Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**** T O U K O T O I V E E T vk 2 ****

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Uusi vuosi ja uudet kujeet :)

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Ymmärsin nyt pointtisi. Sen verran vielä uteliaana kyselen, että lukeeko TES:ssa tosiaan suoraan paluu äitiys- + vanhempainvapaalta? Koska sinulla on kuitenkin lakisääteinen oikeus mahdolliseen hoitovapaaseen, niin oletko ihan varma ettei TES.ssä tarkoitettu ylipäätään töihin paluuta? Eli jos irtisanoutuisit kokonaan työnantajan palveluksesta vapaan aikana, perittäisiin tuo palkallinen kuukausi.

Olet varmasti asian tutkinut, minusta vain tuollainen ehto kuulostaa omituistelta. Eihän keneltäkään voida edellyttää tietoa hoitovapaan aloittamisesta ennen vauvan syntymää? Mieli voi niin moneen kertaan muuttua, onhan äitiys- ja vanhempainvapaata kuitenkin sen 10 kuukautta...

Jos asia tosiaan on näin, niin aika heikkoja on palvelualan työehtosopimukset. Olen ollut kahden tes:n alaisuudessa, logistiikka-alan ja kemianalan ja molemmissa maksetaan äitiysvapaan ajalta täysi palkka ilman mitään ehtoja.

Sori kun marmatan, vanhana ex-luottarina vain suututtaa sun puolesta!

Hiukan vielä omaa napaa. Touko vain jaksaa melskata, oikein pelottaa mitä se on parin kuukauden päästä. Otin nyt tukivyön käyttöön, oli valmiina edellisestä raskaudesta, ja kas kummaa, nyt pystyn taas kävelemään normaalisti ilman supisteluja.

Mies yllätti eilen, oli käynyt ostamassa itselleen monot ja samalla osti minulle koko setin. Tosi hienot sukset ja monot hyvällä alennuksella. Tietysti tänään oli lumet sulaneet ja jäällä kunnon vesikerros, enpä päässyt kokeilemaan :o( Toivottavasti pian pakastuu ja saadaan lunta.

Hyvää viikonalkua teille, näin ne viikot vain juoksee!

-marvik ja Touko- rv 23+2

Vierailija

täällä voidaan väsyneesti ja piukoin vatsoin (siis supistelut meinaa yltyä, seisoin koko päivän töissä 8 tuntuu vartin ruokkisella joten ei olo ole hyvä)

nyt huomaa et tuo mun saikku loma oli tarpeen ja ois kai vieläkin..

siis seison kampaajana 8 tunnin päivät koko päivän teen työtä et paljoa ei istuta.

aika raskasta alkaa olla vaikka viikoja vasta 20, mutta nää ennenaikaiset supistukset ei oo hyviä lainkaan ja yltyy pitkin päivää kun seisoo.

nyt pitäi sit päättää milloin jään äippälomalle, kelan sivujen mukaan kun la on 23.5 niin voin jäädä jo 23.3 mut viimestään 16.4, saishan tuota palkkaa pitempään jos pystyis sinnittelee, tosin ei ole mukava palvella niin ihania asiakkaita huonolla ololla =(

mut mietin et jos jään 16.4 niin pitääkö aikastaa esim jos lääkäri laittaa saikulle jo maaliskuun lopussa. ei ymmärrä näitä..

ja pitäs kuitenkin tän kuun lopulla tai ens kuun alusa ilmottaa työnantajalle et millon jään, oli se kyllä sille järkytys ku tänään sanoin et synnytän toukouussa kun luuli et vasta ekat kk menossa kun ei näy missään raskaus, kilot vaan karisee..

mites teillä muilla, miten olette ajatelleet jäädä mammalomalle?

mietin et aikastaa mut sit lyhentää loppupäästä, enkä tiedä haluanko sitäkään, kun tuo raha on aika tärkeä asuntolaina velkaisella ..

mut täs mul pohdittavaa, nin ja vielä lisäksi se, et pitää päättää otanko kk palkan ekana äippärahakuukautena vai en, se et jos otan 1kk palkallisen äippäloman tarkoittaa et palaan takas töihin kun lapsi on 10kk, mut eihän tuommosta voi päättää vielä! ja jos otan 1kk palkallisen vapaan ja en palaa joudun sit maksaa takas. et en tiiä miten teen, aikasmmin oon palannu töihin kun lapset olleet 10kk, 6kk ja viimeks 9kk. et kauaa en ole kotona ollut mies ollut on sit sen eestä lasten kanssa.

mut omaa napaa sori

korasa rv20+jotain

Vierailija

Heippa! Tästä lähtee sitten keskiviikon jutustelut käyntiin.

Neuvolassa kävin aamulla ja hyvin oli kaikki. Painoa oli kyllä tullut ylläri paljon, mutta eiköhän se tässä joulun jälkeen tasaannu. Ja tosiaan kun saisi sitä tullakin, mutta jotenkin se kuitenkin hirvittää mennä yli 70 kg vaikka raskaana onkin.... Hb oli edelleen melko matala. Ei ollut raudan myötä noussut juuri ollenkaan. Toisaalta ei ollut laskenutkaan ja olo on ollut hyvä. Raudan popsinta siis jatkukoon. Taidan vetästä viikon tuplakuurin, niin josko sitten jo nousisi.

Soitin äsken Haikaranpesään ja varasin paikkaa meillekin. Ihanaa! Siellä on niin mukavaa ollut synnyttää ja nytkin päätin että sinne päästään tavalla tai toisella. Juuri sinä päivänä kun meidän tyttö päättää syntyä on oikein hiljaista Kättärillä. Ihan niin kuin oli meidän kakkosen kohdalla :) :)

Sitten päätin tehdä sellaista hassua että kirjoitan jo valmiiksi synnytyskertomukseni paperille! Kerron kuinka hyvin kaikki on mennyt ja miten helposti ja ihanasti synnytys edistyi ja kuinka ihanaakin ihanamman tyttövauvan taas saimme aikaiseksi (se nyt on selvä!!). Mulle tulee oikeasti tosi hyvä olo tällaisten visioiden kirjoittamisesta ja ei pelko nouse kurkkuun niin helposti. Jotenkin aivopesen itseni siihen että kaikki menee paremmin kuin loistavasti!! Tämä nimittäin toimii muillakin elämänalueilla, niin miksi ei sitten tässä!! :) Tätä ihanaa kertomustani luen usein tässä viikottain ja saan sellaisen levollisen, hyvä fiiliksen!

Onko ton hätäkasteen idea vain se että lapsi tarvittaessa ehtii saamaan kristillisen kasteen vai nimen vai mitä?? Meiltä ei Kättärillä ole koskaan kysytty nimiä valmiiksi enkä suostuisikaan ajattelemaan sitä vaihtoehtoa että lapselle sattuisi jotain niin kamalaa. Me ei kastetta oteta muutenkaan, joten sinänsä ei väliä.Onhan tämä vauva jo sydämessä siunattu valmiiksi!! :)

Vaivoja ei tällä ole vielä kovinkaan paljoa. Vähän mietiyttää valmiiksi nuo inhottavaakin inhottavat peräpukamat, jotka saapuivat jäädäkseen ekan raskauden ja synnytyksen jälkeen. YÖK! Kakkosen kohdalla varsinkin kun vauva painoi niin pitkään alaspäin. No eipä auta kun vain toivoa parasta!! Toivotaan että mahd moni teistä säilyy ilman tätä vaivaa! Itse otan mieluummin väliaikaiset selkäkivut yms.

Kirjoitelkaahan keskiviikkokuulumisisa!!

-Callaway 22+6

Vierailija

Toisessa ultrassa käytiin ennen joulua ja kaikki näytti olevan kunnossa vauvelit sielä liikehtivät kovasti ja painoarvio oli 317g ja 271g rv 20 tuolloin masun koon mukaan vastasi jo viikkoja 24! Nyt sitten kävin perjantaina neuvolassa ja olin vähän pettynyt kun taas oli eri neuvolatäti siellä vastassa. Otinkin seuraavan ajan illalle, että mieskin pääsee mukaan ja on ainakin sama täti joka on kerran aikaisemminkin ollut meillä. Tämä tuuraja ei oikein osannut kuunnella kunnolla edes sydänääniä ja jäikin sellainen tunne että onkohan kaikki sittenkään kunnossa ? No mutta kyllä uskon niin ja 14.päivä on taas äitipolille meno et sittenhän sen näkee taas.

Olin tuossa aikamoisessa flunssassa koko joulun ja vähän meni kinkku hukkaan. Kyllä sitä söin niin että napa raikas, mutta jos olisin ollut terve sitä olisi saanut nauttia vielä enemmän. Mikään ei ole niin hyvää kun tumma leipä ja joulukinkku. Nam Kävin lääkärissäkin kun kuume oli yli 38 (lapsena ollut viimeksi niin korkea) ja hyvä ettei lääkäri nauranut mua pihalle kun sanoin että tuntuu että olisi poskiontelon tulehdus eikä edes vaivauytunut katsomaan sillä laitteella. sanoi vaan että tule parin päivän päästä uudelleen jos ei rupea helpottamaan. Mutta enhän mä sitten viitsinyt jouluna varata mitään aikaa vaan kärsin kotona. Neljä päivää olin ajoittain kovassa kuumeessa ja sitten meni vielä pari päivää sohvalla maatessa ja toipuessa. No mutta nyt se on onneksi ohi.

Olen miettinyt vähän sitä 3/4d ultraa kun tämä nyt on viimeinen kerta tätä tilaa ja kun masussa on vielä kaksi niin sitä olisi ihana katsella sitten muutamien vuosien jälkeen dvd:ltä. Toisaalta näen vauvat kyllä äitipolillakin, mutta ei se kuitenkaan ole sama asia.

Joku mainitsi tuosta vauva vakuutuksesta ja me saatiin se tapiolasta eli siellä on sellainen varausmaksu ja vakuutus alkoi heti ja kun vauvat on syntynyt niin se vauhtuu lapsivakuutukseksi, muutoin tuon lapsivakuutuksen olisi saanut alkamaan vasta 3kk :sta alkaen (muistaakseni)

Mukavaa kun alkoi nuo alennusmyynnit ja pääsee vähän shoppaamaan vauvan juttuja. Niin ja toivottavasti tulee pian nuo äitiysavustusrahat (en ottanut pakkausta) niin saadaan sitten vähän vauvantarvikkeita ja vaatteita jotain tosi söpöä Hih...

Eipä tässä tällä kertaa muuta :)

Julianna+ tuplat 22+4

Vierailija

Aika menee aina vain nopeammin..ja tänne tulee tekstiä hirveät määrät, hyvä niin :). TYöt alkoi taas tänään liki kolmiviikkoisen joululoman jälkeen ja olin pihalla kuin lumiukko, mutta onneksi myös oppilaat vaikuttivat olevan vielä ihan lomatunnelmissa. Ilmeisesti on ollut hyvä loma.

Monella edelleen ihania ultrakuulumisia <3. Itse odotan kovasti ensi viikolla olevaa 4d ultraa, josko saataisiin viimein selville, kumpi meille on tulossa... tai sitten jännitys säilyy toukokuuhun saakka. Lääkäri veikkasi kyllä jo kertaalleen tyttöä, mutta oli tässä veikkauksessaan hyvin epävarma. Mies on sen sijaan ihan varma, että tulossa olisi tyttö, mulla itsellä ei ole minkäänlaista käsitystä asiasta.

_marvik_: mun työsähköpostissa on ollut vuodenvaihteesta saakka jotain mystistä häikkää, jotka jatkuvat edelleen. Esimerkiksi sinun viestisi ei ole tullut lainkaan perille :o. Mutta anyway, olemme tekemässä kylpyhuoneelle kasvojenkohotusta ja näillä näkymin teetämme sinne tason, joka saanee hoitaa myös hoitopöydän virkaa, suunnitelma ainakin vaikutti lupaavalta. Toivottavasti vielä toimiikin ja onnistuu lunastamaan kaikki sille asetetut lupaukset ja odotukset.

Tavaroiden hankinnasta oli puhetta.. Yhdistelmiä olen kovasti katsellut (ja tainnut käyttää niiden valitsemiseen, katseluun jne enemmän aikaa ja energiaa kuin tämän asunnon etsintään ja valintaan :D). Tällä hetkellä taitaa olla aika selvää, mihin päädytään. Viime viikolla Innostuin myös ostamaan vaatteita, kun silmään osui ihania sekä tytölle että pojalle sopivia vaatteita. Lisäksi eksyin pahoille teille kun ajelin maalle käymään vanhempien luona: Reiman tehtaanmyymälässä oli -40% ale kaikesta mahdollisesta, joten tottakai mukaan tarttui iso kassi.

Vatsa on muuten kasvanut viimeisen viikon aikana todella nopeasti, minkähänlainen megakingsize tästä vielä tuleekaan...

Yours sincerely,

C

Vierailija

MARVIK kyseli tuosta palkallisesta/palkallisesta äitiysvapaasta.

meillä on tullut viime kesänä uusi hiusalan tes johon tullut tämä palkallinen äitiysvapaa (ei aikasemmin ole ollut).

tes lukee näin:

-1.6.2008 alkaen 1kuukautta palkalllista (lyhennetyt versiot)

-plaa plaa plaa.

-viimeinen pointti: mikäli äitiysvapaa-ajalta palkkaa saanut työntekijä ei palaa työhön, voidaan periä äitiysvapaa-ajalta maksettu palkka takaisin.

eli siis työnantaja ilmoitti minulle et jos joutuu maksamaan 1kk palkan enkä tule 10kk päästä takasin perii sen takasin. siksi tämä pohdin palkaton/palkallisenako

ymmärsitkö marvik munpointin.

siis koskaan aikasemmin en ole tesiä tarvinnu ku toiminu toiminmellä. siksi vähän hukasa.

et ottako sitten riskin ja otta kk palkan ja tulee työhön eikä jää hoitovapaalle, et mistä sit tietää vielä?

ja muutenkinkun kysyin et kuinkas tuon mun kesäloma rahan kanssa et maksaako sen pois kun jään vai jättääkö sen sinne et palaan, et mikä on tilanne vuoden päästä, onko varaa maksella kun olen kesäloman perään ja kertyhän nyt äippälomallakin kesäloma päivät. mut mutisi vaan et kyllä hankalasksi hänelle tein tämän kun paksuna olen ja nyt vasta ilmoitan. hei haloo, laki sanoo et 2kk enne loman alkua ilmoitettava, joten aika ajoissa olen =)

mut työasiaa. sori

lähden näkemään unia ja kokemaan taas yöllisiä suonen vetoja

auts

korasa

Vierailija

Aamulla oli niin kova pakkanen (heh.. kova ja kova... -18astetta), että päätin sitten pitää ihan kotipäivän tänään pojan kanssa ja ei sitten ollakaan ulkoiltu tänään lainkaan. Pyysin kaveria kyläilemään, tai oltas voitu mennä niillekin, mutta heillä oltiinkin kuumeessa. =(

Noh... mennään sitten ip ainakin ulkoiluttamaan koiraa, jos ei muutoin viiti ulkosalle jäädä. Musta on jotenkin tylsä enää illasta ulkoilla tuolla pihalla kun on pimeetä ja ketään muita ei tunnu tuossa pihalla silloin oikein olevan. Puistoissakin on hiljaista iltaisin. Tulis vaan tuo kesä äkkiä, niin voidaan olla taas ulkona melkein koko ajan. =)

Nythän tuo taas näyttää lauhtuvan tuo sää. Kun ei nyt vesikelejä tulis taas. Musta on ollut ihanaa, kun on ollut kunnolla pakkasta ja aurinko paistaa. =)

Mulle on näköjään pikku hijaa taas ruvennut maistumaan kahvi entiseen malliin. Tai eipä se pahaa oo missään vaiheessa tehnyt, mutta maistunut jotenkin oudolle ja ei niin hyvälle. Aamukahvin oon kuitenkin aamuisin juonut, mutta nyt on ruvennut päiväkahvi maistumaan hyvälle. Jännä juttu..

Pikkuisen tuo makean himokin rupeaa nostamaan päätään ja ruoan jälkeen tuntuu olevan vähän makean nälkää. Pitäs vaan koittaa pitää ittensä ruodussa ettei joka päivä lankeais. =D

Ihan samanlaista oli esikkoakin odottaessa, että erityisesti tässä puolen välin kieppeillä oli jokin kummallinen makean himo. Aina ruoan jälkeen teki kamalasti mieli jotain pullaa tai leivosta. Enkä normaalisti ole kyllä juurikaan makean perään. Saapa nähdäkin miten tämä paino tästä nousee tässä raskaudessa, kun edellisessä tuli 16kg. Olen kuitenkin painoindeksissä sen rajan alapuolella himpun verran, joten siinä suhteessa se ei haittaa tuo reilumpikaan painon nousu, mutta ei sitä nyt ehkä kuitenkaan aivan älyttömästi tartteis tulla. ;)

Sf-mitoista on ollut jonkin verran puhetta..

Mulla on vähän päin vastoin, että mulla oli jo viime mittauksessa tuo mitta saman verran kuin esikosta oli näillä raskausviikoilla. Se oli viikoilla 17+4 jo 18,7. En tiedä onko kuin luotettava vielä tuo mittaus, kun kait se antais luotettavimman tuloksen tuosta viikoista 18 eteen päin, ja nyt sen teki myös eri terkka kuin jolla normisti käyn. Mielenkiinnolla odotan, että mitä se näyttää sitten ensi kerralla parin viikon päästä. Mille käyrälle mahtanee sijoittua. Esikosta tuo sf-mitta oli keskikäyrän paikkeilla tai himpun yli. 3,5kg arvioitiin silloin ihan vaan käsikopelolla pojan kooksi ja melkeipä hän sen olikin (3455g). Hyvä oli arvaus. =D

Täällä ei mitään painoarvioita oo koskaan tehty, mutta muutoin terkka vain arvio että keskikokoinen vauva varmaan, kun kysyin. Meillä ei tuossa rakenteessakaan silloin puhuttu vauvan painosta mitään, niin siksi jännä lueskella muiden kommentteja vauvojensa koosta näillä viikoilla. Liekö nyt sitten mainitsee vai pitäisikö sitä ihan kysyä...??

Lisärautaakaan ei toistaiseksi ole tarvinnut aloittaa ja toivottavasti ei tarvitsekaan, kun mulla muutoinkin menee maha niin helposti kovaksi. Esikon odotus aikanakaan ei tarttenu rautaa aloitella missään vaiheessa. Kerran oli hb 120, mutta sanoi että jos ei mee alle sen ja seuraavalla kerralla on parempi tuo luku, niin rautaa ei tarte ottaa. Ja ei tarttenu. Nyt tuo hb on ollut yli 130 joka kerta, joten katsotaan..

Vierailija

MARVIK kyseli tuosta palkallisesta/palkallisesta äitiysvapaasta.

meillä on tullut viime kesänä uusi hiusalan tes johon tullut tämä palkallinen äitiysvapaa (ei aikasemmin ole ollut).

tes lukee näin:

-1.6.2008 alkaen 1kuukautta palkalllista (lyhennetyt versiot)

-plaa plaa plaa.

-viimeinen pointti: mikäli äitiysvapaa-ajalta palkkaa saanut työntekijä ei palaa työhön, voidaan periä äitiysvapaa-ajalta maksettu palkka takaisin.

eli siis työnantaja ilmoitti minulle et jos joutuu maksamaan 1kk palkan enkä tule 10kk päästä takasin perii sen takasin. siksi tämä pohdin palkaton/palkallisenako

ymmärsitkö marvik munpointin.

siis koskaan aikasemmin en ole tesiä tarvinnu ku toiminu toiminmellä. siksi vähän hukasa.

et ottako sitten riskin ja otta kk palkan ja tulee työhön eikä jää hoitovapaalle, et mistä sit tietää vielä?

ja muutenkinkun kysyin et kuinkas tuon mun kesäloma rahan kanssa et maksaako sen pois kun jään vai jättääkö sen sinne et palaan, et mikä on tilanne vuoden päästä, onko varaa maksella kun olen kesäloman perään ja kertyhän nyt äippälomallakin kesäloma päivät. mut mutisi vaan et kyllä hankalasksi hänelle tein tämän kun paksuna olen ja nyt vasta ilmoitan. hei haloo, laki sanoo et 2kk enne loman alkua ilmoitettava, joten aika ajoissa olen =)

mut työasiaa. sori

lähden näkemään unia ja kokemaan taas yöllisiä suonen vetoja

auts

korasa

Vierailija

Heips kaikille :)

täällä kirjottelee mamma rv20+4, saanhan liittyä seuraanne?

olettekin ehtineet vaihtaa ajatuksia pitkän aikaa,luin viime vuotisia jutustelujanne ja ihan kauhistus tuli:olenko mie noin jäljessä kaikissa hankinnoissa yms??!!

olen kyllä yrittänyt pitää maltin mukana odotuksessani,ensimmäinen on tulossa ja lähipiirissä useampikin keskenmeno on tullut vielä näillä viikoilla =,( sen verran oli kyllä pakko nöyrtyä et ostin sängyn kirpparilta kuopiosta kun oli niin halvalla :D

Puhuitte rakenneultran myöhäisestä ajankohdasta: minulla se on vasta edessä, 8.1.. kävimme äitipolin ultrassa kys:illä 12+5, sillon toimelias vauveli piti meille oman shownsa,eli aika huolettomalla mielellä olen toisaalta..liikkeet olen tuntenut joogan ansioista marraskuun lopusta asti,vaikka pessimisti työkaveri sanoikin et "et sinä niitä voi tuntea vielä."sehän se minun mahaa kuljettaakin,mur!

minun perheessä on senverran onnellinen tilanne,et siskoni laskettu aika on 14.1,veljen vaimon 14.3 ja itsellä siis toukokuussa eli olen päässyt hiplaamaan äitiyspakkauksen sisältöä jo valmiiksi. on ihanaa,et on muitakin odottajia lähipiirissä,mut sen verran harmi et en saa oikeastaan mitään kierto tavaroina,ei ehdi siskonkaan vaavi todennäköisesti tarpeeksi kasvaa..

Onko teillä muuten tietoa,missä vaiheessa tulee pakkaus 2009 jakoon?joko se saadaan uudet vermeet?

huoh,nyt alkaa tämän ruudun tuijotus riittää.. on hyvä et voi vaihtaa ajatuksia toisten naisten kanssa, minullakin on ihana mies rinnallani,mutta mutta..kyllä te tiedätte :)

palaillaan,onnea odotukseen kaikille :)

Vierailija

Tervetuloa mukaan Nepsunen! Sulla on tosiaan ihanasti vauvoja tulossa lähipiiriin, paljon vertaistukea ja vauvakavereita! :) Äitiyspakkaus taitaa yleensä tulla jakoon vasta toukokuulla, eli tuskinpa meistä kukaan 09 pakkausta vielä saa. Tuotahan kun täytyy kuitenkin kaksi kuukautta ennen laskettua aikaa hakea ja muutamassa viikossa se kotipostiin sitten ilmestyy. Itse sain viimeksi edellisvuoden pakkauksen, vaikka la olikin kesäkuun lopussa ja muistan vielä kuinka loppuraskaushormoneissa itkin monta päivää enkä suostunut edes avaamaan koko laatikkoa. Että se siitä ihanasta vaatteiden hypistelystä! ;)

Callaway - ovathan ne 4d kuvat vähän erikoisia, eli sinänsä ymmärrän ystäväsi reaktion. Mehän saatiin ihan perusultrasta mukaan pari 4d-kuvaa ja useita on kauhistuttanut se, kun päästä näyttäisi puuttuvan pala. Kyllä se pää kuitenkin ihan kokonainen on, kuva vaan on vähän hölmö. :) Me ei 4d-ultraan olla menossa, kun muutenkin joudun käymään ainakin 3 kontrollissa ja nekin maksavat semmoisen 30e/kerta. No, pääseepä tuollakin 4d:n kautta vauvaa kurkkimaan ja tietty muutenkin on kiva tietää, kuinka vauva voi ja kasvaa.

Hanna - voi kurjaa kun teillä jäi nyt vakuutukset saamatta. :( Toivotaan että kaikki menee hyvin kuitenkin! Meillä jäi muuten lapsivakuutus saamatta juuri alhaisen syntymäpainon takia, mutta toivottavasti teidän molemmat vauvelit syntyvät tarpeeksi isoina. :) Hassu juttu muuten, mulla kun oli myös hemoglobiini laskenut 140 --> 115, mutta terkkarin mukaan hb on vielä niin hyvä, ettei lisärautaa tarvita. Mietin kyllä, että voisin oma-aloitteisesti kuitenkin ottaa pari tablettia viikossa (niitä kun on lääkekaapissa esikoisen ajoilta valmiina) kun olo on jatkuvasti niin väsynyt ja usein ihan pyörryttää.

Juliannalla myös oli kivat ultrakuulumiset! :)

Maria - iiks ihanaa pieni poika!! <3 Hih, ja meille kävi taas viimeksi vauvanvaatteiden kanssa ihan toisinpäin, eli meillä käytettiin 50 kokoisia ekat pari kuukautta! :) Nuo muutama 50 kokoinen onkin nyt ihan tosi nukkaantunut, kun jotenkin ajateltiin, että kyllä tämä nopeasti kasvaa, eikä raaskittu ostaa enempää. Pestiin sitten varmaan kaikki vaatteet päivittäin, poika kun oli kova pulauttelemaan.. Nyt onkin pohdinnassa, että mitä kokoa tälle kakkoselle oikein on ostettava!?! Meillä taitaa geeneissä muutenkin olla pieni syntymäpaino, esikoinen kun oli siis rv39+ / 2340g ja itse olen ollut 36+/1800g. Tuskinpa siis tästä kakkosestakaan mitään jättiläistä tulee! ;)

Huh, onpahan taas tullut kirjoitettua! ;) Oli niin kovasti asiaa.. Omassa masussa tuttu myllerrys käy lähes lakkaamatta, aika ihanaa! Mun piti muuten viime viikolla neuvolassa jo antaa hätäkastenimetkin vauvalle, oli aika hankalaa hetkessä päättää jotain, vaikka ovathan nuokin vielä muutettavissa. Nopeasti keksin Sennin ja Laurin ja nyt mies onkin kutsunut vauvaa SepaLateksi. :) Juu, eli tosiaan kannattaa vähän miettiä nimiä valmiiksi, kai nuo kaikkialla kuitenkin kysytään..

Hauskaa Loppiaista kaikille! Taidankin mennä keräämään viimeisetkin joulujutut nyt pois! :)

Miimi & SepaLate 23+2 :)

Vierailija

Kirjoittelin pitkät pätkät jo,mutta totuttuun tapaa kone tilttas ennen viimeistä pistettä.Kuinka toivonkaan toisinaan että voisimme palata sulkakynä/papyruskäärö aikaan ;)

pikauusinta ajatuksistani:

* joku kyseli aistien vahvistumisesta: mulla on nenä nykyään kun vihikoiralla, haistan suklaan useammankin laatikon läpi,samoin hedelmät. Mies joutuu tyhjentämään kissojen potan parin päivän välein kun ei rouva rukka voi kotonaan olla potan löyhkätessä :) Lopetin tupakoinnin vuosi sitten ja silloin jo hajuaisti parani huomattavasti,mut nykyinen tilanne hakkaa sen 10-0..

*joku toinen puhui käyneensä hampilääkärissä:itselläni on kolmen viikon päästä viisauden hampaidenx4 poistoleikkaus/repiminen.Ei ole se tuoli minunkaan suosiossa,joten odotan kauhunsekaisella jännityksellä kuis äijän käy!

onpas hyvä tietää et ne voi hätäkaste nimiäkin kysellä,en tosin tiedä onko täälläpäin tuo tapana..Meidän vaavi on työnimeltään Oona-Kalevi, kai minä ne sinnekkin sanon,vaikkei kumpikaan todellisuudessa ole edes harkinnassa.

Rice,minä olen vähintään yhtä päättämätön vaunu asiassa kun sinä:mieli muuttuu viikon mukaan. Anoppi vaati et hän ostaa ne meille ja hän onkin jo pariin otteeseen kysellyt varovasti minkälaisia olen ajatellut. Olen vastannut et kyllä kerron ennen kun 35 viikkoa tulee täyteen..ei ole tyydyttävä vastaus kuulemma!

minulla vähän samaa ongelmaa viime päivinä kun ricellä, mies mökillä ja itse olen kissojeni kanssa neljän seinän sisällä potemassa flunssaa:olo on senverran kurja et ei jaksa oikein suuria tehdä (tosin vein joulukuusen ulos,imuroin,pesin pyykkiä ja astioita, tein lasagnea ja perkasin vaatekaappia)..hmm..ehkä vetämätön oloni johtuu noista..tiedä häntä :D

vaatekaapista vielä sen verran et komeroon jäi kolmet housut,joista työssäni lastenhoitajana voin pitää yksiä verkkareita sekä pari hupparia kokoa SUURENSUURI. Paita hyllyyn en uskaltanut vielä koskea kun itketti jo housujen jälkeen niin pahasti.Ehkäpä pitää oikeasti mennä vaatekauppaan kun tili tulee!eikä maha ole mielestäni vielä edes alkanut kasvaa,minullakin kun on tuo pelastusrengas omasta takaa..

Tänään on ollut muutenkin tosi herkkä paivä,lueskelin vauva kirjaa koneen avautumista odotellessa ja itku tuli kun pääsin sivulle:nämä pitää ottaa mukaan synnytykseen lähtiessä:EN MINÄ OLEN MENOSSA SYNNYTTÄMÄÄN, MITÄS SE SELLAINEN PUHE MUKA ON??!!anteeksi huutava puhetyylini,mut tämä oli tunne äsken (ja minä kun luulin olevani selvillä tästä raskaus touhusta kokonaisuudessan). kai se tästä ajan kanssa totuudeksi valkenee.

Minkä verran te syötte vitamiini lisiä purkista?itse olen nappaillut tämän flunssan myötä berokkaa ja kalsiumia olen syönyt koko raskauden ajan..

Huomenna koittaa paluu arkeen,töihin pitäisi suunnistaa klo:6.30.voi tehdä tiukkaa,sillä en ole viimeisen kolmen viikon aikana herännyt kertaakaan ennen 9. Saa tosin nähdä,voinko töissä olla,sillä alaselkä yms. on reistaillut uudesta vuodesta lähtien jatkuvasti. Olen töissä päiväkodin pientenpuolella,joten voi olla et koti kutsuu hyvinkin pian..

nyt poistun,ennen kun tämä rakkine taas keksii sammua.

Mukavaa arjen aloitusta kaikille!

nepsunen&Oona-Kalevi 20+6

Vierailija

Täällä on vähän taas yritetty työhön orientoitua. Keskiviikkona vasta kunnollinen eka työpäivä, mutta pakko vähän kertyneitä posteja käydä läpi. Ihanaa taas kun työ alkaa. Mä saan onnekseni tehdä työkseni juuri sitä mitä haluan ja mikä on elämäntehtäväni, joten en meinaa millään malttaa jäädä äippälomallekaan :) :) Voin pistää joskus linkkiä nettisivuilleni yksit sähköpostin kautta jos jotain kiinnostaa Life Coaching!! Oon kuitenkin ollut 4 v kotona lasten kanssa ja nyt syksyllä aloitin taas yrittäjänä kunnes heti sitten alkoi taas masu kasvamaan.

Ihanaa kun melkein taitaa kaikilla jo liikkeet tuntua ja miehetkin tuntuvat olevan innoissaan. Niin se alkaa heillekin konkretisoitumaan ihan tosissaan. Joku kyseli 4 d ultran hinnoista. Me oltiin Femedassa keskellä Helsinkiä ja Kela korvauksen jäkeen maksoi 160€ MUTTA ON NIIN SEN ARVOISTA. Femedassa saa myös automaattisesti dvdn mukaan. Et jos vain suinkin on tuo raha, niin todella suosittelen. Varsinkin jos mieskin haluaa. :) Toisaalta kenelle arvokasta on ja kenelle ei. Toiset jopa vieroksuu 4 d kuvaa kun on kuin valokuva vauvasta masun sisällä joten aika erikoisen näköinen epelihän siellä näkyy. Muistan ekan kohdalla kun joku lapseton ystäväni ei halunnut ollenkaan katsoa 4 d kuvia kun olivat hänen mielestään niin pelottavan näköisiä :) Hassua!

Tervetuloa uudelle (mikälie oli nikkisi, anteeksi unohdan kaikkien muidenkin nimimerkit...) Et ole yhtään jäljessä hankinnoissa. Täällä taitaa vaan olla monta innokasta äitiliiniä liikkeellä...:) Ja tietty nyt on hyvä kun saa alesta kaikenlaista. Sitten me ainakin saadaan kamaa kun tutut haluavat päästä eroon ja tuovat tullessaan valmiiksi. Kuten kerroin jo joskus aik. että kakkosen kohdalla kaikenlainen vaatteiden ja tavaroiden järjestely ja myös sairaalakassin pakkaaminen alkoi vasta kun vedet meni... Suosittelen aikaisempaa ajankohtaa... Heh!

Onko muilla napa jo noussut esille? Mies just eilen kummaksui että miten mun napa näyttää niin omituiselle. Muistutin että olen raskaana...

Keskiviikkona on nla tosi pitkästä aikaa. Hemoglobiibi on oikeastaan ainoa mikä kiinnostaa. Toivottavasti on nyt rautakuurin avulla noussut. Ainakin tunnen itseni vähemmän aneemiseksi.

Pitää varmaan lähteä kakkosta herättelemään päikkäreiltä.Nää unet on venynyt kamalan myöhäisiksi loman aikana. On vähän rytmi mitä sattuu. Katsotaan miten taas sopeudutaan arkeen.

Tästä sitten jatketaan vauvan odottamista. Nyt aikakin tuntuu taas menevän nopeammin kun alkuraskauden aikana. Tähän asti olen nauttinut raskaudesta todella (Lukuun ottamatta noita muutamaa pahoinvointi viikkoa) Tykkään vauvamasusta ja liikkeistä ja siitä että tunnen kropalla kaiken moninkertaisesti (hajut, maut, kosketuksen, seksin, koko tuntoaisti, herkkyys) ja suurimmaksi osaksi oikein miellyttävästi. Miten muilla on tämä aistiherkkyys?? Onko muutosta? Mulla tosiaan melkoinen muutos!! Synnytyksen jäkeen olotila jatkuu vielä pitkään ja täytyy kyllä sanoa että olin todella yllättynyt siitä että raskauksien jälkeen esim seksielämä on todella paljon ihanampaa kun tuntee kaiken paljon herkemmin. Mielenkiintoista... ja yksilöllistä varmasti tämäkin...

No mutta nyt typyn herätyspuuhiin!

-Callaway ja neiti 22+4 (Kai?)

Vierailija

Korasa mietti milloin aloittaisi äippäloman..

Eihän sun varmaan kannata aloittaa sitä virallisesti kuin vasta silloin 16.4. (ilmoitat siis sen kelalle ja töihin) ja jos näyttää, että joudut jäämään saikulle jo ennen sitä, niin sitten olet sen loppu ajan saikulla kunnes tuo äippäloma alkaa. Saikkuhan ei lyhennä tuota äitiyslomaa ollenkaan (ainakaan minun tietojen mukaan). Tietty riippuu aivan siitä sitten miten itse tykkäät sen mieluummin tehdä.. Toki sitten jos aloittaa sen varhennettuna, niin se myös päättyy aiemmin. =)

Monet oli jo tehneet vaunuhankintoja sun muita. =)

Meillä onneksi on nuo esikon rattaat kuin uudet vielä (07 siis otettu käyttöön) ja niihin on kantokoppakin olemassa, joten ei tarte vauvalle hommata kulkupelejä, jos tässä lähimaastossa liikutaan tai tarttee nukuttaa tuossa ulkona. Kaksostenrattaat hommattiin sitten liikkumista varten (kaupoilla ja lenkillä mm. varmasti tarttee, kun liikun paljon yksikseni sitten lasten kanssa päivisin julkisilla), mutta nekin käytettynä. Nekin oli itseasiassa vain puoltoista vuotta vanhat ja erittäin hyväkuntoiset, joten ei onneksi tarttenu ostaa uusia. =)

Meillä noissa esikon rattaissa on myös heittoaisa ja on ollut kyllä kätevä. Itse olen kiitellyt sitä etten aikoinaan ostanut mitään varsinaisia vaunuja tai kopallista ratasta, johon siis olisi tuo ratasosa sitten pitänyt erikseen vaihtaa lapsen kasvaessa. Meillä kun tuo poika ei viihtynyt oikein siinä vauvankopassa, niin sen käyttöikä jäi erittäin lyhyeksi.

Juu..

Nyt taitaa kuitenkin tulla vähän pitkähköä romaania taas, joten lopettelen tähän ja tuun sitten taas paremmalla ajalla kertoilemaan mitä siellä ultrassa näkyi. Kovasti jo jännittää.

Poika meneekin sitten aamusta jo ukkilaan hoitoon ja jää yökylään, niin saadaan viettää miehen kanssa ihan kaksistaan huomista iltaa. =)

-viivi ja toivo rv20+4-

Vierailija

Ah, niin ihanaa luettavaa nämä ultrakuulumiset, vihdoin meilläkin oli tuo odotettu rakenneultra. Kuvia tuli toistakymmentä ja dvd:lle saatiin koko tapahtuma ikuistettuna. Lääkäri oli paikalliseen tyyliin erittäin tarkka, kävi järjestelmällisesti läpi kaikki tärkeät elimet. Sydäntä viilattiin varmaan kymmenestä suunnasta ja näin maallikolle se kyllä näyttää niin ihmeelliseltä. Lääkäri selitti koko ajan, mitä tutki ja näytti, miten tuolta tulee veri sisään sydämeen, tuossa tekee mutkan ja sitten lähtee tuonne. Tuossa on se ja se ja tuosta menee tuo tuonne. Välillä piti vähän tsempata termien kanssa, kun eivät kaikki lääketieteen termit kuulu mun englannin sanavarastoon. :)

Jännä kyllä, miten noin pienestä ihmisen alusta saadaan nykytekniikalla niin paljon näkyviin pikkuruisia rakenteita. Meille tulee ihana poika :) kaikki mitat olivat kohdallaan ja kalleuksiaan hän esitteli niin selkeästä kuvakulmasta, ettei jäänyt kenellekään epäilyksen varaa. Esikoinen oli mukana ultrassa ja oli varmasti maailman onnellisin pikkuveljestään :) Vilkas ja vallaton vauveli on, liikkui kuin väkkärä ja välillä mielenosoituksellisesti "ja minuahan et kuule kuvaa" näytti takamustaan tai pisti kätensä pään eteen, kun lääkäri yritti hakea jotain tiettyä kuvakulmaa.

Ihanan superinnokkaita te esikoistanne odottavat; se kuuluu asiaan hössöttää! Niin mullakin taisi olla jo näillä viikoilla esikoiselle melkein kaikki ostettuna :-) Nyt olen ihan jälkijunassa... Mulle tämä toisen odotus konkretisoitui vasta rakenneultran jälkeen, nyt uskaltauduin kauppaan ihania sinisiä vaatteita haalimaan. En ole mitään ostellut aiemmin. Yhdessä kaupassa viivyin varmaan tunnin ja kahden kassillisen kanssa lähdin - ja mitä kaikkea ihanaa hypisteltävää sinne vielä jäikään? No, nyt ei poitsu tarvitse ainakaan vaatteita ensimmäisten kuukausien aikana.

Esikoisen kohdalla tein sen kardinaalivirheen, että ostin ihan liikaa pieniä 56cm vaatteita, joista osa taitaa olla edelleen käyttämättöminä hintalappuineen. Esikoinen oli yli nelikiloinen syntyessään, joten nuo 56cm vaatteet jäivät muutamassa viikossa pieniksi. Lastentarvikeliikkeessä oli valtavasti myös "tavarapuolta", apua, iski ihan paniikki, että näitäkö kaikkia tosiaan tarvittiin ja mulla ei ole mitään näistä. No, onneksi ihan kaikkea ei tarvita alkuun ja ehtii niitä vielä tässä ostella.

Mukavaa viikkoa teille ja masuille :)

Terkuin Maria rv22

Vierailija

Terveisiä ultrasta!

Käytiin eilen ja oli tällä kertaa eri kätilö, kun mulla aiemmin on ollut. Kaikki tuntuisi olevan hyvin, enkä ole sitä epäillytkään. Tämä pikku Mölli nimittäin on jo pari viikkoa potkiskellut aikas kovaa. On mennyt pari yötäkin vähin unin, kun ei ole sopivaa asentoa löytynyt antaakseen rauhan pikku möyrijän touhuilta. Ja mä vielä muutama viikko sitten olin niin kateellinen, kun en itse tuntenut liikkeitä ja monet tunsi... No juu, istukka on aikalailla takana, vähän taisi olla jäämässä päällekin. Siinä siis selitys näille ilkeästi tuntuville liikkeille. Aika alkuunsa oli myös takapuolta tarjolla, mutta ei tuo tieto sukupuolesta meidän elämää juuri mullistanut. Mies tosin alkoi heti stressata nimeä... Ihan kuin sillä olisi kovakin kiire tässä vaiheessa. Ja kun meillä on se jo päätettynä muutenkin, ellei nyt sitten vauvan synnyttyä tule muutoksia.

Painoarvio vauvalle 299g ja pituutta taisi sano olevan parikymmentä senttiä. Vastasi likimain viikkoja, olikohan niin, että la oli edelleen muutaman päivän perässä neuvolan ajasta. Mutta ei lähtenyt kätilö sitä muuttamaan, on nimittäin jo vähän ennakoitavissa, ettei tää meidän Mölli synny toukokuun puolella vaan menee yliaikaiseksi. Mistä se kätilö sen muka voi tietää... No juu, onhan meillä sellaisia merkkejä ilmassa. Ja siltä minustakin tuntuu. Eikä se haittaa, syntyy sitten kun on valmis maailmaan.

Vilkas oli vauva, kun ei meinannut saada kuvia napsituksi. Kaikki tosiaan hyvin, luojan kiitos. Tässä kai ne tärkeimmät.

Muuten kaikki suht normi arkea. Vihdoin. Alkoi noi jatkuvat pyhät ja vapaat jo tympiä. Mua kyllä tuo mun mies välillä nyrppii oikein kunnolla, mutta kai sekin kuuluu asiaan. Ja se taas ei ymmärrä, että mä ehkä olen hiukan herkkä just nyt...

Eipä tässä muuta kun hyvää ja onnellista alkanutta vuotta kaikille! Täytyy koettaa ehtiä vähän useammin kirjoittelemaan. Tuntuu vaan ettei paljon ole kerrottavaa, kun on tällästä tasapaksua tämä elämä.

Möllimasu 20+

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat