Kipeä ELATUS-asia

Vierailija

Hei, siskot, kaipaan apuanne.

Ex-mieheni on maksellut elatuksia vaihtelevalla menestyksellä. Hän on ollut työtön syys-joulukuun. Hänen kuuluisi maksaa 130€/kk. Mutta syys ja lokakuulta maksoi 100€/kk ja loka ja marraskuu on maksamatta. Tänään hän sanoi ettei hänen kuulemma edes olisi tavinnut maksaa työttömyysajaltaan. Mutta pakkohan minun ne kuitenkin on jostain saada.

Tietääkö teistä joku meneekö se noin, ettei työttömyysajalta tarvitse maksaa ja mihin tahoon minun pitäisi ottaa yhteyttä? Kela ainakaan ei vissiin maksa takautuvasti kun vain kolme kuukautta?

Kyllä pistää vihaksi tuommoinen luikertelu. On muutenkin niin huono maksamaan noita elareita sun muita tapaamisia ym. tekis mieli laittaa välillä ulosottoon koko ukko.

Kiitos jo etukäteen ja anteeksi ehkä hieman epäselvä sepustus. Olen vaan niin tuohtunut...

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

pienentämiseksi. Sinä tulet saamaan sen 129€ kunnalta, mutta isältä ei peritä koko summaa takaisin jos tulot ovat pienet. Joku järki se on isienkin lypsämisellä oltava.

Yh-äiti

Vierailija

Kun exä jää siis velkaa ja se peritään häneltä, niin periikö sen automaattisesti ulosottovirasto vai sossu?

Onko teiltä mennyt lopullisesti välit ex-kumppaneihinne jos olette joutuneet viemään asian tuohon. Toki jokaisella on oikeus saada tuet en sitä sano. Mutta voin vaan kuvitella miten hän yrittää ja meinaa luikerrella asiasta ulos.

Nimenomaan olen joka kuukasi melkeen joutunut soittelemaan elatuksien perään ja kysellyt milloin voi maksaa. On ollut tässä muutaman vuoden aikana kuukausia että on maksanut ihan itse ajallaan...mutta monet kerrat olen joutunut kyselemään perään.

Vierailija

että tarkoitan teinillä tuota mun 16v .ei päässyt opiskelee joten tekee uunia kunnes saa opiskelu paikan.eli kun tienaa eivät maksa elareita ;( sanoivat että jos lapsen isä maksais niin hänenkään ei olis pakko koska nuori jo "tienaa" itse rahansa.

Vierailija

Lainaus:

Mutta miksi helvetissä miestä pitää rankaista siitä että siitti lapsen ääliömammalle ja jäi vielä sitten työttömäksikin. Isänkö pitäis olla kuukausi ilman ruókaa, jotta äpärä saa reimatecit ylleen?

Tai joku kamalan katkera akka, jonka mies joutuu maksamaan jotain omista lapsistaan? Ihan kamalaa! Minä äiti elettiin köyhyydessä näiden suurten suurten tukien takia ja äidillä oli kamalat opintovelat. Kamalat rytkyt mullakin oli päällä ja äiti tinki ruuastaan, että sai mulle jotakin. Isä vaan kylmästi jätti! Isä tosin porskutti ja eli leveästi kun järjesteli asiansa niin. Eli meillä ei Reimateckiä ollut ja isä ei nähnyt nälkää, ei todellakaan! Ukot vois tehdä vaikka vasektomian tai käyttää kortsua, ettei niitä äpäriä syntyis!

Kärventyköön koko ukko helvetissä!

Vierailija

Jos tuloja. Jos on karensissa, niin sitten ei.

Muutokset pitää tehdä lastenvalvojalla. Jos mies haluaa yrittää alentaa maksuja työttömyyden vuoksi.

Hae kaupungilta rahat.

Vierailija

Mutta miksi helvetissä miestä pitää rankaista siitä että siitti lapsen ääliömammalle ja jäi vielä sitten työttömäksikin. Isänkö pitäis olla kuukausi ilman ruókaa, jotta äpärä saa reimatecit ylleen?

Vierailija

Lainaus:

Kysyisin vielä varmistaakseni..

Mieheni ei ole tietääkseni pyytänyt mitään osuutensa pienentämistä elatusmaksusta. Saanko kuitenkin takautuvasti nämä kaksi kuukautta marras-joulukuun? + sitten yhteensä sen 60€ jotka jäi maksamatta syys-lokakuulta kun maksoi 130€.n sijaan vain 100€/kk. Minullekin tuo työttömyysasia tuli tietooni aika myöhään kun ei siitä aluksi puhunut mitään. En osannut tietenkän silloin laittaa asiaa mitenkään vireelle.

Eli tarkentaakseni vielä: . Syys ja lokakuussa maksoi vain 100€/kk ja lupasi loput 60€ maksaa myöhemmin. Marras ja joulukuulta en ole saanut pennin hyrrää. Eli mun pitäisi saada jostain sen puuttuva osa 60€ + sitten ne marras ja joulukuun maksut kokonaan.

Laitan kyllä jatkossa maksut sossun ja myöhemmin siis kelan hoidettaviksi. Ei tästä muuten mitään tule. meneekö exältäni jotain maksuja enemmän tästä toiminpiteestä? Vaikka ei sillä niin väliä...

katso nro 10 viesti, kunta alkaa maksaa sen kk:n alusta, jolloin viet hakemuksen sinne, mutta maksamaton osuus tulee velaksi, jonka saat jos isältä saadaan jotain perittyä!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat