Meille tuli miehen kanssa kinaa:) Auta ratkaisemaan se:)

Vierailija

mitäpä luulet???

Kommentit (13)

Vierailija

Lainaus:

Niin itsekin teen enkä ole juuri koskaan sairaana.

Samat sanat. En juuri koskaan anna sairaudelle "valtaa" ja mene lepäilemään koska olen "sairas" vaan yritän elää normaalia elämää. Monesti flunssanpoikanen menee ohi. Luulen että osittain johtuu myös siksi, että en ajattele koko flunssaa. Välillä on rajumpikin flunssa, mutta en taivu ihan helpolla.

Olen kyllä kipeänä tosi harvoin. Saikulla olen ollut tunnin verran viimeisen kymmenen vuoden aikana :-O

ap, jos miehesi kokee että voi hyvin mennä jäädyttämään kenttää, anna mennä. Kyllä hän itse parhaiten tietää mitä kunto kestää.

Vierailija

Siis niinkin pienestä asiasta kun että jos on kipeä. Siis flunssaa. Ei kuumetta(ainakaan paljoa) NIin kumpi parempi? mennä sänkyyn lepäämään ja potemaan vai touhuta jotain että flunssa menis vaan ohi. mennä siis vaikka pihalle(-18) Jäädyttämään jäkiskenttää?

Vierailija

jotain tulehduskipulääkettä ja kuumaa juotavaa ja rentoa oloa. ei se flunssa parane siellä kenttää jäädyttäessä, mutta tosin jos on lievä niin ei se välttämättä huonommaksikaan mene jos on kunnolla pukeutunu.

Vierailija

Lainaus:

jotain tulehduskipulääkettä ja kuumaa juotavaa ja rentoa oloa. .

Johtuu siitä että lämmintä juodessa kurkkukin tietenkin lämpenee ja lämmin alusta helpottaa virusten/bakteerien lisääntymistä. Lämpimän juominen toki helpottaa oloa mutta ei siis auta parantumaan.

Kylmän nesteen juominen taas ei edesauta bakteerien/virusten lisääntymistä ja huuhtelee bakteereita/viruksia vielä poiskin.

Vierailija

bakteerien kasvu hidastuisi. Sitä paitsi flunssa on yleensä virusperäistä - virukset taas elävät kehon omien solujen sisällä, joiden lämpöä taas säädellään ihan kehon toimesta.

Hunaja kyllä tutkitusti auttaa kurkkukipuun. Ilmeisesti sen antidioksidantit tehostavat elimistön puolustautumista tai sitten vain sen sokeri lisää limaneritystä, joka taas helpottaa limakalvojen toipumista.

Vierailija

mies taas että ihan hyvin voi tonne ulos mennä touhuilemaan.

Mies itse sanoi että laita tänne asiasta kysymys:)

No joo ei se varmaan kyllä vaarallista ole jos sitä kenttää jäädyttämään menee. Eikä siellä kauaa tarvi seistä ku kenttä kohta valmis:)

t ap

Vierailija

Jos on todella flunssanen ja tukkoinen niin en mä ainakaan jaksa tehdä yhtään mitään. Ja mielelläni olen aika rauhassa senki takia ettei tule mitään jälkitauteja

Vierailija

...bakteerit lisääntyvät huomattavasti nopeammin lämpimissä olosuhteissa kuin kylmissä - siihenhän liittyy myös ruoan säilytys jääkaapissa eikä ikkunalaudalla auringossa. Sama siis ihmisen elimistössäkin. Jos suu ja kurkku ovat lämpimiä niin bakteerit suorastaan villiintyvät verrattuna siihen että joisi kylmää. Ja tietenkin mitä makeampaa juotavaa niin sen pahempi. Yleensähän juuri nuo kuumat juotavat ovat hyvin makeita.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat