yh..ja vahinko raskaus.....hmm

Vierailija

hei! oon 26v ..4v tytön yksinhuoltaja äiti. erostani on jo 2vuotta ja olen pitkään elänyt"sinkkuna"..joulukuus sit tapasin kivan miehen mut se jäi yhden yön jutuksi...30.12 tein raskaustestin oon nyt sit raskaana aluksi itkin! nyt jo olo parempi.. aborttia en haluu....mut silti epävarma olo....tsemppiä kaipaisin...

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Kyllä asioilla on aina taipumusta järjestyä! Aluksi tietysti asiat pyörii mielssä, mutta ajan kuluminen auttaa selkiyttämään elämän kiemuroita. Etkä ole ainoa ihminen maailmassa kelle on noin käynyt. Vertaistuellakin voi olla ihmeitä tekevä vaikutus, jos löytäisit sitä jostakin. Ajattele pienen ihmisen parasta, niin kaikki järjestyy:)

Vierailija

Miten aikuinen nainen, joka on jo yhden lapsen synnyttänyt, voi unohtaa että seksin seurauksena, varsinkin ilman ehkäisyä, voi tulla raskaaksi?

Ei ole tarkoitus loukata ap:ta. hämmästelen vain.

Vierailija

Täällä vähän samanlainen tilanne.... Synnytykseen on aikaa vielä pari kuukautta. Olen sopeutunut ajatukseen jo kyllä, enkä tällä hetkellä luopuisi mistään hinnasta pienestä "ihmeestäni". Toisaalta taas ajatukset ovat arjen ja tulevan elämän suhteen aika sekavat. Kyllä me selvitään!

Vierailija

Eli kun oikein tarkkaan ajattelet, niin huomaat, ettei tää muiden reaktioiden jännittäminen oo niin iso ongelma, koska voisihan asiat olla kaikkiaan vielä paljon huonomminkin.

Kunhan vielä toivut alkujärkytyksestä lisää, niin voit alkaa kutkuttelemaan ajatuksilla, miten ihmiset reagoivat. Ja siis ajattele niin, että saat hyvää hupia siitä, millaisia ilmeitä näet ihmisten naamalla ja mitä pösilöitä lausahduksia ne vahingossa suustaan päästelee. Otat ne ihmisten reaktiot ihan huumorilla vaan, etkä suostu loukkaantumaan mistään, vaikka joku sanoisi jotain tyhmääkin.

Mutta oikeasti varmasti ihmset on sun puolesta vaan ihan tosi onnellisia, ja uskon että suhtautuvat hyvin ja kannustavasti, ihan oikeasti vain iloitsevat sun kanssa. Joten älä turhaan maalaile mitään kauhukuvia seinille sellaisista tilanteista, joita ei luultavasti edes tule tapahtumaan!

Vierailija

niin kerro tekstarilla. Siten sun ei tarvi kohdata ollenkaan ihmisten ensireaktioita, ja ihmiset ehtivät harkita sanojaan, kun tekstaavat tai soittavat takaisin.

Vierailija

ilmeisesti 26 vuoden ikä ja yhden noin nelivuotiaan lapsen yksinhuoltajuus altistavat unohtamiselle näissä ehkäisyasioissa; minäkin yhden illan huumassa unohdin viime vuoden puolella ehkäisyn, ja enkös seuraavalla viikolla jo oksentanut aamuisin. Nyt viikkoja 21+, eikä tuleva isä tiedä, en viitsi ehkä elämäänsä pilata kertomalla, vaan nautin tulevan isoveljen kanssa itsekseni vauva-arjesta. Aluksi olin kauhuissani, mutta sitten mietin, että tilanne ei ehkä olekaan niin katatsrofaalinen. Meillä on kohtuullisen kokoinen asunto ja minulla ok työpaikka, jossa olen jo kertonut asiasta ja jossa tällainen sinkkuraskaus on otettu hyvin vastaan, tosin joku nyt ihmetteli, että "miten se voi olla raskaana kun ei sillä oo miestä!". Niin, siinähän ihmettelee :D

Tsempit ap:lle ja muille samassa jamassa oleville :) Kaikki kääntyy varmasti hyväksi, ellei vielä paremmaksi :)

Vierailija

Ymmärrän, että oot järkyttynyt. Mutta kyllä se siitä omalla painollaan. Kun kerran tiedät nyt jo varmasti, että aborttia et tahdo tehdä, niin nyt se suurin asia on jo selvä.

Sitten sulla varmaan on miljoona kysymystä päässä, mutta älä yritäkään ratkaista niitä kaikkia samalla kertaa. Mietit aina jotain yhtä asiaa kerrallaan. Sulla on tässä kuitenkin vielä aikaa järjestää pääsi.

Eikä sun oo vielä pitkään aikaan edes pakko kertoa asiasta kenellekään, jos haluat kertoa vasta sitten, kun tiedät mitä vastaan muiden esittämiin (ehkä kiusallisiinkin) kysymyksiin. Mietit vastauksia valmiiksi, ennen kuin julkistat tiedon.

Ja toisaalta jos sulla on joku luottoihminen, niin sellaisen kanssa asia kannattaa jakaa jo aiemmin. Yleensä juttelu helpottaa oloa.

Vierailija

Tilanne on jotakuinkin hallinnassa. Mies on mukana kuvioissa kyllä, mutta senhän näyttää vasta aika että kuinka paljon ja miten arki tulee sujumaan.

Meillä ei kyseessä ollut yhden yön juttu.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat