Mitkä ovat "merkkejä" siitä, että vauva saattaa tarvita muutakin kuin äidinmaitoa?

Vierailija

Meillä 4kk vauva ja nukkuu perhepedissä ja syö pitkin yötä. Nyt en enää jaksa olla hereillä, torkahdellen kaiket yöt.

Kasvaa edelleen hyvin, mutta mietin, että olisiko meidän yöt parempia, jos vauva saisi jo jotain muuta?

Kommentit (11)

Vierailija

ja siis pituuskasvu koko ajan yli ns. normikäyrien. Imetin 9kk, mutta voinen sanoa, että näin jälkikäteen ajateltuna en tiedä oliko se viisasta. Eli lapsi söi koko ajan, niin päivällä kuin yölläkin ja loppujen lopuksi olin niin sekaisin univajeesta, etten pystynyt kommunikoimaan ihmisten kanssa tai tekemään juurikaan mitään ja elin täysin sumussa. Mutta mulla painoi muut asiat takana eli en ollut pystynyt imettämään ensimmäistä lastani, joten olin vakaasti päättänyt imettää seuraavaa, jos se vaan mitenkään onnistuisi eli en voinut antaa periksi aiemmin.

Vierailija

Vauva nukkuu yleensä 5 tuntia putkeen, parhaimmillaan 7 tuntia.

Tuomitkaa jos haluatte, mutta itse olen virkeä ja jaksavainen päivisin. Jaksan touhuta vauvan kanssa ja nähdä muita äitikavereita, harrastaa ja parisuhdekin on kunnossa.

Vierailija

Miten usein syö päivisin? Mä aloin antaa 5kk ikäiselle kiinteitä ku söi päivin öin kahden tunnin välein. Päivisin kaks tuntia oli maksimi aika, öisin saatto mennä joskus jopa lähemmäs kolmea tuntia. Näin oli varmaan yli kaks viikkoa.

Miks sulla pitäis olla hereillä yöllä ku vauva syö? Varsinki ku nukutte perhepedissä niin rinta vaan suuhun ja takas uneen. ;)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat