Kiva, äitiyspäiväraha 2300 euroa ja risat

Vierailija

maksuun tuli 1550e... :-(

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

Mulla ekan erän äitiyspäiväraha olisi 97,84€/pv (56pv)

Sitten laskisi 75,34€/pv (seuraavat 49pv)

Sitten alkaisi vanhempainpvrahakausi:

81,53€/pv ekan kuukauden ajan (30pv)

ja sitten loppuajan 128pv olisi 75,34€/pv.

Tyly tiputus ensin 97,84€/pv ja vanhempainrahakaudella 75,34€/pv. Vero% on muuten iso ihan sen takia päivärahakausilla, ettei saa niitä työntekovähennyksiä (miksi niitä nyt kutsutaan?).

Mitä tulee sitten menoihin. Meidän perheessä asunto ja auto ovat minun nimissäni ja siten mies ei voi lyhentää lainaa puolestani. (tulkittaisiin lahjanannoksi) Toki mies maksaa sitten muita menoja, mutta lainan lyhäreihin+korkoihin menee vielä vajaan puolentoistavuoden ajan 1730€/kk. Sitten kyllä helpottaa 500€ verran. (jos haluatte tietää, laina+lyhäri n 1100€/kk, autolaina 400€ 1v4kk vielä, opintolaina 150€/kk ja asuntolainaan liittyvä pikkuinen käsirahalaina 80€/kk vielä 1v5kk).

Vierailija

ole millään muotoa "brassailun" aihe... :-(

ap

Lainaus:

Nämä ovat juuri niitä keitä v*tuttaa kun ei voi kertoa omaa nimeään täällä, pitää anonyyminä brassailla.

Vierailija

Mulla taisi olla 60 prosenttia isommat tulot kuin ap:lla mutta äitiysrahaa tuli vaan 500 enemmän. Siinä tulee jonkun euromäärän jälkeen iso leikkuri.

Mutta en valita. Saa olla kotona lapsen kanssa ja siitä vielä maksetaan. Voiko olla hienompaa?

Vierailija

Päivärahaprosentti (prosenttiosuus vupsituloista) leikkautuu aika mojovasti, kun vuositulot ylittävät titetyt kynnysmäärät. Että siinä mielessä epäreilua kyllä. Isoista tuloista saa suhteessa paljon vähemmän päivärahaa kuin pienistä. Ja veroprosenttikin on suurempi.

Lainaus:

Ja päivärahaa tulee 1400e käteen, ei ole reilua ei.

Vierailija

pitäisköhän jättää ne lapset tekemättä kun ei niistä tule kun taloudellisia tappioita. PS: Kannattaa ottaa jo nyt selvää paljonko on kotihoidontuki, sitten sä vasta joudutkin sopeuttamaan menoja...

Lainaus:

Joten aika iso pudotus siihen nähden. Menot mitoitettu tietty normaalitulojen mukaan.

Vierailija

kolamtta odotan ja ÄPraha on sama kuin ekasta vaika en ole ollut yli 4 vuoteen töissä ja itse4asiassa mulla ei edes ole koko työpaikkaa enää... :D

Että sitä rikastuu taas kymppitonnilla jos näin voi sanoa kun ÄPraha on muistaakseni jotain 1400 käteen..... kymmeneltä kuukausdelta ja jso siitä miinustetaan minimi ÄPraha niin kybä jää ylimääräsitä ;)

Vierailija

Äitiyspäivärahasta menee ihan tasan se ennakonpidätys, jonka kelaan toimitat. Jos siis on pieni äitiyspäiväraha, niin haet uuden verokortin ja toimitat sen kelaan.

Jos tuota et tee, niin sitten se 20 prosenttia menee vähintään. Toki takaisin saa sen sitten veronpalautuksina, mutta jos on kovin pienet tulot, niin tuskin kannattaa jäädä odottelemaan.

Vierailija

Lainaus:

No ap:n vuosipalkka 47000 euroa. Joten aika iso pudotus siihen nähden. Menot mitoitettu tietty normaalitulojen mukaan.

Ja päivärahaa tulee 1400e käteen, ei ole reilua ei.

Vierailija

antaisin maat ja taivaat jotta saisin edes noin paljon ä-rahaa

ei tod ole mikään kälyinen raha.... t: lähihoitaja joka saa normisti kuuklausipalkkaakin vähemmän.

ä-raha 790e- verot 22%

Vierailija

joten tuo korotettu raha meni työnantajalle.

Lainaus:

Etenkin siinä alussa, kun se tulee korotettuna ekat 56 pv (sekä vanhempainrahakauden alussa).

Lainaus:

kun saa isointa mahdollista päivärahaa. Mikä siis tietysti on aivan sairaan pieni raha ap:n tasoiselle "älykölle".

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat