Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Thaimaassa käyneitä linjoilla?

Vierailija

Haluaisin vähän kysellä millaista on ollut esimerkiksi Khao Lakissa lasten kanssa ollut? Onko kovin rauhatonta? Mitä on matka maksanut ja onko ollut hintansa väärtti?

Haaveilemme koko perheen parin viikon lomasta jossain lämpimässä, rauhallisessa paikassa jossa voisi syödä muutakin kuin brittien herkkuja eli ranskalaisia ja burgereita. Pitäisi olla hyvät biitsit tietenkin :-).

Viisihenkisen perheen lomailu tulee joka tapauksessa kalliiksi joten mies meinasi, että mennään sitten samantien Euroopan ulkopuolelle.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Thaimaassa matkan hintaa taitaa nostaa se että isomman perheen on vaikeampi löytää isoa huoneistoa johon koko prhe mahtuisi, siksi matkasta tullee kalliimpi kun pitäisi ottaa 2 huoneistoa? Olisko näin..

mellä 2+2 ainakin maksaa thaikkuihin tosi vähän mun mielestä.

Vierailija

ostivat lennot ja hotellin eri paikoista netistä molemmat.

4 henkeä, söivät ulkona aamiaisen ja kaksi muuta ruokaa ja yhteensä meni rahaa

7000 euroa mukaan lukien ostokset.

Ruoka on halpaa joten kokkailla ei kannata itse. Neljän hengen ruoat juomineen ja jälkiruokineen tyyliin 12 euroa.

Saivat edulliset lennot.

Vierailija

Esimerkiksi kahden viikon Kreikan matka tai kahden viikon Thaimaan-matka niin Thaimaan-matka on käyttörahoineenkin yli 2 kertaa kalliimpi.

Lainaus:

Ja edelliselle; Kaukomatkalla matka itsessään on kallis, mutta eläminen paikan päällä niin paljon edullisempaa, ettei se loppujen lopuksi tule juurikaan kalliimmaksi. Tai no, riippuu tietysti lomailutavoista ja kohteestakin, mutta jos vähän katsoo, mihin rahansa hassaa...

Ainoa miinus on pidempi matkustusaika, eli viikoksi ei juuri kannata lähteä.

Vierailija

Me otettiin taksi hotelin edestä joka vei meidät "korkeasaareen" matkaa oli noin

ehkä vähän yli 10km.Kuski odotti meitä sen aikaa kun pyörimme tuolla korkeasaaressa ja toi meidät takaisin hoteliin.Maksoi 10 euroa!!

Mun mielestä halpaa.Siis tämä tapahtui Phuketissa

Vierailija

Mun mielestä Thaimaa o jopa halvempi kuin joku kanaria! Siis jos ynnää sekä matkan että käyttörahat. Meillä esim kanarialla meni viikossa 1500eur, 2 aik + 2 lasta ja jouduimme jopa pihistelemään ostoissamme. Thaimaassa meillä meni 1100eur 10 päivässäja elimme ihan vapaasti ei tarvinnut laskea pennejä!! Söimme paljon paikallisia ruokia, riisiä, kanssa ja sen sellaista. Kalliimpaa ruokaa olisi ollut pihvit ja hampurilaiset.

Lennotkaan ei mun mielestä ole niin pahat etteikö viikoksikin voisi lähteä, suora lento phukettiin 10tuntia, kanarialle se on 6 tuntia eli 4 tuntia sinne tänne?

Lennot maksoi finkkujen kautta 620/hlö. Hotellin voi valita maksukyvyn mukaan. Niitä löytyi ihan 150eur-> /viikko 4 hengelle kun itse varaa suoaan netistä, esim HelloPhuket on ollut meillä luotettava. Varaat netistä mieluisan ja he vahvistavat ja veloittavat luottokortilta varausmaksun...me varasimme saman hotellin mikä on myynnissät myös finkuilla ja aurinkomatkoilla, mutta saimme sen paljon halvemmalla kun itse otimme ja sen vaan le lennot matkanjärjestäjältä. Oppaan palveluita voi kuitenkin tarvittaessa käyttää silti siellä jos tarve vaatii niin.

t. 4

Vierailija

Kuten jo sanoin, riippunee matkustustavoista.

Jos vain vertaa matkatoimiston hintoja suoraan (vrt esim. high-season ja low-season)ja arvioi käyttökulut tuntematta toista maata, (kakkonen ei ollut käynyt) saa varmaan tulokseksi tuon kaksi kertaa kalliimman hinnan.

Vierailija

Tottakai sitä pääsisi halvemmalla kun matkaisi lähemmäs, mutta jos aikoo viettää pari viikkoa lomaillen joulun ja uuden vuoden tienoilla niin pakkohan sitä on kauas lähteä.

Vierailija

Jos on pieniä lapsia, niin voin suositella. Jos sitten sellaisia vanhempia lapsia, jotka kaipaavat jotain iltamenoa niin sellaista ei tuolta löydy. Ei meillä ole ainakaan ollut koskaan mitään ongelmia auringon kanssa. Lapsi (nyt 4 vee) ei ainakaan ole koskaan valittanut, että olisi liian kuuma, vaan nauttii siinä missä aikuisetkin. Lapsella on pitkähihainen uikkari, aurinkohattu ja näkyviin paikkoihin rasvaa niin ei tarvitse edes pelätä, että palaisi. Altaalla ja rannalla viihtyisi vaikka kuinka. Koko loma yleensä sujahtaa niin, ettei tule kiukun kiukkua, vaikka kotona elämä on yhtä tahtojen taistelua.

Khao Lakissa oltiin viimeksi ja on todella rauhallinen paikka. Kuitenkin pääkadulta löytyy paikallisia ravintoloita vaikka millä mitalla (n. 50 kpl karkea veikkaus). Pöytä täyteen ruokaa, oluet ja limut ja hintaa tuli enimmilllään n. 20 euroa. Tossa on sitten jo keitot, salaatit ja 4-5 muuta ruokaa. Usein syötiin halvemmallakin. Löytyy toki länkkäriruokaakin mutta se on sitten selkeästi kalliimpaa. Eli ei ihan kyllä euroopassa syö sillä hinnalla. Sitä päitsi jos talvella haluaa lämpimään niin pakkohan sitä on lähteä vähän Eurooppaa pidemmälle, jollei sitten halua Kanarialle. Ja huonolla tuurilla siellä sitten sataa koko viikon ja lämpöä on +15 astetta. Näin meille ainakin kävi sillä elämämme ekalla ja vikalla kanarianlomalla.

Varsinaisia ostoksia ei Khao Lakissa voi tehdä paitsi perinteisiä t-paitajuttuja, rantakenkiä ym. Paikalliset markkinat on kolme kertaa viikossa lähistöllä ja siellä on sitten enemmän kaikkea kivaa "kräsää", lompakkoa yms. löytyy todella halvalla. Jos haluaa vuokrata auton kuljettejineen niin Phuketiin on reilun tunnin ajomatka. Itse kierrettiin yhtenä päivänä kaikki isot marketit, joissa vaatteita, leluja, kosmetiikkaa yms. Auto 8 h ajaksi kuljettajineen maksoi 80 euroa.

Suosittelen ehdottomasti. Sitten on tietysti näitä huutelijoita, että on ihan turistipaikka. No niin on ja halusimme tai emme, turistejahan me olemme kun lomalle lähdemme. Nuorempana haettiin usein extreme-kohteita ja on nähty paikkoja, joista monet vain voivat haaveilla. Kuitenkin kun lapsen kanssa reissaa arvostan eniten sitä, että kaikki toimii. Tärkeätä on myös hyvä hotelli, isot uima-altaat ja lastenallas, rannan läheisyys ja kävelymatka iltaisin ravintoloihin. Siinä on ainakin meidän perheen loman avainainekset.

Vierailija

Esim vesiskootterilla ajaminen oli PALJON halvempaa kuin tuolla Turkissa.

Ja täytyy sanoa että tuo teini nauttii kun on edullista shoppailla.

Vierailija

Tuolla hinnalla olen useasti matkustanut mm. Espanjassa sisältäen lennot ja majoituksen ja kuljetuksen lentokentältä hotelliin. En ole vielä tuolla hinnalla, enkä kaksi kertaa kalliimmallakaan Thaimaahan päässyt.

Vierailija

halusin vain tuohon hinta-asiaan suurperheellisenä kommentoida, että tuleehan matkat aina kalliiksi, mutta tuon kaukomatkan hinnalla tekee kaksi matkaa vaikka etelä-eurooppaan, siksi me harrastetaan niitä että päästään useammin jonnekin.

Vierailija

Kreikassa on jo melkein samat hinnat kuin suomessa vai mitä?

Jos meidän perhe syö esim viikon joka päivä ravintolassa tuolla Kreikassa niin hinta on aika korkea.Ens kuussa meidän poppoo lähtee Phukettiin.Otettiin pelkät

lennot Aurinkomatkalta ja netistä sitten hoteli(perhehuone).Vuonna 2006 oltiin kanssa Phuketissa a mulla meni vähemmän rahaa siellä kuin viikon matkalla Turkissa.Heh ostin esim Phuketista 7 paria kenkiä.Ja pojalle ostin 5 farkut ;)

Vierailija

ja kyllä perhe matkailee huomattavasti edullisemmin Euroopassa. Jo matkat ovat murto-osa Thaimaan matkan hinnasta.

Lainaus:

Kuten jo sanoin, riippunee matkustustavoista.

Jos vain vertaa matkatoimiston hintoja suoraan (vrt esim. high-season ja low-season)ja arvioi käyttökulut tuntematta toista maata, (kakkonen ei ollut käynyt) saa varmaan tulokseksi tuon kaksi kertaa kalliimman hinnan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat