G: Kotitaloushommat ja miehen tottelemattomuus noudattaa ohjeita?

Vierailija

Mitenkä teillä? Onko jotain pieniä ohjeita, joita toivot miehen noudattavan, kun hän tekee kotitaloushommia, mutta ei noudata kuitenkaan?

Meillä mies laittaa aina sängynpeitteen väärin päin, tyynyjen päähän tulevassa on sivussa halkiot ja hän AINA laittaa sen pään jalkopäähän, kun ei kuulemma jaksa asetella muotoon ommeltuja kulmia. Joudun aina kääntämään sängynpeitteen eli laittamaan sen uusiksi.

Meillä mies ei myöskään räpsäytä pyykkejä ripustaessaan niitä narulle, vaan runttaa ne juuri siinä mallissa narulle, mistä ne noukkii pesukoneesta. Voi olla vaikka lahkeet kuinka kierteillä tai joskus sukka kuivuu jossakin toisen vaatteen kätköissä narulla. Aiheuttaa mulle, että joudun trikoovaatteetkin silittämään. Inhoan silittämistä!

Kolmanneksi mies laittaa sukkia pesukoneeseen parittomina. Olen pyytänyt häntä, että laittaisi parit yhtä aikaa luukusta sisään. Nyt sukkia on toinen pari ties missä ja toinen vielä pyykissä. Lapset valittaa, etteivät löydä pareja kouluun lähtiessään.

Neljänneksi olen pyytänyt että laittaisi terävät veitset pesukoneeseen teräpuoli alaspäin. Ei usko, vaikka olen kertonut siitä lohjalaisonnettomuudestakin.

Tosi vaikeeta olla nalkuttamatta. Mutta sen periaatteen olen tehnyt, että en anna "vapautusta" esim. sängynpeitteenlaitosta, vaikka joka kerta menee uusiksi.

Ja varmaan näitä on muitakin, entäs teillä?

Sivut

Kommentit (60)

Vierailija

ovatko nuo asiat tulleet teille yllätyksenä? Minä en olisi muuttanut yhteen mieheni kanssa, jos hän olisi noin onneton kuin monet teidän miehistä.

t.31

Vierailija

antaa pikkutarkat ohjeet pikku hommiin ja sit vahtii niiden tekemistä....

Kotitöitä toki kuuluu tehdä mutta se että ohjeistetaan kuin vajaa älyistä on tosi hienoa... samassa ajassa ap tekisi itse.. ja kun joutuu joka tapauksessa tekemään.

Vierailija

ei kyllä kumpikaan anna toiselle ohjeita kotitöiden tekemisessä, vaan molemmat tavat ovat yhtä hyviä. Itse sain aikoinani edellisen suhteen aikana koko ajan ohjeita kotitöiden tekoon ja voin vannoa, etten koskaan tee samaa omalle miehelleni!!!

Vierailija

mutta laittaa veitset terä pystyyn ja meillä on pieniä lapsia, niin toivoisin turvallisuussyistä niiden olevan terä alaspäin.

Tuo lautaset väärin laittavan miehen nalkuttava vaimo on joku muu vastaaja.

Terv. ap

Lainaus:

kyllä kai te viimeistään tästä lauseesta ymmärrätte, että ap vedättää... ei KUKAAN oo näin tyhmä :)

Lainaus:

Kun mies tosiaan meillä laittaa ne lautaset pinossa sinne astianpesukoneeseen, lopputulos on, että pesun jälkeen astiat pitää asetella koneeseen uudestaan ja pestä jälleen. .

Vierailija

en lukenut koko ketjua, mutta ei kai parisuhteessa ja perheessä voi olla kyse

_tottelemisesta_?

Kai mies ja nainen ovat samassa veneessä, molemmat ponnistelemassa yhteisen kodin eteen? Ei kai kumpikaan voi käskyttää toista? Ja ei kai mies mitään tee, jos hän kokee olevansa naisen pikku apulainen, joka ei osaa tehdä hommia "oikein".

Me tehdään miehen kanssa asiat eri tavoin, ja saatan olla tavoista montaa mieltä. Saatan myös sanoa, että minusta homman voisi tehdä niin tai näin. Mies sitten päättää, miten tekee. Itse olen meillä se huolettomampi osapuoli, ja minua ärsyttää paljon, jos mies esim. lajittelee roskia uudelleen, kun olen ne kiireessä tökännyt sekajätteeseen. Sanon, etten yhtään kertaa sänkyä petaisi, jos joku aina kääntäisi sen jälkeeni!

Vierailija

kun ne miehet on niin suloisia pikku höppänöitä äitin apulaisia, eikös se ole tärkeintä että edes yrittää, mitäs sillä on väliä jos vaatteet on narulla ryttyisinä kasoina tai tiskit joutuu aina pesemään uudestaan...

Ei kun oikeesti, meillä ainakin mies on se perheen toinen aikuinen ja kyllä mua saa vituttaa jos joudun tekemään uudestaan hommat hänen jälkeensä, ihan niinkuin lasten kotitöissä "auttamisen" perään joutuu katsomaan (ja sitä vastaan mulla ei siis ole mitään, ihanaa kun lapset on mukana!). Meillä näitä ärsytyksen aiheuttajia ovat:

*Juurikin tuo pyykkien ryttääminen narulle!!

*Mies kyllä laittaa välillä oikein ruokaa (voi hellanlettas miten ihanaa!), mutta ei IKINÄ pyyhi liettä sen jälkeen. Ja jos asiasta sanoo, niin on sitä mieltä että hänhän on laittanut ruoan, eihän hänen silloin kuulu tehdä mitään muuta enää...(ja kun minä n.5xviikossa laitan sen ruoan niin hupsista vaan, ihme tapahtuu ja keittiö tulee siistiksi itsestään...)

*Korjaa astiat pöydästä, mutta katsoo että työ on tehty loppuun kun pöytä on tyhjä ruuista ja astioista... astiat ovat siis tiskialtaassa, eivätkä tiskikoneessa ja pöytä pyyhkimättä

Mutta joo, en ole kyllä minäkään täydellinen, ja varmaan miehelläkin olisi oma lista mun ärsyttävistä tavoista...

Vierailija

Lainaus:

ei kyllä kumpikaan anna toiselle ohjeita kotitöiden tekemisessä, vaan molemmat tavat ovat yhtä hyviä.

Mun mielestä on kyllä parempi jos pyykit suoristaa kuin se, että niitä ei suorista.

Vierailija

Ja tuollaista kummallista parisuhdemallia. Maksaa itsensä takaisin sun hermojen hyvinvoinnin muodossa.

Päiväpeitot eivät välttämättä maksa satasia. Meilläkin on 10€ maksanut peite sängyssä, ihan kaupasta osetttu, ei kirpparilta.

Vierailija

siinä ole toisessa päässä ollenkaan kulmakohtia. Siitä siis näkyy lakanat. Miltä teistä näyttää sängynpeite, jos jalkomäästä pursuaisi lakanat kumista. Oikeesti on aika järkyn näköinen. Uuteenkaan peitteeseen ei ole varaa. Vanhassa rintamamiestalossa jossa kuljetaan ympäri (myös vieraa) ja vanhempien makkari yksi huone näistä neljästä, ei voi jättää petaamattakaan.

Ja joku kysyi rakastammeko toisiamme, niin kyllä vain. En oikeasti ole nalkuttavaa sorttia. Ihmettelen vaan tätä. Jospa mies yrittääkin saada mut nalkuttamaan näistä, mutta ei onnistu, koska en erehdy siihen, että hän suuttuisi ja sanoisi "No, en sitten pese enää koskaan pyykkiä, jos kerta ei kelpaa." Vapautusta ei ole tulossa.

ap

Lainaus:

sängynpeite, hellurei, etsi elämä

Vierailija

Meillä mieheltä jää lautaset, mukit ym juuri sinne missä on niitä tarvinnut, niitä saa sitten keräillä ympäri huushollia.

Samoin tyhjät maito, muro, makkara ym. paketit jää pöydälle eikä niitä jostain kumman syystä voi laittaa roskikseen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat