Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvokaa miten opin käymään taloudellisesti ruokakaupassa! Huomenna menossa...

Vierailija

... ja aion nyt todellakin opetella ostamaan taloudellisesti! Eli, millaista ruokaa ja mitä kannattaa ostaa? Jogurtitkin on aika kalliita, litran purkeissa halvempia mutta kyllästyttää aina samaa Ingmanin mansikka - appelsiini - tai metsämarjajogurttia syödä..

Perheessämme on siis 2 aikuista, 2 lasta joista toinen diabeetikko ja minä itse joka olen raskausdiabeetikko, eli se jonkin verran tietysti vaikuttaa siihen mitä ostaa.

Kommentit (6)

Vierailija

älä osta valmiita tai puolivalmiita ruokia, vaan peruskamaa kuten tuoreita kasviksia, ryynejä, jauhoja yms.

katso kilohintoja esim. juustoissa ja leivissä.

jos teillä syödään lihaa, niin ala korvata osa lihasta kasviproteiininlähteillä esim. pavuilla, soijatuotteilla, linsseillä, tulee paljon halvemmaksi.

älä osta karkkeja, sipsejä, limuja, iltakaljoja tms. tuommoisista pikkujutuista tulee iso summa pitkällä aikavälillä, eikä ne ole varsinaisesti tarpeellisia.

osta roskapussit rullassa ja käytä ostoksille omaa kangaskassia, ajan kanssa säästät rahaa.

Vierailija

Kirjoita suunnitelmiesi pohjalta kauppalista ja pysy listassa. Mitään listan ulkopuolelta ei osteta.

Tuolla säästää jo lähes saman kuin kilohintoja vertailemalla (jos ei enemmänkin, kun ei listaan kuitenkaan muista kirjoittaa herkkuja ja lehtiä yms. heräteostoksia)

Vierailija

tarkkailet. Jos tuote on halpa, mutta huono, mietit sitten että haluatko maksaa vähän enemmän hyvästä.

On joitain tuotteita, joissa halvat ovat huonoja (esim. tonnikala usein) ja joitakin, joissa en ole huomannut mitään eroa (vaikkapa riisi, pasta).

Vierailija

kun suunnittelet meneväsi huomenna kauppaan niin menetkin vasta ylihuomenna, ja syötte huomenna niitä mitä löytyy pakkasesta ja jääkaapista. jos kaappinne eivät oikeasti totaalisesti tyhjät, löydätte varmasti yhdeksi päiväksi syötävää. jos maito on loppu niin juokaa vettä.

meillä ostoksien lykkääminen päivällä säästää ihan oikeasti rahaa, koska silloin tulee syötyä myös ne edellisten aterioiden jämät yms, jotka muuten menisivät hetken jääkaapissa lojuttuaan roskiin.

Uusimmat

Suosituimmat