*^* LOKAKUUN PÄIVÄNSÄTEET 2009 *^*

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Uutta ketjua, kirjoitan myöhemmin lisää :)

Sivut

Kommentit (57)

Vierailija

Aika onkin jo hujahtanut, kun katselee näitä kuvia ja tuota omaakin tyttöä... Vastasyntyneistä on kasvanut kikattavia ja kääntyileviä "vauvavauvoja".

Meillä ei olla vielä kiinteitä ruokia kokeiltu, varmaan odotellaan tuota 4kk lääkärikäyntiä ja sitten vasta ihan pediatrin "luvalla". Imetys on loppumaisillaan, kaksi imetyskertaa päivässä ei oikein riitä ylläpitämään maidontuloa, enkä koe olevani valmis pumppurumbaan. Eli luomukorviketta pullosta, ja hyvin maistuu!

Tyttö on pari kertaa vähän puolivahingossa kääntynyt mahalta selälle, selällä viihtyy niin hyvin ettei taida mahalle edes haluta yrittää... Lelut, pienet helistimet, tutti ja omat vaatteet kiinnostavat, niitä tutkailee ja näpräilee paljon ja maistelee jotta kuola valuu.

Öisin meillä nukutaan jokseenkin putkeen johonkin puoli kuuteen - puoli seitsemään asti. Ja sitten alkaa ikävystymisitku, seuraa pitäisi saada... Nälkä tulee vasta seitsemän aikoihin aamulla. Ollaan yritetty nyt totuttaa neitiä siihen että "palvelua" ei ihan heti yöllä saa, jos ei mitään suurempaa hätää ole.

Mä oon siis aloittanut työt äippäloman jälkeen, on tää aika hirveetä... Tosi rankkaa yrittää samaan aikaan keskittyä töissä, pitää huolta vauvasta ja nauttia hänen seurastaan sen minkä voin, ja sitten levätäkin pitäisi. En tiedä mitä tästä tulee... Jos se on taloudellisesti mahdollista, saattaa olla että vâhennän viikottaista työaikaani yhdellä päivällä, sitten olisin edes 3 päivää seitsemästä vauvan kanssa. Saas nähdä, teemme paraikaa laskelmia miehen kanssa.

Vierailija

...joten ajattelin nostaa ja laittaa samalla pari riviä kuulumisia.

Mitäpä muille lokakuisille kuuluu??

Meillä on opittu nukkumaan vaunuissa päiväunet 2kertaa päivässä ; tähän astihan nukuttiin vaan liikkuvissa vaunuissa mutta nyt vedellään hirsiä vaikkei vaunut liikukaan ja n. 2-3 tuntia kerrallaan. Toiset unet aamupvällä ja toiset iltapäivällä. Kolmannet lyhyet (max 45min unet) nukkuu sisällä illemmalla. Meillä myös on opittu nukkumaan omassa pinnasängyssä joten sekin on äidiller ja isälle luksusta. Öisin kyllä syödään 3-4 tunnin välein mutta ihan hyvin oon jaksanut.

Rokotuksesta (3kk) ei suuria oireita tullut. Supon kyllä varuiksi laitoin yötä vasten.

Meidän poikaa ei kääntyminen kiinnosta. Nyrkkejä syö hullun lailla ja kuola valuu. Tykkää seurata kun heiluttelee helistintä...ja tykkää kovasti seurustella. Sitterissä istuessa jo välillä nappaa lelukaaren lelusta kiinni, lattialla ei niinkään.

Tämmöisiä pääpiirteissään.

Kirjoitelkaahan muutkin!

Tanni

Vierailija

Hurjaa miten nopeasti aika kuluu... Vauva-aika menee aina niin nopeasti ja ennen kuin huomaakaan, juoksee iso taapero jo äidin sylistä leikkimään... :-( NAUTTIKAAMME siis näistä kuukausista täysin rinnoin!

3kk neuvolassa käytiin, tyttösen mitat komeat 65cm ja 7150g :-) Hyvin kasvaa rintamaidolla ja tyytyväinen on. Pentavacista tuli illalla korkea kuume, mutta supon voimin vauva nukahti ihan hyvin yöunille. Seuraavana päivänä ei mitään enää.

Kääntymistä ei meillä edes yritetä ja tyttö viihtyy yleensä ottaenkin huonommin vatsallaan kuin selällään. Olen kuitenkin pitänyt pieniä aikoja vatsallaan monta kertaa päivässä, että tottuisi siihenkin asentoon. Selällään huitoo kovasti ja (ehkä) yrittää tarttua leikkimatossa roikkuviin leluihin. Lähinnä kuitenkin keskittyy seurusteluun, jutteluun ja olemaan iloinen :-) Käsiä syö jatkuvasti, kun tuo tuttikaan ei kovista yrityksistä huolimatta ole vielä kelvannut.

Meillä nukutaan hyvin samankaltaisesti kuin muilla. Yöunet rauhalliset 20-08, toisinaan herää syömään, toisinaan ei. Aamulla tunti-pari verran hereilläoloa ja sitten akta päikkärit ulkona 2-4h, toiset samanlaiset iltapäivällä. Jos tyttö herää toisilta päiväunilta vasta 17 aikaa, ei enää nukuteta kolmansia unia. Jos herää neljältä, otetaan pienet tirsat vielä kuuden maissa. Tyttö nukahtaa unilaulun säestyksellä itsekseen sekä yöunille että vaunuihin.

Elämä tuntuu tällä hetkellä oikein seesteiseltä ja helpolta. Ensi viikoksi pääsemme koko perhe hiihtolomalle Vuokattiin täysihoitoon! Isommat lapset odottavat kovasti talviharrasteita ja uimista ym. mutta äiti eniten sitä valmista pöytää... :-)

Nyt pitää lähteä vaipanvaihtoon, tulee sellainen tuoksahdus tyttösen pöksyistä.

Kirjoittelemisiin!

Vierailija

Tuo Ksian ihokuvailu oli kuin omasta kynästäni. Meillä vauvan iho on koko ajan ollut tosi kaunis ja hyväkuntoinen. Mutta korvantakusiin ja kaulapoimuihin kertyy helposti jotain (puklua?) ja niiden kanssa pitää olla tarkkana. Kaula pääsi jo kerran ihan rikki asti vaikka kuinka kuviteltiin sitä hyvin hoitavamme. Nyt olen ottanut tavaksi pyyhkäistä poimut joka aamu kevyesti Septidinillä ja muuten kuivaan erittäin tarkasti joka puklun ja kylvyn jälkeen. Ei ole enää mennyt rikki. Tyttö on kyllä aika makkarainen, joten tuo kaulapoimu on tosi syvä ja hankala :-(

Meillä ilmeisesti sitten nukutaan nykyään yöt läpi syömättä kertaakaan. Monta yötä jo mennyt heräämättä 22.30-07.30 ja sitten maitohuikan jälkeen vielä unta yhdeksään-kymmeneen. Olen tosi onnellinen, koska nyt itselle jää vielä pari tuntia vauvan nukahtamisen jälkeen omaa aikaa (miehen kanssa). Pitää tietty pikku hiljaa alkaa hilata tuota nukahtamisaikaa vähän aikaisemmaksi, että menisi suunnilleen isompien kanssa samaan aikaan (klo 20-21) ja heräisi aikaisemmin. Kymmeneltä aamulla kun tuntuu että "päivä on jo puolessa"... :-/

Unenlahjat on tainnut tulla perintönä mieheltä, tuntuu että vauva nukkuu edelleen ihan hirveän paljon vuorokaudesta. Tänäänkin nukkunut jo 4h päikkärit ulkona klo 11-15 ja nyt taas nukahti vaunuihin neljältä ja heräilee ehkä tuossa kuuden maissa. Miten muuten muilla pakkanen on vaikuttanut? Meillä tuntuu vaan parantavan tyttelin nukkumista. Nytkin -13 mittarissa ja hyvin nukkuu. Meillä on käytössä vaunuissa vauvojen untuvapussi, jonne ei tarvita alle muuta kuin normaalit sisävaatteet. Kovilla pakkasilla olen lisännyt lisäksi untuvatöppöset, villatumput ja kypärämyssyn. On kyllä helppoa, kun ei tarvitse tumpuloida montaa vaatekerrosta päällekkäin (niinkuin aikaisempien lasten vauva-aikana).

Tänään vauvalle annettiin rotarokotteen toinen annos neuvolassa, mutta uusia mittoja ei otettu. Terkan mielestä on silmämääräisesti niin hyvin kasvanut ja maito riittää taatusti, joten odotellaan "oikeaa" neuvolaa 3kk iässä parin viikon päästä. 2kk mitat meillä olivat 61cm ja 6285g (syntyessä 54cm ja 4010g). Tuntuu kyllä, että tyttö on iso pötkylä jo...

Kädet meilläkin kiinnostaa enemmän kuin tutti, jota emme ole vauvaa saaneet syömään kovasta yrittämisestä huolimatta. Käsiä imeskellään hereillä ja unessa. Leluihin tarttuu aika satunnaisesti ja yrittää kääntyä kyljelleen. Vatsallaolosta ei pidä tppaakaan! Naurua, hymyjä ja juttelua tulee paljon paljon :-)

Vierailija

Todella aikaisin joudut palaamaan töihin. Hyvä hoitopaikka ja mukava hoitotäti onneksi helpottaa äidin tuskaa. Isomman tytön kanssa aikanaan tajusin vasta ensimmäisten varahoitokokemusten jälkeen miten ihanan perhepäivähoitajan saimme.

Täällä ei vieläkään kääntyillä eikä oikein osata tarttua esineisiin. No, kaikki aikanaan. Kunpa vain oppisi olemaan vertailematta muihin vauvoihin. Isompi tyttö oppi kaiken todella aikaisin, ja pelkään lataavani liikaa odotuksia tähän toiseen...

Niin no, auto on korjauksessa ja ollaan täysin julkisten varassa. Onneksi saan vaunujen kanssa matkustaa ilmaiseksi, ja pääasiassa julkisilla kuljenkin, mutta isommille kauppareissuille lähtisin mieluiten autolla. Vaunujen alakorin maksimikuorma 5kg kun tulee jo muutamasta maitopurkista täyteen. Hieman kärjistettynä :) Ja ostin melkein satasen juoksulenkkarit alennusmyynnistä. Hullu hinta, mutta nyt ei ole lenkkaritkaan syynä miksei voisi lenkille lähteä. Ja pakko tässä kohta on muutenkin jotain liikuntaa tehdä, vatsalöllö ei muuten lähde pois. Jumppaankaan en päässyt, kun puski pientä flunssanpoikasta päälle. Ensi viikolla sitten on ihan pakko mennä.

Vierailija

Ja onnea kaikille laihtuneille! Täällä se on vasta haaveissa, josko huomenna aloittaisin...

Eilen tuli täyteen 3kk ja käytiin neuvolassa. Mitat olivat 6.050 / 52.5. Ihan hyvin neiti kasvaa rintamaidolla kauheasta pukauttelusta huolimatta. Meillä kans neuvolantäti vähän varoitteli mahdollisesta allergiasta, kun yhdistää sairaanloissen pulauttelun, pitkän kakkavälin ja ilmavaivat. Sovittiin, että aloitellaan maistella kiinteitä jo 4kk iässä tai vähän aiemminkin, jospa se auttaisi maha-oireisiin. Onko kenelläkään kokemusta? Mitään iho-oireita ei ole. Ajattelin, että kokeilisin itse maidotonta dieettiä, mutta silloinhan en saa syödä juuri mitään????. Itsellä on laktoosi-intoleranssi ja olen tottunut vähälaktoosisiin tuotteisiin ja opetellut syömään paljon juustoa, koska maitoa en juo. Mitähän sitä tekisi?

Eilen saatiin myös rokote ja neiti "mulkaisi" terkkaa pahasti ja antoi kunnon ääninäytteen=).

Terkka kehui tyttöä jänteväksi. Onkin muutaman kerran kääntynyt vatsalle, mutta toinen käsi jäänyt mahan alle. Osaa jo hienosti pitää leluja kädessä ja viedä suuhun jyystettäväksi. Isoveljelle tuli alahampaat näillä main!!

Kumpa saisi nukkua yöt.....

Vierailija

Noista nukahtamispillereistä Lillianille... Otin alkuun vaan puolikkaan ja tuntu että uni tuli. Herään hyvin herkästi vauvan ähinään, vaikka olin pillerin ottanut. Vain yhtenä yönä/iltana kun vauva heräsi vatsaansa väännellen aikaisemmin kun normaalisti niin olin melko tokkurassa/syvässä unessa. Olin tuolloin ehtinyt nukkua noin tunnin.

Tosiaan viime la olis siskon luona nukkumassa ja tajukankaalla nukuin putkeen 22-06! Nyt tällä viikolla en ole ottanut pillereitä ja uni on tullut helposti iltaisin. En viitsi ottaa lääkkeitä joka ilta etten vaan jää koukkuun niihin. Tai ettei uni tule ilman niitä.

Päivisin ei väsymystä tunnu ja vauvan päikkäreiden aikaan touhuan aina kaikkea muuta kun nukun. On ihana olla ihan itsekseen! Iltapäivällä huomaan, että alkaa väsyttämään... Meillä vauva on viimeiltoina simahtanut jo 20, joten aikasin sitä pääsee nukkumaan aina melkein putkeen ensin sen 3h. Vauva on alusta asti nukahtanut helposti omaan sänkyyn... ei pahempia seremonioita.

Nyt pitää mennä vaipan vaihtoon... täällä haisee kakka!!!

Palataan.... jaksoin muuten eilen käydä lenkillä koiran kanssa... hikihän siinä tuli.

Tarita

Vierailija

Ihanaa, kun aurinko paistaa... mielikin on virkeämpi. Ja päivät on kyllä selkeesti pidentyneet, vasta puoli kuuden aikaan alkaa hämärtää! Kevät tulee!!!

Mites teillä muilla lokakuisilla isät osallistuu vauvan hoitoon ja vauvan kanssa olemiseen??

Meillä isä osallistui esikoisen kanssa tuhat kertaa enemmän vauvan hoitoon ja yleiseen olemiseen/viihdyttämiseen. Nyt tämän toisen kanssa on todella vähän. Vaikka ollaan tämäkin viikko oltu koko perhe hiihtolomalla, niin kyllä vauvan hoito on ollut yksin minulla. Mieheni viettää kyllä todella paljon aikaa 5v esikoisen kanssa, jolle isän huomio tuntuu tällä hetkellä olevan erityisen tärkeää. Tietysti silloin minun ei tarvitse olla esikon kanssa niin paljon. Ja nyt "ongelmaksi" on koitunut se, että vauva on todella kiintynyt minuun. Olin esikoisen kanssa torstaina noin 3,5h poissa kotoa (viettämässä hänen kanssa aikaa). Isä oli laittanut vauvan päiväunille klo 13, vauva heräsi jo siitä tunnin päästä. Oli huutanut 14-15.30 jolloin tulin kotiin. Huuto loppui, kun vauva pääsi minun syliini. Oli syönyt viimeksi 11.30 ja nyt kello oli 15.30. Ei ollut suostunut syömään isän sylissä. Minä annoin heti ruoan kun tulin ja söi hyvällä halulla kaikki itkemättä.

Tälläinen sama tapaus oli kerran aikasemminkin, kun käytin koiraamme lääkärissä ja käivin samalla reissulla kaupassa. Olin poissa kotoa kork.1,5h, tyttö huusi kun tulin kotiin... minun syliin päästyään lopetti huudon. Olen sanonut miehelleni, että hänen pitäisi olla enemmän tyttömme kanssa, että tottuu myös häneen. Kohta en varmaan voi lähteä kauppaankaan ilman oman tunnon tuskia. Ja nyt mieheni lähtee huomenna Venäjälle työmatkalle ja on koko viikon poissa... saas nähdä kun tulee perjantaina takasin, tunteeko tyttö häntä enää =). Isän hoito kyllä kelpaa kotona ihan normaalisti, kun olen itse myös kotona. Silloin ei itke ja on ihan tyytyväinen. Mieheni ei kyllä koskaan syötä tyttöämme oma-aloitteisesti jos olen kotona, vaan minä hoidan aina syötöt. Minä myös laitan tytön joka ilta nukkumaan ja minä tietysti hoidan yöt myös (mieheni ei herää, vaikka taivas putoaisi niskaan). Hoidan myös vauvan oli mies lomalla tai töissä (luonnollisesti silloin kun hän on töissä). Karrikoiden sanottuna hän pitää tyttöä silloin kun on tavallaan pakko. Montaa kertaa ei ole ottanut häntä oma-aloitteisesti syliin ja alkanut viihdyttää häntä. Tulipas taas sepustusta...

Kyllä varmaan ensi viikko tuntuu pitkältä, kun mies on koko viikon pois tai siis ma-pe. Onneksi anoppini tulee meille pariksi päiväksi ( minulla on ihana anoppi) ja äitini sitten tulee töiden jälkeen niinä päivinä kun olen yksin lasten kanssa ja kun on tuo koirakin, joka pitää viedä ulos.

Tyttö on nyt 4kk+1vko ja edellen melkein joka yö on ilmavaivoja. Viime yönäkin tai siis iltaa tuo kai vielä oli kun heräsi 22.20 ja 10min siinä sitten pitä hyssytellä ja pumpata jalkoja.. pieruja taas sateli... Millonkohan loppuvat??? Muuten yöt menee hyvin ja on alkanut syöttövälin pidentyä tuosta komesta tunnista neljään-viiteen tuntiin. Kaksi kertaa yöllä pääsääntöisesti vielä syödään. Kiinteitä saa vähintään kerran päivässä ja illalla velli. Olen aika hissukseen ottanut uusia makuja juuri noiden ilmavaivojen takia. Pitkään ollan menty maissi, porkkana, peruna linjalla ja hedelmäsoseita vain mustikka , päärynä ja luumu. Tyttö ei oikeen välitä hedelmäsoseista ainakaan vielä.

Tulipas taas romaani tästä kirjoituksesta... Päivän jatkot kaikille ja hauskaa alkavaa viikkoa!!

Tarita ja Vera

Vierailija

Komeita mittoja lokakuisten kolmikuukautistarkastuksista... Saas nähdä miten täällä, ensi viikolle pitäisi muistaa varata aika pediatrille. Kaksikuukautistarkastuksessa paino oli 4,4kg. Piikit on taas tulossa peppuun, pitääpä alkaa äidin valmistautua tytön koitokseen :-)

Meillä on totuteltu tällä viikolla hoitotätiin, ja toistaiseksi se ainakin sujuu tosi hyvin (koputan puuta). Mennessä vauva hymyilee ja kujertelee tädille, ja kotiin haettaessa tunnelma on aina ollut rauhallinen, joko tyttö on ollut nukkumassa tai sitten sitterissä tai leikkimatolla seurustelemassa. Hoitotäti vaikuttaa varmaotteiselta ja hellältä. Luulen että rankinta tää on mulle itselleni, ilman vauvaa vain haahuilen enkä osaa tehdä mitään järkevää.

Ensi viikolla siis paluu töihin, voi apua...

Vierailija

Vauva meni nukkumaan, niin saan loputkin asiat tänne kirjoitettua rauhassa.

Vielä meidän neidin ilmavaivoista. Olemme heti alkuunsa käyneet kait kaikki korvikkeet läpi apteekin kalliita maitojauheita myöden. Mun mielestä ei vaikutusta. Esikolla meni vatsa koavaksi tuttelista ja nan sopi hänelle hyvin. Nyt tälle kakkoselle olemme pääsääntöisesti syöttäneet nannia, mutta tällä hetkellä käytössä on tutteli... maito loppui kotona ja oli pyhä (bensiksellä ei ollut muuta kuin tuttelia). Tutteli sopii ihan yhtä hyvin kuin nan-maito.

Maissivelliä on meillä myös jo käytetty. Siitä ei tullut mitään ongelmia, mutta ei se kyllä yöunia pidentänyt. Joten en nyt sitten ole enää sitä antanut, kun ei siitä mitään apuakaan ollut. No eilen alotettiin porkkanasoseella. Vaivoja ei tullut ja ainakaan tuo 1 teelusikallinen ei vaikuttanut yöuniin. Tänään söi lounalla 2 tl+maitoa. Ensi viikolla otan jonkun hedelmäsoseen kokeiluun. Eli meillä alkaa kiinteät nyt!

Ei täällä näytä ihan kaikkien vauvat sentään nukkuvan vielä öitänsä läpi... lohduttavaa omaa tilaa ajatellen, että sentäs vielä jotkut valvovat. No ei meillä varsinaisesti valvota, mutta herätään usein. Viime yönä nukuttiin 3h pätkissä.

Ostin maanantaina vauvalle sellasen puuhamaton, josta joku jo täällä puhui. Sika hintanen oli tuo fisher pricen (60€), onneksi jouduin itse pulittamaan siitä vain kympin, kun oli 50€:n lahjakortti. Meillä vauva viihtyy siinä ihan kohtalaisesti. On jo pitkään lattialla ollessaan kääntynyt kyljelleen. Pääsee vatsalleen, kun vähän pepusta auttaa. Nyrkit ja sormet on alvariinsa suussa!! Mites teidän muiden vauvat pulautellaanko teillä?? Meillä ei aluksi, mutta nyt ihan tajuttomasti! Just on saatu puhtaat vaatteet päälle ja sitten sitä puklua taas tuleekin oikeen roppakaupalla. Kai toi pulauttelu on ihan normaalia.

Esineisiin vauva ei vielä tartu.

Kiva Lillian sulle, että Joel nukkuu hienosti... olen todella kateellinen =) No ehkä joku yö toi meidänkin neiti yllättää mut!

No nyt olen toinut saada sepustettua kaikki. Meillä muuten taitaa olla spp:n kanssa samankaltaiset vauvat, kun kaikki kuulostaa niin tutulle mitä spp kirjoittaa.

Tarita

Vierailija

Lomat on lomailtu ja esikoinen palasi aamulla päiväkotiin. Vauva nukkuu ja niin pitäisi tehdä minunkin, mutta omaasta ajasta nauttiminen vie oikeastaan aina voiton.

Meidän 2,5-kuinen tyttö alkoi nukkua todella huonosti joskus 1,5-kuukauden jälkeen. Ensimmäinen kuukausi meni hienosti vain muutamalla yöheräämisella. Viimeinen kuukausi onkin ollut tosi, tosi r a n k k a yökukkumisien ja tiheyden heräilyjen (ja yöitkujen) vuoksi. Monena yönä oma unisaldoni on ollut vain muutaman tunnin. Olenkin alkanut antamaan iltaisin tissin päälle pakastettua maitoani tai NAN:ia ja ehkäpä tilanne on hieman parempaan päin: ensimmäinen unijakso on pidentynyt usealla tunnilla.

Ensi viikolla on kolmekuukautisneuvola. Tiheän tissuttelun myötä meidän neitokainen on kasvattanut itselleen aika mörsserit reisimakkarat ja kaksoisleuan. Veikkaan kuuden kilon lähenevän. Vaatteista käytössä on 62 cm, jotka bodyjen kohdalla alkavat jäädä pieneksi kestovaippojen muhkeuden vuoksi.

En enää esikoisen ajalta muista, mitä kolmekuisen "pitäisi" osata. Nyrkit on menneet suuhun jo useamman viikon ajan. Niitä sitten maiskutellaan. Selällään ollessa mitään kääntymisyrityksiä tai edes kyljelle menoja ei ole. Mahallaan vierähtää ympäri mielestäni vahingossa pään viedessä muuta kroppaa perässään. Vaikka meille on ostettu lelumatto kaarilla ja kaiken maailman systeemeillä, emme ole vieläkään käyttäneet sitä. Sen voisikin jo ottaa käyttöön. Tarttuuko joidenkin vauvat jo käsillään esineeseen? Meillä ei ole moisesta tietoakaan. Voi että, olen ihan unohtanut nämä asioiden "normaalit" etenemiset!

Nyt päässä suorastaan sumisee ja kun vauva vielä nukkuu, taidan käydä hieman pitkäkseni parantelemaan voipunutta oloani. Jaksamisia kaikille!

Vierailija

Tervehdys kaikille!

En ole nyt ollenkaan käynyt piiiiitkään aikaan täällä lueskelemassa, ja voi että, olipas kiva lukea teidän kaikkien kuulumisia..

Juho on nyt 3,5kk. Kolmen kk:n neuvolassa oli n. 6700g ja 65cm pitkä. Ihan kohtuullisen mukavasti on meillä mennyt, mutta nyt ovat yöt alkaneet olla huonoja.. Juho on nyt viikon heräillyt 2h välein, kun aikaisemmin nukkui 3-3,5h kerrallaan. Lähes täysimetyksellä on menty, mutta huomenna ajateltiin ne perunat ottaa kehiin. Silti vähän epäilen, että mahtaako se peruna nyt kaikkea ratkaista.. No kyllähän niitä kiinteitä jossain vaiheessa on alettava antaa, niin miksei sitten nyt (vaikka tavoitteena olikin se 4kk lähes täysimetys). Ja eilen valvoi ja kipristeli yöllä kahteen asti, nukkumaan suostui vain minun mahan päällä.. Huh, väsyttää kyllä ihan urakalla..

Lilian: Vähän samalta kuulostaa tuo teidän Joelin iho-ongelma, kuin Juhonkin. Juhollakin on alkanut olla ihottuma läiskiä siellä täällä, ja varsinkin kaula on aika pahan näköinen. Olen vähän paniikissa, netistä olen lukenut atooppisesta ihosta, ja siltähän se vähän vaikuttaa. Neuvolan täti käski vaan laittaa rasvaa, kun "ei noi ihottumille oikein mitään voi.."??

Ja se peukku.. Juho on niiiin rakastunut omaan peukkuunsa, tutti ei kelpaa lainkaan. Yölläkin herään siihen peukun imemiseen. Onkohan tuosta peukalon imemisestä enää mitään mahdollisuuksia päästä eroon..? Vinkkejä..?

No niin, nyt täytyy lähteä tästä pikkuhiljaa laittamaan poikaa yöpuulle.

Rauhallisia unia kaikille!

t: Merrily + Juho 3,5kk

Vierailija

Käytiin siis 4kk lääkärineuvolassa, pituutta oli 58cm ja painoi 4.8kg, pienen pienenä edelleen kasvaa mutta antaa kasvaa vain =o)

Toista rota-rokotetta en vielä laitattanut kun on ollut yskässä ja nuhassa, käydään se sitten ensi viikolla kun on siskon 5v neuvola.

Soseita olen Iidalle antanut viikon verran, maissia ja persikkaa, ilmavaivat ovat selvästi helpottuneet ja nukkuu paremmin. Vaikka kerta määrä ei ole kuin 1/4 prk, enkä ole kuin kerran päivässä antanut, niin muutos on huima! Ennen heräili päiväunilla 1/2-1h välein ja sai nukuttaa uudelleen niin nyt nukkuu 2-3h yhteen menoon ja yölläkin 3-5h. Tai sitten on oppinut talon tavoille ;o)

Nyt on Iida alkanut viihtyä lattialla, muutaman kerran on päässyt mahalleen kääntymään, nyrkkejä imeksii ja leluja huiskii ja kiinni tarttuu. Jokeltelu on muuttunut kiljahduksiin ja on itsekin ihmeissään omista äänistään.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Vierailija

Meidänkin neiti on nyt sitten 3kk, ja yhden päivän päälle. Neuvolantädin vaaka näytti muutama kymmenen grammaa vajaa 5kg ja pituutta oli 58,6cm. Sanoi, että venytettiin vissiin viime kerralla vähän liikaa, kun 20 päivässä tullut pituutta vain 0,6cm. Miinus 1 -käyrällä kasvetaan. En ihmettelisi, vaikka jäätäisiinkin sille käyrälle, isosisko kasvoi miinus 2-käyrällä.

Toistaiseksi ollaan vielä rintamaidolla, mutta voi kuulemma perunaa ja porkkanaa aloittaa jos alkaa kovin tiheästi syömään. Ja maissivellistä kysyin, ei mitään estettä senkään antamiselle ole, ainakaan nyt kun ei ole mitään iho-oireita tai allergioita.

Täällä oli alkuun kakka suunnilleen joka vaipassa, nyt enää kerran pari viikossa. Tästäkin kysyin, ja täti oli sitä mieltä, että saattaa "käyttää kaiken" maidon. Jos vatsa alkaa vaivata kakkaamattomuden vuoksi, niin muutaman lusikallisen ruusunmarja- tai luumusosetta voisi antaa.

Meidänkin neiti viihtyy huonommin vatsallaan. Ja vatsalla ollessa kuolaa tulee ihan tajuttomasti sekä miltei joka kerta puklua. Ei kääntyillä, vähän tartutaan leluihin ja läpsitään innokkaasti lelukaaren nallea. Tutkitaan käsiä ja tungetaan niitä suuhun. Jos kädessä sattuu olemaan joku lelu, menee sekin samalla.

Miten siellä Ranskassa selviydyttiin myrskystä? Aika hurjaa toi liikennemerkkien kaatuilu jne. Lehdissä luki kaikenlaisista tuhoista. Täällä Helsingissä on ollut nätti talvikeli jo monen päivän ajan. Hieman on hankaluuksia vaunujen kanssa liikkua ja teillä on suolauksen takia sohjoa, mutta sata kertaa mieluummin tämä kuin puoli vuotta vesisadetta putkeen. Pääsevät lapsetkin luistelemaan ja hiihtämään.

Vierailija

Taritalle tsemppiä laihdutukseen, mahtavaa että olet jo raskauskilot karistanut! Itse olin vaa'alla viimeksi jälkitarkastuksessa 11.12., silloin oli vielä 7kg jäljellä... Omaa vaakaa mulla ei ole, vaikea sanoa onko paino tuosta laskenut. Varsinaisesti en oo dieetillä mutta vähän oon yrittänyt katsoa: syödä säännöllisesti vain ruoka-aikoina jne. OIlaan syöty paljon keittoja ja kasviksia. Mutta totuuden nimissä, mä TARVITSEN suklaata melkein joka päivä, oon vaan yrittänyt pitää annokset parissa kolmessa palassa/päivä, vaihtelevalla menestyksellä ;-) Olis kyllä ihanaa mahtua taas kunnolla vanhoihin housuihin.

Saas nähdä onko tää pysyvää, mutta meidän neiti on nyt kolmena yönä nukkunut putkeen iltayhdeksästä/kymmenestä aamukuuteen/seitsemään! Sormet ja varpaat ristissä...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat