Sf-mitta pieni, eikä painoakaan ole tullut.

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen siis nyt raskausviikolla 23 ja kävin rv 20 neuvolassa. Siellä mitattiin ensimmäisen kerran Sf-mitta, joka oli 12-13cm kieppeillä. Eli vissiin pieni?

Ultra oli samalla viikolla ja vauva oli melkein viikkojensa mukainen hieman jälkijunassa. Pää-perämitta oli 11.5cm

Painoa ei ole muutenkaan tullut itselle yhtään lisää, alkuraskaudessa tippui muutaman kilon.

Onko jollakin samanlaisia kokemuksia, onko syytä huoleen..?

Kommentit (3)

Vierailija

Kiitos teille näistä vastausviesteistä. :)

Juu ensimmäinen raskaus menossa, siksi kaikki asiat ovatkin hieman omituisia ja tietenkin uusia. Mutta jo on helpompi taas olla, kiitos teille!! :)

Vierailija

Olen rv 20 itse, eikä minullakaan ole paino noussut, vain pudonnut 1,4kg koko raskauden aikana. Syön sellaisia lääkkeitä, jotka kuulemma saattavat vaikuttaa sikiön kokoon. Ihmiset on synnyttänyt sellaisia 2,8kg vauvoja näillä lääkkeillä.

Kuulemma ei ole vaarallista, koska vauva ottaa kasvun kiinni sitten kun syntyy. Ja jos syö monipuolisesti, ei pitäisi sikiöllä olla mitään hätää. Sikiö ottaa kasvuun sen mitä tarvitsee. Ja toiset syntyvät pienempikokoisina.

Eikö lääkärisi tai hoitajasi ollut huolissaan painostasi?? Luulisi että lisäravinteita saisit tai jotain muuta, jos asia sinua häiritsee. Ei minunkaan hoitajani ollut kyllä huolissaan minun painonpudotuksesta, ja sanoi, ettei sen vielä tarvitsekaan välttämättä nousta.

Olen myös lukenut, että paino alkaisikin nousta vasta viikkojen 20 jälkeen sitten konkreettisemmin. Jospa se siitä vielä sinullakin nousisi.. ;)

Kovasti tsemppiä! Toivotaan parasta!!

Vierailija

Hei!

Rv 20 normaali keskikäyrän mitta on n. 18, mutta se voi olla vähemmänkin.

Mittaan vaikuttaa sinun ruumiinrakenteesi ja kohtusi asento/sijainti ja mittaajan tekniikka SF mitalla merkitystä enemmän kun saadaan pidemmän ajan käyrää. Pääasia on että siihen tulee kasvua mittauskertojen välillä. Koska ultrassa ollut kaikki hyvin, en näe mitään syytä huoleen. Ehkä sinun kohtusi kasvaa vain vähän hissukseen, kyseessä ehkä ensimmäinen raskaus(?). Vauva on selvästi ottanut omansa talteen. Ja 20 viikon paikkeilla kohtu vasta alkaakin kasvaa reilummin sikiön aloittaessa reilumman kasvun jakson. Samoin yleensä paino alkaa äidillä nousta kunnolla näillä paikkeilla jos on noustakseen. Jos syöt normaalisti ja terveellisesti vauva saa kyllä kaiken tarvitsemansa.

Onnea loppuodotukseen!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat