Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masennukseen taipuvaiset: onko teillä alhainen verenpaine?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

raskausaikana putosi 90/60, normaalisti n. 105/70

Ja vaikea masennus ollut monta kertaa. Vastapainona myös mania;)

Eli sairastan bipolaaria.

Lapsellani on ollut masennusta, ja hänellä paineet myös matalat, 92/65

Vierailija

Mullakin on alhainen verenpaine- lukioiässä välillä pyörryinkin. Ja olen ollut melkein koko ikäni enemmän tai vähemmän melankolinen- myös masentunut ja ahdistunut. Oman kokemuksen pohjalta voisi sanoa, että kyllä varmaan näin sitten on.

Vierailija

olen sairastanut masennuksen aiemmin, sillon paineeni olivat vielä tosi matalat... yhä kärsin univaikeuksista aika tiheään. mun tekee ihan mielettömästi mieli salmiakkia ja suolaista.. joka päivä täytyy vetää vähintään aski salmiakkia, ja nyt mulla on paineet olleetkin korkeammat ja fiilikset selkeesti paremmat.. siis ihan siksikin kun en pyörtyile koko ajan..

yksi lääkehoitaja kertoi kerran että hän antaa matalasta verenpaineesta kärsiville vanhuksille joka ilta kupilliset kahvia ja sit ne nukkuu kuin vauvat.. että matala verenpaine tekee huonoa oloa myös sängyssä ja nukkuessa ja sillon se kofeiini illalla voi tehä paremman olon nukahtaa..

Vierailija

Itsellänikin on matala verenpaine, raskauksien aikana se laskee oikein hankalan alhaiseksi että on aivan veto pois ja huimaa, ja olen todellakin sairastanut myös vaikean masennuksen kahteen kertaan.

Vierailija

olla jotenkin monimutkaisempi? Eli että pelkästään verenpaineen nousu ei helpota masennusta? Mutta toki se oloa parantaa ja virkistää, kun verenpaine nousee normaaliksi. Salmiakilla minäkin hoidan, joskus jopa laitan suolaa kielen alle, jotta saan paremman olon, että saan esim. ruuan tehtyä.

Vierailija

itselläni myöskin masennusta ollut jo useamman vuoden (lääkehoito + terapia) ja kyllä, matala verenpaine löytyy täältäkin. Noin 107/70 yleensä.

Vierailija

mulla on välillä ihan vaikeuksia verenpaineeni kanssa, nykyään osaan jo ottaa sen huomioon, mutta nuorempana en tiennyt mikä ainaiseen vetämättömään oloon ja huippaukseen oli syynä, enkä sitten osannut tehdä asialle mitään. mun paineet on jotain 90/60 paikkeilla, eli varsin matalat.

olin murrosiässä vaikeasti masentunut ja toisen lapsen syntymän jälkeen tuli synnytyksen jälkeinen masennus.

Vierailija

Lainaus:

Mä olen aina ollut masentumaan taipuvainen ja alhaista verenpainetta on niin kauheasti kehuttu mm. raskauksien aikana. Kyllä mä tuon huimauksen olen siihen yhdistänyt jo aikoja sitten, mutta että tämäkin. Hyvä tietää.

Alhaisimmillaan taisi olla 8?/5?.

Vierailija

Matala verenpaine myös, noin 56/92. Masennukseen ja ahdistukseen taipuvainen. En kuitenkaan lähtisi selittämään pelkällä verenpaineella, vaikka yhteyttä varmaan onkin. Unettomuutta myös on ollut ja yölliset vessakäynnit rassaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat