2,5kk ikäinen nukkuu yöt ilma heräämistä!

Vierailija

Tyttö nyt 2,5kk ja on nukkunut useamman yön ilman heräämistä klo 22-08. Tietenkin on ihan kiva nukkua itse kokonaisia öitä, mutta olen todella huolissani maidontuotannosta. Lisäksi rinnat ovat hirmuisen kipeät aamulla jo kuudesta lähtien ja herään siis joka tapauksessa ennen vauvaa tuohon tuskaan.

Tyttö on täysimetyksellä enkä jaksa uskoa, että on normaalia vielä tässä vaiheessa lopettaa yösyömistä. Korvikettaen tietenkään meinaa alkaa antaa, mutta pitääkö vauva varmasti huolta riittävästä maidonerityksestä aloittamalla yösyönnit uudelleen, jos maitomäärät alkavat pienentyä?

Kokemuksia?

Kommentit (8)

Vierailija

nukuttiin kokoyöt jo sairaalasta päästyä. Tai siis olisi nukuttu, mutta itse herättiin yöllä kerran-kaksi syöttämään. Pikkuherra veti unta palloon ja refleksinä imi pullon tyhjäksi. Tissiä ei annettu, korvikkeella sairaalasta asti

Vierailija

Ihanaahan se oli, mutta kyllä mulla tuli sitä maitoa yöt pitkät vielä kauan. Aina sai herätä ihan märkänä, vaikka miten yritti suojata.. =/

Vierailija

Meillä esikoinen (nyt tosin jo 5-v.) rupesi nukkumaan yöt läpi 10vkon iässä. Ja jatkanut siitä tähän asti lukuunottamatta sairasteluja. Illat tankkasi ihan hulluna ja heräsi sitten aamulla vasta syömään. Imetys onnistui ihan hyvin täysimetyksellä n. 6kk ikään asti ja siitä sitten vielä osittaisella 10kk ikään asti.

Maitoa tuli yli tarpeen, ja joskus pumppailin keskellä yötä liikoja pois. Tosin maidontulo tasaantui kivasti - kyllä kroppa tietää, mitä tehdä.

Nauti siis pitkistä unista, äläkä stressaa imetyksestä. Onnistut varmasti!

Vierailija

Ihan vastasyntynyttä voi joutuakin herättelemään, mutta ei enää 2,5kk ikäistä. Meillä täysimetetty vauva nukkui 3kk alkaen yönsä heräämättä. Heräili tietysti yksittäisiä öitä tämän jälkeenkin, mutta sen enempää "takapakkia" ei tullut.

Vierailija

tyttä nukkuin jo alle kolmikuisesta läpi yön, mutta ei sitä kestänyt, kun ehkä kuukauden verran. Hyvin in mulla maito riittänyt. Nyt on tyttö puoli vuotias ja on nyt muutaman viikon saanut soseita, mutta toisinaan on edelleen päiviä, jolloin ei uppoa kun pelkkä maito. Niin ja viime yönä heräs syömään viissii viis kertaa... prkl!!! =o)

No ei toi em ole meillä yleistä, mutta siis voi hyvinkin vielä muttua =o)

Vierailija

nukkui jo 2 kuukautisena yöt ja sama jatkuu nyt reilu 1-vuotiaana. Joskus levottomuuttaan herää, silloin kun joku uusi juttu on opittu.

Mutta näitä öitä vain silloin tällöin.

Ihan kiva vaikka henkisesti kerkesin valmistautua monien vuosien valvomiseen =)

Jospa se toinen sitten palauttaa maanpinnalle =)

Vierailija

yöunia. Jonkin aikaa se kesti, sitten yösyötöt palasivat. Eli vauva kyllä säätelee sitä maidontuloa ihan luonnostaan, ja sitä saa lisättyä jos se pääsee vähenemään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat