Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko teillä alkuraskaudessa aina huoli, että onko kaikki ok, kun ei tunnu eikä näy mitään?

Vierailija

Mietin vaan, että olen nyt rv 15+ ja vieläkin tulee välillä huoli, että onkohan kaikki ok, kun masu ei ole vielä oikein kasvanut (housut vain vähän kiristävät) ja liikkeet ei tunnu. On hassua olla raskaana, kun se ei tunnu eikä näy missään.

Pahoinvointikin on jo hävinnyt, paitsi että eilen aamulla oksensin :) Nännit sentään vielä kipeät, joten jotain raskauteen viittaavaa tuntee kehossa.

Täytyy vain odotella seuraavaa neuvolaa, jotta kuulee taas pienen sydänäänet. Ja odotella niitä ensimmäisiä potkuja.

Kommentit (5)

Vierailija

Molemmilla kerroilla on ollut aivan kamala huoli. Ensimmäistä ultraa on odottanut kuin kuuta nousevaa, jotta saisi selville, että onko vauva elossa. Toista lasta odottaessani minulla oli alusta asti tunne, että tämä ei voi päättyä hyvin. Se olisi jo tilastollisesti mahdotonta, sillä kaverit ja sukulaiset olivat saaneet terveitä lapsia ja keskenmenoja ei ollut kenelläkään. Vk 12 oli se raja, jonka jälkeen huokaisin helpotuksesta, mutta niinhän siinä silti kävi, että tästä toisesta lapsestamme tuli lopulta enkeli.

Jos minulle vielä joskus suodaan raskaus, tiedän, että olen aivan hermona alusta loppuun asti. Tuskin uskallan laittaa vauvalle mitään valmiiksi ennen synnytystä.

Toivottavasti pääset peloistasi. eroon. Muistan, että esikoisen odotus alun jälkeen oli elämäni parasta aikaa. Nyt tuntuu, että olen elämäni elänyt. Ainakin sen onnellisen elämän.

Vierailija

kun alkuraskauden oireet häviävät eikä maha ole vielä kasvanut. Onneksi ei mene kuin muutama viikko, niin johan tunnet liikkeitä ja maha pullahtaa myös jossain vaiheessa.

Vierailija

Ja mulla on jo kaksi lasta! Tämä kolmas raskaus on ehkä vielä pahin tuon huolehtimisen suhteen. Päivääkään en ole vielä uskaltanut "nauttia raskaudesta", vaan koko ajan pelkään pahinta. Ajattelen, että kun on jo kaksi tervettä lasta, niin onko mulla edes oikeutta saada kolmatta ja ainakaan tervettä.. Toisaalta pitäisi muistaa, että useimmissa raskauksissa kaikki menee hyvin ja vauvat aikanaan syntyvät hämmästyttävän täydellisinä.

Vierailija

Heräsin usein vielä 20+ viikoilla aamulla siihen ajatukseen että voi karmeaa, en varmaan olekaan oikeasti raskaana, jne...

Enkä varmaan kertaakaan käynyt vessassa tarkistamatta ettei paperissa ollut verta.

Uusimmat

Suosituimmat