*****MAALISMASUT VK 2*****

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

sari84---1.3.---1.---Rovaniemi---24/28---LKS

AnniHelena---1.3.---2.---Tampere---34/33---TAYS

kolmekamua---1.3.---3.---Pääkaupunkiseutu---26/28---Joku Helsingin sairaala =)

maikku80---2.3.---3.---Joensuu---28/28---P-KKS

mammutter---3.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS

minni74---5.3.---7.---Vantaa---34/38---NKL

Tintti23---5.3.---2.---Pori---25/29---SatKS

Anzi---5.3.---1.---Pohjanmaa---26/28---E-PKS

sohvero---5.3.---1. ja 2. =) ---Joensuu---24/24---P-KKS

ansku85---6.3.---1.---Pohjois-Pohjanmaa---23/23---OYS

Tuleva_09---6.3.---1.---Pirkanmaa---22/26---TAYS

Kumkwatti---6.3.---2.---Lounais-Suomi---35/??---???

Sunny08---7.3.---2.---Outokumpu---25/24---P-KKS

hanttu82---7.3.---1.---Kotka---26/30---KOKS

Onsku76---9.3.---2.---Helsinki---32/31---NKL

Alfiina---9.3.---6.---Pääkaupunkiseutu---31/32---NKL

keyes---9.3.---2.---Rovaniemi---27/28---LKS

Äiti1983---10.3.---3.---Etelä-Häme---25/30---K-HKS

Woodbecker---12.3.---Pääkaupunkiseutu---29/32---Jorvi

eveys---14.3.---2.---Muurame---26/25---K-SKS

Emilii24---15.3.---3.---Etelä-Lappi---28/32---L-PKS

Mirabella---15.3.---3.---Vantaa---31/33---KOS

kotilo---18.3.---3.---Pohjois-Uusimaa---29/33---Hysa

kaaka---18.3.---3.---Espoo---32/31---Jorvi

Vacsuli75---18.3.---1.---Pääkaupunkiseutu---33/29---Jorvi

veksuli---18.3.---2.---Lounais-Suomi---34/35---TYKS

inkeli---18.3.---3.---Outokumpu---22/26---P-KKS

Katzy75---20.3.---2.---Keski-Suomi---33/35---K-SKS

Piiperö-78---21.3.---3.---Pohjois-Karjala---29/32---P-KKS

Särki1---21.3.---2.---Mikkeli---29/32---MKS

LillaMy---22.3.---2.---Ulvila---25/26---SatKS

Nasse75---22.3.---2.---Pirkanmaa---33/34---TAYS

Kinde71---23.3.---5.---Joensuun lähistö---34/46---P-KKS

Kaarna@laiva---24.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS

Kaisa_kissa---24.3.---1.---Joensuu---22/44---P-KKS

Nasuliini---24.3.---2.---Keski-Suomi---25/34---K-SKS

annika73---24.3.---3.---Pohjanmaa---35/38---MTHA

Daim---25.3.---2.---Tampere---26/30---TAYS

iiiik---25.3.---3.---Keski-Suomi---30/32---K-SKS

kupla3---25.3.---3.---Pori---30/38---SatKS

jatta78---26.3.---1.---Espoo---30/30---Jorvi

Maria08---28.3.---1.---Kemijärvi---26/30---LKS

Milli75---28.3.---2.---Rovaniemi---33/35---LKS

HAUSKAA PAKKASVIIKKOA JA HYVÄÄ OLOA KAIKILLE!!!

Tässä vielä linkki ed viikkoon:

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p_...

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Soitin sitten lopulta äitipolille tänään kun jäi tuo yö mietityttämään...

Tuumasivat, että ens viikon neuvolaan voin odotella kun kerta meni nuo tuntemukset ohi lepäämällä. Tänään sit ei oo ollukkaan muuta kuin ihan tavallisia harjoitussuppareita. Jospa selvisin säikähdyksellä. Yöllä tilanne oli kyllä niin todellinen, että meinasi jo paniikki iskeä, että tähänkö se nyt syntyy, kotiin ja vieläpä ihan liian pienenä.

Edellisistä raskauksista mullakin on aikaa reilusti, 7 ja 10 vuotta :)

Viimeks oon kokenu tollasta painetta kakkosta ponnistaessa :)

Tänään vielä sain lisäharmia kun kani tarras sormeen niin että veri tirskui. Toivottavasti en siitä mitään pöpöä saanut. Vai onkohan musta vaan tullu vähän yliherkkä näin loppuraskaudesta... Voihan se olla niinkin. Kaikki huolettaa ja mietityttää...

Piiperö rv 30+1

Vierailija

Tänään oli neuvola, joten on muutakin kerrottavaa kuin vaivojen valittelua, joita kyllä tuntuu piisaavan. No ollaanhan tässä jo paremmalla puolella.

Neuvola oli ihan rutiini, verenpaine ok, pissa ok, mutta hb ei ollut rautakuuristani huolimatta kuin 119. Täytynee siis jatkaa. Vatsa on vaan viimepäivät ollut niin kovalla että huhhuh. Sf mitta oli 28, eli ihan käyrällä mennään, painoa oli tullut 3 kiloa viime kerrasta, mutta se onkin nyt kaikki mitä nyt on kiloja tullut. Oon ollut tosi tyytyväinen kun oon saanu pidettyä herkuttelut kurissa, mut joulun jälkeen on tullut edelleen herkuteltua. Nytkin tekee mieli tuoretta pullaa, mahtaisko jaksaa vielä leipoa tänään?

Supistelut ovat pysyneet kurissa kiitos ihanan miehen, joka joka on juoksuttanut lapsemme joka päivä pihassa milloin missäkin leikissä ja osallistuu kotitöihin, kun mamma vaan huilaa ja koittaa juoda. Kaikenlainen kyykkiminen ja kumartelu tuntuu olevan vihoviimeistä puuhaa, jota näillä talvikelelillä saa 3 ja 5 vuotiaitten viikareiden kanssa kyllä tehdä. Huomenna alkaa taasen avoin päiväkoti, joten muksut pääsevät sinnekin purkamaan energiaansa. Tänään on pitkästä aikaa vaivannut alapään suonikohjut, liitoskipujen lisäksi niin että istuminen ja seisominen on tuskallista.

Hankintoja en ole tehnyt vielä juuri mitään, täytyisi alkaa listaa tekemään, mitä edellistä ei ole jäänyt tai on kadonnut, mm. kynsileikkurit, tutteja, uusi amme. Toppahaalarin kanssa olen kahden vaiheilla. Meillä on vanha äp-haalari, mutta se on vastasyntyneelle hirmu suuri. La on siis maaliskuun lopussa, ja saattaahan mennä huhtikuun puolelllekin, ja kun länsirannikolla asutaan, niin saattaa olla jo täysi kevät. Mitenkäs muut joilla la loppukuusta, onko teillä toppahaalari varalle hankittuna? Vanuhaalari mulla on ja makuupussi kyllä ja saahan sinne alle... Taidan ihan pehmoja vatvoa.

Nyt saunaa lämmittämään!

kupla3 rv 29

Vierailija

Mulla tuli tänään täyteen 31 viikkoa. Viime yönä supisteli 5-10 min välein 4,5 h! En saanut sitten yhtään nukutuksi. Eivät olleet kipeitä mutta tuntuivat kuitenkin ihan selvästi alavatsassa ja selässä. En edellisistä muista tällaisia, mutta niistä nyt on jo edellisestäkin 5 vuotta aikaa= )

Huomenna on neuvola, joten täytyy pyytää tsekkaamaan ettei vaan ole mitään tulehdusta tmv.

Sitten minulla väsyttää aivan vietävästi! Toissa aamunakin heräsin 11.30!!! Ipanat pyörivät keskenään monta tuntia, kun en saa revittyä itsäni sängystä ylös.

Emilii

Vierailija

Minäkin liityin sitten viime viikolla selkäkipuisten kerhoon. Pari päivää meni niin etten pystynyt muuhun kuin makaamaan sängyssä yhdessä asennossa. Kävin ostamassa tukivyön ja nyt tuntuu taas siltä, että huomenna pystyn menemään loman jälkeen töihin.

Loma (mullakin se kaks ja puol viikkoa) meni muuten tosin mukavasti ja masussakin on kaikki hyvin. Perjantaina oli lääkäri, jolta sain viikolla 36 aloitettavan verenohennuslääkereseptin ja opastuksen lääkkeen pistämiseen. Samalla lääkäri ultrasi ja painoarvio pikkuiselle oli tällä hetkellä 1200g. Itselle painoa on tullut 8kg.

Yhden vaipan ja muutaman lakanan pinnasänkyyn ompelin lomalla ja huomenna ajattelin mennä ostamaan lankoja pientä peittoa varten.

Ens viikolla olis meilläkin eka perhevalmennuskerta ja raskausjoogakurssin aloitus. Ja ihan kohtahan se äityislomakin alkaa :)

Jatta rv 28

Vierailija

Mammutter kyseli vaippakaavoista. Mä tein taskuvaipan kestovaippainfon mummut-kaavalla, paitsi että tein täyttöaukon taakse fuzzien tapaan.

[http://www.kestovaippainfo.fi/tee-se-itse/index...|http://www.kestovaippainfo.fi/tee-se-itse/index.php?action=viewarticle&a...

Tekis mieli tehdä enemmänkin noita, kun on niin söpöjä ja helppoja ommella :) mutta ei kai sitä mitenkään voi etukäteen tietää mikä omalle vauvalle sitten sopii. Viime viikonloppuna sormet syyhysi päästä ompelemaan, mutta onneksi keksin tehdä kudinpuikkojen säilytyssysteemin kaverille lahjaksi ettei tullut kymmentä vaippaa ommeltua ;)

Vierailija

Nyt on vauva kääntynyt pää alespäin,jospa se enää kääntyisi siitä.Maananataina sen näkee kun on siel ultrassa käynti.Supistelut on laantunu,kyllä niitä tulee tottakai edelleen,mutta ei niin tiuhaan eikä kipeesti kun aijemmin,saa nähdä onko muutoksia kohdunsuulla.Nyt rupee onneksi olemaan jo ihan hyvät viikot kasassa et ei enää ole sellaista paniikkia jos vaikka sattuisi synnytys käynnistymään,ihan turvallisin mielin olen.Yöllä oli taas super närästys ja päätäkin särki,ei taida mun niskat tykätä tuosta kahdella tyynyllä nukkumisesta.

Toppahaalarista.Mä aijon sulloa vauvan tuohon isoon äitiyspakkauksen haalariin jos on hyvin kylmä,ja kevyempi pukukin on kevättä varten esikolta tallessa.

Nyt pitää lähtee käyttämään koirat ulkona sellasella minikävelyllä(ihme miten ne on soputunu näinkin vähäiseen liikuntaan mitä ne nyt on saanu,eivät edes riehu sisällä,mutta onhan niillä tietysti tuo takapiha käytössä),onkin ihanan kirkas päivä.

Kevät sieltä tulee ennenkun huomaakaan! =)

Sunny 31+5

Vierailija

Miten tuohon pinoon itsensä sai lisättyä? Tiedot kuitenkin tässä: tanja81--17.3.--3.--kanta-häme--27/31--hml/vammala

Aivan törkeän monta viikkoa mennyt etten ole kirjoitellut, mutta jospa loppua kohti.. lukenut kyllä olen säännöllisen epäsäännöllisesti. Ennen joulua (rv289 oli nvlalääkäri, joka mittas kans sf-mitan hiukan pienemmäks ku terkkari vkol 24, mutta eipä siitä mitään huolta, ovat kait käsiala kysymyksiä aika paljon. Ja ens viikol taas jo neuvola, tuntuu jo tää 3 vkon väli aikas lyhkäseltä. Neuvola oli ihan ok ja rutiinia, lääkäri oli se kunnassa mukavampi. Painoa mulle onli silloin tullut n. 2 kg ekaan neuvolaan, mutta putoshan se aluks eli on nyt noussu hiukan enemmään alimmasta painosta. Töistä meinasivat jo pois laittaa kun supistelee hiukan ja teen kuitenkin aika raskasta seisomatyötä, ja oli kohdunkaula lyhentyny vähän turhaankin sekä vaavi alahaalla, mutta sitkeästi jatkan nyt vähän kevennetyin hommin, ja eilen jaksoin pitkästä aikaa salillekin.

Meillä on kanssa huikan kaikki vaiheessa, ennen vauvaa tarvis viel muuttaa ja sitä ennen rempata kämppä kuntoon, samalla vaihtuu paikkakunta ja sairaalakin, menen kait vammalaan, onko kellään mitään kokemusta??

Muuton otan kyllä sillai ilolla kun saadaan puolet enempi tilaa, alkaa tää kolmio 70 neliöö olla kuutenki viidelle vähän liikaa.. :) Mutta hankinnat ja kuntoon laitot ei sitten pääse kunnolla alkuun ennen kuin ollaan uudessa kodissa. Meillä on sänky yms valmiina, amme ja muuta pientä tarvis hakea, lakanoitakin on ja ajattelin vielä kaupoista katella, petivaatteet ostin jo ennen joulua kun oli -50%.

Eipä kai muuta, huomenna taas töihin..

tanja rv 30+2 ja isosiskot

Vierailija

Täällä menee ihan mukavasti. Eilen käytiin vähän ulkoilemassa pitkästä aikaa, ja oli ihan kiva ilma eilen täällä Kotkassa.

Huomenna pitäisi mennä vanempien koiravahdiksi vähäksi aikaa, kun vanhemmat lähtee hesaan.

Vauva voi hienosti, se jaksaa vielä riehua. :)

Hanttu82 ja poju rv 31+5

Vierailija

Ihanaa kun on taas viikonloppu, saa levähtää. Laiska-launtai kuten mieheni kanssa tavataan sanoa. Töissä oli taas loppuviikko sellaista hulinaa ja 12h työpäiviä, että eilen olikin sitten aika kivulias olo.. Liitoskipuja tai mitä lie, mutta jouduin kävelemään todella hitaasti vaappuen. No muutaman viikon kun tässä vielä jaksaa.

Tein Kelalle tuossa kaikki hakemuksetkin netin kautta. Vähän jäi hämäämään kun se ilmoitti että hakemus on myöhässä, vaikka pitää hakea 2 kk ennen laskettua aikaa (joka on 12.3.) No selitin siihen sit jotain ja hakemus käsitellään, ellei sen käsittelemättä jättäminen ole kohtuutonta. no kaitpa sen hakemuksen käsittelevät, koska minusta se olisi kohtuutonta jättää käsittelemättä, kun kuitenkin tein hakemukset 2 kk ennen.. No ota näistä selvää..

Mullakin olisi heinä-elokuun vaihteessa ratsastuskilpailut edessä, toivon kovasti että pääsen toukokuussa jo aloittamaan treenausta. Ja sitten kun on hyvän lapsuudenystävän väitöstilaisuus ja häät tuossa toukokuulla, niin eiköhän siinä ole ohjelmaa ihan riittävästi, olen lupautunut kaasoksi, mutta tietyin rajoituksin.. Onneksi äiti on lupautunut tulla tuolta kaukaa pohjoisesta ainakin alkuun auttamaan ihan niin paljon kuin tarvitsee. Mieskin on siitä hyvillään, edellisen vaimon kanssa kun kukaan ei saanut tulla auttamaan lapsen hoidossa..

Viikko sitten olinkin sukuloimassa pohjoisessa ja sain lainaan veljenpojan pieneksi menneitä vauvanvaatteita, jotka nyt on siististi viikattuna lastenhuoneen kaapissa. Ensi viikolla alkaa perhevalmennukset, joita meillä on kolmena iltana.

Jotenkin vaikea ajatella että laskettuun aikaan on enää 2 kuukautta. Nyt on alaknut ajattelemaan, että toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin ja että lapsi kasvaisi masussa mahdollisimman pitkään.

Pitäisi varmaan alkaa suunnittelemaan kauppareissua tälle päivälle, jotenkin ollut niin saamaton olo koko päivän, ei oikeen hotsita tehdä mitään. Jos vaikka pieni happihyppy auttais asiaan.

Vierailija

Eilen alkoi tosiaan se synnytysvalmennus, ja oli ihan mukavaa saada tietoa synnytyksestä. Ensi viikon keskiviikkona, pääsis sitten tutustumaan synnytyssairaalaan. :)

Täällä poika jaksaa mesoa, ei nähtävästi kärsi vielä tilanpuutteesta. Hyvin olen vielä saannut nukkuttua, saas nähdä sitten miten käy ihan lopussa. Masu on taas kasvannut kivasti, kohta mä en enää nää omia jalkoja. :)

Hyvää tiistaita kaikille!

Hanttu82 ja poju rv 31+3

Vierailija

Sitä on aina niin kiva käydä lueskelemassa muiden juttuja ja silti ei itse tahdo saada aikaiseksi kirjoitetua...

Täällä odotus sujuu mallikkaasti. Neuvolassa käydessä kaikki on ollut hyvin ja vattakin kasvaa täysin käyrän mukaisesti. Viimeksi neuvolassa oli käännytty jo oikein päin ja nyt vain toivotaan että pysyykin niin.

Vatsassa asusteleva kullannuppu on varsinainen villiviikari ja koko ajan menossa. Pari päivää sitten siirtyi köllöttelemästä tuolta vatsan vasemmalta puolelta oikealla eikä mun mielestä kyllä mikään paras vaihtoehto. Vaikka istuis missä asennossa itse, niin peppu painaa noihin alimpiin kylkiluihin niin pirusti :). Ja autoilu.... voi kökkö... tämä kullannuppu on päättäväisesti päättänyt tehdä tämän mammam autoilusta yhtä tuskaa... Vaikka ajaa vain lyhyttäkin matkaa, alkaa mahassa sellainenkin jäsenien oikominen ja pepun työntely ylöspäin ;).

La mulla on tosiaan silloin 5.3 ja jäinkin jo 2.1 töistä "kesälomalle" ja sen päälle alkaakin sitten mammaloma... Toisaalta ihanaa, mutta kyllä välillä miettii, että millä ihmeellä sitä saa ajan kulumaan.. yli 2kk kuitenkin... Oon kans innostunu ompelemaan pikkuiselle pussilakanoita, kun ovat kaupoissa aivan älyttömän hintaisia.. kalliimpia kuin aikuisten :(. Kaikki alkaa pikkuhiljaa olla hankittuna.. nyt oon haalinu kasaan lähinnä semmoista pikkutavaraa kuten vanupuikkoja, tuttipulloja, tuttia jne...

Mutta tälläistä tänne suuntaan tällä erää...

Anzi ja kaiffari 31+6

Vierailija

Tänään oli neuvola ja pissassa sokerit kahdella plussalla. No voi höh! Ensi viikolla katotaan verestä paastosokeri sormenpäämittarilla.

Matkustaja oli masussa poikittain alaviistosta yläviistoon ja kohdun korkeudeksi tuli vain 26cm (sama kuin ed. kerralla). Sf mitta muuttui sisi keskiarvon yläpuolelta alapuolelle kerta heitolla. Terkka ei ollut mitenkään huolissaan, koska vauva vinosti masussa.

Muuten arvot hyvät ja painoakin tullut reilu 100g per viikko sitten viime käynnin 3 vkoa sitten.

T:Vacsuli ja papu 30+1

Vierailija

Noniin...taas jäätiin yksin...

Loma loppui ja arki alkaa. Meillä mies käy viikot töissä toisella paikkakunnalla, joten olen viikot yksin poikien ja mahani kanssa. Takana pitkä loma (2 ja puol viikkoa) joka saatiin olla koko perheenä kasassa. Jalat on levänneet ja mieli seesteinen. Ihanaa kun oli joku jakamassa kotityöt! Vähän mietityttää miten tämä "yksinhuoltajan" arki lumitöineen ja uuninlämmityksineen taas kaatuu päälle, mutta ei auta huolia etukäteen...

Onneksi sentään en joutunut vuodelepoon. Kohdunkaula pehmennyt, mutta ei kuulema haittaa. Myös sokerit oli ok, vaikka maha on aivan valtava. Sf mitta on menny yläkäyrän yläpuolella koko raskauden ajan.

Eipä tänne mitään uutta. Kaikki alkaa olla valmista vauvan tuloa varten. Vielä pitkät 10 viikkoa edessä...

Piiperö rv 29+3

Vierailija

Enpä ole omia mietteitäni pitkään aikaan kirjoitellut. Tuntuu ettei ole ku pelkkää valittamista niin en ole viitsinyt kirjoitella ihmeemmin.

Selkä on tosi huonona...illalla usein kontataan sänkyyn, kun ei enää muuten pääse. Lisäksi liitoskivuista on tullut aivan kamalia! Rajoittaa todella liikkumista ja olemista. Huono olo on aamuisin lähes poikkeuksetta minkä takia aamut ja aamupäivät menee usein vaan lepäillen...ja joku ihme älytön kurkkukipukin on vaivannut kolme päivää jo!

...siis näin täällä...masussa on kuitenkin kaikki ilmeisen hyvin, vauhtia siellä ainakin riittää =) ja se on kyllä hyvä juttu!!! Ja kyllähän meillä alkaa jo viikot vähiin käymään. Minäkin siirryin jo neuvolakäynneissä 2 viikon väleihin. Tuntuu hassulta että just oli neuvolassa ja taas ens viikolla jo uudestaan. Onhan se vähän niinku jännitys tiivistyisi pikkuhiljaa..!

Kotona on ollut ihanaa olla kun ollaan koko perhe lomailtu. Mieskin kun aloitti lomansa ennen joulua. Pelkäsin jo että tuleeko jotain hirmu riitoja tms kun ei olla koskaan oltu näin kauaa kaikki saman katon alla, mutta kaikki onmennyt hienosti! Meillä on ollut todella leppoisaa ja hauskaa! Pojat ei edes ole kaivannut hoitoon ollenkaan =)

Oikein hyvää viikkoa teille kaikille!

Äiti1983 ja Alma 30+6

Vierailija

Mistäs sitä aloittaisi... Joku spekuloi jo sillä, koskahan ensimmäinen maalisvauva näkee päivänvalon. Viimeistään ensi kuussa varmastikin joku jo synnyttää. Ehkä pitäisi toivoa, että tammikuu vielä kasvateltaisiin pikkuisiamme. Joka tapauksessa loppusuoralla tässä ollaan kaikki!

Minä pätkätyöläinen olin tänään työttömänä ja kun lapsetkin lähtivät loman jälkeen hoitoon, oli olo vähän niin kuin äitiyslomalaisella. Pesin konekaupalla varastossa olleita ja kierrosta tulleita vauvan vaatteita. Yksi kuopukselle saatu villapuku on kateissa. Sitä aina luottaa omaan muistiinsa ihan liikaa, varmasti olen sen jonnekin hyvään talteen laittanut... Aika sinisävyistä tuo meidän vaatevarasto on. Jotenkin olen yrittänyt totutella ajatukseen kolmannesta pojasta, sillä neuvolatäti on nyt jo kolme kertaa veikannut poikaa mitattuaan sf-mitan ja vyötärön ympäryksen (on iäkäs täti).

Te, jotka olette vaippoja ommelleet, saanko kysyä, että mitä kaavoja olette käyttäneet? Mulla ois tuolla tarvikkeet kolmeen kuorivaippaan ja Suuren käsityölehden kaavat sekä yhden askartelulehden ohjeet taskuvaippoja varten. Parit villapöksyt olen kutonut Ruskovillan ohjeiden mukaan. Lisäksi olen ostanut aika paljon kaverilta käytettyjä imuja, sisävaippoja ja taskuvaippoja.

Pinnasänky pitäisi vielä pyytää kaverilta takaisin, niin saisi laitettua vauvalle petin valmiiksi. Myös hoitopistettä olen mielessäni suunnitellut kodinhoitohuoneeseemme. Asumme nyt omakotitalossa toisin kuin kahden vanhemman syntyessä ja täytyy sanoa, että nautin ajatuksesta kun ei tarvitse kirjoituspöydän päälle hoitopöytää väsätä. Vaikka ihan hyvin sekin toimi (esikoinen syntyi pieneen kerrostalokaksioon, toinen rivarikolmioon). Itse asiassa joskus noista ns. köyhän miehen ratkaisuista tulee ihan hieno fiilis, ei kaiken tarvi olla niin kuin sisustuslehdissä tai huonekalulehtíen kuvastoissa. Ei tule siis nytkään olemaan, vaikka niin omakotitaloa ja tilaa hehkutinkin.

Aika vähän tuntuu monilla tuota painoa kertyneen. Mulle oli 22.12. neuvolakäynnin mukaan tullut kymmenen kiloa - ja jouluna taisi tulla 2-3 kg lisää. Närästys on vaivannut, mutta kummasti pysyi poissa jouluruokia ja herkkuja ahtaessa.

Kupla3 kyseli tuossa haalariasiaa. Nyt hankin kirpparilta kokoa 56 olevan toppahaalarin, sillä la on maaliskuun alussa. Kakkosen laskettu aika oli 15.3. neljä vuotta sitten ja päättelin, että pääsemme ulkoilemaan vasta huhtikuussa ja hankin vain jonkun fleecehaalarin (esikoiselta oli jemmassa makuupussia ja lampaantaljaa jne.). No, poika syntyikin yllättäen 25.2. oikean pakkaspäivän iloksi. Sairaalasta oli kotiin tuotava 80 senttisessä äitiyspakkauksen haalarissa, johon kolmikiloinen täysin hukkui. Eihän se vauva tietenkään välitä, mitä päällä on, kunhan on tarpeeksi lämmin. Itse sain tuolloin neljä vuotta sitten kaverilta pientä haalaria lainaan ja toki siihen oli mukavampi lapsi pukea, mutta lyhyt aika on kevääseen tuolta maaliskuun lopulta.

No, tulipa kirjoiteltua...

Hyviä vointeja kaikille!

mammutter 32+1

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat