Eihän tämä ole enää normaalia?

Vierailija

Vauva, pian 11kk, on edelleen jatkuvasti imemässä tissiä.

Yöllä nousee sen 3 kertaa tissille ja päivällä tulee minun mielestä useammin kuin 5 krt. repimään tissiä esiin. Ja aina yhtä ahnaasti imee.

Kyse ei voi olla maidontulon vähyydestä, koska usein maitoa suihkuaa jos imuote vahingossa irtoaakin kesken kaiken.

Kyllästyttää olla jatkuva lypsykone... huooh...

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Eihän siitä edes ole pitkä aika kun julkaistiin tutkimustuloksia siitä kuinka äm ravinnepitoisuus vain paranee kun n1v imetystä täynnä.

Toisekseen WHO:n ilmetyssuosituskin on 2v ja kyllä, se koskee myös suomea eikä vain kehitysmaita vaikka niin moni sitäkin sepustaa.

Vierailija

Oisko jotain apuja..?

http://www.drjaygordon.com/development/ap/sleep.asp

Ihan normaaliahan tuo kai on silloin kun vauvan annetaan syödä lapsentahtisesti - tietää itse kyllä mistä paras ravinto tulee ja sitähän se maito tuon ikäiselle vielä on! :) Sekin että vauva pärjää 6kk -> ilman yösyömistä on yksilöllistä (neuvolassa sanoivat että 6h unta putkeen riittää jo syömättömyyden määrittelylle), toiset pärjää paremmin toiset hunommin, meillä ainakin molemmilla on ollut selkeästi nälkä jo aamuyöllä vielä yli vuoden ikäisenäkin ja mieluummin syötin kuin heräsin aamupuurolle viideltä! :) ja vauvan takia yösyömistä ei muutenkaan tarvitse heti äkkiä 6kk iässä lopettaa jos ei ihan mahdoton härdelli ole, lähinnä on vanhempien jaksamisen takia se lopetus - ja toiset jaksaa paremmin ja toiset huonommin, yksilöllistä se unen tarvekin on.

Toivottavasti saat noita yösyöttöjä karsittua, eihän siitä kenellekään haittaa ole jos ei tarvitse heräillä! :) Tosin sattunut sulle tuttavapiiriin aika onnellista porukkaa, kyllähän ton ikäset usein heräilee jos ei syömään niin vaikka minkä muun kehitysvaiheen, hampaiden tms takia - ainakin minun tuttavapiirissä! :) Ja monet tosiaan vielä tissillekin... Mutta oisko sitten vaikutusta paikallisen neuvolankin "opeilla"...? Täällä ainakin esim imetyksen puolesta puhutaan vielä vuoden iässäkin.

Vierailija

Kyllähän se lapsi rintaa syö, jos sitä tarjoat. Se on ihan normaalia eikä siinä ole mitään pahaa. On sitten ihan itsestäsi kuinka jaksat sitä.

Ja todella harvat vuoden vanhat lapset nukkuvat yönsä läpeen pääsääntöisesti. Kyllähän liki jokainen kipuilee esimerkiksi hampaita, flunssaa, uusia taitoja, liian lyhyitä päiväunia jne. heräilemällä öisin. Ei tietysti tarvitse imettää joka heräämiseen.

Itse pyrkisin vieroittamaan yösyönnistä.

Vierailija

Mulla on kahden kanssa ollut ihan sama juttu, enkä ole edes tajunnut ihmetellä. Kuopuksen yöimetys saatiin juuri loppumaan, on 1,5 vuotta.

Vierailija

Näin ainakin meidän neuvolan mukaan. Siis niin että viisi ateriaa päivässä + maitoa lapsen tahtisesti ja sitten muusta ruuasta karsitaan jos maidon menekki liian vähäistä. Meillä mm viljoille allerginen lapsi ja alle 1v iässä ei juurikaan tarvitse korvaavista tuotteista huolehtia juuri siksi että äm niin kattava paketti.

Vierailija

..en tarkoittanut kehuskella yösyöttöjen loppumisella.. kyllä meilläkin heräillään milloin mistäkin syystä, hampaita, seisomaan oppimista yms. mutta on opetettu vauva rauhoittumaan tutilla, silittämisellä yms. tissin sijaan. t. 17

Vierailija

alle 1v ikäisen pääasiallisen ravinnon tulisikin olla äm.

En tiedä johtuuko kirjoitustyylistäsi mutta tuli mieleen saako hän läheisyyttä muulla tavoin ja tarpeeksi?

Mutta missään tapauksessa ei ole aihetta kokonaan vieroittaa äidinmaidosta vielä aikoihin.

Vierailija

sattuu ikeniin ja imeminen auttaa....mun pojalla tuli ekat hampaat jo parikuisena ja oli pari päivää koko ajan tississä kiinni, vaikka imetyksestä tykkäsinkin, niin silloin meinasi jo itkettää, että pienen tauon äitikin tarttis....mutta kun puraisi tissin verille tajusin, että oli imenyt ienkipuunsa...

Vierailija

Minua vaan rupeaa tympäseen tämä jatkuva imettäminen. Muut samanikäiset nukkuvat läpi yön heräämättä (ainakin kertovat omista kokemuksistaan) ja samalla ihmetellään kun imetän vieläKIN.

Vierailija

Yöimetys olisikin syytä jo lopettaa, yli 6-7kk ei enää yöravintoa tarvitse, se on muodostunut tavaksi, ihanaksi sellaiseksi hänelle :)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat