( . ) TAMMIMASUJEN vko 2 ( . )

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

*Unetonta yötä leidit isoine masuinenne!*

Aloitin sitten ketjun, kun kuulemma viikko vaihtumassa... Eipä tuolla tunnu paljon merkitystä olevan, kun kotona kuitenkin tulee oltua.. Tai tietenkin mies lähtee muutaman tunnin päästä töihin, niin se ero huomisessa on että päivän vietän yksikseni.. Nuita linkkejä ym en osaa liittää, niin sen saa joku älykkäämpi tehdä :)

Yritin nukkumista, mutta tunnin makoiltuani luovutin ja tulin sohvalle mähöilemään ja surffaamaan netissä. Löysin ihan kivoja kestojen ja villiksien ohjeita ja tilasin itselleni jo imetysliivitkin. Tulee tällä menolla kalliiksi tämä unettomuus...

Flunssa kestäny jo yli viikon ja tympäsee jo ihan kunnolla. Nukun 1-2 tunnin pätkissä ja sitten valvoskelen jonku aikaa. Ei tätä kauaa enää kestä. Nyt sitten en saanu ollenkaan unta, mikä on todella ihmeellistä meikäläiselle. Olen aina ihmetelly unettomia, kun meillä on sukuvikana erityisen sikeät unenlahjat. No näköjään poikkeus vahvistaa säännön ja täällä minäkin nyt sitten unettomana kukun. Mitään ei oikein voi tehdäkään ettei äijä herää.

Kestoilusta ollu melko vilkasta juttua.. Minä sen aloitan (=olen suunnitellut aloittavani/yrittäväni) ihan puhtaasti sen jätemäärän takia. Hirvittää ajatella, kuinka paljon kertakäyttövaippoja tulisi käytettyä ja nakattua kaatopaikalle odottamaan vuotta 2200, jos vaikka silloin olisi edes osa niistä maatunut. Ei kiitos. Muutenkin kierrätän ja suurin osa vauvan tavaroistakin on kierrätettyjä juuri ympäristön takia.

Tehtiin vertailuja ja tilattiin itkuhälyttimeksi semmonen cobran joku lällärihommeli. Oli suunnilleen saman hintanen kun se philipsin halpisjuttu ja kantosäde 5km ja muitakin hienouksia. Mies tietenkin jo suunnitteli ottavansa sen kelkkailuun mukaan kun tulee semmoset korvanapitkin.. Itkuhälytintoiminto kuitenkin löytyy, mikä oli kriteeri ostolle. Ja sitä voi tosiaan käyttää sitten myöhemmin ihan muihinkin tarkoituksiin. Naurettiin,että vois olla kätsy kun toinen menee kauppaan, niin vois sen avulla selostaa ostoslistaa :D

Turvotus sen kun pahenee. Nyt on jo varvas kipeä ja vaikea kävellä, kun nähtävästi niin paljon nestettä kertyny. Jalat ku norsulla ja samoten kädet. Kohta on jo kelkkakengätkin liian pienet (puristaa jo), joten varmaan pitää ottaa käyttöön miehen 45 monot. Mies hiero mun jalkoja, niin oli sitten jo varpaanvälikin hankautunu rikki. Eipä niitä ite enää paljon tutkailla, kun maha edessä. Kunhan mitään pöpöjä ei tuota kautta tule.. Ja lymfaan en edelleenkään flunssan ja yskän takia ole päässy. Toivottavasti pian tästä tervehtyis.

Huomenna monellakin näyttää olevan kokoarvioita. Meillä synnytystapa/ kokoarvio viikon päästä. Saa sitten vauva syntyä, kun mulla riittää nuo raskausmultitabsit ens viikon tiistaille enkä uutta pakettia enää aijo ostaa. Että viikko armon aikaa tulla vauvelilla ulos. :D Nyt on kyllä viime päivinä tullu semmonen tunne, ettei tämä ennen helmikuuta liikahda mihinkään. Ja jos menee ihan viikolle 42, niin voi siis mennä vielä melkein 6 viikkoa!! Apua! Sitten seison jo vaikka päällään,että tulis ulos. On jo nyt niin tukala olo ja haluan nukkua mahallaan ja juoksematta joka välissä vessassa! Toiveajattelua...

Tulee taas niin paljon tekstiä, että parempi kun lopetan tähän. Pitää sitten joku päivä taas tulla tänne urputtamaan teidän iloksenne ;)

Nukkukaa hyvin ja sikeästi! Minäkin tästä sänkyä kohti suunnistan, josko se nukkumatti heittäis hiekat meikäläisenkin silmille ja saisin vaikka neljään asti nukkua yhtä putkea...

Hömppä ja typy 36+3

Sivut

Kommentit (165)

FANNI09
Seuraa 
Liittynyt21.8.2008

Hei,

Ei mitään tietoa synnytyksestä ... plaah, vieläkään. Jonkin verran kohdun supistelua öisin. Sillä tavalla, että koko vatsa menee ihan kovaksi pitkäksi aikaa, mutta ei minkäänlaisia kivuliaita supistuksia. Vointi on omalla kohdallani onneksi vieläkin varsin hyvä. En ole havainnut pahemmin vartalossani turvotusta ja kävelemään pääsee nopeaakin täysin ongelmitta. Kävely muuttuu vasta väsyneenä hiukan hassunlaiseksi ja silloin tulee helposti selkä kipeäksi. Mutta sekin on parantunut tähän mennessä aina yön yli nukkumisella.

Minun masussani ei kyllä pahemmin liikuskella. Se on tässä se suurin huolenaihe onkin. Neuvolasta kuitenkin vakuutettiin, että riittää kun ne sydänäänet kuitenkin kuuluu ja ovat oikeaa tasoa. Pikkuisella vain ei ole enää tilaa liikkua. Yöllä nukkumiset on välillä mitä on, mutta onneksi tässä on pystynyt vielä nukahtamaan aamulla uudestaan ja korjaamaan tilanteen.

Vauvan kokoarvio oli tänään 3400g, neuvolan käsituntumalla siis. Kokoa katsotaan sitten viikon päästä uusiksi, jos ei olla päätetty syntyä sitä ennen. Äidin, äidin siskojen ja oman siskoni esikoisten synnytykset on kaikki menneet yliaikaiseksi ja jouduttu käynnistämään. Joten, jos geeneillä asiaan on jotakin vaikutusta, niin takuuvarmasti menee yliaikaiseksi eikä synny muuta kuin käynnistämällä... Ja kokoakin ehtii tulla vielä kolmessa viikossa aivan hirveästi lisää. Tänne toivotaan siis jo todella niitä supistuksia! Tosin mitä minä valitan, kun olotila on kuitenkin varsin hyvä, kun monella on niin monenlaista vaivaa.

Hyvää loppiaista kaikille ja jaksamista masujen kanssa!

Anni rv 39+1

Vierailija

IirisKukka ilmottautuu maidonheruttamisen välissä:

TYTTÖ SYNTYI 7.1.09

Aamukymmeneltä alkoivat supistukset äitiyspolilla käynnistysharkinta-sisätutkimuksen jälkeen, vauva syntyi klo 23.51. Ihan ite ponnistin.

Keijukaisemme mitat:

4978g

55cm

pää 38cm

Tänään tultiin kotiin.

Huhhuh mitä elämää!

Vierailija

Toksemian takia menin prenalle jo heti tapaninpäivän jälkeisenä päivänä. Alkuviikon olin sairaalassa ja onneksi sitten viikonloppuna päätettiin synnytys käynnistää, kun vuodelevosta ja lääkityksistä ei ollut apu korkeaan verenpaineeseen. Sain Cytotec-tabletteja lauantaina ja sunnuntaina. Sunnuntaina alkoi supistelemaan hieman, mutta ne tuntuivat laimenevan puoliltaöin.

Kunnes tunnin unien jälkeen heräsin klo 1 kovaan supistukseen maanantain vastaisena yönä. Samalla jotain lorahti housuun. Ajattelin, että se oli pissaa ja jäin odottelemaan rauhassa tuleeko lisää suppareita. Puoli neljältä olo oli jo aika tukala ja pyysin kätilöä tarkastamaan kohdunsuun tilanteen. Yhdelle sormelle auki ja kanavaa sentti jäljellä. Samalla hulahti kunnolla lapsivettä lisää.

Puoli seitsemään asti kestin jollain lailla, mutta sitten olo oli sietämätön ja kätilö tuli laittamaan käyrälle. Oli kauheaa maata siinä puoli tuntia, kun supistuksia tuli 2-3min välein. Lopulta mies, joka oli siinä kohdassa kans ehtinyt paikalle kävi sanomassa, että nyt pitää päästä pystyyn sängyltä. Kätilö tutki taas kohdunsuun tilanteen ja ylläri oli että olin 6cm auki.

Eikun pyörätuoli alle ja kipin kapin synnytyssaliin. Synnytyssalissa pinni lapsen päähän ja kappas olin kokonaan auki ja sain alkaa ponnistamaan. 2 minuutin ponnistusvaiheen jälkeen syntyi pieni tyttö 2860g ja 50cm.

Vauva voi muuten hyvin, mutta alhaisen lämmön takia lämmitteli pari tuntia lämpölampun alla synnärillä. Osastolla kaikki meni hyvin ja eilen kotiuduttiin. Nyt opetellaan olemaan nelihenkinen perhe..

Tsemppiä teille kaikille vielä mahojenne kanssa taapertaville. Luomusynnytys oli aika tuskallinen, mutta toipuminen tuntuu sujuvan nopeammin kuin ensimmäisestä, jossa oli spinaali+epiduraali.

Kohka + tyttö 5pv

Vierailija

Mulla olis tänään rv 40 täynnä, eli LA-päivää viettelen. Neuvolassa kävin aamulla ja kaikki arvot oli normaalilukemissa. Muutamana yönä mulla on ollut selainen menkkakipujen tapainen polte tuolla selässä, mutta ei se koskaan voimistu niin että olo kävisi sietämättömäksi. Eli odotellaan vielä niitä oikeita supistuksia ja polttoja...

Yllättävän vähän tosiaan on vauvauutisia tänne vielä tupsahdellut, olisi jo niin kiva lukea vauvauutisia ja synnytystarinoita.

Tuskainen olo alkaa olemaan täälläkin ja kovasti odotan jo että vauva päättäisi luopua yksiöstään. Nyt ei kyllä enää jaksaisi kahta viikkoa odottaa...

Jaksamista kaikille!

Vierailija

lukemassa, niin piti *Jadmirakselle* kertoa, ettet pääse huomenna mihinkään kokeisiin, kun on loppiaispyhä... Mutta menet heti keskiviikko-aamulla sitten!

Mä ajattelin kans kokeilla tuota vinkkiä. Joku raskaus kokeilin nännihierontaa, ja se sai aikaan muutaman supparin, ihan mukavan tuntuisenkin, mutta olis varmaan pitänyt jatkaa pidempään, jos olis halunnu käynnistyvän... Kaikki konstit pitää kokeilla, että jotain tapahtuis. =) Olishan se kivaa, kun sais kerrankin peruuttaa neuvola-ajan. Äitipoliajan oon kahden ensimmäisen aikana saanut peruuttaakin, kun päästiin asiaan sopivasti ennen. =)

Hyviä öitä ja paljon suppareita tarpeeksi viikkoja omistaville! =D

Äippä taas...

Vierailija

Jälleen taas täällä herättiin pettyneenä, kun ei yön aikana tapahtunut mitään. Mutta nukuin kyllä aika hyvin. :) Nännihieronta kyllä sai jäädä, kun nännit jo ihan liian kipeät siihen touhuun..

Mä kyllä tosiaan toivon, että mulla olisi yhtä helppo synnytys, kun äitillä oli kun se mut synnytti. Se tiesi, että supistelee, mutta ei pahemmin niitä tuntenut, vaikkei siis mitään puudutuksia oltukaan laitettu. Sanoi, että johtui varmaan ilokaasusta, mutta ei tosissaan tuntenut mitään. Ja sanoi, että mä synnyin ihan tosta vaan. Voi että kun olisi mullakin yhtä helppoa. :)

Tosin mä olin mennyt 11 päivää lasketun ajan yli, joten en halua samaa kohtaloa oman mahani kanssa!

Synnytyksen jälkeistä ehkäisyä olen miettinyt minäkin. Yasmin-pillereitä söin kolme vuotta, kunnes ne pettivät ja raskauduin, joten niihin en ainakaan uskalla enään luottaa. Ja olen aivan 100% varma siitä, että toista lasta en tee ainakaan viiteen vuoteen, eli siis ennen kun täytän 25, joten kierukka voisi olla hyvä vaihtoehto. Kondomikaan kun ei oikein sovi meille.

Nyt laittamaan kissalle ruokaa.

Jadmiras ja Oona-tyttönen 38+2

Vierailija

luin tuon edellisen pinon niin oli pakko tulla vielä kommentoimaan...

Kiitos eikkulille maratoonitekstistä. :) siinä oli paljon asiaa ja juuri sellaisia asioita, mitä itse olen miettinyt...suolen toiminnat, vauvan hoito yms.

Kestoista olitte puhunu myös paljon. Hyvä, hyvä. :) minulla on jotain parikymmentä kestoa odottamassa...vähän kaikenlaisia. Harsoja vois ostaa vielä lisää ja kokeilla niitäkin. Sitte ku nään sen meidän ukon ja osaa vähä arvioda mikä vaippa sille olis hyvä, niin haluan tilata netistä sellaisen neppareilla olevan vaipan mikä menee koko vauvaiän ku neppareilla säätää kokoa. Veljen vauvalla sellaisia ja vaikutti tosi hyviltä. Ja netissä on niin monenlaisia ja niin ihania vaippoja,että odotan oikein vaippailua. Mut voi olla että ajatukset muuttuu, jos on kovin hankalaa alku, mut yritetään ainakin. :) Ja ompelukonekkin ja ihania kankaita on myös odottamassa vauvaa.

niin kestojen säilytyksestä...tuttavani säilyttää ihan ämpärissä, imut ämpärin reunalla ja sitte vähän kuivuttua kippaa nekin sinne ämpäriin taskuvaippojen ja kuorien joukkoon ja pesee niitä kahden-kolmen päivän välein. Ja ei se ämpäri kyllä mihinkään haissu ku kerran niiden kylppärissä oikein haistelin sitä ämpäriä. :D

Olis kiva kuulla lisää kokemuksia ja käytäntöä noista kestositeistä? Onko kellään kuukautiskuppia? Ku kiinnostais myös itse siirtyä johonkin luontoystävällisempään sitte menkkojen kaa....

Sellainen vielä, että mitä ehkäisyä aiotte mahdollisesti käyttää raskauden jälkeen? Tuokin on tässä jossain vaiheessa edessä miettiä... en haluais itse alkaa syömään taas pillereitä.... kiinnostais nyt sitte muut mahdollisuudet. Kortsut varmaan aluksi sitten käytössä, ku kerta imettääkin. Onko teistä muuten kukaan koskaan kokeillut sellaista naisten kortsua mikä tuli äitiyspakkauksessa? se vaikutti koomiselta. :D

Vierailija

Marlene:Luulen että lääkäri on tarkoittanut että kohdun ulkosuu on sormelle auki, niin mulla oli edellisessä raskaudessa ja sit jossain vaiheessa mulla luki että molemmat auki siis sisäsuu myös!

Täällä myös siivoushulluus iskenyt, siis ihan hulluna oon hinkannut kaikkia paikkoja. Noh saa nähdä onko viellä siistiä kun vauva tulee vai joudunko ottamaan uusiksi :)

Eipä täällä muuta nyt jatkamaan siivousta sit saunaan ja sit sekstaileen jos muksut saa ajoissa nukkumaan ja toivottavasti pian synnyttämään :)

T:L&A

Vierailija

Onnittelut Jadmirasille hyvistä uutisista. Järkevä painoarvio tuntuu varmaan helpottavalta! Ikävä ettei kutinalle ole vielä löytynyt syytä. Oletko kokeillut rasvausta, jos se vaikka on sittenkin ihon kuivumisesta johtuvaa? Ja on ollut mukava huomata, että Pantsakin on palannut kehiin! Pitäisikö meidän luvata olla kyselemättä raskaus/synnytysvinkkejä, jotta pysyt mukana loppuun saakka :-) ?

Aika vähän on tullut vauvauutisia tähän pinoon, saa nähdä tuleeko sitten jossain vaiheessa ruuhkaa... itse taidan perustaa tukiryhmän helmikuussa synnyttäville tammikuun lopun odottajille. Kävin nimittäin loppuraskauden ultrassa ja hyvä ettei lääkäri suoralta kädeltä antanut kontrolliaikaa viikolle 40+10... mitään ei kuulemma ole tapahtunut (vaikka suppareita onkin ollut, toisin kuin edellisessä raskaudessa). Mullahan oli jouluaattoyönä säännöllisiä supistuksia, joiden takia kävin saikulla nestetipassa. Silloin sanottiin, että pitäisi pyhät lepäillä. Ilmeisesti lepäily on siis auttanut. Meinas kyllä masis iskeä, mutta nyt olen yrittänyt olla positiivisella mielellä ja toivoa, että jospa tämä vauva ei veljensä lailla 42 viikkoa masussa köllisi.

Mullakin on kestoilu suunnitelmissa, saa nähdä miten sitä jaksaa. Harsoja mulla on kattava varasto, kuoria on sekä pul-versioina että villapöksyinä. Tänään juuri kävin ostamassa lanoliinia niiden loppusilausta varten. Tein varmuudeksi eri mallisia, saa nähdä mikä on paras. AIO-vaipoista minäkin ajattelin, että voivat olla hankalia kuivattaa, kun ei ole rumpua. Taskuja ajattelin myös kokeilla, olen juuri ommellut niitä itse pari, ja pari on valmiina.

Mulla noiden yöunien kanssa on vuoristorataa: välillä nukun yöni yhdellä tai kahdella vessareissulla nukahtaen heti uudestaan, välillä taas tulee valvottua. Päiväunet olen ottanut mukaan ohjelmaan aina kun siltä tuntuu. Vielä olis pari työjuttua, jotka pitäisi joitaa tässä tammikuun aikana. Pää on kyllä ihan turvoksissa, eikä ajatuksiin oikein mahdu kuin se vauva. Mutta toisaalta ei tunnu kivalta jättää tekemättömiä hommia sinne marraskuulle. :-)

Multa meni tuo haalarilinkkivinkki ohi, saisiko sen uusintana? Edellinen pino oli niin pirun pitkä...

t. Curious 36+6

Vierailija

Moikka vaan kaikille, tosiaan niitä vauvauutisia odotellessa :-) Olis kiva, jos kaikki listalla olijat kävisivät kertomassa edes vauvauutiset, vaikkei muuta jaksais kirjottaakaan. Joulukuisten pinossakin oli vain pieni prosentti syntyneitä verrattuna listalla olleisiin... niin tsempataan me, jookos!

Itse kävin maksakokeissa juuri, jokos Jadmiras on päässyt kokeisiin? Jalkapohjia on alkanut öisin kutittaa, turvotusta on tullut ja painoa tähän asti jo 15 kg, verenpaineet sen kun kiipeää ylöspäin. Alapaine nyt 96 ja olo päässä sen mukainen. Lähete taas laitokselle, katsotaan nyt täytyykö mennä sisään vai aloittaa verenpainelääkitys vai miten.

Vauveli voi kuitenkin hyvin, kohtuu pieni on taas tulossa kun painoarvio oli 2,5kg silloin viikko sitten. SF-mitta edelleen alakäyrällä, nyt noin 30 cm. Vauva kuitenkin liikkuu hyvin ja syketaso jotain 140

Joo ja yöunet on taas olleet mitä on, viime yönä valvoin 01-04, supisteli aika tiukastikin 10 min välein. Ei vielä mitään synnytyssupistuksia, mutta kyllä jo paljon voimakkaampia kuin vain masun kovettuminen.

Emmuli; oikeessa oot kyllä vaan verenpaineen nousu on mulla tietänyt synnytyksen lähenemistä ja niin se taitaa nytkin olla. Eka synty rv 36 ja toka 38. Tuskin tämäkään laskettuun aikaan siis menee.

Kestovaipoista; minäkin ihailen teitä jotka niiden kanssa jaksaa pelata, itse kyllä valitettavasti en jaksa ja kallistun kertisten suuntaa. Muissa asioissa kyllä tulee ympäristötekijät otettua huomioon, mitään uutta en ole vauvalle hankkinut ja kaikki kierrätetään parhaan taidon mukaan.

Synnytyksestä; kyllähän se jo mielessä pyörii. Kaksi ihanaa synnytyskokemusta takana ja kolmatta odotellen. Edessä oleva kipu tietysti pistää nöyräksi! mutta on se niin hienoa luonnonvoimaa se synnytys ja naisen kropan toiminta. Ilman puudutuksia meinaan taas selvitä, hengitellen, liikkuen ja suihkutellen sekä ilokaasulla. Ja jakkaralla ponnistaa. Tää olis sellainen ideaalitilanne jos kaikki hyvin menee.

Yes, mutta ei kun uuteen viikkoon ja jaksamisia kaikille!

T. Jaffa 36+2

Vierailija

*Aliisa:* sulla taitaa limatulppa sieltä vuotaa. Oli mulla viimeksi juuri kuvailemasilaista "ihanaa" tököttiä... ja mulla sitä tosiaan tuli sen 5vrk ennenkuin supistukset alkoi. Toivottavasti siis pääsisit tällä viikolla jo synnyttämään :)

*vaipattomuudesta* mulla ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta tiedän kolme perhettä missä sitä on harrastettu ihan hyvin tuloksin, ovat sukulaisperheitä keskenään joista yksi tunnetaan paremmin ja siellä on 2v esikonen ollut kuiva jo hyvän aikaa. En tiedä olisiko minusta siihen, ainakaan kun lapsia on enemmän ja touhua riittää muutenkin, mutta jännältä kuulostaa!

Mua alkoi kiinnostaa *kestoista* nuo fuzzi bunzit, tekisi mieli tilata edes yksi kokeeksi jostain. Tosin niitä ehtii kyllä kokeilla myöhemminkin, kun alussa tuskin tulee vielä käytettyä muita kuin niitä harsoja. Kahlasin yksi yö läpi kestovaippayhdistyksen sivutkin ja sillä jäsenmaksulla (10e/vuosi) sai jostain nettikaupoista postikuluitta tilata kestovaippoja, niin se olisi jo minusta melkein kannattavaa... En tiedä tuleeko tässä enää ommeltua yhtään mitään itse, kun miehenkin työt alkaa huomenna taas.

Meilläkin tosiaan mies tekee kahta työtä, toista arkipäivisin ja toinen on sitten tuolla pelastustoimen puolella joten niistä töistä ei voi mitään varmaa sanoa, koska usein vaikka kuinka on suunniteltu koti-iltaa tai viikonloppua tai vaikka rauhallista yötä, niin se muuttuukin ihan muuksi.

*Kyykkyilystä* täytyy sanoa sen verran, että mielestäni jo se syväkyykyssä "istuminen" vaikuttaa tuonne alakertaan. Myös *terapia/jumppapallolla* istuminen auttaa avaamaan lantion lihaksia, siinä on ihan mukava pyöritellä lantiota kun paino ei ole pelkästään jalkojen päällä (pitäisikin passittaa mies laittamaan ilmaa tuohon palloon, kun on pari vuotta muuton jälkeen ollut tyhjänä...)

mitähän mun vielä piti sanoa kun lapset häiritsee koko ajan, no, täytyy mennä niiden kanssa kylpyyn nyt kun alkavat riehaantua.

Öitä kaikille! Tosin minäkin valvon, kuin kukko olen pystyssä aina kun kello lyö viisi ja aamulla taas ihan raunio... Toissa yö oli aivan hirveä, viime yö meni paremmin mutta nyt kun nukuin päiväunet niin turha odottaa unihiekkaa silmiin taas ensi yönä...

eikkuli 37+4 (kulukaa nyt päivät vähän nopeampaa...)

Vierailija

kaikille ja onnea Dönerille pienokaisen johdosta!!

Mä heräsin tänä aamuna kasvot turvoksissa ja silmät ku sialla. Ihmettelin ku kello ei menny ranteeseen (sormukset kyllä edelleen hyvin lähtee pois ja menee takas) ja sit olikin neuvola niin melkein 2,5kg tullut viikossa painoa. Nyt alkaa näköjään turvotuksia iskemään kehiin. Kivaa... Eilen illalla mun vatsa oli ku milläkin alienilla n.5 min, tuntu pahalta ja miehen mukaan se näytti hurjalta ku tää pienokainen vaihtoi hieman asentoa. eli aikasemmin ku oli nätisti kuukaustolkulla ollu selkä vasemmalle niin alko vissiin paikat puutumaan niin päätti heivata ittensä selkä mun oikeelle puolelle. Ja se tosiaan tuntui se muljahdus =).

Käytiin vähän Ikeassa esikoisen kanssa tänään neuvolan jälkeen, on ihan hirveesti kavereiden lasten ja sukulaislasten syntymäpäiviä tulevina viikkoina niin käytiin vähän lahjoja ostamassa niille.

Mä nukun melkosen hyvin kaikki yöt (kunhan vaan esikoinen ei tuu meijän keskelle pyörimään eikä mies kuorsaa), 1-2 kertaa käyn yössä pissalla, mut puoliunessa käyn vessassa, että uni ei ees häiriinny!

Jees, voidaanhan paksusti kaikki!

Pantsa rv 37

Vierailija

Onnittelut Iiriskukalle,,,mahtava suoritus :D

Jadmiras: Kokeile ihmeessä imettämistä, ei se pumppaaminen mitään herkkua ole eikä varsinkaan pullojen peseminen. Kaksi vauvaa olen imettänyt ja yhden pullolla ruokkinut. Imetys on moninkerroin kyllä vaivattomampaa, varsinkin yöllä. Ei se aluksi mukavaa ole, mutta nopeasti siihen tottuu, rintakumitkin on keksitty jos nännit ovat kovin arat. Rohkeasti vaan....minusta se oli aluksi aivan kamalaa kun pikkuinen oli tississä kiinni kuin hyeena...siitä ei kukaan ollut tosiaan koskaan kertonut, vain siitä kuinka ihanaa imetys on, mutta ihan oikeasti kyllä se sitten ihanaksi muuttui.

Masu on ollut suhteellisen hiljakseen, ahdistaa aikalailla, supistelee säännöllisesti mutta harjoitusta se vasta on, ehkä vähän napakampia kuin ennen mutta ei mitään kovin merkittävää. Pikkuinen muljahtelee puolelta toiselle taitaa silläkin olla jo tukalaa.

Poksahtelemisiin.

JB72 & KeKe:n 37+....

Vierailija

Voinenko sanoa että tyyntä myrskyn edellä, oma (.) pullistelee ja paukkuu suhteellisen rauhallista on, liitoskivut ovat aivan kamalat (luulin joskus niistä ennenkin kärsineeni mutta nämä ovat jotain aivan omaa luokkaansa). Muuten olotila on ihan ok, väsyttää kylläkin ja iltasella on mukavaa vaan pötkötellä, nukkuminenkin onnistuu jotenkuten...kääntyminen ei :D. Mutta eiköhän tässä pullistella aika varmasti loppusuoralle asti voidaan mennä jopa ylikin, junjori kun syntyi 40+3 ja aikaisemmat 39+5. Mutta eipä tässä kiirettä.

Kehto on kasattu ja odottaa petaamista, tänään ostin liivinsuojia ja vanulappuja, joten eiköhän kaikki hankinnat ole nyt tehty.

Näin unta että vauva syntyi ja oli POIKA, vähän mä kyllä nauran jos pikkuinen kaikista tyttö vakuutteluista huolimatta olisi sen pippelin kasvattanut :x meillä kulkee sitten poika pinkeissä vaatteissa.

Huomenna olis lääkäri+ kontrolli ultra äippä polilla ja perjantaina pitäisi käydä otattamassa viimeinen vasta-aine verikoe neuvolassa...ettei jää näin viimetippaan. Vähän jännittää kuinka päin pikkuinen masussa tällä hetkellä on , mahtuu vieläkin vallan mainiosti heittämään kuperkeikkaa ( se ei tunnu mukavalta)...mutta eiköhän hänkin piakkoin rauhoitu ja asetu paikoilleen. Muuten kyllä kaikki vauvat ovat laskeutuneet vasta sinä päivänä kun ovat syntyneet joten korkealta ja kovaa tullaan.

Kestoillut olen junjorin kanssa aika menestyksekkäästi, tällä hetkellä käytössä fuzzibuntsit jotka tuollaisella liikkuvalla taaperolla ovat aikas hyvät.

Uudelle vauvalle on kasa flanelletteja- äippä pakkauksesta ja niiden mallilla ommeltuja omatekemiä flanelli vaippoja, lisäksi harsot, ja muutamat tirsokkaat, Sekä vino pino merinovilliksiä, ruskovillan villiksiä, parit hahtuvat, sekä pul kuoria...enköhän näillä sitten pärjää aluksi...harsot kyllä ovat melkeinmpä parhaat maitokakan kaappaajat ja villikset pitävät kosteuden.

Jaahas nyt sitten täytyy rynnätä lihakeiton tekoon kohta on taas pöydän ääressä lauma nälkäisiä muksuja...kun koululaiset kotiutuvat.

Poksahdelkaapas jo niin saadaan lisää vauvauutisia :D

JB72 & KeKe rv 36+5

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat