mukista juomisen oppiminen?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Haluaisin alkaa vähitellen lopettamaan imetystä. Vauvalla ikää 7kk. Ei ole juurikaan pullosta juonut. Olen kuullut kommentteja ettei tuonikäistä kannattaisi enää opettaa pullolle, vaan suoraan juomaan mukista. Onko kokemuksia tällaisesta, kuinka nopeasti mukista juomisen oppii? Kuinka paljon pitäisi saada päivässä maitoa?

Kommentit (8)

Vierailija

ei kannata opettaa enään pullolle, oppii varmasti aika nopsaan käyttämään nokkamukia.

Esikoiselle annettiin 4kk vanhana maitoa nokkiksesta kun pullo ei kelvannut ja äkkiä oppi huikkaa ottamaan(6kk vanhana joi ihan itse) n.1v2kk vanhana alkoi juomaan sitten jo tavan mukista ja nokkista käytettiin vain kun oltiin reissussa.

Maito määristä ei ole hajuakaan=)

onnea opetteluun=)

Vierailija

siinä "kuminen" se nokka(siihenhän voi myös laittaa nuk tuttipullokorkin) ja lapsi voi itse opetella siitä juomaan-ei pelkoa että kaataisi päällensä maidot:) mutta itse kokeilin opettaa 7kk iässä ja ei osannut, mutta sitten yksi ilta vain kokeilin 8kk ikäisenä ja osasi juoda heti:) Suosittelen!

Vierailija

Lainaus:

ihan tavan mukista jo n.4,5kk lähtien ja hyvin on mennyt.. esikoiselle yritin nokkamuksia tyrkyttää 6kk lähtien,mutta eipä juonut lainkaan vaan paljon paremmin ihan tavan mukista. minusta siis tuo nokkamuki on ihan turha välivaihe,mutta jokainen menee tyylillään :)

Samaa mieltä! Näin meilläkin oli molempien lasten kohdalla. Ei turhia nokkamukeja...

Vierailija

ihan tavan mukista jo n.4,5kk lähtien ja hyvin on mennyt.. esikoiselle yritin nokkamuksia tyrkyttää 6kk lähtien,mutta eipä juonut lainkaan vaan paljon paremmin ihan tavan mukista. minusta siis tuo nokkamuki on ihan turha välivaihe,mutta jokainen menee tyylillään :)

Vierailija

Siitä tulee juomaa vain imemällä. Samaa käytti aikanaan nyt jo 6 v. isosisko.

Poika ei koskaan huolinut muuta kuin rintamaitoa. Imetys loppui vajaa kuukausi sitten. Aloin 5 kk iässä kiinteitä aloitellessa tarjota taikamukista vettä ja imetyksen vähentyessä aloin tarjota maitoa siitä. Ensin tuntui, ettei saa tarpeeksi maitoa/nestettä, mutta alkoi pikku hiljaa ottaa siitä enemmän maitoa. Nyt juo kuin vanha tekijä. Juo vielä kerran yössä pullollisen taikamukista.

Isosisko taisi olla n. 1½ v., kun alkoi juomaan ihan tavallisesta mukista.

Vierailija

on ihan hyvä ratkaisu jo tuon ikäiselle, meillä kahdella nokkamuki ollut käytössä imetyksen ohella heti kiinteitä aloitettaessa. Tuttipulloa ei ollenkaan. Hyviä nokkamukeja, tai viralliselta nimeltään kai nokkapulloja, on ainakin avent (nokkaosa käy aventin tuttipulloon) ja nuk (silikoninen nokka, ei luonnonkumi). Nukin nokat käy myös aventin pulloon. Aventin nokassa on venttiili jonka saa irti (jolloin tosin kaatuessaan valuttaa) ja nukin nokassa ei ole venttiiliä ollenkaan mutta on kuitenkin nk non-spill. Meillä siis olleet noita venttiilittömiä jolloin mukista ei tarvitse imeä ja on sitten lähempänä oikeaa mukista juomista, etenkin tuo avent. Vähän kokeiluahan se on että hyvä löytyy... :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat