***HUHTIKUUN Helmet viikko 2***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Uusi viikkopino..

Ja jos yrittäisi mennä nukkumaan tästä..

Verticia

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Kyllä voi tuntua suurelta pieni asia. Sain naapurista hoitopöydän alustan ja laitoin sen pesukoneen päälle. KÄÄÄK! Meille oikeasti tulee tuollainen pieni ihminen joka sitä tarvitsee =) Mitään ei siis ole vielä tullut osteltua eikä esillä. MUTTA MEILLE TULEE VAUVA =9

Olo on nyt ollut pirteämpi. Liekö sitten nuo rautatabut näin nopeesti vaikuttaa? Vajaan viikon olen syönyt. Nyt sitten onkin muistaminen kun pitäisi myös syödä kalkki/D-lisä eikä niitä voi samaan aikaan ottaa. Lisäksi antibiootti aamuin/illoin. Tai sitten loma on tehnyt tehtävänsä ja on levännyt olo. Äitiysloman alkukaan ei tunnu olevan enää niin kaukana kun jokin aika sitten.

Levännein terveisin rv 24

Vierailija

Kävin tänään lääkärissä kun niin tukkoinen olo. Poskiontelotulehdushan se taas. viimeksi oli syksyllä. Raskaus kun turvottaa noita limakalvoja niin näköjään sitten heti flunssan tultua menen tukkeeseen. Kurkkasi vaan kurkkuun ja sanoi että näköjään valuu nieluun eli poskiontelotulehdus. Antibiootti resepti ja hyvää jatkoa. oli kyllä nopea lääkäri käynti =) Ajanvarauksessa mietti että jos olisi antanut torstaille ajan mutta kun olen raskaana niin ei sitten halunnut jättää sinne asti ja laittoi vain johonkin väliin. No hyvä näin. Kai nuo antibiootit alkaa pian vaikuttamaan. Tässä on nyt sitten mennyt talvilomasta jo useampi päivä sairastaessa =( kyllä harmittaa. Torstaina olisi tarkoitus koko perhe lähteä risteilylle. Tytötkin on kyllä aika nuhaisia mut voihan sielläkin lepäillä.

Masuun ei mitään uutta. Nyt jotenkin sellainen "tylsä" jakso. Laskettuun aikaan tuntuu olevan ikuisuus ja olo malttamaton. Kumma kyllä kun heti neuvolan jälkeen taas alkoi flunssa. Eli neuvolassa kun käyn ei ole koskaan mitään ja sitten seuraavana päivänä tulen todella kipeäksi.

Painonnousu ahdistaa kun toivoin ettei sitä niin kamalasti tulisi. Nyt sitten kuukaudessa/parissa on tullu 5kg. Viime neuvolassa 800g/vko =( suklaata ja sipsejä on kyllä mennytkin siihen malliin että totta kai jossain näkyy. Muutenkin on koko ajan nälkä. Luulisi ettei flunssassa maistu mutta nälkä vaan on.

Verticia: Tuttu tunne tuo että parisuhde koetuksella raskausaikana. Itse olen ihan hermona mieheen, mutta yritän vaan jaksaa ja ajatella että hormonit ne saa minut sekaisin. Itsekin itkeskelen usein iltaisin kun olen niin väsynyt lasten nukutukseen yms. Minulla tuo itkeskely johtuu juuri väsymyksestä. Etkö tosiaan saisi mistään rahaa jos jäät sairaslomalle? Itse jäin kuopusta odottaessa 2kk ennen äitiyslomaa ja se oli kyllä oikea päästös. Kotona oli rankkaa kun esikoinen 1,5v. ja mies teki yötyötä. Ensin olin viikon pätkissä pari kertaa ja sitten lääkäri kirjoitti suoraan ä.loman alkuun. Nyt olen ajatellut että jos sinne tammikuun loppuun jaksan töissä niin hyvä, koska sitten ei ehdi putoamaan kelan päivärahalle ;) Minulla nyt ollut lähinnä ongelmana iso vatsa. Vaikea olla kyykyssä jne. Nykyisin on hoitajilla jo sen verran hyvä työtilanne ettei noita pomoja/työnantajia tarvitse nöyristellä.

rv 23+5 eli tuntuu että te kaikki muut olette jo NIIIN PITKÄLLÄ. Mut perästä tullaan =)

Vierailija

täällä Tuulenkuiskaus nyt uudella nimimerkillä kun unohtui käyttikset sivustolle :)

Kiva lueskella muidenkin kuulumisia ja masujen vointeja.

Oma napa on sairaslomalla välilevytyrän takia koko loppuraskauden ajan. Harmillista muttei voi mitään. Toki tässä on parantunut jo huomattavasti verrattaen siihen mikä alkulähtötilanne oli. Eli soitelin 7 viikkoa sitten ambulanssin paikalle ja makasin viikon sairaalassa saaden erilaisia kipulääkkeitä. Sen jälkeen kotiin vuodepotilaaksi,pelkkä vessassakäynti oli totaalista tuskaa ja monet itkut tulikin itkettyä ja ränsistyttyä oikein urakalla. Kunto on laskenut kuin lehmänhäntä ja parhaimmillaan pystyn kävelemään noin 200m mutta siinäkin matkassa on otettava muutama levähdystauko jalalle/selälle.

Neuvolassa kävin pitkän tauon (noin 10 viikkoa) jälkeen. Kaikki ok. Paino noussut nyt yhteensä 3kg, hemppa 151, paineet 139/91 (kotona paremmat) pissa puhdas, kohtu kasvanut hyvin, kaukaa kuulee sydänäänet (istukka edessä) liikkeitä paljon. Maha on valtava, isoin verrattaen edelliseen, ei kuitenkaan pelota, isoja kohtuja mulla on ennenkin olleet ja silti vauvat normikokoisia ellei pieniä (2500-3500gr) Synnytystapa arvioon olen menossa selän takia.Myös kipupolille on tulossa aika.

Sitten galluppiin

1) Urheilu on jäänyt kokonaan pois, se näkyy. Huono homma.

2)Kelaan ei ole vielä edes mennyt hakemusta, tämä sairastelun takia.

3)Yöt menee hyvin, joskus tarvii juosta vessassa, joskus ei maistu uni,joskus näen painajaisia ja joskus taas nukun kuin tukki. Kipuja ei onneksi enää ole öisin joten mikä vaan kelpaa.

4)Kiloja tullut yhteensä 3,mutta lähtöpaino on niin korkea että hyvä niin.

5) Vuotoja ei ole ollut

Tsemiä kaikille, ajoittain voi maailma näyttää mustalta tai harmaalta mutta kyllä se siitä! Omat fiilarit koko tähän odotukseen ovat kohentuneet joskin moni asia mietityttää edelleen luonnollisesti. Liikkeet ovat tuoneet vauvaa lähemmäksin ja muutkin lapset jo juttelevat/lauleskelevat navan kautta pikkuiselle

Ex- Tuulenkuiskaus, nyk Revyy; rv 27+3

Vierailija

Mukava lukea että joillain on vielä voimia puuhailla ja kuntoilla vaikka millä mitalla, itellä alkaa jo hiukan tuskastuttaa. Välillä on semmonen plussapallo-olo, että mietinpähän vaan kuinka vaikeaksi se elämä vielä muuttuu ku toi mahakin saa vielä kokoa lisää ja minkä kokoseks sitä oikein tulee.

Huomenna pitäis mennä töihin parin viikon loman jälkeen, neuvolan tätikin kyseli mites töissä on jaksettu (neuvola oli siis maanantaina 5.1) , mut vaikeehan sitä on mitään sanoa kun on vaan lomaillu. Onneks mulla on neuvolalääkäri 27.1, et kerkee siihen kyllä sit vähän tunnustelee et miltä siellä töissä oikeen tuntuu ja supisteleeko paljon, koska sitä on nyt tullu selkeesti ku liikkuu ja jos oikein intoutuu leikkii kodinhengetärtä ni tuntee sen. Onneks ei oo kauheesti tullu mitään kovia ja kipeitä suppareita. Mötköllä oli hikka kun oltiin neuvolassa ja kuunneltiin sydänääniä ( 145) ja oli vissiin sitä mieltä ettei tarttis just nyt häiritä hänen rauhaansa ku potki vähän väliä sitä anturia. Vihdoin olivat neuvolassa suht tyytyväisiä mun hemoglobiiniin joka oli jo jopa 110. Mutta rautakuurilla jatkellaan, todennäköisesti loppuun asti.

Galluppiin..

1. Urheilu on kyllä aika vähäiseks jääny, mitä nyt koiran kanssa metsälenkeillä, mutta vauhti ei kyllä päätä huimaa, mutta onneks siellä on paljon kaatuneina puita ja oksia, ni on pakko nostella jalkoja. Ja nyt kun taas menee töihin ni siellä joutuu onneks vähän liikkumaan ( fyysistä työtä).

2. Kelapaprut, ja täytyy kerrankin kiittää vantaata, nyt oli nopeaa toimintaa. Palkanlaskija oli lähettänyt paprut kelaan 19.12, ja päätös niin rahoista kun äitiysavustuksesta oli tehty 31.12, ja mulle tuli jopa päätös postissa 5.1. Olin varautunut enemmän tonne tammikuun loppupuolelle. Nyt odotan innolla et millo saan äitiyspakkauksen, vaikka meillä kyllä on jo kaapeissa siskonlapsien vanhoja vaatteita aika läjä.

3. Yöt menee ainakin kerran yössä vessaan mennessä ja oon päässy nyt siihen kerhoon että nään ihmeunia ja nukun jotenkin levottomasti, mutta nukun kuitenkin. Eli kun könyän sinne vessaan ni ei oo vaikeuksia saada heti unta.

4. Onneksi ei oo ollu mitään vuotoja tai naistenklinikka sais katella mua jatkuvasti, ku joka kerta säikähdyksellä ampasisin sinne.

5. Ja neuvolassa juuri selviteltiin tulleita kiloja, oisko nyt tullu suurin piirtein joku 11 kg lähdöstä, ja niistä viimeset 3 kg/ 3 vkoa, eipä ollu neuvolantäti ihan tyytyväinen mutta tuumas että ei oo mitään huolta vielä kuhan ei jatka samaa tahtia kilojen tulo. Luultavasti se vaikuttaa ku ei oo ollu töissä. En nimittäin oo mielestäni mitenkään erityisesti herkutellu tai ollu roskaruokakuurillakaan.

Vaunuja ei olla vielä hankittu ja oon käyny vissiin kerran niitä ohimennessäni kattomassa. Mies ei oo ennen joulua halunnu vielä ajatellakaan niitä, mutta kohta täytyy jo pakottaa se niihin kauppoihin pyörimään ja tutkimaan vaihtoehtoja.

Kaikille mukavaa lopputyöviikkoa tai lomaviikkoa...

Satuilija ja mötkö rv 25+ 5 ( itekin jo välillä sekaisin laskuissa)

Vierailija

Anteeksi kun en ole yhtään kirjoitellut varmaan 3 viikkoon, mutta olin lomalla enkä sitten saanut oikein missään vaiheessa aikaiseksi.

Paljon on tullut tekstiä ja kaikkea en pysty tässä kommentoimaankaan..

Mutta ainakin Verticialle kovasti tsemppiä ja jaksamista!!! Tosi kurjaa tuo tuollainen väsymys!!! Ota ihan reilusti saikkua heti kun siltä tuntuu!! Tärkeintä on kumminkin sun ja vauvan jaksaminen!! Ymmärrän kyllä tosin senkin miten hirveästi nuo raha-asiat voivat stressata!! Ja tämä raskausaika on tosiaan aika koettelemusta parisuhteen kannalta. Ei ne miehet valitettavasti pysty edes kuvittelemaan millainen hormonimyräkkä naisen sisällä kiehuu ja miten mielialat heittelehtivät.. Ja kai se itkeskelevä akka välillä tosiaan ottaa pannuun jos ja kun ei ole mitään hajuakaan miksi toinen taas parkuu.. Mä olen ilmeisesti päässyt nyt sen parkuvaiheen ohi (??) ja olo on ollut yllättävänkin seesteinen.. Toivottavasti olotila on pysyvä!! Jollain muullakin oli itkeskelyä ja väsymystä (anteeksi kun olen ihan dementikko enkä nyt muista kellä) mutta kovasti jaksamista myös sinne!!

Mäkin olen miettinyt että mun kannattanee jäädä saikulle sitten helmikuun alkuvaiheessa.. Mähän siis jouduin allekirjoittamaan sen kk palkan puolituksen ja käsittääkseni saikun palkka sitten taas määräytyy jonkun keskiarvon mukaan.. Eli luultavasti saisin enenmmän liksaa sairaslomalla kuin töissä olemalla. Toki riippuen siitä millaiset provikat mulle sitten helmikuussa olisi tulossa. Tuntuu hullulta että mulla tosiaan nousee tienesti sitten kun äippäraha alkaa.. Onneksi siis saan äippärahan 07 verotuksen mukaisesti jolloin taas se määriteltiin edellisten 6 kk mukaisesti. Nyt olen päättänyt etten todellakaan ajattele työnantajaa. Mä tein sitä noin 7 vuotta (siis ylityötunteja ilmaiseksi ymymym) ja tässä on sitten se "kiitos" siitä joten nyt aion ajatella vaan itseäni ja vauvaa. No joo, tietysti talouden tilanne pakottaa mun työnantajani toimimaan näin, mutta silti. Haistakoot pitkät paskat!!

Sitten vähän noihin kysymyksiin..

Urheilu on jäänyt tosi pahasti. Kuntosali/klubi korttini laitoin jo vuokralle kun en siellä käynyt sitten viime kevään (ensin siis kesä verotti ja sitten alkuraskauden pahoinvointi ja nyt sitten laiskuus). Lenkeillä käyn silloin tällöin, melko harvaksetaan enään nykyään. Liitoskivut on melkoiset lenkin jälkeen joten se meinaa sitten laiskistaa.. Panadolia olen kyllä ottanutkin pari päivääkin jos on tullut oikein reipas lenkki tehtyä ja se sentään vielä tehoaa.

Kelan päätös tuli ehkä 2-3 viikossa. Hesassa tuntuu aina kestävän kauemmin kun muualla, kai täällä sit on enemmän käsiteltäviä papereita?? Pakkauksen pitäisi tulla lähipäivinä. Heh, tänäänkin meinaan syöksyä postilaatikolle josko se jo tänään olisi tullut..

Yöt juoksen pissalla tai sittten makoilen hereillä ja mietin etten jaksa nousta pissalle.. Heh, sehän se kaikkein fiksuinta on kun kumminkin on pakko mennä. Nukahdan kyllä heti vessasta tultuani, mutta kyllä ne jatkuvat pienetkin heräilyt väsyttävät.

Vuotoja ei onneksi ole ollut!

Painoa on tullut reilu 10 kiloa, ihan liikaa siis! Yhyy, mutta painonvartijat odottaa sitten keväällä. EN aio sen suhteen pelleillä yhtään vaan tämä mamma on erittäin timmi ennen ensi joulua.

Vauvahankintoja ei ole tehty vielä yhtään, Kaikkea muuta tosin onkin, paitsi vaippoja joita ostetaan sitten kun vauva on syntynyt ja kaksosten vaunut. Luultavasti hankitaan sellaiset Carenan kaksarit koska ovat melko pienet, nätit ja kaverini mukaan tosi kätevät työntääkin. Melkoisen halvat nuo ovat joten sekin kyllä painaa tässä tapauksessa. Käyttöikä niillä ei varmaan ole kovin pitkä, mutta ei ole tarviskaan.

Esikoisella on Emmaljungan Citycrossit ostettu 07 ja tämä pikkukakkonen siirtyy sitten niihin ja esikoinen saa olla seisomalaudalla/kävellä kunhan on hieman isompi.

Myös täällä ollaan tosi aktiivisia mahassa. Musiikki ja varsinkin jos mies soittaa pianoa tai kitaraa saavat kaverin innostumaan täysin. Myös esikoinen riehui mahassa aina kun soitettiin (heh, siis mies, en minä) ja on nykyään tosi innostunut kaikesta musiikista. Tanssii ja soittaa marakasseilla ja laulaa, pimputtaa pianoa aina kun saa ja rämpyttää kitaraa kun saa.. Vaikuttaa siltä että pikkuherrasta olisi tulossa musiikkimies, mutta tietysti kai kaikki tuon ikäiset 1,3 vuotiaat siis, ovat innostuneita musiikista.. Vaikkakin mun mielestä tietysti meidän poika vaikuttaa erityisen lahjakkaalta tässä suhteessa. Taitaa mennä siihen oma lapsi on nero kastiin siis tämäkin olettamus ;)

Nyt mun on pakko lopettaa kun kohta lähdetään syömään.. Mutta palaillaan taas ja nyt aktiivisemmin!!

Colatoffee 27+5

Vierailija

terkkuja ultrasta, kaikki hyvin, istukka oli noussut. Pojaksi väittää tohtorikin, kai se on uskottava =)

Uskomatonta että viimeinen kolmannes edessä, aika vauhdilla on mennyt, saa nähä meneekö enää yhtä nopeasti ku jää kotiin..

Galluppia:

1. Liikunta on joulun jälkeen jäänyt pelkkiin kävelylenkkeihin, en usko että teen enää paluuta saleille.

2. Pakkaus tuli tänään, ihania vaatteita, äippäraha päätös on jo luettavissa Kelan sivujen kautta, mutta postista sitä ei ole vielä tullut.

3. Yöt sujuu vaihtelevasti, välillä on öitä etten herää ollenkaan mutta yleensä kyllä niin kovat liitoskivut että herään öisinkin..

4. Vuotoja ei ole alkuraskauden jälkeen ollut

5. painoa on tullut sellainen 5-6kg, ei hyvä, täytyy tuo joulusta jäänyt päälle herkuttelu lopettaa...

Hyviä vointeja kaikille!

Terkuin,

numerokolme kera pikkuhipun rv 28+3

Vierailija

Olen tässä lomaillut, joten kirjoittaminen on jäänyt vaikka olenkin välillä käynyt lukemassa juttuja. Ensinnäkin haluan toivottaa kaikille ihanaa ja jännittävää uutta vuotta!

Me oltiin kaukoidässä yhdistetyllä kaupunki- ja löhölomalla, ja ai kun teki hyvää! Pitäisi määrätä pakolliseksi kaikille raskaana oleville! =) Masu meni mainiosti mukana, viihdytin itseäni rannalla tuijottaen paljaan mahan liikkeitä (hirveä meininki päällä vähän väliä!), tuli syötyä ja nukuttua hyvin. Pitkistä lennoista selvisin yllättävän hyvin tukisukilla, menomatkalla yritin jumppailla ja liikkua paljon -> nilkat turposivat muutamaksi päiväksi. Paluumatkalla en jaksanut -> ei mitään turvotusta! Tuntui, että kaikki raskauden vaivat katosivat, kun oli kaukana arjesta! Tietty tahti oli ihan toista mihin reppureissaajana oli tottunut, eikä kuumassa pystynyt edes kävelemään puoliakaan siitä tahdista mitä täällä pakkasessa tulee mentyä. Masukin kasvoi valtavasti kun sai aurinkoa! =) Ihanaa kun nyt on ollut valoisia pakkaspäiviä; mulle toi pimeys on vastenmielistä, varsinkin kun ei oo lunta.

Huomenna pitäisi mennä töihin, eikä se ikinä ole tuntunut yhtä inhottavalta. Omaa työtäni (paljon liikkumista ja kantamista) en pysty enää tekemään, eikä huvittaisi siirtyä tekemään stressaavaa istumatyötä, jota olen vuosia sitten tehnyt ja nyt joudun siihen takaisin. Harjoitussupistuksia tulee monta kertaa päivässä, yleensä fyysisen rasituksen myötä, mutta myös monta kertaa yössä herään siihen kun maha on kivikova. Onneksi viikon päästä on eka neuvolalääkärikäynti, niin tulee paikatkin tsekattua. Ja voi että kun oli neuvolantädin kanssa säätöä, meinasi jättää multa lääkärikäynnin varaamatta kun en olisi päässyt aatonaattona (ja olen ilmoittanut matkastani joka kerta kun olen neuvolassa käynyt). Mulla nousee verenpaineet jo sen tädin ajattelemisesta, pystyyköhän niitä vaihtamaan?

Ja sitten galluppiin:

1. Kuinka te olette harrastaneet urheilua?

Eka kolmannes ei yhtään, toka jonkin verran, nyt kolmannen alettua reippaampi kävelykin aiheuttaa kipua ja supistelua. Pitää tyytyä rauhalliseen tahtiin. Uimaan tekis mieli, mutten ole saanut vielä aikaiseksi. Mammajooga alkaa ens viikolla. Ihanaa lukea kuinka te jotkut jaksatte!

2. Kauan teillä kesti, että saitte Kelan päätöksen?

Pakkauspäätös oli Kelan sivuilla 2.1., rahapuolesta ei tietoa, ilmeisesti duunista ei oo lähetelty mitään papereita vielä.

3. Miten yöt sujuu?

Herään 2-8 kertaa yössä, nyt onneks nukahdan melkein samantien. Saa nähdä miten käy kun duunistressi iskee takaisin.

4. Onko muilla ollut vuotoja?

Alapäästä ei, nenästä kyllä. Kuiva ilma laittaa vuotamaan ja verta tulee kans aina välillä.

5. Kiloista

6-7 kiloa tullut. Kolmisen kuukautta vielä edessä, ihmetyttää miten niistä selviää kun nyt jo norsu olo, esim. kengännauhojen sitominen hankalaa...

6. Vaunut

Eilen tilasin Teutonian Funit mypram.de:stä, tuli 2009 malli reilujen lisäherkkujen kanssa samanhintaiseksi kuin pelkkä 2008 vaunut+pehmeä koppa alesta Suomesta. Eikä mun himoitsemaa väriä olis saanut alehintaan täältä. Turvakaukalo on kans hommattu, hirveä pesänrakennusvietti päällä...Kantoliina pitäs vielä hankkia ja perehtyä kestovaippoihin.

Vielä piti kommentoida jotain, mutta nyt on kyllä pakko mennä katsomaan tuota aurinkoa ulos asti.

Leppoisaa loppiaista!

t.Tsili & Öttis 28+1

Vierailija

Kannanpa minäkin korteni kekoon gallupin suhteen:

1) Syksyllä kävin muutaman kerran työväenopiston jumpassa, mutta en siis läheskään joka viikko. Marras-Tammikuussa olen käynyt kerran pojan kanssa uimassa = uin itse 3 vetoa ja muuten uitin poikaa puolisen tuntia. (Käy muuten reisijumpasta, jos lastenaltaassa ei ole paljoa vettä!)Sitten öh ei niin reipasta kävelyä 1 km töihin, ellei bussi tule sopivasti ja on kaunis ilma. ELi siis patalaiska :-)

2) Kelan papereille en ole tehnyt mitään, koska odotan helmikuun palkkatodistusta. En ota pakkausta vaan rahan, eli ei senkään suhteen ole kiire. Töihin olen tehnyt virallisen ilmoituksen, että jään lomalle.

3) Vessassa käyn joka yö, yleensä samalla reissulla kun rauhoittelemassa meidän 2 v miestä, joka ei siis vieläkään nuku koskaan kokonaisia öitä... :-( Isompi sentään herää vain satunnaisesti öisin.

4) Alkuun oli veristä vuotoa ja sit yhden kerran säikähdin joskus viikolla 8, mutta se meni muutamassa tunnissa ohi. Sen jälkeen ei ole mitään ollut.

5) Paino oli pahimmillaan noussut 8 kg, mutta kun kevensin ruokavaliota, niin 1,5 kg tippui (turvotus ja ähky loppui). Nyt siis noin 6,5 kg ollaan plussalla. Viime viikolla hain tuolin eteiseen, ettei tarvi kenkiä seisaaltaan laittaa jalkaan. Muuten vielä suht notkea olo.

Neuvolassa naureskeltiin, kun mun kaikki arvot sf mitta mukaan lukien menee ihan samalla viivalla kuin kakkosen kanssa. Hb oli 133 kun oli kakkosesta ollut 132 ja sf käyrä näyttää tasan samalta kuin viimeksi. Ensi kerraksi olisi siis luvassa merkittävä sf mitan hyppäys?

tuuti, rv 24+6

Vierailija

Jos vaikka gallupiin vastaisi:

1. urheiluhullu en ole koskaan ole ollut, eikä raskausaika ole tehnyt siihen poikkeusta. Lähinnä harrastan hyötyliikuntaa mm. lumitöiden muodossa omakotitalossa kun asutaan. Lisäksi reippaampi kävely saa aikaan supistuksia, jolloin vauhtia on pakko hiljentää.

2. Kelan paperit laitoin joulukuun puolivälissä ja eilen sain 31.12. tehdyn päätöksen äitiyspakkauksesta. Se tulee varmaankin ensi viikolla. Muilta osin päätöstä ei vielä ole, koska työnantajan palkkatiedot menee omia aikojaan Kelalle.

3. käy kateeksi teitä, jotka nukuttu yönne käymättä vessassa tai käytte vaan kerran. Itse ravaan siellä pahimpina öinä parin tunnin välein. Seurapiirirakkoni on aina ollut pieni ja nyt siitä saa kärsiä sitten yöaikaan. Ja en tiedä, onko muilla sama kokemus, että tuntuu, ettei rakko tyhjene kerralla vaan joutuu vähän ajan päästä käymään uudelleen. Joinakin öinä mieskin jo huokaillut kun herää vessassa ravaamiseeni.

4. verivuotoja ei onneksi ole ollut sitten viimeisten kuukautisten. Olisin varmaan ihan hysteerinen, jos nyt alkaisi vuotaa. Valkovuoto on aiempaa runsaampaa kuten joku muukin mainitsi.

5. painoa on tullut lähtöpainosta (59kg) joku 7kg eli ei mitenkään älyttömästi vielä. Ja onneksi masuasukki tuntuu käyttävän kaiken energian kasvamiseen, joten ulkomuoto ei ala muistuttamaan valasta. Suurin muutos on vatsan koon kasvaminen ja se onkin pyöristynyt omasta mielestäni kauniisti.

Tuossa laskeskelin, että jos kaikki menee hyvin niin töitä on jäljellä enää viitisen viikkoa. Aion pitää kertyneitä kesälomia alta pois kymmenisen päivää ennen äitiyslomalle jäämistä. Äitiysloma alkaa 27.2. Eli töissä pitäisi sinnitellä helmikuun 11. päivään asti. Ei paha. Ennen raskaaksi tulemista viihdyin töissä ja en osannut edes ajatella, että kotonakin voisi viihtyä töitä tekemättä. Nyt tuntuu luonnolliselta, että kotona saa olla pidempään. Ja ei sillä, etteikö vauvan hoidossa olisi hommaa. Mies tosin tuossa ääneen mietiskeli ja vähän tuskailikin, että miten selvitään lainoista. Lohdutin häntä, ettei lainaa onneksi mitenkään mahdottomasti ole ja vakuutin hänelle, etten ole jäämässä ikuisiksi ajoiksi kotiin. Töihin on tarkoitus palata, mutta pakko myöntää, etten tiedä raskiiko pikkuista viedä hoitoon äitiysloman päättyessä. Jos suinkin mahdollista, aion jäädä joksikin aikaa hoitovapaalle. Töitä ehtii tehdä myöhemminkin, koska eläkeikään on vielä lähes 40 vuotta. (tuntuu käsittämättömän pitkältä ajalta) Töiden kautta olen tekemisissä lapsiperheiden kanssa, mutta nyt on aika keskittyä omaan perheeseen ensimmäisen lapsen myötä.

Masuasukki on ollut viime päivinä erityisen aktiivinen. Innostuu musiikin kuuntelusta. Lisäksi vatsaa kevyesti silitellessä tai tuupatessa potkaisee takaisin. On ollut viime päivinä sellaisessa asennossa, että pienet jalat tuuppii kohti kylkiä. Viikonloppuna sohvalla maatessani naureskelin itsekseni, kun vatsa heilui potkujen ja vauvan asennon vaihtojen tahtiin. Saa nähdä jatkuuko vilkkaus vatsan ulkopuolellakin...

Me on tehty jo lähes kaikki vauvantarvikehankinnat. Enää puuttuu oikeastaan vain tuttipullot ja vaipat. Vaatteita en enää äitiyspakkauksen lisäksi haali enempää tässä vaiheessa kasaan. Ostaa niitä sitten lisää kun huomaa mitä puuttuu. Pinnasängyn siirto meidän sängyn viereen on vielä tekemättä, koska tuntuisi jotensakin hassulta laittaa se siihen näin hyvissä ajoin. Onneksi on sen verran "ylimääräistä" tilaa, että mahtuu kasattuna odottamaan vaunujen kanssa samassa huoneessa.

Taapero 82 ja pojan vesseli 27+4

Vierailija

Meinasin tuossa tehdä viime viikosta taas kysely-yhteenvedon, mut en sitten jaksakkaan..

Nukahdin viime yönä joskus kahden jälkeen ja kuudelta heräsin.. =( ..iltavuoroon meno edessä.. Naama ja silmät turvonneina..

Parisuhdekriisi menossa (taas?).. Oon tässä yrittänyt miettiä että mikä meidän suhteessa nyt menee näin huonosti tai minkä takia tämä on jatkuvaa riitaa ja itkua. :( Enkä löydä mitään muuta syytä kuin mun väsymys ja sen mukana tuoma mieliala ja miehen väsymys siihen että minä olen väsynyt. Mutta ei mulla ole pokkaa mennä hakemaan väsymyksen takia sairaslomaa, etenkään kun se pittää ihan normi lekurilta hakea. Kun ei neuvolatäti voi kirjoittaa kuin sen kolme päivää.

Työt.. No minä sain töitä 18 päivään asti alakerran osastolta.. Ja sen jälkeen ne pyytää mulle pidempää sopimusta äippälomaan asti.. Ahistaa ajatus tuostakin selviämisestä. Se osasto on niin hel.. raskas. Raskaampi mitä nykyisempi. Ei tuu millään paikat kestämään sitä. Mut en viitsi heti tehdä sitä että olen sit sairaana koko ajan. Kun ne vielä kysyi että miten olen jaksanut tehdä töitä ja sanoi et sinäänsä ihan hyvin, et kk meni ilman sairaslomaa.. Musta se olisi väärin työnantajaa kohtaan et ottaisin pitkän pätkän vastaan ja sit olisinkin poissa. En tiedä mitä tekisi..

Maha-asukin puolestakin stressaannuttaa. Ei varmasti tee hyvää tämä minun joka iltainen itkumaraton ja stressaaminen ja sitten ei myöskään nuo raskaat työt.. =/

Mut nyt pittää tilata uusi verokortti töihin ja tehdä vielä monta asiaa ennen lähtöä.. Auto on taas syvä jäässä kun ulkona on 16astet pakkasta.. Hyrrrr..!!

Verticia & masukkiasukki Rv 25+3

Vierailija

...joten piristän itseäni vastaamalla lisäkysymyksiin.

4)Ei veristä vuotoa missään vaiheessa, mut valkovuoto on lisääntynyt huomattavasti, myös hiivatulehdus on pari kertaa ollut.

5)Painoa on tullut TAAS ihan liikaa, yhteensä nyt n. 10kg.

6)Vaunuja ei ole vielä hankittuna. Myöskään merkistä ei ole varmuutta, mut mahdollisesti tilaan ne Saksasta.

Mä olen edelleen saanut hillittyä itseni enkä ole tehnyt vielä ainuttakaan hankintaa vauvaa varten. Tosin kaikki perusjutut löytyykin esikoisen jäljiltä, mutta vaunut, turvaistuin ja amme pitää ainakin ostaa. Ja tottakai niitä tyttöjen vaatteita :)

Sailori: Kiitos neuvosta, pitää kokeilla!

Mulla on kans yks kysymys Kelan paperien täyttämisestä. Eli te, jotka haette äitiysrahaa viim. 6kk palkan perusteella, niin lähettikö työnantaja todistuksen suoraan Kelaan vai lähetittekö itse samalla hakemuksen kera? Mä pyysin sitä työnantajalta jo pari viikkoa sitten, eikä se ole vieläkään mulle tullut. En siis ole lähettänyt sen takia vielä ollenkaan hakemusta eteenpäin Kelaan. Nyt mietinkin, että voiko sen hakemuksen laittaa eteenpäin ilman sitä työnantajan Y17 todistusta? Nimimerkillä haluaa äkkiä pakkauksen hypisteltäväkseen...

No eipä muuta tällä kertaa. Kyllähän tää jo piristikin vähäsen:=)

Lumikide 24+2

Vierailija

Hei taas vaan kaikille!

Mulla on rytmi aika sekaisin kun oon ollut taas vapaalla. Illalla menen nukkumaan vasta puolelta öin tai jälkeen ja aamulla nukuttaa kevyesti yhdeksään. Se mikä on ollut tosiaan hyvä puoli on se, että uni maistuu koko yön ilman suurempia heräilyjä. Uskoisin toisaalta, että se johtuu stressittömyydestä. Nythän senkin saa sitten katsottua kun huomenna alkaa taas työt. Tähän kotona oloon kyllä tottuis nyt niin hyvin. Mä olen aina ollut työorjentoitunut ihminen, mutta nyt kotona löhöily tuntuu aivan ylivoimaisen mukavalta. Ehkä se johtuu siitä, että on kuitenkin raskauden takia ollut aika väsynyt.

Muuten kaikki menee normaalia rataa. Vatsa on kohta jo äärimmillään. En ymmärrä miten se on niin kauheasti kasvanut. Hirveät mekastus käy vatsassa ja välillä on tuskasta kävellä kun tuntuu, että pissat on housussa koko ajan. Selkä alkaa olla aika kipeä, mutta vielä sen kanssa jaksaa.

Kela paprut on kyllä pakko täyttää tänään. Olen niiden kanssa laiskotellut. Osaksi myös siitä syystä, että nyt pitää ihan virallisestikin paperiin kirjoittaa, että mies meinaa pitää koko vanheimpainloman. Ehkä se kuitenkin vähän jänskätyttää.

Nyt alkaa jo tuntumaan siltäkin, että pitäisi saada remontti kuntoon, että voisi ruveta pikkuhiljaa katsomaan noita pikkuisen tavaroita. Esikoisen vaunut on kaverilla, en tiedä onko ne enään käyttökuntoiset joten nekin pitäisi käydä tarkastamassa. Sänky löytyy, mutta hoitopöytä annettiin vajaa vuosi sitten kavereille. Täytyy varmaan kyhätä joku viritelmä jolla pärjää.

Kaikkea tässä ehtii kyllä lomalla miettimään. Käytiin päähän pistosta kattomassa asuntojakin. Oltiin jo päätetty että uuden asunnon hankita menee vuoden 2010 puolelle, mutta toisaalta tämä ahtaus alkaa ahdistaa jo nyt. No jos ahtaus ahdistaa niin kyllä ahdistaa myös ajatus ottaa lisää asuntolainaa tälläisenä aikana.

No mutta, nyt täytyy kyllä ruveta jotain puuhastelemaan. Aikakin toi kuusen heittäminen ulos olisi ohjelmassa.

Päkkänä + Saku (viikot alkaa mennä sekaisin mut oisko 25+4)

Vierailija

Vähänkö on ollut Helsingissä(kin) hienot kelit viime päivinä. Eilen oltiin miehen kanssa Kaivarissa kävelyllä ja Ursulassa kahvilla. Oli valokuvauksellista, indeed. (Harmi vain, ettei kamera ollut mukana).

Verticia, mulla ei maitoa ole tullut ja esikoista odotellessa en osaa sanoa, mikä on normaalia. Muista jutuista. Pitäsköhän sun ottaa nyt aikalisä töistä - ja oikeasti olla vaan ja levätä. Sä olet nainen raskaana ja sekin vie voimia. Pitäs hälytyskellojen alkaa soida, jos illat menee itkiessä ja harmittaa, kun ei ole töitä ja harmittaa, kun on töitä. Ota rohkeasti lomaa vaan, vaikka pari viikkoa ja katso sitten, jaksatko mennä vielä loppuajaksi töihin. Miehes on varmaan stressaantunut, kun sä olet surullinen ja kokee itsensä voimattomaksi, kun ei voi tehdä mitään. Mun mielestä sun pitäs nyt oikeesti keskittyä itseesi ja jaksamiseesi, viis työnantajista ja lojaaliudesta jne. Siitä, että työssä ajaa itsensä loppuun, ei kirkkaampaa kruunua saa.

Kyllä te oikeesti pari kuukautta selviätte vähemmälläkin rahalla. Sulla on aikaa kierrellä kirppiksiä, tehdä edullisia hankintoja ja valmistautua tulevaan. En tietenkään ole mikään lääkäri, mutta kai se stressi jotenkin vauvaan vaikuttaa, mutta älä nyt siitä ota lisää huolta. Lapsia on tehty maailmansivu ties missä olosuhteissa, sodissa ja luonnonkatastrofeissa yms. Eniten ehkä hirvittää, jos nyt raskausaikana on noin rankkaa, niin ei kai se ainakaan helpota, kun lapsi syntyy...Nyt pitää syödä ja levätä, että jaksaa!

Ja voimia auton rapsutukseen ;) Mä oon niin onnellinen, kun meillä on lämmin tallipaikka.

Mulla ois pari tiedustelukyssää:

1. Kuinka te olette harrastaneet urheilua?

Mulla välillä tulee sellaiset "levottomat jalat" -kohtauksia, että tekis mieli mennä pelaamaan futista tai sählyä, kuntonyrkkeilyyn tms. rajumpaan, mutta sitten imuroin hetken ja oon ihan huh huh, tämä riittää. Eli täällä on menny kävelylenkeiksi muutamia kertoja viikossa, muuten laiskanlaista hyötyliikuntaa.

2. Kauan teillä kesti, että saitte Kelan päätöksen?

Mulla on nyt menny 3-4 viikkoa, eikä mitään ole kuulunut. Meniköhän ne sekaisin kuin laitoin neuvolakortin kopion sinne (vahingossa, sen piti mennä vakuutusyhtiölle ;))

3. Miten yöt sujuu?

Meiän mukelo hereillä öisin, ja välillä mäkin herään. Joskus keskellä yötä tulee pieniä ahdistuskohtauksia. Jalkoja ja käsiä särkee, mahassa potkitaan, mikään asento ei tunnu hyvältä eikä uni tule. Onneksi sitten aina lopulta. Vessassa käyn 2-4 kertaa yössä.

Lopuksi vielä eläköön-huuto strecht-vaatteille. Ollaan viikonloppuna menossa Itä-Suomeen 65-vuotisjuhliin ja mietin, että minkähän telttakankaan sitä päälle repäisisi, mutta kokeilin vanhaa juhlahametta ja se venyikin juuri sopivasti :)

Mukavaa viikkoa!

Sande ja Nyytti 26+6 rv (kohta jo vika kolmannes!)

Vierailija

Ei mullakaan oikeastaan mitään asiaa ole, mutta kirjoitan silti muutaman rivin ettei ihan kokonaan tipahdeta sivulta pois..

Melko rankalta on tuntunut paluu töihin pitkien vapaiden jälkeen! Onneksi tuli kuitenkin pehmeä lasku ja viikonloppu on jo ovella. Yllättävän paljon tuntuvat paikatkin puutuvan kun istuu koko päivän. Vauva tuntuu kasvaneen ihan hirveästi, ainakin mä kuvittelen tuntevani jo kylkiluiden välissä ja keuhkojen alaosissa luultavasti jalan.. Kun äkkiseltään kumartuu niin jotain tuntuu jäävän väliin ja kun sitten vähän tönäisee siitä kohdasta niin se siirtyy..

Esikoinen ei meillä vielä tajua vauvasta mitään, mutta taputtelee ja rummuttaa mielellään mahaa ja hokee vaava vaava. Välillä tosin esittelee omaansakin ja sinnekin sitten sanotaan että vaava. =)

Nyt taidan jatkaa töitä.

Kivaa viikonloppua kaikille!

Colatoffee 28 tasan

Vierailija

Täällä kärsitään nyt liitoskivuista, en ole viikkoon kävellyt kunnolla, viiltäää:(

Joku täällä mainitsi että kärsii "levottomista"jaloista, sama täällä.

Olen pyytänyt äijääni hakkaamaan pohkeita, hierontakin olisi ihan jees mutta ei

se saa tarpeeksi kovaa hierottua niin hakatkoon pohkeita sitten:)

Kiva että sulla Santra79 alkaa asiat järjestymään.

Lumikide meillä oli tyttöjen kanssa sama ongelma, neidit tuli joka yö meidän väliin ja nukkuminen oli melkein mahdotonta.

Nyt meillä on taulukko seinällä johon laitetaan tarra joka aamu kun on nukuttu omassa sängyssä koko yö ja kun on 7tarraa saa yllärin.

Ei ole sen jälkeen ylimääräisiä näkynyt:)

Mulla on kauhee ongelma tai oikeesti mun miehelläni on:)

Sen vaimo on seksihullu!!! Tekee mieli koko ajan ja mun mieheni ei jaksa mua:)

Ja sitten galluppia:

1. Sängyn pohjalla harrastan liikuntaa:) Ja keväällä sitten katsellaan muita harrastuksia.

2.En ole saanu kelan lappuja täytettyä vielä.

3.Kädet puutuu ja "levottomat"jalat kiusaa.

4.Ei vuotoja.

5.Jotain 6-7kiloa on tullut.

Voikaa hyvin.

Sailori&Panu hmm..olisko 23+jotain kai.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat