pph:n aikataulut ei sovi meidän suunnitelmiin...

Vierailija

Haettiin pojalle osa-aikainen hoito klo 9-14 neljänä päivänä viikossa. Ensi viikolla olisi tarkoitus aloittaa.

Nyt sitten kuulin, että pph ulkoilee 8.30- 10.00, jonka jälkeen on ruoka. sitten lapset menevät nukkumaan ja nukkuvat 2h.

Eli kun veisin poikaa hoitoon, ei paikalla ole ketään ja muiden lasten seuraa poika saa kuin ruokailun ajaksi ja sitten pitäisi pojan jo mennä unille, vaikka heräämisestä ei ole vielä pitkä aika.

Pph ei voi muuttaa aikataulujaan paljonkaan, koska hänelle puolet lapsista tulee jo kuudelta aamulla.

Onko kellään ideoita, miten tämän yhtälön saisi toimimaan?

Sivut

Kommentit (61)

Vierailija

tai jo klo8, heräätte aiemmin niin lapsi nukahtaa muiden kanssa helpommin. Teidän se on muutettava aikataulua, pph ei voi sitä tehdä. ja toi sama aikataulu on lähes kaikilla pph:illa ja päiväkodeissa.

Vierailija

että jos minun piti mennä töihin vasta yhdeksäksi, vein lapsen ulkovaatteissa, aamupalan syöneenä, suoraan ulos. Tulivat itsekin ulos niihin aikoihin. Jos ulkoilevat kauempana, voit varmasti muuttaa omaa aikatauluasi puolella tunnilla, niin että saat lapsen paikalle silloin, kun muutkin tulevat ulos.

Kyllä se oman lapsesi rytmi siitä asettuu nopeasti! Ei missään päivähoitomuodossa voi vaatia noudattamaan omaa, täysin erilaista rytmiä. Tai sitten pitää ottaa hoitaja kotiin...

Vierailija

Tällöin lapsesi kerkiää syömään aamupalan kotona ja on valmiina ulkovaatteissa kun hoitaja tulee ulos muiden hoitolasten kanssa. Me vietiin poikamme aina hoitoon klo 9 riippumatta siitä mihin aikaan mentiin töihin. Tämä siksi, että menivät ulos aina klo 9 ja näin se oli selkeintä lapsellekin mennä aina samaan aikaan.

Vierailija

muuttamaan hänen luomansa toimivan päivärytmin, joka sopii hoitajalle ja muille, jo hoidossa aiemmin oleville perheille? En kehtaisi edes ehdottaa.

Vierailija

Tottakai haluaisin lapselleni mahdollisimman lyhyet hoitopäivät, mutta jos ne hoitopäivät ovat sitten vain itsekseen istuskelua muiden nukkuessa, niin pakkohan tähän joku muu konsti löytyä.

Olen yrittäjä, ja ensimmäiset asiakkaani eivät koskaan tule ennen kymmentä. Mies hakee sitten töistä tullessaan pojan. Itselläni työt jatkuvat myöhään iltapäivään.

Kaipa joudun ottamaan omalla kustannuksellani itselleni yhden vapaapäivän arkena tai ennemminkin siirtää asiakkaita enemmän viikonlopulle (joka on kyllä perheen yhteisestä ajasta pois) tai sitten hakemaan kokopäivähoidon lapselle, vaikka omien työaikojeni puitteissa siihen ei olisikaan tarvetta.

ap

Vierailija

Itse olen pph ja mä pidän pienten lasten nukkuessa kahvitauon. Isommat hoitolapset eivät nuku, vaan leikkivät silloin keskenään. Kahvitauon jälkeen ohjaan heitä askartelussa tai luen heille tms. Monesti annan heidän myös vain leikkiä, jos he haluavat. Kyllä 12 tunnin tai vaikka vain 10 - 11 tunnin työpäivään saa pph:llakin pieni tauko olla.

Mulle muuten tulee hoitolapsia pitkin aamua, 6:n ja 10:n välillä, eikä se ole mulle mikään ongelma.

Vierailija

varalta kännykkä taskussa ulkoilun aikana. Sopikaa, että soitat siihen joka aamu ja kysyt, missä ryhmä on ulkoilemassa. Älä vie isoa hoitokassia mukanasi vaan pyydä saada jättää vaihtovaatteita hoitajan luokse.

Vierailija

Mutta ei se tieto kiellä minua olemasta sitä mieltä, että 45min ulkoilu aamupäivisin on MINUN MIELESTÄ liian vähän. Ja tietenkin noudatan kasvatussuunnitelmaa, enhän minä nyt voi alkaa yksin sooloilemaan! Et varmasti sinäkään omalla työpaikallasi voi tehdä kaikkea vain oman mielipiteesi mukaan. Vai luulitko että koska olen ulkoilusta jotain mieltä, niin voisin sitten päättää omavaltaisesti että toimimmekin näin.

Perhepäivähoitajat ulkoilevat yleensä enemmän ja askartelvat vähemmän. Näin se vain on. Ja jokainen vanhempihan voi sitten valita ( tai ainakin toivoa) kumman hoitomuodon valitsee.

</p> <p>Kyllä hoitopäivään kuuluu myös vapaa leikki, lauluhetket, loruhetket, ikään sopiva askartelu ym. Eikös tästä ole olemassa ihan kirjalliset ohjeet, jotka sinun pitäisi tietää ja noudattaa kun kerran olet ollut päiväkodeissa töissä. Niillä ohjeilla on joku hieno virallinen nimi, kasvatustavoitteet tms.<br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /></p> <p>[quote kirjoitti:

Ja sille joka puhui siitä päiväkotien rytmistä. On totta että aamupalan jälkeen askartelua tms. ja sen jälkeen ulkoilua. Ja juuri näiden askartelujen takia ulkoilu jää TODELLA lyhyeksi. Olen ollut n. 15 päiväkodissa, ja aina ulkoillaan max. tunti. Mielestäni aivan liian vähän.

Vierailija

kaikki pph:lla olevat lapset nukkuvat tai lepäävät samaan aikaan - ei siellä käydä ketään tietentahtoen paapomaan ja valvottamaan siihen aikaan, onhan hoitajakin ansainnut oman pienen hengähdystauon.

Niin mitäpä ap jos tosiaan sitten järjestelet omaa elämääsi sopivaksi lapsen hoitorytmiin, kas kun et voi olettaa, että pph järjestää rytminsä sinun työhösi sopivaksi :D

Vierailija

perhepäivähoitajalle ei sovi tuo hoitoaika?? Eihän ap missään viestissä ole niin sanonut, vai onko?? Vaan ap on sanonut, että pph:n aikataulu ei sovi heille. Se on aivan eri asia!!! Lopettakaa pph:n syyttely!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat