Kuinka tarkkoja ollaa 1-vuotiaan PASSIKUVAN kanssa?

Vierailija

Koitan tuota mukulaa juuri ikuistaa passikuvaa varten mutta hieman on hankalaa... Kuinka tarkkoja noin pienen kuvan kanssa ollaan?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

jos se täyttää annetut kriteerit. Teetettiin juuri passi kuopukselle; vauva oli kuvaa otettaessa 3vkoa "vanha". Kuvasta tuli todella hyvä; ihmettelivät hakemusta jätettäessä missä oltiin noin hyvä kuva saatu otettua. Kotona otetun kuvan voi (ja pitää) muokata kooltaan sopivaksi (esim. pään koko on ohjeissa määritelty). Valmiista kuvasta teetettiin tunnissa paperikuva (yhdellä 10x15 arkilla 4 passikuvaa). Helppoa ja tulee halvemmaksikin. Näin pienen vauvan kuvaaminen kuvaamossa olisi ollut melko mahdotonta, kun ei ollut vielä edes selkeää päivärytmiä eikä muutenkaan haluttu vielä paljon kuljetella kodin ulkopuolella. Kotona kuvan voi ottaa silloin, kun tilanne tuntuu sopivalta. Kaikki lasten passikuvat on otettu kotona ja ainakin meillä ne ovat onnistuneet hyvin. Kuvien kanssa ollaan kyllä tarkkoja, joten jos ei kotona kuvaaminen onnistu niin sitten kuvaamoon.

Vierailija

vajaa 5kk kävi kuvaamossa ja ihan hyvin onnistui, itseasiassa kerrasta, samoin 1v 10kk esikoiselle otettiin samalla kuvaamossa ja ihan yhtä hyvin onnistui sekin. Kotona ei olisi kyllä ollut toivoakaan saada oikeaa ilmettä ja oikeat mittasuhteet. hyvällä tuurilla ehkä toinen näistä ehdoista olisi toteutunut, mutta ei molemmat.

Vierailija

jossa muksu katselee muualle tai pää on vinossa. Ollaan itse jouduttu kanssa ottamaan 1,5 -vuotiaalle passi ja tarkkaahan se valokuvaamossa oli.

Vierailija

Lainaus:

Helpommin minä saan pojasta sopivan kuvan kun voin räpsiä vaikka 500 kuvaa kun se että joku täysin vieras koittaa vieraassa pakassa kuvaa ottaa! Ongelma siis että pojan saa pysymään paikallaan irvistelemättä... Onnistuneesta otoksesta siis tarkoitus teettää kuvaamossa "viralliset" passikuvat. Esikoisen passiin olen ottanut itse kuvan, samoin omaan ajokorttini...

Vierailija

Valokuvauslehdissä on ihan ohjeitakin että miten ottaa passikuva itse.

Lainaus:

oltava valokuuvaamossa otettu kuva, nimenomaan passia varten.

myöskään koulu- tai päiväkotikuvat eivät käy.

olen ollut työssä poliisin lupakansliassa, ja käsitellyt myös passihakemuksia, siksi tiedän.

Vierailija

ei kai sitä mikään laki määrää että on ainoa kuva joka kelpaa on kuvaamossa otettu kuva???

Kyllä ihan digikameralla kotona ja vähän kuvankäsittelyllä rajausta saa ihan samanlaisen kuvan kuin kuvaamossa. Lapsella vaan voi olla vaikeaa saada oikeaa ilmettä, mutta kyllä aikuisen kuvanoton pitäisi kohtuu hyvin onnistua.

Vierailija

Oletko lukenut ohjeet passikuvan ottamista varten. Minä aikain käytin ihan suosiolla studiossa passikuvassa 4kk:n ikäisen ja uudestaan sitten 1,5v:n.

Vierailija

Helpommin minä saan pojasta sopivan kuvan kun voin räpsiä vaikka 500 kuvaa kun se että joku täysin vieras koittaa vieraassa pakassa kuvaa ottaa! Ongelma siis että pojan saa pysymään paikallaan irvistelemättä... Onnistuneesta otoksesta siis tarkoitus teettää kuvaamossa "viralliset" passikuvat. Esikoisen passiin olen ottanut itse kuvan, samoin omaan ajokorttini...

Vierailija

oltava valokuuvaamossa otettu kuva, nimenomaan passia varten.

myöskään koulu- tai päiväkotikuvat eivät käy.

olen ollut työssä poliisin lupakansliassa, ja käsitellyt myös passihakemuksia, siksi tiedän.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat