Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3-kuumeilijoiden vko 2

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Uutta (plussarikasta!) viikkoa meille kolmosesta kuumeileville :)

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

Kookosnougat: Onnea plussasta:)!!

Pahoittelut kaikille niille, joiden luo täti-pirulainen on tullut kylään! Toivottavasti on viiminen kyläily pitkään aikaan ja ensi kierrossa sit se positivinen eli kaksi viivaa testissä!

NellaN: Juu, maanantaina aattelin testata, ellei mitään sitä ennen kuulu/näy. Tsemppiä sulle!

Raskauskiloista: Mulle on molemmista tullut n.12kg odotusaikana. Sit imetysaikana on tippunut paino alle lähtöpainon eli en oo joutunut sen kummemnin kiloja tiputtaan. Kakkosen imetysaikana alko mennä jo alipainon puolelle. No, onpa se paino taas ihan normaali lukemiin noussut;).

Tavaroista: Turvakaukalo on myyty, mut vaunut, pinnikset ym. on tallessa. Onhan toi meidän kakkonen vasta vajaa 2v. Vaatteita oon antanut tosi paljon pois, varsinkin ihan pienet. Meillä, ku ei myöskään pitänyt enään lapsia tulla:). No, väliin kyl alkaa tuntuu, ettei tuukkaan, ku kierrosta toiseen menkat alkaa:(.

ON: Siihen ei mitään uutta. Ainoana oireena on kova toivo ja halu olla raskautunut. Ei siis mitään oikeeta, konkreettista oiretta. Siispä olen hyvin varma, et seuraavaksi tätin tie käy tänne:(.

Senny kp22/23-27

Vierailija

Ensiksi surkuempatiani niille joille se täti tuli :_|

Toiseksi tsemppiä mannaryynille ja eewokille; toivoa on!

Onnea kookosnougat!! Kerro millä testeillä testasit???

Ja hei 2pojanäiti, Vanhako?! Mä olen vanhempi kuin sä...

Oma olo mahdollisesta raskaudesta alkaa vahvistumaan; monta päivää särkenyt mahasta, todella viluinen olen, tänään haisi yks sun toinen juttu merkilliselle, maha on kuin potkupallo iltaisin ja huimaa. Alaselkää särkee vähän. Eiliseen mennessä lämmöt on ollut koko ajan n. 36.2-36.5. Tänään 36.8-37.1. Tisseissä ei tunnu miltään, joka saa mut ajattelemaan, että olen keksinyt nuo kaikki muut...

Ikävää, että oireet sopii myös menkkoihin, mutta silti, joku vahva tunne mulla on. Maanantaina testaan ehkä. Kun jaksais sinne asti odotella.

Mä lihoin kummassakin raskaudessa 12 kg. Lähtivät kovalla työllä (herkut pois ja liikuntaa)

pp jännittäen ja hermoillen

yk 1 ja kpt 23/27-29

Vierailija

omanapainen viesti.

Täti tuli myös tänne ja tarkalleen kp 28. Eniten perseestä on se, että mies joutuukin lähteä työmatkalle, just silloin, kun olis ovisaika kuusta. Täytyy varmaan lynkata se lentokentän vessaan heti kun se saapuu takaisin. Ke 21.1. tai to 22.1. pitais ovuloida ja mies tulee tuolloin to kotiin.

Nyt syömään välipalaa ja salille kuntoilemaan.

Emu, yk2, 1/28

Vierailija

Ensiksi surkuempatiani niille joille se täti tuli :_|

Toiseksi tsemppiä mannaryynille ja eewokille; toivoa on!

Onnea kookosnougat!! Kerro millä testeillä testasit???

Ja hei 2pojanäiti, Vanhako?! Mä olen vanhempi kuin sä...

Oma olo mahdollisesta raskaudesta alkaa vahvistumaan; monta päivää särkenyt mahasta, todella viluinen olen, tänään haisi yks sun toinen juttu merkilliselle, maha on kuin potkupallo iltaisin ja huimaa. Alaselkää särkee vähän. Eiliseen mennessä lämmöt on ollut koko ajan n. 36.2-36.5. Tänään 36.8-37.1. Tisseissä ei tunnu miltään, joka saa mut ajattelemaan, että olen keksinyt nuo kaikki muut...

Ikävää, että oireet sopii myös menkkoihin, mutta silti, joku vahva tunne mulla on. Maanantaina testaan ehkä. Kun jaksais sinne asti odotella.

Mä lihoin kummassakin raskaudessa 12 kg. Lähtivät kovalla työllä (herkut pois ja liikuntaa)

pp jännittäen ja hermoillen

yk 1 ja kpt 23/27-29

Vierailija

Hieman olen salaa käynyt lukemassa tätä pinoa ja jännittänyt teidän puolesta. Nyt oma kuumeilu nostaa päätään ja ollaan tässä varovaisesti mietitty, että jos vaikka ensi syksynä olisi aika antaa mahdollisuus kolmannelle lapselle. 3v ja 1v ovat nämä jo olemassa olevat. Mirabelin kirjoitus oli vaan niin osuvasti omiin ajatuksiin, että ajattelin uskaltautua jo näin pitkäll :). Omaa ikää on mittariin kertynyt jo 38v ja asiat ei ainakaan helpommaksi tässä tule, mutta jollei teitä haittaa niin "salakuumeilen" täällä taustalla ja peukutan teille.

t.Tepsu

Vierailija

Hrr..! Olipas ulkona pakkasta tänä aamuna.: -17 astetta täällä etelässäkin. No ei se mitään; onpahan aurinkoista.

Onnea nro3. ! :)

Minulla nyt ei ole mitään erikoista, mutta ajttelin naptuella jotain. Ovis ilmeisesti osuu ensi maanantaille. Joten jos vaikka viikonloppuna yrittäisi puuhailla, mutta stressiä siitä en nyt ota. Ensi tiistaina minulle on aika gynelle ja pitää sitten katsoa mitä hän sanoo noista menkkakivuista ja joudunko lisätutkimuksiin endoepäilyn takia. Ja onko edes mahiksia enää raskautua, kun menkatkin on muuttuneet niukemmiksi ja löysin jo pari harmaata kulmakarvaa (olen 34v) !

Positiivista on ainakin se, että ensi maanantaina saan tietää saako pienempikin päiväkotipaikan. :)

Halti: Minulla tuli kumamskin raskaudessa n. 14-15 kiloa lisää ja lähtivät tosi huonosti. En siis imettänyt. Mutta toisaalta kaksi lasta tuli perän jälkeen. Nyt vasta kun junnu on 2v. 3kk, niin olen saanut kilot jotensakin kuriin, mutta vatsassa on vielä ylimääräinen "makkara". :)

Plussaonnea kaikille! :)

Kp 10/28-30, yk 18

Vierailija

No niin, tulipa hetki aikaa kirjoittaa muutakin kuin vain omia kuulumisia.

Kookosnougat: Onnittelut plussasta. ja liimaa matkan varrelle :)

Minsku: Mäkin päätin, että seuraavalla kerralla en varmasti testaa yhtään ennen kuin kuukautisten pitäis alkaa. Mulla menee niin, että jos testaan etukäteen negan sit sitä alitajuisesti miettii, että josko sittenkin olisi tärpännyt, kun nyt testasin etukäteen ja tavallaan on vielä toivoa ennen varsinaista päivää.

Mannaryyni: Noi sun oireet kuulostaa kyllä niin hyviltä ja lupaavilta...Itsekin muistan juuri tuon rintojen arkuuden ja turpoamisen molemmista. Sori, mut toi sun kaarituen poikkimeno oli aika hauska juttu :)Voisin itseni täysin kuvitella vastaavaan tilanteeseen tuijottelmassa omia tissejään työpaikan peilistä vessassa :))

Pikkupippuri: Sulla ja Mannaryynillä kuulostaa niin oikeilta noi oireet. Hajuaistiherkkyys oli mulla myös aikoinaan raskausaikana. Ja muistan citymarketin kalatiskin, jonka ohi en todellakaan voinut kävellä raskausaikana yökkäämättä. Ja kaikenmaailman hajut bongasin vaikka kuinka kaukaa. Hien, tupakan ja vanhan viinan lemu oli ehkä kauhein yhdistelmä metrossa, kun matkustin töihin raskaana ollessa.

Nella, Senny,Bakteeri teille kyllä kovasti peukutetaan plussia ja kaikille muillekin tietysti.

Täällä tädin "kourissa" eletään,kohta taitaa jo lähteä pois. Mä täällä kauhukuvia maalailen mieleeni, että jos vaan mennään kuukausi kuukaudelta eteenpäin raskautumatta ja kohta jo "jouluvauvaa" yritetään ja meillä olisi muutto Suomeen vuoden lopulla edessä, joka tarkoittaa, että uuteen kotiin myös suomessa, mutta huonekalut ja tavarat seilaa merillä ainakin kuukauden, lapset päiväkotiin ja siihen vielä uusi pikkusisarus niin avot, johan taas on saatu "pikkuinen" härdelli pystyyn. No, tähän varmaan täytyy vaan käyttää paljon käyttämääni elämänopetusta/ajatusta "Asioilla on tapana järjestyä".

Ihanaa viikonloppua kaikille ja piinailijoille pitkää pinnaa:)

Emu, yk2, 3/28

Vierailija

Nro3: Suuret onnittelut sulle, hieno homma että maikki sai ainakin 1 vedettyä perässään tuonne odotuspuolelle.

Pahoittelut tasapuolisesti kaikille, joilla se ikävämpi aika kuusta taas alkoi, ja joillekin se negatesti tuli myös. Joten tunnustanpa minäkin, vaikka niin vannoin etten etukäteen testaile, niin tänä aamuna testasin eli 2 pv ennen kuukautisten alkamispäivää ja pirun negahan se oli "not pregnant" luki näytössä. Mut eipä ole vielä kuukautisetkaan tulleet, joten niitä odotellessa. Hyvä, että oli tuollainen teksti tuossa r-testi näytössä, sillä eipähän tarvi tiirailla niitä haamuja ja mahdollisia haamuja. Hassu olo jotenkin, kun ei nyt ihan kauheasti ole olo, että kuukautisetkaan alkaisi, mutta toisaalta ei ole mitään raskausoireitakaan. Mitäköhän tästäkin tulee, joku megapitkä kierto tms....

Minsku ja Mannaryyni: Mehän ollaan ihan "tyttösiä" vielä :) vai mitä? Välillä täällä kotona tuntuu, että meitä onkin 3 lasta, kun äitillä on "vähän" huono päivä ja aikuismainen käyttäyminen on todella kaukana.

Halti kyseli tulleista kiloista raskausaikana. Mulla on sellainen kummallinen kroppa, että käytännössä laihduin raskausaikoina, esikoista tuli 3kg alkupainoon ja toisesta 2 kg. Hassua, kun kaikissa kuvissa olen laihemmannäköinen (mahaa lukuunottamatta) raskausaikana kuin en raskaana. Mä uskon aika vahvasti, että meillä on jotain geneettistä perimää tässä asiassa ettei vaan tule pahemmin kiloja raskausaikana. Äitini on synnyttänyt 5 lasta ja lihosi minua odottaessaan (olen kuopus) eniten huimat 4 kiloa ja painoi 54kg synnyttämään mennessä (172cm pitkä). Mun siskoni sai juuri lokakuussa kaksoset ja lihoi vajaa 8 kiloa koko raskausaikana. Sisko 172cm ja mä 171cm. Ja mä kyllä vedin sitä suklaata raskausaikana ja kaikkea muutakin, enkä todellakaan ole katsonut yhtään minkään herkkujen perään vaan syönyt ihan hyvällä omalla tunnolla.

Viikko jatkukoon mulla tätiä odotellessa....

Emu, yk1, 27/28

Vierailija

Mulla pitäis huomenna kuukautisten alkaa ja tänään kyllä onkin selkää juilinut tutun tuntoisesti. Minä lopetin ehkäisylaastarin käytön joulukuussa ja nämä " luomukuukautiset " tulevat olemaan ekat ja muistuttavat taas siitä inhottavasta menkkakivusta:(

Ja minä tosiaan malttamattomana testasin ihan selvän negan lauantaina. Nyt en kyllä kertaakaan enää testaa ennenkuin kuukautiset ovat oikeasti myöhässä!

Mulla tämä raskauden suunnittelu aiheuttaa hieman pohdintaa tuolla työrintamalla. Siis niin, että joudun työssäni tekemisiin sytostaattien kanssa ja välillä avustamaan tutkimuksiin, joissa röntgensäteitä yms. Se onkin sitten kinkkisenpi juttu kun ei tiedä onko raskaana vai ei!

Mutta todellakin plussarikasta viikkoa ja tärppi-onnea ovuloiville :)

Vierailija

Onnea nro3:lle ja muille plussanneille!!!

Täällä taitaa olla nyt monta viimehetken piinailijoita. Pidän täällä peukkuja!!! bdbdbd

ON: Ovishetket taitaa olla jo mennyt, jos ollenkaan ovuloin. Parin päivän välein tässä on puuhasteltu, mutta jotenkin on epävarma olo omasta kropasta. Ei ollut kunnon limoja tässä eikä viime kierrossa. Taidan kokeilla ensi kierrossa ovistikkuja, jos sellaiselle joudun siirtymään.

Voi että, kun tulee kytättyä tuota kalenteria liikaa. Tulee kaikenlaisia pakkomielteitä siitä, miten sopiva aika just nyt olisikaan raskautua. :)

Taidan pikkuhiljaa siirtyä uniasemiin. Aamulla aikainen herätys.

Bakteeri yk 4, kp 16/27-31

Vierailija

Hyvää viikon alkua! :)

Kiitos tsempistä mannaryyni. :)

Onnea NellaN !! :)

ON ).(: Vahva ovisplussa tuli tänä aamuna heti ekasta pissasta. Tosin kävin yöllä "tyhjennyksellä", että ei kovin laimeaa ollut. Mutta sitä ihmettelin, että heti tuli vahva plussa kun olisi pitänyt ohjeiden mukaan odottaa klo 10 asti. Vaarana tässä tietenkin on, että ovis tapahtuu ennen kun päästään puuhiin (vasta illalla). Eilen oli mielessä puuhailu, mutta selkä on niin tajun kipeä etten voinut kuvitellakaan. Ja ajttelin "pantata" ovikseen asti. Viimeksi kp 8 oli puuhailua, jotne onko siittiöt nyt huonolaatuisia? Mutta kun kahtena päivänä peräkkkäin en saa enää miestä petiin, niin ajattelin pelata varman päälle. Tapahtui mitä tapahtui. Selkä on vieläkin kipeä.

:( Ja alavatsa ja rinnat. Eilen rinnat oli illalla niin kipeät ettei kunnolla pystyynyt olemaan kyljellään. Johtuukohan selkäkivut myös nyt tästä oviksesta... ? Mietin vaan.Toisaalta koko viikon on ollut selkä kipeä. Ja selvä merkki oviksesta tai tulevasta sellaisesta on se, että vatsa on sekaisin.

Mutta nyt lopetan löpinät tähän ja toivotan plussarikasta viikkoa niin ovisplussissa kun raskausplussissakin! =)

Kp 14 (15)/ 28-30, yk 18

Vierailija

Heissan,

minäkin olen yllättänyt itseni hiplaamasta omia tisujani, kun pientä arkuutta on ilmassa. Eivät yleensä ole noin hellät ennen menkkoja. Täytyy tosiaan pari kertaa päivässä koittaa, että vieläkö ovat hellänä:)) Mistään rintojen kasvamisesta ei voi puhua, eivät ole ikinä kasvaneet mihinkään, eivät raskausaikana eikä odotusaikana. Aina sama tylsä AA kuppi on ja pysyy.

Joskus olenkin miettinyt vaikuttaako tää jo hoikkuus (normaalipainon ja alipainon rajalla) jotenkin raskautumiseen. Menkat tosin säännölliset, eikä gynekologi ole ikinä mitään asiasta huomauttanut. Ehkä nää muutamat ylimääräiset joulukilot tekee vain hyvää vauvan yritykseen?

Olen syönyt jo useamman lääkekuurin lähes putkee,. ja ollut sairaana koko ajan marraskuun lopusta lähtien. Ei siis todennäköistä että olis tärpännyt. Toisaalta, ei ole ehtinyt tätä asiaa murehtia, kun olen vaan maannut sängyn pohjalla. Joten seurataan tilannetta.... Kun yrityskuukausia tulee aina vaan lisää, ei jaksa enää ihan pienistä oireista hepulia saada.

Viikonloppua

kp25/28 yk18

Vierailija

Pahoittelut goikin KM:sta. Oliko millä viikolla jo raskaus menossa? Onnea uuteen yritykseen. Yritättekö luomuna vai onko paljon apuja mukana?

Onnea minunkin puolesta Maikille, nro3:lle, kookosnougatille ja varovaisesti NellaN:lle ...kääk tää lista alkaa olla jo tosi pitkä :) toivosttavasti vaan pitenee!!

Bakteeri mullakin on täys työ pysyy kalenteria plaraamasta pois. Nyt yk:n lisääntyessä paremmin jo olen onnistunut.

Minsku: Minäkin testasin eka kierrosta malttamattomana ja nega oli sitten suuri pettymys. Nyt viime kierrot olen malttanut odottaa ja sieltä on täti tullut ajallaan... tosin toivottavasti pian jo pääsisi testaamaan!!!

Mannaryyni voiko olla, että ihan jännitys pidentää kiertoa? Kyllä kuulostaa nyt sun oireet jo tosi vakuuttavilta...miten ihmeessä maltat olla testaamatta niin pitkään?

Emu eikun lynkkaamaan ukko lentokentän WC:hen...meidän kierto meneekin aikas samoissa päivissä, saadaan sit jännätä yhtäaikaa. Milloin sulla yleensä ovis?

NellaN...voiko kysyä millainen pikkuvika? Mulla eka onnistui ekasta, toka tokasta, mutta nyt kolmosella on menossa jo yk4... ei tietty paljon ole vielä, mut ihmetyttää, et voisko itsellä/miehellä jotain "vikaa" olla, kun ei tässä ihan nuoria enää olla...

Eewokki toivotaan parasta, eikös joskus parhaat tulokset synny heikommista lähtökohdista. Peukut ja varpaat pystyyn!

Mikä on sennyn tilanne?

Onnea Mirabel yritykseen! Toivotaan, et oikein pian tärppää! Mulla kans välillä mietityttää, et pitäisikö tyytyä näihin kahteen mussukkaan. Olen ajatellut, et jos ei "piakkoin" tärppää niin sitten ei...meilläkään ei juuri yritetä...greippi mehua vähän litkin ja oviksen tunnen hyvin, joten sextailun voi ajoittaa oikeille päiville, mutta siinä kaikki...

täällä oivista odotteleva,

wilukisu yk4 kp5/24.26

Vierailija

Onnea kaikille plussanneille, ainakin kookosnougat ja nro3!

Kääks, testasin tänään ovistestillä kontrolliviivaa vahvemman viivan eli ovis tulikin pari pv odotettua aikaisemmin kuin odotin. Ja ei nyt olla puuhailtu kuin viimeksi sunnuntaina! Eilen eikä tiistaina ollu mahdollista. Onkohan peli jo menetetty jos vasta tänä iltana 9 jälkeen kun kakarat on nukkumassa... mietinkin eilen että OIS PITÄNYT pupuilla eilen. Nyt ei välttämättä ollu siimahännät valmiiksi asemissa, yhyy... tai luulen ehkä sittenkin ettei ovis ole vielä tapahtunut, ainakaan ei ole tuntunut mitään nipistelyä. Paineet kasautuu illaksi... :-O

Pöh, ei tästä kuitenkaan taaskaan mitään vauvaa tule.

eewokki kp 19/32-33 (yk 9)

Vierailija

Mannaryyni, minäkin olen -76. Ajattelin että nyt olis aika sille kolmannelle lapselle, koska ei tästä enää nuorrukkaan. Pari vuotta olen antanut itselleni armon aikaa. Minullakin 2 tyttöä, 3v ja 5v.

Minä kävin autokoulun näin vanhemmalla iällä ja nyt kun hurruuttelen tuolla liikenteessä, niin tunnen itseni ihan teinitytöksi, hih!

Jotenkin tuntuu, että elämässä on nyt niin paljon kaikkea " ekstraa ", talon rakennus, tuo ajokortti, uusi työpaikka jne., että pitäisi jo olla tyytyväinen näinkin! Ja olenhan minä, mutta siksi juuri se 3 lapsi tuntuisi niin ihanalta!

No joo, mutta siis huomenna pitäisi minulla alkaa " rättipäivät ". Ja vahvasti on tunne että alkaahan ne.

Sylin täydeltä onnea plussanneille!!!!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat