Adhd

Vierailija

Onko totta että apua ei saa ennen kun lapsi on sen 5-6v milloin adhd vasta todetaan?

Meillä 3 vuotias joka on mielestäni ihan selvä tapaus, aina liikkeessä, ja tekeminen ei uuvuta ollenkaan kun tuntuu että saa vaan enemmän virtaa mitä enemmän touhuaa.

Usein innostuu kun vieraat tulee ja silloin menee homma ihan totaalisesti yli, juoksee ja hyppii ja heiluttaa käsiä kavereiden naamalla ja häiritsee leikkiä.

Kotona perheen kanssa on myös välillä kovin levoton jos ei koko ajan ohjaa toimintaa, yksin rauhottuu aika hyvin mutta pikkusiskon kanssa leikit aika rajuja.

Puhuu kovalla äänellä ja huutaa.

Palapelit rauhottaa aika hyvin jos on mieleinen aihe siinä ja keskittyy tekemään niitä mielestäni todella hyvin.

Miten voisi rauhottaa tilanteita kun en haluaisi mökkihöperöityä ja erakoitua kun ei tässä kehtaa ystäviä kutsua kylään, kavereiden luona osaa jonkin verran käyttäytyä mutta loppua kohden sielläkin homma villiintyy.

Voiko olla vielä normaalia 3 vuotiaan käytöstä? Itse olen kyllä lastenhoito alalla ja kavereilla on samanikäisiä lapsia ja vielä en ole samanlaiseen törmännyt, ellei ole sitten ylivilkkaus epäilyä ollut.

auttaako ne kalanmaksa tablettit vai mitä ne on jotka muka auttaa keskittymis ja oppimis ongelmissa? Onko niistä hyötyä ja mitä merkkiä kannattaa ostaa?

Kommentit (3)

Vierailija

Tässä 3 keinoa adhd lapsen kasvatukseen.

Perheneuvolasta saa apua. Itse lopetin käynnit siellä tietyistä syistä.

Tutkimuksiin ei pääse alle 5v. ja lähetteen saa vasta kirjoittaa silloin. Meillä poika täyttää keväällä 5v. ja saan helmikuussa tietää päästäänkö Tayssiin. Sen kerran astun vielä perheneuvolaan ja jos emme pääse tutkimuksiin, niin lapsi tutkitaan yksityisesti eskari vuonna.

Lääkehoito on paras apu ja vasta 6v. voi lääkehoidon määrätä.

En usko, että oma lapseni selvii koulumatkoista ilman lääkehoitoa. Lapseni ei ole mitenkään hyper, mutta selkeästi adhd lapsi kaikkineen piirteineen.

En siedä sitä negatiivisuuden leimaa mikä adhd lapsiin liitetään, siksi lopetin perheneuvolassa käynnit. Tuliko meidän elämästä yhtääkkiä ongelmallinen, kun tuli lapselle adhd epäily.

Me pärjäämme lapsemme kanssa oikein hyvin, vaikka hän adhd olisikin. Hän ei ole ongelma kenellekkään, paitsi ehkä niille jotka ovat asenteellisia, esim. perheneuvola.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat