Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työssä käyvät äidit...

Vierailija

mutta yleensä n. 5 tuntia. Haen pojan neljältä ja nukkumaanmeno on yhdeksältä. Poika 2 v.

Kommentit (15)

Vierailija

Jos on aamuvuoro, niin lapsi herää useimmiten puolisen tuntia ennen lähtöäni. Töiden jälkeen sitten tultuani on noin 5tuntia hereillä, mutta nukkuu alkuillasta vajaan tunnin torkut. Eli reilu 4tuntia jää illalla yhteistä aikaa.

Jos on iltavuoro, olen heräämisemme jälkeen 7h kotona, mutta lapsi nukkuu siitä 2-3tuntia, yleensä on vielä päiväunilla kun lähden. Ja illalla on useimmiten jo yöunilla kun tulen. Tai ainakin juuri menossa nukkumaan.

Mutta sinänsä aika ei tunnu vähältä, koska lapsi on isänsä kanssa kotona silloin kun minä olen töissä, ollaan miehen kanssa vuoroviikoin nyt töissä ja kotona. Eli vaikka työviikoillani näen lasta vähemmän, tiedän että seuraavalla taas olen sen kanssa koko ajan.

Vierailija

Illalla noin 4-5 h, jos ei ole mitään erityistä menoa. Mua helpottaa suuresti se, että miehelläni on erilaiset työajat ja lapsi on pari päivää viikossa isänsä kanssa kotona ja muinakin päivinä isä pääsee välillä hakemaan heti päiväunien jälkeen, joten hoitopäivät eivät ole kohtuuttomia.

Vierailija

Eli normi on arkipäivinä 3 tuntia... Lisäksi molemmilla lapsilla 1 harrastuskerta viikossa ja noina päivinä siis 2 tuntia/harrastava lapsi ollaan yhdessä.

Viikonloppuisin sitten ympäri vuorokaudet :)

Kyllä siihen tottuu, vaikka alkuun tuntuukin vähän pahalta.

Minkä ikäinen ap:n lapsi on? Meillä "jo" 4v ja 6v ikäiset, joten ei enää niin pahalta tunnu kuin pari v sitten kun lapset aloitti hoidossa.

Vierailija

Illalla saman verran.

Me tehdään lomittain työpäivät, joten lapset ovat hoidossa vain viisi tuntia.

Yhteinen ilta-ateria jää pois, mutta muuten tämä on hyvä systeemi!

Vierailija

Kuinka monta valveilla olo tuntia vietät lastesi kanssa vuorokaudessa minimissään?

Kyselee nykyinen kahden tunnin äiti... Ennen olin kotona ja tämä erossa olo on aivan tuskaa!

:(

Vierailija

Lapset ovat 5½ ja 3½-vuotiaita.

Tuo kaksi tuntia tulee silloin, kun olen iltavuorossa, kuten tänään.

Lapset heräävät noin kahdeksalta ja kymmenen jälkeen pitää heidät viedä päiväkotiin.

Pääsen kotiin vasta puoli yhdeksän jälkeen ja silloin lapset jo nukkuvat.

Naurettavinta on, että työaikani pitäisi olla 30 tuntia, mutta ainakin joulukuu oli jotain ihan muuta.

Kaipa tähän tottuu, tai ainakin oppii sietämään. Ja onneksi niitä vapaapäiviäkin on viikossa ainakin yksi.

ap

Vierailija

jo ennen kuin lapset herää. Illalla haen lapset päiväkodilta klo 16.30 ja nukkumaan menevät 20.30 eli ei siihen jää kuin 4 tuntia yhteistä aikaa.

Vierailija

aamulla ehkä 15min. (herätys --> pukeminen --> tarhaan..) ja illalla haen noin. klo 16oo ja nukkumaan mennään 20-21 aikohin.. Poika 2v

Uusimmat

Suosituimmat