millä viikolla ja mistä syystä olet jäänyt sairauslomalle raskaana ollessasi?

Vierailija

Mulla viikkoja vasta 14, mutta tuntuu että kaikki uuvuttaa: pyörtyilen, oksennan, päätä särkee. Työssäni käyttämäni kemikaalit pahentavat pahaa oloa.

Mulla on oma yritys ja omalla kustannuksellani olen jo vähentänyt tunteja ja lopettanut mainostelun. En kerta kaikkiaan jaksa lisätä asiakasmäärää, vaikka rahatilanne ei ole tosiaankaan hyvä.

3v poika joutui aloittamaan uudessa hoitopaikassa ja nyt vihaa hoidossa oloa. Kiukkuilee kotona ja surettaa pojankin puolesta.

Tutkinnostakin puuttuu vielä suorituksia, jotka pitäisi hoitaa tämän kevään aikana, että voisin tulevan äitiyslomani jälkeen vaihtaa kevyempään työhön. Sekin stressaa.

Olen maksanut itse kalliit yel-maksuni ja nyt alkaa tuntua, että olisi enemmän kuin paikallaan pieni lepo. Mutta miten sitä kehtaa näin aikaisilla viikoilla valittaa mitään, eikä yrittäjä voi jäädä vain muutamaksi päiväksi tai viikoksi huilimaan. Se on vain suuri taloudellinen tappio itselle ja työt vain siirtyvät, kukaan ei tee niitä poissaollessani. Tuntuu epäreilulta, että joudun omalla kustannuksellani vähentämään asiakasmäärääni, kun en kertakaikkiaan jaksa.

Mitä tekisitte sijassani?

Kommentit (7)

Vierailija

Syynä oli se, että olin ihan liian väsynyt ja päänsärkyinen olemaan töissä. Myös verenpaineet oli koholla aina välillä sitä ennen jo, minkä takia jouduin olemaan lyhyitä pätkiä jos.

Nyt olen raskausviikolla 16 ja mietin jo, kauanko jaksan olla töissä. Verenpaineet on varsin matalat ja huimaa ja pää on koko ajan kipeä. Ei kovin heikossa kunnossa jaksa 4-8 tuntia päivässä opettaa yläkoululaisia. Toivon, että jaksaisin olla töissä edes jonnekin viikolle 28 asti.

Vierailija

yhtään nolota, jos jäisin nyt sairaslomalle. Muuten kuin, että tuntuu vaan lääkärille hassulta valittaa ja pyydellä lomaa, kun on raskuas vasta näin alussa. Ensi viikolla olisi mulla lääkäri. JA jos saan parin viikon loman, niin sellaisella en tee mitään. Se tulisi mulle vaan kalliiksi ja palattuani pitäisi tehdä kasaantuneet työt.

LÄhinnä siis sitä arvuuttelen, että saanko näillä oireilla: väsymys, oksentelut, pyörtyily ja päänsärky, minkäänlaista lomaa. Vai pitääkö vielä laittaa listaan lisäksi "kuviteltu ja liioiteltuja " oireita loman varmistamiseksi...

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat