En pysty käsittämään kuinka joku ostaa KINKKUJA alennuksesta joulun jälkeen...

Vierailija

Siis syökö joku joulukinkkua oikeasti muulloinkin kuin jouluna???

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Syödäänhän sitä kinkkua ja sikaa pitkin vuotta, miten eroaa kinkkuleikkeleet yms joulukinkusta??? ei mitenkään

Moni jopa juhannukseksi ostaa sian ja tökkää sen vartaaseen. Pyörittelee sitä sitten siinä nuotion tai grillin päällä.

Kaikki ei ole niin kaavoihin kangistuneita etteivät voisi kinkkua syödä muulloinkin. Ja eihän sitä tarvitse kokonaisena paistokinkkuna vedellä. VOihan siitä tehdä muutakin

Vierailija

Ensimmäinen jouluksi ja toinen uudeksi vuodeksi. Isossa perheessä kinkkuun ei ehdi kyllästyä jouluna koska yksi kinkku on äkkiä syöty.

Kinkku on suolattua sianlihaa ja sitä voi käyttää muulloinkin kuin jouluna joten ymmärrän ostajia. Lisäksi se on joulun jälkeen melkein ilmaista ruokaa.

Viime joulun jälkeen isäni osti kolme kypsää kinkkua jotka paloiteltiin ja pakastettiin äidin kanssa ja me saatiin monta palaa. Kyllä ne kevään aikana upposi. Hernekeittoon lihaa ja lisäksi leivän päällä leikkeleenä.

Vierailija

Meilläkin on kinkkua pakkasessa, niistä saa monta hyvää hernekeittoannosta. Tosiaan jos edullista ruokaa etsii, niin halpaa joulukinkkua pala, pussi kuivattuja herneitä sipuli, siitä tulee ruokaa jo iso kattilallinen.

Vierailija

Meillä oli joulun aikaan syömässä sukulaisia kolmena päivänä kerrallan 6-10 henkeö ja silti 7kg kinkusta oli yli puolet jäljellä kun joulu oli ohi. Loput kinkut rouheena pakkaseen. Niistä on tehty 3 litran hernekeitto ja iso kinkkupiirakka jo. Vielä on pakastimessa monta pussia.

Ja sitäkö pitäisi vielä haalia lisää.... Huh huh!!

Lainaus:

Ensimmäinen jouluksi ja toinen uudeksi vuodeksi. Isossa perheessä kinkkuun ei ehdi kyllästyä jouluna koska yksi kinkku on äkkiä syöty.

Vierailija

Mutta meillä syödään joulusin kinkkua, samaten pitkin vuotta kinkkua. Mikä kumma eläin on JOULUkinkku?

Alennuksesta ostan ruokaa, kyllä. Pakastin on kelpo kapistus! Mahtuu sinne pari kinkkua jos sikseen tulee.

Vierailija

Kun osaa laittaa ruokaa, niin siitä kinkusta saa vaikka mitä edullisesti. Itse en käsitä sitä, miksi itse syötte kinkkua edes jouluna, jos ette pidä siitä. Meillä muuten ei ollut viime jouluna kinkkua, vaan enimmäkseen kalaa. Kinkkua ostimme todellakin vasta joulun jälkeen. Pahoitteluni, jos joku järkyttyi tästä järkyttävästä perinteiden rikkomisesta. T: se kaavoihin kangistumaton, joka ostaa joulun jälkeen halpaa suklaata ja kinkkua.

Vierailija

siitä ei voi tehdä mitään muuta eikä sitä voi syödä missään muussa muodossa. Jos meillä olisi joku yyyberpakastin niin voisin ostaakin, mutta tällä hetkellä en missään tapauksessa.

Vierailija

että seuraavana vuonna ei kinkkua enää pysty ajattelemaankaan. Me katsos syödään jouluna sillä lailla normaalimäärät ruokaa, niin kuin muulloinkin. Siksi me voimme syödä sianlihaa ja pilkkoa lanttuja iilman oksennusta.

Terv

Eräs hoikan perheen äiti

Vierailija

kun on pakastin ihan täynnä. Mutta jos ei olisi niin voisimpa ostaakin. Eihän se nyht ole mitenkään erilaista sianlihaa. Samaa tavaraa on kaupan hyllyt väärällään.

Sen näes voi paloitella, pakastaa ja käyttää kastikkeisiin, patoihin, wokkeihin jne. Kilohinta on aika halpa niihin valmiisiin suikaleisiin verrattuna.

Vierailija

Mä voisin hyvin ostaa kinkun, laittaa pakkaseen ja syödä vaikka pääsiäisenä tms. Mutta jostain syystä mieheni on ap:n lailla sitä mieltä, että kinkkua voi syödä vain jouluna.

Vierailija

Mutta oikeasti ihmettelin tätä jo välipäivinä kaupassa, kun niin moni ihminen kulki iso kinkku ostoskärryissä...

Lainaus:

Mä kans mietin samaa... Mua ei vois vähempää kiinnostaa tässä vaiheessa jotku kinkut tai suklaat. Yök.

Vierailija

mä ostin alesta 3 9kg kinkkua. yksi on sulamassa, yksi syödään pääsiäisenä ja yksi sillon kun tekee mieli. Halpaa ja hyvää lihaa. Meillä syöjiä keskimääräistä enemmän. Ei yksi kinkku montaa päivää kestä. Työmiehet hotkii hetkessä ison osan

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat