillansa...

Vierailija

Konelypsyyn tottuneet nykylehmät ovat vain aika tiukkoja käsinlypsettäviä, mutta välillä joutuu tyhjentämään esim. yhden tulehtuneen neljänneksen käsin, kun maito on niin sakeaa ettei tule koneella ulos.

t.emäntä

ps. Miksi tämä asia kiinnosti sinua :) ?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat