Monta harrastusta lapsellasi on?

Vierailija

Anoppi väittää että meillä on liikaa lapsilla harratuksia, 10v on 3, joissa yhteensä viikossa 5 harrastuskertaa, 8v on 3 harrastusta myös, 7v on 2 harrastusta joissa harrastusmäärät 3 krt viikossa.

Kommentit (15)

Vierailija

Meillä on 10v yksi harrastus jossa 4 krt viikossa harkat, toisella lapsella myös yksi harrastus, kerran viikossa siinä harkat, ikää 9v.

Tosi paljolta kuulostaa??!! Miten ehditte joka paikkaan ylipäänsä, vai kulkeeko lapset itse? Onko teillä riittävästi yhteistä aikaa perheen kesken?

Vierailija

on molemmilla 2 harrastusta, joissa harjoitusaika yhteensä 4 h viikossa. Yksi harrastuskerta on "tupla" joka kestää n. 2 h. Yhteensä harjoituskertoja on siis molemmilla 4 kertaa viikossa.

Vierailija

Meillä 10-v. kolme harrastusta: piano 1xvko(20min.), uinti1xvko ja taitoluistelu 5xvko jäällä + oheiset min. 1xvko. Liikaa on minusta, mutta lapsi itse haluaisi vielä lisääkin... Mitään huippu-urheilijaa hänestä ei haluta, eikä itsellä ole jäänyt urheiluharrastukset kesken, että nyt pitäisi omia haaveita toteuttaa lapsen kautta. Lapsi on innokas ja silloin kun siltä tuntuu jätetään harjoitukset väliin.

6-v. kaksi harrastusta. Futis 1xvko ja uinti 1xvko.

Usein käydään vielä perheen kasken uimassa tai luistelemassa.

Täytyy myöntää, että kuljetukset ottavat voimille välillä ja viikko on melkoisen aikataulutettu, mutta niin kauan kuin itsellä voimia ja rahaa sekä etenkin lapsilla intoa riittää jatkamme näin. Voisi sitä varmaan aikansa ja rahansa huonompaakin laittaa???

Vierailija

kyllähän huippu-urheilijoiksi aikovien täytyy pienestä pitäen treenata useita kertoja viikossa monta tuntia, eikä se aiheuta niille mitään traumoja. Jos lapsesi tykkäävät harrastuksistaan niin mitä se haittaa, vaikka niitä olisikin paljon.

Vierailija

pääosin talvella, max 2 kk ovat päällekäin. Molemmat kerta viikossa on silloin kun on kausi päällä.

Tänä vuonna 4v täyttävä aloittaa kohta ekan harrastuksensa.

Käyvät lisäksi päivähoidossa/koulussa ja ip-kerhossa.

Vierailija

Miten lapsenne jaksavat? Ja miten te vanhemmat jaksatte kuskata? Onko teistä teidän iltojen tarkoituksena olla lasten harrastuskuskeina.

Meillä 11-vuotiaalla oli osan syksystä 3 harrastusta (jokaista vain se 1 kerta/vko), mutta jätti niistäkin yhden pois, koska ei oikein jaksanut. Kaipaa vapaata aikaa, jolloin voi vain olla, läksyjen teon ja harrastusten lomaan.

9-vuotiaamme yritti jonkun aikaa vuosi sitten (8-vuotiaana) ylläpitää niinikään kolmea harrastusta (silloin 3-4 krt/vko yhteensä), mutta osoittautui päällekkäisyyksien vuoksi mahdottomasti. Nyt hänellä jäljellä kaksi urheiluharrastusta, joista toinen kaksi kertaa viikossa (2 tuntia/krt) ja toinen 2 (tai halutessaan 3) kertaa viikossa (1,5 tuntia/krt), plus pelit ja kisat päälle. Minusta siinäkin on paljon. Katsotaan kauanko jaksaa. Onneksi pääsee toiseen harrastukseen kimppakyytisysteemillä ja toiseen kulkee osittain itse.

Ensi syksynä olen luvannut kesällä 5 vuotta täyttävälle, että saa aloittaa yhden harrastuksen. Sitten toisen, jos haluaa, kun menee kouluun. Minusta alle kouluikäiselle riittää ehdottomasti yksi harrastus ja isommallekin kaksi.

Vierailija

liika vapaa-aika on pahasta, houkuttelee vain pahantekoon sitten vähän isompana. kaikki hyvien perheitten lapset ovat illat harrastuksissa, vain luuserit luuhaavat ulkona.

Vierailija

7v poika kolme harrastusta. Yksi urheiluharrastus 1h/vko + turnaus 1x/kk viikonloppuna. Partio 1h/vko. Teatteritaide viikonloppuisin 3,5h kerrallaan. Välillä sekä la, että su, tai pelkkä su. Ei joka viikonloppu.

4vuotiailla yksi harrastus. 45min/kert. Sunnuntaisin teatteriharrastus. Lisäksi tuolla partiossa usei ovat mukana.

Meillä isompi on itse saanut valita harrastuksensa ja muutama on jo lopetettukin. Aina menee mielellään, ja etenkään tuolta teatterikoulusta ei olisi poissa mistään hinnasta. Pienemmille tietysti olen itse haarastuksen valinnut, mutta vapaa ehtoisesti sine jäävät.

Tarkkaan seuraan etenkin esikoista, ja harrastuksesta jäädään kotiin tai luovutaan kokonaan jos lapsi ei sinne halua.

Pienemmille halusin harrastuksen viikonlopulle, koska ovat arkisin tarhassa 4-7h/pv. Tuo riittää arkipäiviksi, he eivät iltaisin harrastamista kaipaa. Isomman koulupäivät kestävät 4,5h koulukuljetuksen kanssa ja nukkuu useinmiten n. 1.5h päikkärit sen jälkeen. Hänelle nuo harrastukset tuntuvat tällä hetkellä sopivilta ja riittäviltä, aika näyttää mihin suuntaan mennään.

Nyt joulutauolla on kaikki jo useamman kerran kysyneet, joko sinne harrastuksiin pääsee.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat