Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Töissä käyvät äidit, missä aamupala?

Vierailija

Missä syötte aamupalanne?

Jos siis meette aamuksi töihin.

Kotona, töissä, vai matkalla, jätätte kokonaan väliin?

Meillä ei näköjään voi syödä kotona, mies ei anna.

Pitää laittaa ite kaikki lasten vaatteet eikä hetkeä saa istua rauhassa.

Jos herään aiemmin, mieskin herää ja karkaa töihin, ja joudun viemään lapset.

Jos herään myöhemmin, joudun viemään yhtäaikaa miehen kans lapset.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Kotona syön tai töissä, en ainakaan ajomatkalla töihin.

Niin, mutta suosittelen, että

1) sovitten sunnuntaisin lasten vienti- ja hakuvuorot ja niistä pidetään kiinni, et sitten suostu sellaiseen, että sinä aina viet ja haet, minusta lapsien lyhyt päivä pitää olla lähtökohta, ei aikuisten mukavuudenhalu, mutta jokainen perhe sopii toki omat sääntönsä

2) varaat lasten ja omat vaatteet jo edellisenä iltana valmiiksi, samoin varaat helppoa aamupalaa valmiiksi jo illalla

Vierailija

Joo, siis en voi syödä aamupalaa enää kotona, jos mies on paikalla. Hän ei anna. Hänelle pitäisi keksiä siis tekemistä siksi aikaa, kun hän ei kerta syö. Ja AV- raati oli samaa mieltä kanssani, että keksiköön itse, kunhan ei kiukuttele minulle joka syön ansaittua aamupalaani klo 6.30 - 7.00 (tai edes 10 minuuttia siitä ajasta).

Laitan vaatteet valmiiksi illalla, joka ikistä asua myöten.

Ja laitan korit kullekin lapselle erikseen, miehelle täytyy kai laittaa vielä tekstiviestinä perään, jos ei muista niitä koreja.

Uhmiksien pukeminen on tosin haasteellista, jos ne keksii alkaa kiukutella että eipäs kun minä haluan tänään ton spidermän paidan ja ton likaisen hameen ja mies väsyneenä alkaa valtataistelun että "sinä tottelet aikuista".

Karkaan itse töihin klo 7.00, jos jään herättälemään lapsia, niin ne haluaa "äidin syliin". Jos en ehdi syödä aamiaista, otan valmiit leivät tms. mukaani.

Mutta hei, miks ÄITIEN täytyy aina herätä aikaisin, ja miksei ISÄ voisi laittaa vaatteita valmiiksi joskus, kerran on olemassa? Veisin ite lapset, ISÄ olisi laittanut vaatteet (hmmmm, aistin tässä riidanpaikan) valmiiksi ja olisin myöhään töissä ja tulisin valmiiseen ruokapöytään. Isä olisi mennyt aikaisemmin töihin ja tullut aikaisemmin. Laittanut ruoan.

Jos tätä kokeillaan, niin tulos on, vaatteet eivät ole valmiina. Ruoka ei ole valmiina kun tulen, vaan kotona odottaa klo kuusi kahden lapsen sijasta kolme kakaraa, ja jääkaapissa vain valo. Mitä ruokaa????

Vierailija

Ei meilläkään mies syö aamupalaa mutta muut kyllä syövät.

6-6.30 ylös. Kahvi porisemaan, suihkuun. aamupala, pukeminen ja ulos. Lapset hoitoon ja itse töihin kahdeksaksi.

Vierailija

AP linjalla katsomaan kommentit, koska tänä aamuna ei tarvi mennä kuin yhdeksään.

Mikä marssijärjestykseksi?

1.5 vuotta mennyt riidellessä joka aamu töihin lähtiessä. Kun karkasin töihin klo 6, ja söin töissä aamupalani, homma toimii. Laitoin ite vaatteet valmiiksi illalla. Mutta kun olen laihdutuskuurilla, enkä haluaisi syödä aamulla sitä ostopullaa tai ostopiirakkaa tai kallista vehnäsämpylää joka ei edes sovi vehnättömään dieettiini.

Tänä aamuna valmiiksi laittamani vaatteet eivät löytyneetkään miehen silmille keskeisestä sijainnistaan, joka oli sanattomasti sovittu muina uloslähtökertoina, uudessa asunnossa, loman jälkeen eka päivä...katastrofin ainekset siis valmiit.

Tai jos haluaisin herätä myöhemmin. En minä voi valvoa yhtä pitkään kuin mies, jos minun pitää herätä tuntia aikaisemmin aamulla. Ja vielä herätä ylös joka kerta kun lapsetkin herättää yöllä. Vaikka ne nukkuvatkin jo vieressä, muuten tästä ei tulis sitäkään vähää.

Ainoo vinkkini tässä epätoivossa on, älkää tehkö lapsia. Jos ei mies ole sitoutunut ja ikäero lapsilla ole riittävä. Ja jos ette aio jäädä kotiäideiksi kunnes lapset, siis nuorinkin, on 10...

Vituttaa tää perhehärdelli. Sitten kun tulee kotiin töistä, pitää käydä kaupassa tai ainakin pitää ite hakea ne lapset, laittaa ruoka, ja mies kiukuttelee, kun tulee töistä kuudelta, et on pahaa ruokaa ja tilaa pitsan tai lähtee hampurilaiselle tai käy tulomatkalla jo syömässä sen hampurilaisensa, kun kotona on kuitenkin pahaa ruokaa. Tai ostaa sen kaupasta. Ja lapset tietää jo vartoa, että isi tuo kuitenkin suklaavanukkaita, limpsaa ja hampurilaisia tullessaan, joten ihan sama tehdä niille mitään oikeaa ruokaa. Enkä anna periksi, liian usein syövät niitä muutenkin.

Vierailija

Meillä kaksi lasta (ja kaksi aikuista ;)). Minä herään klo 5:50, koska haluan rauhassa juoda kahvit ja syödä aamupalan ja lukea aamun lehden. Mies herää klo 7:00, koska hän vain hörpää kahvit.

Illalla laitetaan kaikkien vaatteet valmiiksi. Pikkuhousuista lähtien. Minä herätän toisen lapsen klo 6.50 ja toinen herää miehen kanssa samaan aikaan. Mies hoitaa myöhemmän heräävän aamupesun, minä aikaisemmin heräävän. Isompi (myöhemmin heräävä) pukee itse, minä puen pienemmän.

Minä lähden 7.20 pienemmän kanssa, mies hetken päästä isomman kanssa. Kumpikin huolehtii mukana olevan lapsen varusteet.

Jos koet, että et saa asioita sovittua miehen kanssa niin suosittelen sitä töihin karkaamista aikaisin. Tee töihin kotona aamupala mukaan otettavaksi (tee illalla valmiiksi!), niin ei tarvi ostaa epäterveellistä.

Vierailija

Olisikohan elämäsi helpompaa jos sinulla olisi yksi lapsi vähemmän? Miehesihän on ihan selvä iso vauva, ja sinä menet leikkiin mukaan. Nyt lyöt nyrkin pöytään ja sanot, että ...kele, tämä leikki loppuu tähän. JOko mies kasvaa aikuiseksi, hoitaa osuutensa hommista ja syö kotona kun kerran ruoka on tarjolla, eikä kiukuttele, ei kanna herkkuja lapsille (tämä on osa lastenkasvatusta, opettaa ne syömään muutakin kuin hampurilaisia...), TAI sitten mies asuu jatkossa eri osoitteessa kuin te.

Jos oikeesti miehesi on tolla tasolla, että käyttäytyy kuin pikkukakara, pääset jatkossa miljoona kertaa helpommalla, kun saat huolehtia vain niistä iältään lapsista, eikä myös mieleltään lapsellisesta isosta miehestä.

Vierailija

yleensä aina tulee ns "lentävä lähtö" eli nukun syystä tai toisesta pommiin.

joskus syön aamupalan kotona, joskus matkalla tai en syö ollenkaan. riippuen siitä kuinka lentävä oli aamun lähtö.

mies vie lapset kouluun ja itse kotiudun aamupalalle n klo10.

Vierailija

Meillä on vähän sama homma, mikäli nyt ymmärrän kirjoituksesi oikein...

Eli, minä herään klo:5.50, keitän kahvit. juon 2 kupillista kahvia ja meikkaan. kusetan koiran, klo:6.30herätän tarha-ikäisen, puen sen ja herätän isän klo:6.50. isä juo kahvit ja tulee autoon jossa me istumme odottamassa. starttaus kotipihasta 7.00.

Se vaan toimii paremmin näin että MINÄ TEEN KAIKEN. Muuten myöhästyttäis joka ainut aamu. Onneksi koululainen lähtee jo kouluun ilman apua, yksi murhe vähemmän.

Aamupalan syön töissä klo:10 (siis jos tota mustaa kahvia ei lasketa aamiaiseksi)

Vierailija

Herään sen verran aikaisin, että ehdin pukeutua, meikata/laittaa hiukseni ja haukata jotakin ennen töihin menoa. Minä hoidan myös lapsen herättelyn ja pukemisen, koska mies tulee aamuisin omasta työstään suoraan nukkumaan. Jos menemme aikaisin töihin, niin lapsi syö oman aamupalansa vasta päiväkodilla, muutoin minun kanssani. Minä olen siis meillä vastuussa aamutoimista, eikä meillä ole koskaan tullut riitaa asiasta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat