Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

++ PIKKUKAKKOSET vko 2 (05. - 11.01.2009) ++

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Mami, mitkä kp:t sulla on menossa? Vieläkö on raskausoireita?

Lisbet, mites teillä on peittoa jakseltu heiluttaa? :)

Mihin se aika vierähtääkään? Pojalla tuli tänään tasan 7kk täyteen ja konttailee jo täyttä vauhtia ympäri taloa. Tänään yritti ekaa kertaa oikein kunnolla nousta pystympään. Kontilleen pääsi hyvin lelulaatikkoa vasten, mutta siitä kun yritti nousta jaloilleen niin mätkähti mukavasti.

Tein tänä aamuna raskaustestin. Negaahan se näytti. Harmittaa kun menin tekemään näin aikasin kp:nä 26/25-30. Ei vaan pystyny olemaan testaamatta, kun oli testi valmiina kotona. Vielä olis pieni mahdollisuus, mutta menkkamainen jomotus ja levottomuus on kyllä tän päivän aikana vaan kasvanut, että nyt vain ootellaan tätiä kylään.

Adara kp 26/25-30, yk1

Vierailija

Kiitos kaikille onnittelijoille, tulkaahan pian perässä!!

Miulla on ollu kierrot tuon meidän pikku neidin jäkeen niin sekasin, että en ihan heti oo testannu, vaikka 2 viimistä kiertoa onkin kestäny sen 30 pv. En halunnu taas pettyä, nyt ei pettymystä sitten tullukkaan :) Jännä, 28.12 tehty testi ei näyttäny plussaa, joten viikkoja on varmasti paljon vähemmän kuin mitä laskuri antaa viimisten menkkojen mukaan. jotenkii en vaan luota noihin. Noh, ehkä pian olen fiksumpi, pitäis varmaan soittaa tässä joku päivä neuvolaan. Ei ole kyllä yhtään semmonen olo että oisin raskaana :) (paitsi että oon ku raivotautinen :D)

huh, vieläkin päästäni pyörällä.

Vierailija

LALLIE

Mitä oireita sulla on ja mitkä on sun kp:t? Pidä meidät ajan tasalla! =)

ADARA

Voi vinetto!! =( Mä olin jo niin varma, että sieltä tulee semmoinen "myöhäinen plussa". Tiedän tunteen, itellä just sama viime kerralla ku täti tuli. Nyt ei muuta ku uutta kierrosta kohti! =)Tuosta imettämis- ja että ovuloiko sen aikanajutusta en osaa sanoa. Ite imetin vaan 1½ kk ja menkat alkoi tasan 2kk synnytyksestä..

MAMI_08

Joko testasit??

OMA NAPA

Onkohan se sittenkin ovis nyt tai huomenna?? Kertokaa!!!

Tänään siis semmoiset venyvät ja kirkkaat limat ja oikeaa munajohdinta nipistelee väliajoin.. Miten te ootte tulkinnu limat? Eli onko se ovis nyt sitten tänään vai huomenna??

Pupuiltu siis toissa päivänä ja tänään koitan kellistää miehen uudestaan. Huomenna taitaa olla myöhästä??

Poika on päikkäreillä, nukkunu kohta jo tunnin. Taidetaanpas sitten välipalan jälkeen lähtee ulkoilemaa. Ihanan auringonpaiste tuolla pihalla! =)

PUPUILUINTOA ja PLUSSATUULIA viikonlopulle!! =)

=) Lisbet, kp 15/26-31, yk 6.

Vierailija

vaan naputtele tiesi mammaksi.fi-sivuille, niin säästät omaisuuden!

Silloin kyllä vaarana juuri tuo josta kerroitkin, että tulee testailtua liian aikaisin kun niitä kerran kaapissa on :)

bd toivottelee

vierailija lokakuun listalta

Vierailija

ADELE07

Joo, no pupuiltu ollaan kp 6 ja 8 tähän mennessä. Saa nähä miten tänään innostutaan =) Nyt on ovis viikko näillä näkymin.. Mutta kun mulla tuli jo kp7 & 8 sekä eilen (kp 10), niin semmosta kirkasta ja venyvää limaa. Nyt sitten tänään aina pyyhkiessä tulee kirkasta, mutta ei niinkään venyvää..

Jospa se nyt sitten olis tulossa tossa ke-pe välisenä aikana.. Tänä aamuna taas semmonen ihmeellinen tunne tuolla alavatsalla. En tiiä.. Tai sitten mulla on ollu tai on jo aikasemmin ovis..

Sullakin kivasti kertyny noita viikkoja! =)

MAMI_08

Inhottavaa tuo odottamainen.. Tiedän tunteen.. =)

Nyt meen löhöileen sohvalle, poika nukahti hetki sitten päikkäreille,,

=) Lisbet, kp 11/26-31 yk 6.

Vierailija

ADARA

Pupuiltu ollaan viimeks perjantaina, mutta tänään ajattelin saada miehen innostumaan tuolla makkarin puolella =)

Vaikka jotenki mä uskon, että mulla on jo ovis ollu tuossa kp 7-9 paikkeilla. Limaa tuli kuitenkin sen verran ja oli semmosta venyvää.. En sitten tiedä.. Nyt on limat vähän vähentyneet, mutta katotaan nyt parin päivän päästä miten käy.

Älä nyt vielä heitä kirvestä, jos ei sulla vielä oo kertyny hcg:t tarpeex. Kuinka herkällä testillä testasit?? Oota nyt viikonloppuun ja testaa uudestaan, jos ei menkat ala ennen sitä.

OMA NAPAA

Tulipa sitä tuossa Adaran vastauksessa. Oli ihana päivä tänään, kävin miehen ja pojan kanssa ulkoilemassa ja nyt möllötellään täällä kotona. Huomenna on paluu arkeen, kun mies menee takaisin töihin. On ollut nyt 6 päivää meidän kans kotona.

Aika menee tosiaan vauhdilla, niinku Adara jo kommentoi. Ja näin sen huomaa, kun on oma lapsi. Meidän poika tulee 2.2 jo 1½ vuotta!! =) Edessä on siis puolitoista vuotis neuvola, jolloin saa sen MPR-rokotteen.. Inhottavia nuo rokotteet! =(

Nyt meen takaisin perheen pariin..

=) Lisbet, kp 12/26-31, yk 6.

Vierailija

Lisbet, menkat ei oo vielä alkaneet. Koitan aatella kaikkea muuta, ettei jatkuvasti tulis vessassa ravattua tsekkaamassa mikä on tilanne. Tuntuu koko ajan, et jotakin lirahtais alushousuihin. Testasin ClearBluella, jonka pitäs siis olla tosi herkkä.

Mami, kannatan Lisbettiä ja äkkiä testaamaan. Ihailen sun kärsivällisyyttäs. :)

Imetätkö vielä? Mietin tuota imetyksen vaikutusta raskautumiseen. Mähän vielä imetän, mutta tarkotus ois pikkuhiljaa lopettaa kunhan nyt virallisesti todetaan pojan maitoallergia ja saan korvikkeeseen reseptin.

Mukava oli pitkästä aikaa olla vaunuilemassa. Ihanan kirpeä ilma. Kävin serkkua moikkaamassa, jotta saisin muuta ajateltavaa kuin vauvahaaveet. Huomiseksi ja viikonlopuksikin oon sopinut kaikenlaista niin pysyy ajatukset kurissa ja jos menkat tästä alkaa niin en vain istu kotona suremassa.

Adara kp 27/25-30, yk1

Vierailija

Joku ihmetteli tuossa, miten hiljaista täällä on ja mä ihmettelen samaa. Onhan toisaalta joskus kivaakin, ettei ole älyttömästi porukkaa keskustelemassa, kun ei siinä kuitenkaan pysty kaikkien kanssa juttelemaan...

Adara: En ole kärsivällinen, olen nolo. Löysin nimittäin tänään kaapista vanhan raskaustestin ja tein sen päivällä, vain huomatakseni tulosta odottaessani, että parasta ennen -päivä oli umpeutunut joskus kesällä :P Noloa hössötystä! "Ostan sen raskaustestin ensi viikolla, kun ei se tulos näy kuitenkaan vielä - aa, täällähän on kaapissa raskaustesti, teenpä sen heti"!

En kyllä tiedä, jaksanko odottaa ensi viikkoon vai marssinko huomenna apteekkiin ostamaan testin :)

Mäkin imetän vielä, tosin enää kaksi kertaa päivässä eli ennen päikkäreitä ja illalla ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija

ADARA

Edelleenkö täti pysyny poissa?? Meinaatko pystyä olemaan testaamatta ens viikkoon??

MAMI_08

Vai että vanha testi.. No höh!! Katsoitko kuitenkin, mikä tulos siihen tuli? Vai heititkö sen menemään, kun huomasit "eräpäivän" tulleen vastaan?? Tee nyt se testi!! Mä jännään täällä ihan kympillä sun puolesta!! =)

Tuntuu siltä, kun täällä pikkukakkosissa enää vaihtaa kuulumisia Adara, Mami_08 ja mä.. Missä te kaikki muut pikkukakkosta kuumeilevat ootte??? KUULUMISIA KIITOS!! =)

OMA NAPAA

No niin, nyt on sitten laitettu nuijapäitä "varastoon"!! =) Eli eilen pupuiltiin ja nyt sit aattelin vielä huomenna saada lisää noita nuijapäitä.. Saapas nähdä onko mies samaa mieltä! =) Valkkari on alkanut lisääntyyn eilen illasta alkaen, joten katotaan nyt sattuuko ovis sitten kuitenkin lauantaille tai sunnuntaille.

Taidanpas lähteä käymään kaupungilla.

=) Lisbet, kp 14/26-31, yk 6.

Vierailija

Adara: Mulla on ollut vasta yhdet kuukautiset edellisen vauvan jälkeen, mutta jos kierron pituus on suunnilleen sama, niin eilen, tänään tai huomenna tulee "kierto täyteen" (vai mitenköhän se pitäisi ilmoittaa). Eli 31/30-32 olis muistaakseni nyt. Hmm. meneeköhän tää nyt ihan oikein? :P

Ensi viikon alussa ajattelin testata, jos ei mitään kuulu. Ainakaan vielä ei ole menkkoja näkynyt :)

Kova suolaisennälkä on edelleen, ja semmoinen kasvanut energiantarve. Syön enemmän, ja jos ruokailun väli venähtää, tulee sellainen pieni kuvotuksen tunne.

Toivottavasti sulla on Adara vain siksi nega, että testasit niin aikaisin. Mun tekee kans koko ajan mieli testata, mutta onneksi mulla ei ole testejä täällä kotona :)

Vierailija

Täti sitten tuli tänään. Eips voi mittään. Paska fiilis ja vituttaa. Kyllä te tiedätte. Kaiken lisäksi menkat on taas tosi kivuliaat, muistuttaa mukavasti synnytyksestä.

Mulla varmaan vielä imetys vaikuttaa raskautumiseen ehkäsevästi. Jostain oon kuullut, että vaikka imetyksen aikana tulis kuukautiset, ei välttämättä ovuloi. Onkohan mahdollista?? Tälle kierrolle ostan kyllä ovulaatiotestejä. Mitkä ois hyviä? Sittarilla näytti olevan myynnissä RFSU:n (tai jotain sinne päin) testejä, ovatko käyttökelpoisia?

Nyt kauppaan ja kehitteleen jotain ruokaa illaks vieraita varten.

Adara kp1/25-30, yk2

Vierailija

Pitihän se testi sitten tänään ostaa.. Sain piilottaa sen hyvin syvälle lääkekaappiin.. Toivottavasti maltan mieleni. Ei kuitenkaan tuo kierto vielä samanlainen ole kuin ennen keskenmenoa. Jos kierto on normalisoitunut, ensi viikon alkupuolella pitäisi tädin tulla kyläilemään. Jospa vielä ensi viikon malttaisi, mikäli tätiä ei kuulu.

Joitain oireita on, mutta äh... jotenkin vain on sellainen olo että kyllä se täti sieltä tulee...

Onkos muilla ollut alkuraskaudessa sitä että pitää vessassa ravata tiheämmin? Minulla oli tuossa mikä meni kesken... ja nyt taas. Luulenpa vain juovani enemmän, että pitäs siellä vessassa tiheämmin käydä..

-L

Vierailija

Minulla kp on nyt 27/29-31... mikäli se on sama kuin ennen keskenmenoa.

Ei ole menkka oireita ainakaan vielä.

Masu on vähän turvotellut ja rinnukset hellänä, väsyä ja se tihentynyt vessassa käynti... Voipi olla että, flunssallakin on osuutta asiaan. Ennen menkkoja on ollut semmoinen "kuivakausi" no sitäkään ole nyt näkyny..

Piti haalia kotiin uusi akvaariokin, että saa muuta puuhasteltavaa ja ajatukset irti testailusta yms... Eipä sillä, tarkoituksena on ollut uuden altaan hankkiminen jo pidempään.

Mami_08:

Kerroppas sitten tuliko tilauksesi niinkuin luvattiin, voisin sieltä itsekkin jotain tilailla jos tarvetta ilmenee.

Täytynee alkaa paneutua kotitöihin, vapaa päivän kunniaksi :)

-L

Vierailija

Harakka_pieni, paljon onnea!

Maltoitko tosiaan olla noin kauan testaamatta että menet jo noin pitkillä viikoilla? Vai laskitko sen 28 päivän kierron mukaan, eikö sullakin muistaakseni ollut pidempi?

Lisbet, kai teillä on pupuiltu ahkerasti? Onko jo ovisoireita?

Oma napa

on ihan turvokkeessa. Mittailin tuossa juuri ja totesin, että maha on nyt yhtä iso kuin esikoisen kanssa oli melkein puolivälissä! Mies vaan tuijottaa ja miettii että ei ole totta..

Olihan esikonkin kanssa alussa turvotusta, mutta tää on nyt kyllä ihan omaa luokkaansa. Toivottavasti ei tiedä mitään huonoa kuitenkaan.

Kuvotusta, palelua ja väsymystä on kovasti, mitenhän tässä jaksaa ton esikon kanssa riehua päivät.

Soitankin seuraavaksi ajan alkuraskauden ultraan, ennen sitä en kyllä uskalla siirtyä odottajiin. Jos varais johonkin aika tasan rv 7 paikoille, pitäis sitten sykkeenkin näkyä jo ihan varmasti.

Adele rv 4+6

Vierailija

HARAKKA_PIENI!! =)

Toivottavasti meillä täällä jatkuu tämä mahtava plussa aalto koko vuoden!! =)

O-puolellahan on se "PINO PIKKUKAKKOSILLE" sekä kun sulla kerran on laskettuaika elokuussa, nii voit myös liittyä "LEIJONAPENTUIHIN".

=) Lisbet, kp 11/26-31, yk 6.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat