Vierailija

Olen itse yläkoulun opettaja, mutta mulle makekot ja allut on ihan hepreaa. Suomentaisiko joku alakoulun opettaja, että mitä tämä tarkoittaa:

Makeko tulos 38/40

Allu ikäryhmän keskitasoa

Sanelukirjoitus 7

Tarkoittaako tuo suomeksi sitä, että lapseni on hyvä matematiikassa, keskitasoinen lukemissa ja alle keskitason kirjoittamisessa? Minkälaisia on yleensä luokkien keskiarvot ekaluokkalaisilla?

Kommentit (4)

Voit olla ihan tyytyväinen lapsesi osaamiseen. Makekon tulos on hyvä, samoin Allun. Ainakin meidän kunnassa Allun viimeinen osio (luetunymmärtäminen) on todella vaikea. Taitavatkin oppilaat saivat siitä keskitason tuloksen, vaikka kaikki muu koulussa käytetty materiaali on heille helppoa.

Tuosta sanelusta ei oikein voi sanoa mitään näkemättä paperia. Pitäisi tietää, miten monta sanaa/lausetta on kirjoitettu, miten opettaja on pisteyttänyt tehtävän jne.

Lukutaito kehittyy yleensä kirjoittamista nopeammin, joten ekaluokalla on jo riittävä, että oppii kirjoittamaan sanoja ja lyhyitä, helppoja lauseita.

Tyytyväisin mielin vaan kesälomalle!

T: Ekaluokan ope

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lapseni on osannut laskea aina taitavasti. Kouluun mennessä hän ei osannut vielä lukea, mutta oppi nopeasti syyskuussa ja lukee tosi sujuvasti ja ymmärtää lukemansa hyvin nykyään. Kirjoittaminen on alkanut vasta alkeellisella tasolla sujua joulun jälkeen ja alkuunsa oli paljon vihreitä, jotka näyttivät ihan lukihäiriöisen virheiltä, mutta uskon, että olivat vain kirjoittamaan opettelevan alkuvirheitä.

Oikein hyvillä mielin lähdetäänkin kesälomaan. Lapsella on ollut todella paljon elämänmuutoksia viimeisten vuosien aikana ja olen iloinen että hän on koulutiensä kaiken myllerryksen keskellä näin kivasti aloittanut. Kirjoittamista saatan tukea sen verran kesällä, että saa kirjoittaa vaikka postikortit tai kirjeet mummoille. Muuten olen luvannutkin, että eletään kuin pellossa ja syödään mansikoita ja jätskiä!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat