Apua! Iso vauva tulossa?

Vierailija

Rv33 ja painoarvio ultrassa 2700g!

Paljonkohan lie painaa kun syntyy.. huh,huh.. tässä olis kuitenkin aika monta viikkoa jäljellä!

Kommentit (10)

Vierailija

kyllä ison vauvan alakautta syntymä on aina suurempi riski vauvallekin kun normaali kokoiselle!!!

Mulla tuli yllättäen 4,5kg vauva, ennusteet oli joatin 3kg paikkeilla.

Avautumisvaihe oli hidas ja kipee.

Ponnistusvaihe oli tosi rankka, vauva ei laskeutunut ja sanottiin vaan että kyllä se mahtuu kun edellinen vauvakin mahtui (joka oli 4kg) ja kätilö oli tosi ronski otteinen ja runteli mahaa ja tiuski että koeta nyt saada jotain aikaseksi.

No sit sain kun sainkin vauvan ulos, mutta repesin todella pahasti, peräaukko ja emätin oli yhteä reikää... ja nyt kun synnytyksestä on ½ vuotta, kärsin virtsaamis ja ulostamis vaikeuksista ja suunnattomista kivuista. En voi ajaa pyörällä saatika käydä lemppariharrastuksessani spinningissä. Istuminen alkoi sujua tossa kuukausi sitten ilman ilmarengasta...

Ja vauva selvisi kyllä hyvin ei tullut mitään mutta vauvallekin voi tulla murtumia jos ei meinaa mahtua.

Kyllä oli kätilö tosi ihmeissään että no olikin näin iso ihme ettei meinannu mahtua / laskeutua jne..

Että mene ihmeessä tai vaadi synnytystapa-arvio ja uusi painoarvio, jotta virhearviolta vältyttäisiin ja katottas mahtuuko vauva tulemaan. Jos ei niin sit kyllä sektio on parempi vaihtoehto.

Jos olisin tiennyt et vauvani on 4,5kg olisin vaatinut sektion mutta tää oli nyt tulos, loppuikäni kärsin näistä vaivoista taikka sitten menen jonnekin kursittavaksi jotta alapää saadaan kuntoon. Seksiä en oo voinu vielä harkitakaan kun jo alapään pesu ja pyyhkiminen sattuu!

Vierailija

Syntymäpaino rv 40+5 oli 3900 g. Synnytys oli helppo. Toisen lapseni paino oli vähän enemmän, vajaa 4000 g, ei siinäkään ongelmia. Ystävän vauva painoi syntyessä 3100 g, ja tuli pahoja repeämiä. Ei vauvan paino välttämättä merkitse vaikeaa synnytystä, kyllä siihen vaikuttaa moni muukin asia.

Vierailija

Ja kaksi isoa vauvaa synnyttäneenä haluaisin lohduttaa, ettei se välttämättä ole niin kamalaa. Mun synnytykseni olivat ainakin ihan ok.

Vierailija

minä pystyin hyvin synnyttämään yli 4 kiloisen lapsen. Synnytys oli nopea (ensisynnyttäjä) kesti 7h ensimmäisistä supistuksista. Sairaalassa ehdittiin olla vajaa 3h en saannut kipulääkitystä eikä jäännyt traumoja. Eli kyllä se on niin henkilökohtaista miten kenelläkin menee.

Vierailija

minun esikoiseni painoi reilusti yli 4kg. Synnytys oli nopea ja ilman kipulääkeitä synnytin eikä jäännyt mitään kammoa. En edes revennyt.

Vierailija

Minulle tuli yli nelikiloisesta III-asteen repeämät mutta oletan parantuneeni niistä, ei onneksi ihan noin pahat kuin sinulla. Toinen lapseni syntyikin sitten ilman repeämiä.

toivottavasti saat paikkasi kuntoon, tunnen hirveästi empatiaa puolestasi!

Minä myös suosittelen ap:lle synnytystapa-arvioita ja sektiota jos tuntuu isolta vauvalta, en uskaltaisi ottaa riskiä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat