Eroon tuttipullosta ja tutista

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Miten ja missä iässä olette lopettaneet tuttipullon ja tutin antamisen? Meillä poika on jo 1v 2kk ja edelleen enimmäkseen juo pullosta. Tunnustan, suurimmaksi osaksi omaa laiskuuttani, kun poika osaa siitä juoda itse niin hyvin ja nestettä varmasti menee tarpeeksi (jäi vähän kammo taannoisesta vatsataudista, että varmasti juo..) Nokkamukista juo vettä ja mukista silloin tällöin, mutta se ei tahdo onnistua. Erityisesti iltapullo on tärkeä, sitä hän itse pyytää. Meillä on tapana iltatoimien jälkeen istua sohvalla ja juoda siinä iltamaito ja sen jälkeen sänkyyn, jonne nukahtaa itsekseen alle 10 minuutissa (sänkyyn ei tarjoilla mitään eikä öisin syödä eikä juoda mitään). Nyt taitaisi olla aika lopettaa tuo tapa jo senkin takia, että aamuisin xl-kokoinen vaippa on aivan märkä, nyt sekin alkanut päästää pissat läpi. Jos ei illalla juotaisi potalla käynnin jälkeen, ei tuotakaan ongelmaa varmaan olisi. Miten teillä muilla on onnistunut iltapullon lopetus, mitä siihen tilalle?

Ja entä tutista eroon pääseminen? Meillä ei tuttia syödä päivisin muuten kuin päiväunille mentäessä ja samoin yöunille. Tutit eivät ole muulloin näkyvissä, mutta uniaikaan poika sitä itse pyytää. Pitäisiköhän sekin lopettaa? Erityisesti pohdin näitä siitä syystä, että meille tulee vauva 2kk päästä, nyt varmaan lopettamisen olisi jo syytä tapahtua hyvissä ajoin?

Kommentit (1)

Vierailija

Pullo jäi vajaan vuoden ikäsenä ku siirryttii nokkamukiin. Iltasella juotii siis aina puuron kanssa maidot siitä nokkamukista. Kesti kyl tosi kauan löytää sellanen nokkis mist suostu juomaa mut Avent kelpas loppujen lopuks. Siin on jotenki pehmeempi se nokka ku esim. Ainun mukeis on aika usein sellast kovaa muovia.

Tutti meil jäi suunnillee samaan aikaan, muutaman kuukauden myöhemmin. Poika käveli kattomaa vessanpyttyyn ja heitti tutin sinne. Menin kohta ja salaa vedin vessan ja pyysin poikaa sitte katsomaan pyttyyn... Se muistaa edelleen et sinne se meni eikä oo sen jälkee näkyny :) Eikä meil tullu siitä edes mitään huutoa vaikka sitä vähän odotin. Meilläkin syötiin tuttia viimeks vaan uniaikoina.

Saa nähdä meneekö seuraavan kohdalla yhtä hyvin, toivotaan!

Marlene rv 37

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat