Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi olla niin vaikeaa edes LUKEA kortista "Rakastamme sinua"?

Vierailija

muuten se on sopimaton.

ja sitten on ne toiset vanhan kansan ihmiset, jotka ei saa puhua rakkaudesta eikä kehua lasta jotten paholaiset vie sitä rakasta tai sitä lasta ku ntulevat kateellisiksi.

Kommentit (8)

Vierailija

"Suomenkieli, rumin mahdollinen"

Kyllä meillä on kaunis ja soljuva kieli jopa maailman kaunein lause on valittu suomenkielestä. saattaa kuulostaa hauskalta, mutta "alavilla mailla hallan vaara" on kyseinen lause.

Ei se kielestä johdu vaan siitä mihin on tottunut. Ei meilläkään kotona mitään rakkauden tunnustuksia viljelty siksi on itselläkin hyvin vaikea sanoa edes lapsille rakastavansa. Niin se vain on. Ei sanat sitä rakkautta tee ja tiedän tarkalleen että lapset käsittävät äidin rakastavan heitä. Jenkit nyt rakastavat kaikkea ja jatkuvasti kyseinen lause on kohdannut varsinaisen inflaation ja onkin pelkkä lausahdus muisen joukossa.

Vierailija

ääneen lapsuudenkodissa puhuttu rakastamisesta. Mutta tiesin ja tiedän paremmin kuin hyvin, että minua rakastetaan.

Jokin sen sanomisessa vanhemmille tai veljelle tuntuu käsittämättömän vaikealta. Miehellekin oli oikein opettelemalla opeteltava sanomaan se ääneen! Eikä edelleenkään sanota päivittäin. Erityistilanteissa kyllä.

Vierailija

Aitini oli lukenut lahettamaani korttia aaneen isalleni, ja siskoni oli ollut kuuntelemassa. Aiti oli skipannut lauseen yli jossa kerroin etta 'Me kaikki rakastamme sinua pappa.'

Ikina ei ole aiti minulle sanonut rakastavansa minua, vaikka kylla tiedan etta rakastaa ja on ihana aiti. Miksi on niin vaikeaa sanoa noin? Edes lukea muiden niin kirjoittaneen??

Vierailija

Rumin mahdollinen, ja kaunein merkitys. Sorahtaa ikävästi, huomiotaherättävästi. Englanniksi I love you, tai love you sujahtaa niin helposti puheeseen. Sen voi sanoa vaikka monta kertaa päivässä, eikä se tunnu niin erityiseltä. Mutta kun sanoo minä rakastan sinua, niin se kuulostaa vähän turhan tärkeältä ja juhlavalta. Siinä ei ole mitään helppoa. Ne ärrät ehkä sen tekee...

Vierailija

Ihmisten pitää antaa olla omia itsejään. Minulla on veli ja isä, jotka eivät ole sitä kyenneet sanomaan, mutta tiedän heidän rakastavan minua paljon. Myös kumppanini on sen tyypin mies, ettei jauha rakkaudesta, mutta jokapäiväiset tekonsa osoittavat välittämisen ja kunnioittamisen. Usein ihmiset, joille rakkauden sanominen on helppoa ovat ns. kevytmielisempiä tunteissaan ja ne vakavissaan olevat eivät siitä turhia huutele. Minä olen oppinut arvostamaan vakavia ihmisiä aikuistuttuani, ennen minusta oli kivaa, kun näytettiin suuria tunteita jne, mutta olen huomannut, että ne suurimmat tunteet palavat nopeasti loppuun ja ystävistäkin ne kovimman hälyn rakkauksistaan pitäneet ovat eronneet. Minulla palaa tällä hetkellä rakkauden liekki pienellä tulella ja toivon, että se kestää loppuelämän.

Uusimmat

Suosituimmat