Jos joku juoruaa sinulle jonkun toisen raskaudesta

Vierailija

ennen kuin asianomistaja itse on raskaudestaan kertonut, soitatko onnitellaksesi vai odotatko, että tämä itse kertoo asiasta ja näyttelet tietämätöntä ja yllättynyttä?

Mulle nimittäin anoppi meni lipsauttamaan kälyn raskaudesta ja nyt olen epätietoinen siitä, kuuluuko mun onnitella vai olla hienotunteisesti hiljaa kuin kusi sukassa ja odottaa, että itse kertoo. En siis tiedä, onko anoppi tunnustanut kälylle möläytyksensä.

Mitä tekisitte?

Kommentit (9)

Vierailija

Mutta periaatteessa se vaan tuntuu inhottavalta, kun joutuu "juorujen" kohteeksi. Väkisin tulee mieleen, että "juoruavatko" nämä pikkulinnut kaikista muistakin asioista. Tosiaan olen nyt tämän raskauden aikana päässyt useammankin "pikkulinnun" kohteeksi. Eka se nauratti, mutta myöhemmin sitten alkoi ketuttamaan...

Mutta erilaisiahan me ihmiset ollaan, itse en lähtisi tuollaista uutista kertoilemaan.

Lainaus:

kertomisen kanssa kunnes on valmis paljastamaan asian muillekin. Siihen nyt ei yhtään kannata luottaa, että toiset osaisivat pitää leipäläpensä tukossa.

Lainaus:

useammankin tuollaisen "möläytyksen" uhriksi. Mielestäni erittäin vittumaista.... Ei oo kiva fiilis saada näitä "pikkulintu" kertoi viestejä....

Vierailija

ja sitten joko esität yllättynyttä tai teet onnittelupuhelun.

Mulla oli samanlainen tilanne töissä.. Työkaveri lipsautti, että pomon naisystävä on toisella kuulla raskaana. Tajusin kyllä esittää yllättynyttä sitten kahden kuukauden päästä, kun pomo itse kertoi asiasta kahvipöydässä..

Vierailija

useammankin tuollaisen "möläytyksen" uhriksi. Mielestäni erittäin vittumaista.... Ei oo kiva fiilis saada näitä "pikkulintu" kertoi viestejä....

Vierailija

kertomisen kanssa kunnes on valmis paljastamaan asian muillekin. Siihen nyt ei yhtään kannata luottaa, että toiset osaisivat pitää leipäläpensä tukossa.

Lainaus:

Vierailija

itte olen kertonut aika aikaisin, enkä kyllä tykkää kun se leviää, mutta sen kyllä hyväksyn. Ei voi luottaa kuin oman suunsa pysyvän kiinni. Ja hyväähän se pikkulintuviestitkin tarkoittavat.

Vierailija

kannattaa se jättää kertomatta kaikille. Myös anopille niin kuin parhaalle ystävällekään.

Itse olen pitänyt omani salassa juuri niin kauan kun halusinkin mutta ystävälleni on käynyt niin että anoppi on kertonut sukulaiselleen ja sukulainen tutulleen ja tuttu taas tutulleen ja kohta sen tiesi kaikki vaikka tarkoitus ei ihan vielä ollutkaan kaikkien tietoon tulla.

Vierailija

lähisukulaisen kanssa. Mies kertoi jo, mutta kuulemma vaimo ei anna vielä kertoa. Miestä onnittelin jo. Vaimolle näytin tietämätöntä, kunnes kertovat mulle taas yhdessä. SIt voin sanoa, että miehes tuossa jo vähän siihen sävyyn vihjaili, että aloinkin epäileen, että oisko teille tulossa toinen. Niin sitten ei tarvi esittää ihmettelyä.

Vierailija

raskausuutisista jutellaan kaveripiirissä, joten sana kyllä kulkee, kun sen jollekin on sanonut. Eri asia tietenkin on, jos on jollekulle läheiselle ihmiselle uskoutunut vannottaen, että "ethän sitten kerro muille". Silloin on törkeää, jos luottamus on petetty - kuten kaikkien salaisuuksien kanssa.

Jos kuitenkin on esim. isommassa seurassa rupatellut raskaudestaan, minä ainakin olettaisin, että asiasta on lupa yleisesti puhua.

Mutta juu - en ehkä erikseen onnittelisi, jos minulle itselleni ei olisi asiasta kerrottu. Kerran nimittäin tein niin, ja tuntui nololta kun kaveri kysyi terävästi, keneltä olin asiasta kuullut. Molempien osapuolten kanssa (kertojan ja raskaana olijan) olin lähinnä opiskelukaveri, joten en todellakaan ollut tullut ajatelleeksi, että minut tavoittaessaan tieto olisi vielä jotenkin salassapidettävää.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat