Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka Brio Kombin pikkukuomusta ratasosan jatkokappale?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tuossahan tuo kysymys tulikin :)

Eli olen ollut Kombien onnellinen omistaja jo kohta 4 vuotta, sillä meillä on vm 2005 Kombit. Olen aina ihmetellyt, kun käyttöohjeissa kerrotaan kovan kantokopan pikkukuomusta saatavan kätevän jatkokappaleen ratasosaan. Ja nyt näin jonkun kirjoittavan samaa myös myynti-ilmoituksessaan Kombeja myydessään.

Auttakee nyt pöllöä! Kuinka tuo pikkukuomu tulisi ratasosaan kiinnittää? Ainoa keino, jonka keksin on ensin irrottaa käsinojien yhdet nepparit ja sitten kiinnittää kuomu sen omilla neppareilla näihin kohtiin... Näyttää kyllä tosi hoopolta ja olen aivan ihmeissäni.

En tiedä, onko uudemmissa malleissa tätä samaa "hienoutta", mutta ehkä joku osaisi auttaa ;)

Nalle

Kommentit (2)

Vierailija

just olen kakkoselle sitä jatkopalaa asentanut. Meillä kans 2005 kombit.

Eli oon eka kääntänyt kuomun erivärisen reunan kaksinkerroin, jolloin reuna vähän jämäkämpi kun joku rautalangan tapanen tukee reunaa. Napit oon kiinnittänyt rattaiden etureunaan, sen nostettavan tukiraudan viereen, kun tukirauta ylhäällä. Irrotin siinä kiinni olleet nepparit. Lisäksi oon nostanut jalkaosan kankaan ikään kuin kuomun sisälle, niin ei pienet jalat potki kuomua pois.

Tässä vaiheessa olen myös käyttänyt kopan päälle tulevan suojan "sisäpussia" suojaamassa vaunuja. Ite oon vaan miettinyt sen oikeaa nappikiinnitystä.

yritän lisätä tähän kuvankin, jos jotenkin onnistun

SannaNu
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=eb524e2e-e27a-11dd-a536-d...!

Vierailija

Se kuomu tulee niillä neppareilla kiinni siihen ratasosan jalkopäähän. En tiedä miten päin olet sitä koittanut mutta minä käytin meidän kakkosella pitkään. Ihan loogisesti se rattaisiin istui :) Minulla ei ole enää niitä rattaita etten voi koittaa ja selittää joten muistin varassa ollaan.

Eikös siinä rattaiden jalkopäässä ole omia neppareiden vastakappaleita jatkoperälle/kuomulle? Jotenkin se vaan asettui ihan sievästi siihen eikä näyttänyt mitenkään kummalta. Kokeile käännellä sitä kuomua eri tavoin, olisikohan kuomuosa tullut siihen jalkatukea vasten?

Uusimmat

Suosituimmat