Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Ehkäisygallup; ikä, lapsiluku, miten ehkäiset(te), oletko tyytyväinen?

Vierailija

35-v., lapsia kaksi. E-pillerit (Mercilon) tällä hetkellä. En halua hormonikierukkaa, koska pelkään aknen pahentumista ja se vierasesineen ajatus kohdussa jotenkin häiritsee... Tällä hetkellä olen suht tyytyväinen, koska ei mitään ihmeempiä sivuvaikutuksia mutta ei kai noita pillereitä vaihdevuosiin saakka voi käyttää.... vai voiko? (En tupakoi enkä ole ylipainoinen, ei veritulppia itsellä tai suvussa).

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Pitäs varmaan kierukkaa miettiä, kun lapsiluku on kuitenkin täynnä (ei niin varmaa kuitenkaan että sterilisaatiota edes harkitsisin)...

Vierailija

en ole tyytyväinen. Tiputtelua 3 vko/kk ja hirmuinen PMS-kiukku.

Pää ei kestä hormoneita, lateksiallergia joten vaihtoehdot vähissä.

Vierailija

tällä hetkellä ehkäisynä luotetaan yksinkertaisesti raskauteen ja ollaan tyytyväisiä. välissä oli hormonikierukka, johon olin kyllä tyytyväinen, joten sitä varmaan harkitaan sitten uudestaan kunhan tarvitsee taas miettiä asiaa. Toisaalta en tiedä montako noita sais tulla, miehen mielestä ei välttämättä tarvis enempää mut ei varmaan olis maailmanloppu vaikka tuliskin, mä taas en oikein tiedä kumpi se maailmanloppu olis - että tulis enempi vai että ei tulis :)

onneks on varmaankin vielä jokunen vuosi aikaa miettiä asiaa.

Vierailija

Ehkäisynä varmat päivät ja kortsu erityisen epävarmoina päivinä.

En ole erityisen tyytyväinen, taas raskaana. Mutta mikään "oikea" ehkäisykään ei kiinnosta.

Vierailija

niin no.. tässä ollaan vähän rajamailla haluammeko lisää lapsia vai emme. joten kondomeilla pelataan toistaiseksi, se ei kyllä todellakaan ole kivaa. kierukan (kupari) laitan jos päädymme siihen että lykätään vauvan tekoa muutamalla vuodella.

Vierailija

Oli kuparikierukka lasten välissä ( puoli vuotta ), ja silloin tuntui kamalalta. Mm oviskivut olivat suoraan helvetistä, mutta noi pillerit tekee mut kiukkuiseki ja heikkohermoiseksi :/

Sterilisaatiota en halua, en tiedä haluanko vielä lapsia. Tai siis tuskin haluan, mutta en halua sulkea sitä vaihtoehtoa kokonaan pois.

Vierailija

olen erittäin tyytyväinen. Miehen oma päätös, halusi tehdä jotain omasta puolestaan kun minä olin lapset synnyttänyt niin hän hoiti sit ehkäisyn sen jälkeen.

Vierailija

Ehkäisynä oli tässä tokan ja kolmannen välissä hormonikierukka, joka tuli sitten itsekseen ulos. Se pahensi migreeniä ja PMS-oireita. Hyvää oli se, että painoa oli helppo hallita. En voi enää laittaa, kun migreenini on aurallinen. Sen kierukan jälkeen kokeilin huonolla menestyksellä ehkäisyrengasta. Tulin siitä ihan hulluksi. Ennen lapsia kokeilin myös puoli vuotta pillereitä ja niistäkin tulin vähän hulluksi. En oikein tiedä, mitä keksisi tämän kolmannen jälkeen...

Vierailija

4v. lapsi, ei ehkäisyä, mutta ei seksielämääkään. Siihen olen tyytyväinen ettei tarvii miettiä ehkäisyä, mutta seksielämän puuttumiseen en ole. Tosin olen sinkku, joten se ei ihan hirveesti vaivaa ja aiheuta kärhämää.

Vierailija

Lainaus:

Eihän se miehen sterilointi ole kuin pikku nipsaisu paikallispuudutuksessa muutenkaan, ei edes mikään oikea leikkaus... jos oikeasti haluatte ehkäistä lisälapset, harkitkaa nyt vakavasti. Ei ole lapsillekaan oikein syntyä taakaksi ja harmiksi...

lisälapset eivät enää paljon taakkaa ja harmia lisää :) Ainoastaan raskaana oleminen tuottaa minulle todellista harmia, mutta se on onneksi rajallinen aika. Olen hyvin ylpeä jokaisesta lapsestani, sitä ylpeämpi mitä isommasta (valmiimmasta) on kyse. Ihania otuksia minä olen tuottanut!

Ja taitaa sillä miehelläkin olla joku kammo... on kahden viimeisen raskauden jälkeen puhunut että kyllä hän nyt menee mutta ei vaan saa aikaiseksi ;)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat