G: Eronne syy?

Vierailija

Täällä aina povataan että jonkun ketjun ap eroaa miehestään ties mistä syystä. Nyt haluaisin kartuttaa minkä takia täällä ihmiset ovat eronneet puolisoistaan? Eli mahdollisimman rehellisesti syyt pinoon ja vähän selitystä vielä kuinka pahasta ongelmasta on ollut kysymys ja miksi se on johtanut eroon. Ja onko ongelma ollut suhteen alusta asti vai onko se ilmennyt vasta myöhemmin tai pahentunut ajan kanssa?

Itselläni (vielä) lapsellinen mies joka olettaa että olen hänen äitinsä ja siivoan hänen jälkensä kun hän itse kiukuttelee kuin lapsi....

Kommentit (15)

Vierailija

- miehen masennus jota ei suostunut, myöntämään/ hoitamaan (nyt on hoidossa etten omasta päästäni keksinyt)

- miehen joka viikonloppuiset ryyppyreissut johon kuului viimeistenkin rahojen juominen

- miehen kyvyttömyys huolehtia asioistaa (raha jne.)

- minun epäarvostaminen

- mies halusi eron koska rajoitin hänen elämänsä liikaa

Vierailija

Tärkein syy eroon oli se, että mies laitteli nettiin seuranhakuilmoituksia, katseli alastonkuvia netistä sivuilta, joilla etsiään seksiseuraa, laittoi itse kuvia näille sivuille, lähetteli tekstiviestejä sivuilta poimimiensa naisten kanssa.

Tätä tapahtui jo suhteen alussa. Ja myöhemmin kuulin, että mies on tehnyt samaa jo ihan nuoresta alkaen.

Toinen syy oli lapsellisuus. Mies ei tehnyt kotitöitä. Minun olisi pitänyt passata ja tehdä kaikki.

Vierailija

alkoholismi lieveilmiöineen. Exän ryyppääminen kävi niin rankaksi perheelle, taloudellisesti ja henkisesti. Lisäksi nyrkki saattoi heilahdella kännissä, loppuvaiheessa jo selvinkin päin. Mulle riitti.

Vierailija

että kun muuten keskustellaan ihan mistä vaan niin joka toinen vastaaja toitottaa että pitää erota miehestä mutta sitten kun suoraan kysytään syitä eroon niin ketään ei kiinnosta vastata?

ap

Vierailija

en ole eronnut-

----

mutta tutut, joilla mies tai vaimo hakkaa ja juo ovat eronneet- moni lähtee henkensä kaupalla turvakodin kautta

---

pettämistä sen sijaan kesteään tai ei kestetä- moni ei eroa, vaan ollaan avoimessa avioliitossa enemmän tai väjhemmän

Vierailija

Mun entinen mieheni oli todella lapsellinen ja epäkypsä, ei selvästi ollutkaan vielä valmis suhteeseen ja vietti lähes kaiken ajan baareissa juosten eikä ollut valmis panostamaan suhteeseen ollenkaan. Käytti myös huumeita ja petti, lopulta sitten jätti mut juuri ennen lapsemme syntymää. Olisi itse pitänyt tajuta erota aikasemmin mutta ainakin sain ihanan lapsen tuosta suhteesta vaikka miehestä ei muuhun ollutkaan.

Vierailija

Erosin kaksi vuotta sitten. Syy oli perinteinen. Exvaimon kanssa elämä oli urautunut eikä exää oikein pystynyt mielyttämään millään. Tapasin toinen nuoremman naisen. Hänen kanssaan tunsin olevani merkityksellinen ja rakastettu. Nopeasti huomasin, etten voisi pitää häntä rinnakkaissuhteessa, vaikka hän oli valmis siihenkin.

Vierailija

ovat osanneet valita niin päin persettä puolisonsa enkä vain minä.

*Epätasapainoton mies, piti minua lähinnä äitinä ei puolisona.

*Kiukutteli kuin teini-ikäinen kaikista kodin töistä.

*Itse halusi lapsia ja kun ne saatiin niin heittäytyi täysin välinpitämättömäksi. *Peliriippuvuus. Ennen kuin pankki otti kortit pois saattoi ylittää tuhannella eurolla tilin.

*Pettäminen. Vikitteli naisia netissä ja kävi tapaamassa. Minä tyhmä otin kolme kertaa takaisin kun polvillaan aneli.

*Tärkeysjärjestykset täysin perseestä. Kaverit tulivat aina ennen omia lapsia.

*Minä puhuin erosta monet kerrat mutta aina mies halusi jatkaa ja uskoin tyhjiä lupauksia.

*Jatkuva valehtelu mitä pienimmistäkin asioista.

*Lopulta riidan päätteeksi pakkasi uhmakkaasti tavarat ja lähti. Palasi aamulla ja sanoi että haluaisi yrittää vielä. Minä käskin jatkaa matkaa.

Näin meillä. Täytyy todeta että minä tein ainakin kaikkeni ettei perhe hajoaisi. Järjestin terapiat, uusia ideoita, aikatauluja ja sopimuksia että arki alkaisi sujua. Voisin karkeasti sanoa tuohon kun aijemmin sanottiin että helposti erotaan kotitöiden takia.

Yleensä ne ongelmat kokemukseni mukaan kumuloituvat juuri niihin arkisimpiin askareisiin. Siihen välinpitämättömyyteen ja toisen ihmisen ala-arvostukseen. Suhde on epätasapainossa jos toinen istuu tietokoneella näpyttelemässä pelejä ja toinen pyykkää, tiskaa, kokkaa, hoitaa lapset, raha-asiat yms.

Meillä viimeinen pisara oli se etten voinut edes koiraa viedä lenkille kun lapsia ei voinut jättää miehen hoitoon. Hän ei yhtään edes katsonut niiden perään vaan muksut kiipesivät tiskipöydillä, juoksivat sakset käsissä, piirsivät tusseilla seinät, kiipeilivät porrastasanteen kaiteiden päällä jne. Olin vanki omassa kodissani.

Mutta jokaisella pilvellä on hopeareuna. Nyt menee hyvin. Minä ja lapset olemme onnellisia ja tasapainossa.

Vierailija

Takana on pettämistä, valehtelua itseni puolesta.

Mies ei osallistu kotitöihin eikä lasten hoitoon tarpeeksi, eikä edes osaa, hän on mamman lellimä perinteinen suomalainen mies, joka polttaa jopa teeveden pohjaan.

Nyrkitkin on heiluneet kummankin puolelta välillä, "lievää pahoinpitelyä".

Rahaa on tuhlailtu holtittomasti puolin ja toisin ja vaikeuksista on myös selvitty. Alkoa on nautittu mutta ei alkoholisteiksi asti.

Seksittömiä kausia. Sairaita kausia.

Nalkutamme, huolehdimme, ja taas olemme vastarakastuneita.

Silti siedämme toisiamme, yhä monen vuoden jälkeen.

Eivät vain lapset sido meitä yhteen. Työ, koti, perheet, ystävät, menneet ja nykyiset sairaudet, kaikki. Kasvetaan yhdessä.

Joskus mietin, että onko tämä kaiken sen arvoista. Olen saanut lähes kaiken mitä haluan. Sitten taas isovanhempani sanoin, tämä on vaan elämää, ja myötä ja vastamäkeä. Ihmiset eroaa liian helpoin syin nykyisin. Eivät jaksa arkea.

Kun se on niin muotia erota. Ymmärrän, jos on oikea syy. Mutta tuosta miehestä sitä niin pahaa vikaa ei keksi kyllä millään, ikävä kyllä.

Vierailija

Jatkuva pettäminen, joka alkoi jo heti suhteen alussa. Yleensä eri naisten kanssa ja lyhyitä juttuja, mutta viimeinen kesti lähes kaksi vuotta ennen kuin selvisi. Saman naisen kanssa on vieläkin.

Typerä olin, kun halusin naimisiin ja lapsen, vaikka tiesinkin pettämisistä ja että niitä varmasti tulee jatkossakin. Sitten en vain jaksanutkaan niitä enää, vaikka luulin jaksavani.

Vierailija

Joskus seksittömiä kausia, huutoa puolin ja toisin, ukko ei hoida kotia eikä lapsia vaan pelailee tietsikalla tai tekee pienoismallejaan. Itse sitten yritän hoitaa 3 lasta ja 2 koiraa ja vielä korjata miehenkin jäljet!

Eroa olen usein miettinyt mutten ole siihen ainakaan vielä, päätynyt.

Vierailija

Seurustelimme nuoresta asti. Hän oli 17v ja minä 15v, kun aloimme seurustella. Seurustelua kesti lähes 9 vuotta. Hän ei osallistunut koskaan mihinkään kotitöihin. Esim. jätti vaatteet hujan hajan, että sain siivota ne aina! Likaiset vaatteetkaan eivät löytäneet tietään pyykkikoriin, vaan jäivät esim. sohvan eteen olohuoneeseen.

Vuosia sanoin asiasta asiallisesti. Vuosia nalkutin ikävästi ja sitten en enää jaksanut ja nostin kytkintä. Jälkeenpäin katui ja lupasi muuttua ja kasvaa ja ties mitä jos tulisin takaisin. En uskonut lupauksiin, enkä mennyt takaisin. Lapsia meillä ei ollut.

Jälkeenpäin olen kuullut, että samanlainen on edelleen. Erosta kulunut nyt yli kahdeksan vuotta.

Vierailija

oli eromme syy. Kaikki rahat meni ja mun luottotiedot perässä. :(

Nykyinen ei tee mitään kotitöitä, jättää kaiken kun p*skan p*rseestään, mutta en häntä sen takia ole jättämässä. Moinen käytös kun ei haittaa mua.

Vierailija

tuskin jäisin itsekään sitä pettäjää katsomaan.

Mutta kuinka "helposti" ihmiset eroaa esim kotitöiden epätasaisen jaon vuoksi tai miehen laskuuden ja kiukuttelun vuoksi?

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat