Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten huuto.netin korostusautomaatti toimii? Eikö ole epäreilua huutokaupassa??

Vierailija

Yritin laittaa kaksi peräkkäistä huutoa kohteeseen mutta molemmilla kerroilla toisen asettama korotusautomaatti laittoi omiin nimiinsä saman summan. En tajua?! Eikö huutokaupan pitäisi toimia niin, että kun mä huudan ja toinen haluaa tehdä kilpailevan huudon, sen pitää olla korkeampi kuin mun aiemman huudon?! Kummallista!!

Kommentit (12)

Vierailija

toimii aikaisuusperiaatteella. Jos se toinen huutaja on laittanut maksimisummaksi korostusautomaattiin esim. 20 euroa, ja sinä laitat myöhemmin omaan korotusautomaattiisi 18 euroa aikaisempi huutaja voittaa, mutta hinta jää 18 euroon. Jos taas sinä huudat 21 euroa (tai laitat sen omaan, myöhempään korotusautomaattiisi maksimisummaksi), voitat.

Tätä perusteltiin huutonetissä sillä, että käyttäjät on sitä vaatinete kun monet muut huutokauppasivustot toimii tuolla periaatteella. Vähän kummallista, mutta ei häiritse minua kun tuolla uudella systeemillä saan tuotteet usein halvemmalla kuin ennen olisin saanut :)

Vierailija

Muuten olisikin hyvä, mutta mitenköhän moni myyjä sitten teikisi sitä, että loisi aina uudet tunnarit ja huutelisi niillä sitten siihen korotusautomaattiin asti omaa tuotettaan tai pyytäisi kaveriaan huutamaan.

Vierailija

Aikaisemmin korotusautomaatti tarkoitti sitä, että jos mä laitoin huudon vaikka 10e ja korotusautomaatin hintaan 20e ja sä tulit myöhemmin ja huusit siitä 20e, niin sä sait sen. Nyt tuota on muutettu niin, että aikaisempi huutaja voittaa en eli jos mä olen huutanut 10e ja sä huudat 20e, mut mun korotusautomaatti on 20 euroon asti, niin mä jään kuitenkin voigttajaksi.

Olisiko sinusta tuo vanhempi systeemi ollut reilumpi?

Tuolla huutonetissä täytynee jompi kumpi valita, kun huutajat eivät ole samassa tilassa ja sinne voi laittaa tuon korotusautomaatin. Minusta tuo uudistus oli ihan positiivinen, sillä se, joka aikaisemmin on ko. summan huutanut saa sen tuotteen.Tietysti jos paremman hinnan joku muu huutaa, niin sitten hän.

Vierailija

vaikka huutajat ei olekaan samassa tilassa niin mun mielestä ei pitäis huutokaupassa voida käydä niin, että tuote näyttää että hinta nyt esim 45e ja jos mää huudan 50e niin siihen paukahtaakin, että aiemman laittama korotusautomaatti ohitti mun huudon ja se toinen huuto on myös tuon saman 50e...

Miksei se nykyinen korotusautomaatinkäyttäjä oo vaan laittanut siihen viimeisimmäksi huudokseen eli nykyiseksi hinnaksi 50e, jolloin se hinta on näkyvä ja mun tehtävä on miettiä oonko valmis maksamaan siitä 55e...

se olisi reilua! Ja huutokaupan käytänteiden mukaista toimintaa! Ei mikään tuollainen "nurkantakaa" tuleva automaatti.

ap

Vierailija

itsekin töissä joten ymmärrän tavallaan nuo perustelut miksi se olis kätevä.

Mutta itse tykkäisin enemmän sellaisesta täysin läpinäkyvästä huutokaupasta. Jolloin se toki on joskus voi-voi jos joku toinen menee tekemään sun ohi huudon eikä itse pääse sitä korottamaan. Mutta silti se olisi mielestäni reilumpaa huutokauppaa. ja jos tosiaan haluaa sen tuotteen niin sit vaan huutamaan useamman kertaa jotta hinta nousee eikä oo niin paljon kilpailua.

Eli läpinäkyvyyttä kaiketi peräänkuulutan tässä eniten.

ap

Vierailija

mutta en noin typerällä systeemillä kuin tuo korotusautomaatti on. Ärsyttää, kun sielät ilmestyy jonkun muun voittava huuto mun nimen eteen, vaikka se ei näy omaa huutoa tehdessä. Olen tästä erittäin ärsyyntynyt. ja silloin kun systeemi on typerä, saa mielestäni kitistäkin. Mitä tästä maailmasta tulisi, jos kukaan ei kitisisi typeristä systeemeistä vaan suostuisi ja alistuisi kaikenmaailman typeryyksiin mitä joku keksii tehdä?! kysynpä vaan. Kiva neuvostoliitto ainakin.

Vierailija

Otetaan esimerkiksi se, että tuotteen lähtöhinta on 5€ ja korotus 1€. Huutaja asettaa korotusautomaatin vaikkapa 25euroon, ja ensimmäinen tarjous on siis 6€. Jos muut näkisivät, että tuo huutaja on valmis maksamaan tuotteesta niinkin paljon kuin 25€, he jättäisivät huudot tekemättä ja myyjä joutuisi myymään tuotteen 6 egellä ellei ole asettanut hintavarausta. Kun taas nykysysteemillä joku joka on myös tuotteesta kiinnostunut, saatta tehdä muutaman huudon ja kilpailla tuon automaatin kanssa, jolloin hinta nousee ja myyjä saa tuotteesta paremman hinnan.

Ap:lle suosittelen ostamaan tavarat kaupasta, niin ei tarvitse kitistä.

Vierailija

Eli sä et ilmeisesti tykkää ollenkaan automaatista?

Minusta taas työssä käyvänä ihmisenä se on oikein mukava, koska en voi esim. keskellä päivää kiinni meneviä kohteita muuten huutaa.

Samoin myyjänä tykkään siitä, että jos minun kohteeni menee kiinni vaikka juuri jonkun saunavuoron aikaan, niin hän voi laittaa automaatin päälle.

Vierailija

3.Kohteessa näkyy kaksi samansuuruista tarjousta, mistä on kysymys?

Kaksi saman suuruista summaa johtuu siitä, että viivan alla olevan huudon tehneellä käyttäjällä on käytössään korotusautomaatti. Korotusautomaatin toimintalogiikkaa on muutettu 27.10.2008 (asiasta on yhä tiedote palvelun etusivulla). Perustoiminnallisuus on pysynyt samana, mutta tarjousten tekeminen on muutettu käyttäjien pyynnöstä vastaamaan nettihuutokauppojen yleistä toimintalogiikkaa. Jatkossa aikaisemmin asetettu korotusautomaatti ohittaa myöhemmin samalle summalle tehdyn tarjouksen. Lisätietoja sivulta http://huuto.net/fi/tiedote-automaatti.php3.

Eli korotusautomaattia käytettäessä joku toinen saa sen saman summan. Mun mielestä tuollainen on törkeää ja huutokaupan käytäntöjen sekä perinteiden vastaista!!

ap

Uusimmat

Suosituimmat