Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huutonetistä, kuinka kauan pidät myynnissä?

Vierailija

Nohiin, nyt huuteleen huutonettiin. Tein suururakan! Koko viikonlopun olen kyhännyt ilmoituksia. Olisi nyt paljon 120-128 tytön vaattetta kaupan. Menkääs huutelemaan, kolmannen myyntikierroksen jälkeen näet menevät uffin laatikkoon.

Kuinka kauan itse muuten pidät lastenvaatteita myynnissä ennekuin luovutat, ettei niitä kukaan osta?

Kommentit (8)

Vierailija

Yllättävän usein joku innostuu lopulta huutamaan, ja monesti käy vielä niin että kun tulee yksi huuto niin pian tulee toinenkin samaan kohteeseen. Vaikka se olisi pyörinyt jo kuukausikaupalla ilman yhtään huutajaa...

Vierailija

tietyn ajan kuluttua (yleensä se kerrotaan potentiaaliselle ostajalle), hinta tulee laskemaan tietyn määrän. Sitten se saa sen tuotteen, joka ensin huutaa. Siinä siis huutaja joutuu odottamaan riskillä, että kuinka pitkälle uskaltaa viivytellä ostoaan, jos haluaa saada tavaran halvalla.

Vierailija

Niin, käytännössä siis mä vaan lasken vaatteen pyyntihintaa joka kerta kun pistän sen uudelleen myyntiin (paitsi joistain tuotteista en, jos olen katsonut, että jos en saa siitä "riittävästi", niin sitten säästän pikkuveljelle). Eli ekalla viikolla laitan vaikka lähtöhinnaksi 3,5 euroa ja sitten korotuksen 0,5 e ja sitten kun se on sulkeutunut, niin laitankin seuraavalla kerralla muuten ihan samoin myyntiin, mutta pistän lähtöhinnaksi 3 e. On myös mahdollista, että sitten jälkimmäisellä kerralla tuleekin vaikka kaksi huutajaa ja siitä tulee kuitenkin 4e. Mutta näin menetellen, kun aina laskee hintoja, niin ne jutut eivät jää ikuisiksi ajoiksi itselle pyörimään. Lisäksi jos jossain vaiheessa on vaikka 20 vaatetta tiettyä kokoluokkaa jäljellä, niin pistää sen paketiksi myyntiin ja pistää lähtöhinnaksi ensin vaikka 20 e ja pudottaa sitä lähtöhintaa joka viikko eurolla niin kauan kunnes menee kaupaksi.

Itse ainakin katson että oma vaivannäkö ja ihmisten tarpeet kohtaavat näin parhaiten. Jos minulla oli alunperin jotain harhakuvitelmia vaatteen arvosta, niin ne ajan myötä haihtuu kyllä ja toisaalta jos joku on haluttava tuote, niin ne ostajat sen kyllä tuntuvat löytävän.

Vierailija

Alan käydä levottomaksi ja pakko viedä sitten tuo vaate tuonne keräykseen, kun en enää kestä katsoa sitä täällä.

Aleneviin hintoihin en ole mennyt, koska sitten kalliimatkaan tuotteet ei menisi, kun ostajat alkaa tunnistaa, että pudotan hintoja ja alkaa odottamaan sitä pudotusta.

Vierailija

No eipä ne joidenkin tuotteiden alenevat hinnat ole ainakaan mulla estäneet hyvistä tuotteista hyvien hintojen huutamista estäneet. Miten ne uskaltaisi odottaa seuraavaan viikkoon, jos jonkun tuotteen oikeasti haluavat (vaikka jonkun Reimatecin tai Polarn o Pyretin)? En usko, että sellaisten huutajia edes kiinnostaa, että millä hintaa myyt vuoden 2000 Tuttan trikoopuseron.

Vierailija

Vaikka miten kauan periaatteessa, mutta harrastan ns. hollantilaista huutokauppaa. Mikset sinäkin, kun olet tuon vaivan jo nähnyt?

Ja reikäiset ja tahraiset olen aina myynyt senttipaketeissa eli olen laittanut sentin per vaate lähtöhinnaksi ja myynyt millä menee. Joskus joku on ostanut paketin vaatteita 30 sentillä ja joskus joku muutamalla eurolla sitten.

Uusimmat

Suosituimmat