Miksi jotkut ihmiset loukkaavat toisiaan ihan tahallaan?

Vierailija

Eilen eräs tuttavamies kohteli minua tosi rumasti, sai jopa itkemään. En saanut mitään selitystä teolle, vaikka kysyin. Mies lähti kesken illan kotiinsa ja jätti muut ihmettelemään tilannetta.

Miksi? Osaako kukaan selittää?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

loukkaajalla on jotenkin vaikeaa itsensä kanssa. On jotain ongelmaa, eikä osaa sitä kypsästi tai aikuismaisesti käsitellä. Niinpä valitsee sillä hetkellä sopivalta tuntuvan (mahd helpon) kohteen jota loukata. Ihminen kun niin omituisesti tuntuu kuvittelevan että jos itsellä on paha mieli, muillakin pitäisi olla.

Vierailija

Monilla miehillä on tuollainen tapa, että kun huomaa ettei pärjää naiselle jossakin asiassa, on tyhmempi, kouluttamattomampi tms. tulee miehelle tuollainen vihakohtaus, jossa nainen saa kuulla kunniansa (koska kehtaa aiheuttaa miehelle alemmuuskompleksin vaikka se vika olisikin miehen omien korvien välissä).

Vierailija

Lainaus:

Jostain mies suuttui, mutta minä tai kukaan muukaan ei oikein tajunnut, että mistä. Yhtäkkiä alkoi huutaa mulle ja lähti kesken pois. Mies oli hiukan humalassa, muttei kaatokännissä.

Mua ahdistaa ihan kauheasti.

ap

Sä syytät nyt tätä miestä siitä, että se loukkasi sinua, mutta yhtä selvästi olet itse loukannut häntä. SIllä, tajusiko joku muu miten loukkasit, (tai kehtasivatko sanoa sinulle omasta tökeröstä käytöksestäsi), on eri juttu, joka ei liity siihen, että joku sinun tekemisesi tai sanasi kuitenkin häntä loukkasi.

Vierailija

ehkä meidänkin olisi helpompi ymmärtää sinua....

Lainaus:

Lainaus:

Sä syytät nyt tätä miestä siitä, että se loukkasi sinua, mutta yhtä selvästi olet itse loukannut häntä. SIllä, tajusiko joku muu miten loukkasit, (tai kehtasivatko sanoa sinulle omasta tökeröstä käytöksestäsi), on eri juttu, joka ei liity siihen, että joku sinun tekemisesi tai sanasi kuitenkin häntä loukkasi.

Mies syytti minua eräästä asiasta, jota en ole tehnyt, joka minun olisi ollut mahdoton tehdä ja kaikki tietää, etten niin ole tehnyt. Mies siis suuttui aivan olemattomasta.

Kaikki olivat asiasta yhtä ihmeissään kuin minä.

Ja otsikossa luki, miksi jotku ihmiset haluavat loukata toisia TAHALLAAN. Yritin selvittää asiaa tämän miehen kanssa, mutta hän vain huusi. Hän halusi tahallaan tehdä minulle pahan mielen.

ap

Vierailija

mutta minä tai kukaan muukaan ei oikein tajunnut, että mistä. Yhtäkkiä alkoi huutaa mulle ja lähti kesken pois. Mies oli hiukan humalassa, muttei kaatokännissä.

Mua ahdistaa ihan kauheasti.

ap

Vierailija

tai on tullut juotua rähinäviinaa. Silloin saattaa sanoa, mitä sylki suuhun tuo ihan syyttömillekin. Varsinkin, jos on muuten ollut huono päivä/viikko.

Toinen vaihtoehto on, että olet vituttanut sitä jo pidemmän aikaa, ja nyt se ei enää pystynyt pidättelemään.

Anna asian olla. Mitä se turha pähkäily auttaa. Tai sitten soitat miehelle ja kysyt, miksi rupes skitsoamaan.

Vierailija

Jotkut on vaan niin mulkkuja,pitää päteä ihan turhilla asioilla ja tehdä kärpäsestä härkänen...meillä on naapurina tämmöinen elvis!

Vierailija

Sitä aina sanotaan että riitaan tarvitaan kaksi ihmistä. Paitsi joidenkin persoonallisuushäiriöisten kanssa. Exälläni on eräs sellainen, ei narsistinen persoonallisuushäiriö. Niin ja se on ihan oikeasti diagnosoitu.

Exä sai juuri tuollaisia hepuleita, varsinkin kännissä. Pienikin sana, ihan mitätön negatiivissävyinen huomautus sai hänet raivostumaan. Jopa se, että exä epäili että joku ihminen AJATTELI hänestä negatiivisesti aiheutti raivostumisen. Tätä tapahtui aina kännissä, mutta myös selvin päin. Hänen kanssaan oli ihan mahdotonta mennä mihinkään illanistujaisiin, sillä aina se jostain hermostui ja alkoi riitelemään.

Vierailija

ap kuin äitini

Lainaus:

Laukoo viattomia mielipiteitään tms. ja ihmettelee aina silmät suurina, miksi ihmiset suuttuvat ja ovat "tunneköyhiä".

samma här. Ns. viattomat sanomiset voivat olla joskus todella loukkaavia.

Vierailija

Lainaus:

Mies syytti minua eräästä asiasta, jota en ole tehnyt, joka minun olisi ollut mahdoton tehdä ja kaikki tietää, etten niin ole tehnyt. Mies siis suuttui aivan olemattomasta.

Kaikki olivat asiasta yhtä ihmeissään kuin minä.

Ja otsikossa luki, miksi jotku ihmiset haluavat loukata toisia TAHALLAAN. Yritin selvittää asiaa tämän miehen kanssa, mutta hän vain huusi. Hän halusi tahallaan tehdä minulle pahan mielen.

ap

Vierailija

että jotkut vaan ovat tunnevammaisia kusipäitä (anteeksi ilmaisuni). Ei sitä kannata liiemmin yrittääkään ymmärtää, koska se voi olla varsin vaikeaakin -itse kun ymmärtää tekojensa seuraukset, on empaattinen jne. jne.

Jotkut mielestäni vaan ovat sellaisia, että parasta pysyä heistä erossa, mikäli mahdollista. Kateus, luonteen heikkous, aito tyhmyys, mikä lie tekee ihmisestä sellaisen? Ja kylvävät siten pahaa oloa ympärilleen, missä ovatkaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat