Kreetalla Geranissa olleet huomio!

Vierailija

Olemme lähdössä tuonne koko perheen voimin. Miten sieltä liikkuminen esim. Haniaan sujuu? Meille tulee mukaan tuplarattaat miten niillä pääsee paikallisbussiin pitääkö kasata ja mihin rattaat laitetaan? Miten taksilla liikkuminen tuplarattaiden kanssa mahtuuko kyytiin? Muistakin asioista saa kertoa otan mielelläni vastaan lisätietoa.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Täytyypä miettiä tosiaan tuota Agia Marinaa. Kuulostaa just semmoselta, mitä me halutaan. Eli lasten kans hyviä uimapaikkoja, kivoja ruokapaikkoja yms.

Onko muilla kokemuksia?

Vierailija

mutta jos menevät kasaan niin taksin peräänhän mahtuvat tietysti. Kreetalla bussiin mennään etuovesta enkä itse nähnyt rattaita aukinaisina kyydissä ainakaan viime kesänä.

Vierailija

Mitä luulet mahtuisko bussiin kasattuna ora tuplamalla rattaat siis sellaiset perusrattaat istumarattaat(perhepäivähoitajanrattaat) Lev. 72cm. Mihin ihmiset ne rattaat siellä bussissa laittaa? Millainen bussi on?

Vierailija

muutama vuosi sitten, silloin ei vielä ollut itsellä lapsia. Siellä ajattelimme, että kun joskus on lapsia niin tänne pitää päästä. (Verrattiin Rodokseen) Sopivan hiljainen paikka ainakin Agia Marina, aivan ihanan matala ranta, kirkas vesi. Ruokapaikkojakin oli kivasti, ihania paikkoja mistä näki rannalle. Kävimme Plataniksessa pari kertaa, mieluummin menisin tosiaan Agia Marinaan lasten kanssa, ainakin iltasella hirveesti liikennettä ym. Tarkoitus olisi lähteä ensi kesänä meidän lapsen kanssa sinne, silloin taaperomme on 1-vee. Bussilla siis pääsee myös Hanian kaupunkiin, tosin bussit tosi täysiä ainakin silloin kun me siellä kävimme.

Tuo vielä kun verrattiin Rodokseen, niin tarkoitin pienten lasten kanssa ainakin Kreetan ranta kivempi, Rodoksen Ellin ranta on aika äkki jyrkkä, isompien lasten kanssa kyllä kiva. Siellä on myös kaikki aika lähellä, ranta, vanhakaupunki, ravintolat ym. Itse tykkäsimme molemmista mutta aivan erilaiset ovat.

Vierailija

Lapsia kolme, nuorimmaisella rattaat. Pari kertaa kuljettiin bussilla, busseja oli erilaisia, osa sellaisia johon otettiin rattaat sisään, osaan alas tavaratilaan. Mun mielestä tuplarattaatkin menee sisään niihin busseihin johon ylipäätään rattaat saa ottaa sisään. Tosin bussit yleensä niin täynnä ihmisiä, että hankalaa se saattaa olla. Me ollaan oltu usein Hanian rannikolla, mutta tämä oli eka kerta Geranissa. Liikenne on tosiaan aika kauheaa, varsinkin juuri se kävelymatka Geranista Plataniakseen oli pelottava. Todella pimeää iltaisin, eikä kävelyteitä läheskään koko matkaa. Osan matkaa niin kapea ettei mitään toivoa tuplarattaita työnnellä. Mä en oikein tykännyt Geranista, mutta ken todellisesta rauhasta pitää niin hyvä paikka. Mua ahdisti se, ettei siellä oikein ollut ruokapaikkoja, joko piti syödä hotellilla tai lähteä Plataniakseen. Käytiin me kerran tai kaksi Geranin "keskustassakin", mutta jokin siinä tökki. Ehkä myöskin se että syyskuussa siellä oli jo todella hiljaista, vähän turisteja ja tuntui et monet ravintolat oli jo kiinni.

Muuten Kreeta on mun mielestä lasten kanssa kiva paikka. Miinuksena tosiaan toi liikenne. Gerani oli vaan mun mieleen vähän turhan syrjässä, muuten Hanian rannikko on lasten kanssa kiva kohde.

Vierailija

että otatte mukaan kahdet matkarattaat.

Ei siellä oikein pysty liikkumaan missään tuplarattailla.

Kadut on kapeita (välillä täytyy koukata autotien kautta) ja bussikuskit ei tykkää edes tavallisista rattaista (en halua tietää mitä ajattelevat tuplarattaista...).

Vierailija

löytyy hyvät ja huonot puolet. Mielipiteitä on monia. Joku tykkää rauhallisista pikku paikoista ja joku hakee vilinää.

Onko joku käyny Agia Marinassa? Onko se vilkas vai rauhallinen paikka?

Vierailija

vasta oli metka noin autoilijan kannalta. Ikinä en ole pelännyt bussissa niin kuin matkalla Elafonissiin (ne tiet olivat jotain muuta...). Mutta ei minua kyllä taksin kyydissä rannikolla pelottanut ollenkaan, olen vissiin ollut Kreikassa niin monta kertaa että olen jo ihan tottunut. Mutta se on kyllä totta, että tuplarattaiden kanssa on varmasti hankala kävellä millään jalkakäytävällä, paitsi ehkä Hanian keskustassa.

Vierailija

Olimme Geranissa kolme vuotta sitten. Lapset olivat jo sen verran isoja, ettei rattaita ollut mukana.

Kävimme taksilla kerran Plataniaksessa ja kerran Haniassa. Kokemukset liikenteestä olivat sellaisia, että päätimme olla matkustamatta enää Kreetalle tai Kreikkaan ylipäänsä.

Läheskään kaikissa takseissa ei ollut takapenkeillä turvavöitä tai niitä oli vain kahdelle. 'Ylimääräiset' turvavyöt oli saksittu irti! Jouduimme todella etsimään taksia, jossa olisi ollut turvavyöt neljälle hengelle.

Taksit kaahasivat paikallisia kinttupolkuja hullun lailla, kaikki kuskit ilmeisesti kuvittelivat olevansa loistavia rallikuskeja.

Platanias on Geranista kävelymatkan päässä. Kävelimme sinne kerran, mutta kaahareiden vuoksi matka oli todella pelottava, koska jalankulkijoille ei ole mitään turvallisia kulkuväyliä. Taajamissa oli noin metrin levyisiä jalkakäytäviä, joten tuskin niillä voi tuplarattailla liikkua.

Loppuviikolla mies tarpoi Plataniakseen ostoksille rantaa pitkin. Sillä puolella ei sentään ollut joka hetki vaaraa jäädä jonkun paikallisen teiden kuninkaan auton alle.

Ei voi muuta kuin ihmetellä, miksi nämä kehitysmaat aina apinoivat autojen määrän, mutta ei minkäänlaista turvallisuusajattelua. Luulisi turvallisuuden olevan hyvä valtti turisminkin kehittämiseen.

Vierailija

Rattaamme ovat ehkä vähän pienemmät kuin esim. gracon tuplamatkarattaat. Rattaistamme tulee kasattuna samantyyppinen paketti kuin tuplagracoistakin. Ei ole sateenvarjomalliset mutta aika pienet muuten. Minkälaisia autoja siellä taksina?

Vierailija

laitettiin sinne bussin tavaratilaan, siis ei otettu sisään. Siitä on jo aikaa, eli voin olla väärässä. Siellä kylässä missä me asuttiin, oli olemattomat ja huonot jalkakäytävät, jotka eivät normaaleilla rattailla kuitenkaan haitanneet, mutta tuplilla voivat olla kyllä haastavat.

Muuten kiva paikka. Turvallinen, puhdas ja helppo lapsen kanssa matkustaessa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat