!???!*******PIKKUKAKKOSET VK2******???(05.01.2009-11.01.2009)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Moi!!

Ajattelin piristää tätä pikkukakkoset pinoa. Itsellä laskettu aika elokuussa, mutta tuo leijonanpennut on niin iso pino että en oikein osaa kirjoittaa sinne. Joten kaikki PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT tänne pinoon.

itse olen ihan hämilläni raskausviikoilta. Viime viikon keskiviikkona mulla oli alkuraskauden ultra ja menkkojen mukaan silloin olisi pitänyt olla 7+3. Mutta sitten kun se alkoi ultrata niin kohdussa näkyi kyllä alkio ja pieni sydämmen syke, mutta viikot oli lääkärin mukaan korkeintaan 6+0. Nyt 14pv on neuvolassa ultra, niin siihen asti en laita raskausviikkoja ollenkkaan.

itsellä väsymys on hiukan vähentynyt, mutta koko ajan on sellainen olo että oksennanko vai en????? Sellainen ällötys.

Liisa06

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

mulla tuli kanssa tänään plussa, tänne tulen matalalla profiililla. Oon kirjoitellut tuolla kuumepuolella Pikkukakkosiin kanssa.

Mami_08, rv (ehkä) 6

Vierailija

Mä just valittelinkin tossa, että iltaisin olen kuin ilmapallo (ja siltä myös kuulostan, hävettää kun pierettää koko ajan).

Ei kauaa pysy salassa tätä menoa :/

Toi menkkamainen jomotus mitä tunnen äityy välillä ihan sellaiseksi, kuin mulla olisi supistuksia. Eilen illalla esimerkiksi kun olin jo mennyt sänkyyn niin alkoi poltella jotenkin jännästi. En muista, että viimeksi olisi ollut tuollaista. Toivottavasti kaikki on ok kuitenkin...

Mami_08, LA 13.9.

Vierailija

tää Pikkukakkosten pino olikin jo välillä kadonnut jonnekin, ja yritin kirjottaa tonne syyskuisiin, mutta siellä on niin tuhottomasti porukkaa, ja lisää tulee koko ajan...:)

Täällä onkin näköjään monet jo tosi pitkällä, kateellisena luen noita juttuja, kun on käyty kuuntelemassa sykettä ja kerrottu raskaudesta :) Musta tuntuu että pidän varmaan pienen tauon kirjoittamisessa, koska oireita ei ole enää ollut ja muutenkin tämä raskaus on vielä niin alussa...Sitä alkaa helposti vertailemaan omia oireita toisten vastaaviin ja sitten miettii, että onkohan kaikki nyt varmasti ok. Siis vielä enemmän kuin jos ei kävisi täällä lukemassa/kirjoittamassa.

Odotusaika on niin tuhottoman pitkä...Varsinkin tää alku, kun ei viitsi vielä kertoa kellekään, kaikki tää salailu käy ahistamaan...No toisaalta täällähän sitä voi purkautua...

Menipäs taas avautumisen puolelle :)

Mami_08

Vierailija

Jospa nyt aktivoituisin tänkin pinon kasvattamisessa kun on tullut enemmänkin odottajia mukaan. Oon kirjotellut tuolla kesäkeijuissa säännöllisen epäsäännöllisesti mutta täällä on toki se hyvä puoli että kaikki odottaa kakkosta.

Onkos meillä täällä o-puolella esittelypinoa? Ajattelin että jos hyppää joku uus mukaan niin voi päivittää ittensä mukaan.

Mä nyt odottelen että maksaako tää meidän kunta mulle rakenneultran, tarjoukset kun on kilpailutettu ja valitusaika menossa, mulla ei nyt kovin kauaa enää oo mahkua siihen osallistua joten olis mukavaa jos pian sais tietää että mitä meinaavat, ehkäpä ens viikolla kun on esikoisella neuvola, toivottavasti.

Meillä menee oikein hyvin, alkuraskauden pahoinvointi on taaksejäänyttä elämää, ollut itseasiassa jo pitkään (tää oli lohdutus teille jotka vielä siitä kärsitte)ja vauvan liikkeet tuntuu päivä päivältä voimakkaammilta.

Nyt on pakko rientää koska esikoinen tuli tuohon marisemaan, reppanalla paha uni alkaa olemaan ja inha äiti vaan surffailee netissä =)

Ruu kera masun rv19+1

Vierailija

Miekii nyt plussaneena taidan siirtyä tänne. Eli menkkojen mukaan olis jo menossa rv 6+5 mutta jotenkin en usko tuohon (tai laskurin mukaan). raskaustestissä 28.12 ei näkynyt plussaa, tai jos näkyi niin oli haamuje haamu :D Nyt eilen, 4.1 tuli selkeä plussa.esikoista oottaessa menkoista laskettu aika heitti lähes 2 viikkoa lopulliseen LA:han!

hmm, pitäisi vissiin soittaa neuvolaan. Ehkä myöhemmin tällä viikolla. Tosin, keskiviikkonahan mulla alkaa työt :D kiva kertoo koht pomolle että hei, oon muuten raskaana! onneks miul ei oo koeaikaa ku meen määräaikasella sopimuksella töihin :D hahhaa.

yritetääs saada elämään tähän pinoon, tää olis niin tuttu ja turvallinen :D

harakka_pieni ja hönniäinen rv 6+5 (??????) LA 26.8.09 (?????)

ps. täällä on vasta np. ultra eka ultra, n rv 11. ja seuraavaksi onkin rakenne ultra, ja siinä kaikki! np ei edes pakollinen, joten täällä päin tavallaan vain yksi ultra raskauden aikana.

Vierailija

Minäkin voisin pikkuhiljaa täällä alkaa kirjoitella...

Plussa tärähti tänään tikkuun..joten taidan taustailla tässä vielä jonkin aikaa, kun ei voi vielä tietää jäädäänkö tänne vai palataanko kuumeilijoihin...

-L rv 5+?

Vierailija

muuten en niitä kauheasti syökään mutta nyt on tehnyt mieli viime aikoina...Sitten maataan kippuralla sohvassa kun maha kouristelee :( Jotenkin se liittyy siis raskauteen, olisko kovan rasvan ja suolan määrän kanssa tekemistä?

Mami_08

Vierailija

Käykö kaikki nykyään jossain alkuraskauden ultrassa ja milloin sellaiseen pitäisi mennä? Soitin plussan jälkeen (tavalliseen) neuvolaan, mutta sinne sai ajan vasta tuonne helmikuun puolivälin tienoille...Aika pitkä aika vielä. Lääkärissä kun kävin pari päivää ennen plussaa ja sanoin, että saatan olla raskaana, lääkäri ultrasi mahan mutta mitään ei näkynyt.

Mun vatsa näyttää iltaisin järkyttävältä, samalta kuin esikoisen kanssa joskus 5:nnellä kuulla :P Samoin jomottelee enemmän kuin viimeksi, semmoista pientä menkkamaista kipua on usein. Hmmm. Nälkä on usein ja ruokaa ei voi jättää väliin tai tulee huono olo. Eli oireita ainakin riittää :)

Mami_08, rv 6

Vierailija

Enpä oo pitkään aikaan taas kirjotellu.. aika vaan menee niin nopeesti.. liian nopeesti välillä. Poika ollu kipeenä jo kauan tai nyt alkaa mennä ohi, mut joulu aaton jälkeen sai flunssa ja silmätulehuksen ja mitähän muuta.. Vilskettä ollu :) Tää miun masuasukki potki ja mönkii sillo kun haluisin nukkuu.. Maha alkaa olla järkyttävän iso, vaikka 1 sielä vain on.. hmm... Koulussa ja töissä vielä yrittää jaksaa käydä vaikka olo välillä hieman hankala.. Mut nyt pitänee mennä nukkumaan että huomenna jaksaa taas olla virkeenä.. :D Mut jaksamista kaikille!!

T:Ankkuli ja huimat 27+7 viikot...

Vierailija

Missäs meidän pikkukakkos-plussaajien kuulumiset?? =)

Toivottavasti pääsis itekin pian tänne kirjoittelemaan! =)

=) Lisbet, kp 21/26-31, yk 6.

Vierailija

Kiva, että pikkukakkosia ilmaantuu lisää. :)

Me käytiin maanantaina nt-ultrassa ja kaikki näytti oikein hyvältä ja viikotkin oli tismalleen samat kuin oletetut. Kivoja kuvia saatiin mukaan ja esikoiselle kerrottiin illalla uutiset. Hän oli aivan innoissaan, ei meinannu läksyjen luvusta tulla yhtään mitään. ;) Hän mietti kovasti, että miten olla hyvä isoveli. Mä oon varma, että hänestä tulee oikein mainio ja huolehtiva isoveli.

Maanantai-iltana sitten tuli veristä vuotoa joka pilasi mun yöunet. Menkkakipujakin oli kovasti. Tiistaipäivä meni jotenki maissa mutta kivut ja vuoto loppui kuitenkin seuraavana yönä. Nyt on enää rusehtavia tippoja tullu. Tänään oli neuvolalääkäri, joka totesi, että normaaleilta vuodoilta vaikuttaa eikä pitäis olla syytä huoleen. Sydänäänetkin kuului ihan hienosti.

Ollut siis monivivahteinen viikko iloineen ja pelkoineen. Toivottavasti kaikki on silti hyvin ja pikkuveijari voi hyvin. Seuraava neuvola vasta kuukauden päästä, joten nyt saa rauhassa kasvatella masuaan. ;)

Ritu rv 12+4

Vierailija

Heippa pikkukakkoset! Kirjoittelin tämän saman tonne leijonanpentuihin, joten suokaa anteeksi toisto.

Eilen tuli postissa kutsu nt-ultraan. Se on 19.1. Sen jälkeen kai vois ruveta esikoiselle kertomaan... JOS siinä ultrassa ja verikokeessa ei ilmene mitään huolestuttavaa.

Pomolle kerroin uutisen ja sillä meinas silmät pudota. Ei ollu näemmä yhtään ajatellu tai varautunu henkisesti. Vaikka oonkin just menny uusiin naimisiin. Ehkä se ei enää muista mitä parisuhteessa on tapana tehdä ja mitä siitä saattaa seurata. ;-) Tai sit se pitää mua liian vanhana.... Onneks on nyt sekin stressi pois eikä tarvi jännätä suhtautumista.

Kun vaan sais energiaa jostain... ihan on veto pois vieläkin ja semmonen haluton olo. Mihinkään ei jaksais ryhtyä. Iltapäivästä iltaan on joka päivä maha kuin pallo ja kamalasti röyhtäyttää. Yök. Aamuisin taas on olo vielä suht hoikka, mutta muutos tapahtuu tossa puoliltapäivin. Onkohan se niin, että kroppa kerää nestettä päivän mittaan. Mun tekis mieli juoda tuoremehuja ja syödä hedelmiä vaikka kuinka, mutta tuntuu että ne pahentaa närästystä ja röyhtäilemistä. :-(

Tällä viikolla oon huomannut, että aamuyöstä heräilen useammin ja on vaikee saada enää unen päästä kiinni, vaikka väsyttääkin. Mä kuvittelin, että nää uniongelmat tulis vasta paljon myöhemmin...

Jos jollakulla on ideoita mistä vois saada intoa ja energiaa niin vois jakaa tietonsa. Liikunta auttaa aina siihen hetkeen, mutta ei yhtään pidempään. Päässään sitä suunnittelee, että vois jo ruveta tekeen tilaa vauvalle siivoamalla turhia tavaroita ja vanhoja vaatteita pois, ja vois myös ruveta kutomaan jotain kivaa vauvalle ens syksyä varten... mutta kaikki on ajatuksen asteella vaan. Outoa olla näin saamaton!

Ritu rv 10+5

Vierailija

Jessu: Missä päin maailmaa sä asut ja elät, kun noin erilaiset neuvolasysteemit on? Ruotsissa? Oot varmasti esitellyt itsesi, mutta en nyt jaksanut käydä vanhoja pinoja läpi... ;)

Irppu: Vatsa on TODELLA turvonnut aina iltaa kohden. Aamuisin edelleen hoikahko olo (mikäli se nyt meikäläisellä on mahdollista ;).

Mä pidin eilen esikoiselle 10v synttärit ja paikalla oli runsaslukuinen joukko äänekkäitä muksuja. :) Tuli itsekin syötyä sipsejä ja jäätelöä. Yleensä tuo yhdistelmä on aiheuttanut illalla tai yöllä vatsan nipistelyjä ja joskus vatsan löysäksi menoa. Nyt oli kyllä oireet potenssiin kymmenen! Koko loppuillan vatsaa nipisteli ja kiersi jouduin vierailemaan jo silloin vessassa. Kahdelta yöllä heräsin ja olikin jo kiire vessaan. Kun mielestäni vatsa oli jo tyhjentynyt ja olin lähdössä takaisin nukkuun, aloin oksentaa ja sitäkin tuli ylenmäärin. Sit vielä myöhemmin heräsin uudelleen vessa-asialle. Ihan käsittämätöntä millaiset mahataudin oireet tuli synttärieväksistä! Mä jo pelkäsin saaneeni jonku noro-viruksen, jota riehuu täällä päin ja pelkäsin että se voi aiheuttaa keskenmenon, ku vatta oli tosi kipee. Ehkä tämä pikkuinen salamatkustaja oli sitä mieltä, että äidin ei oo hyvä syödä noin epäterveellisesti ja laittoi stopin sille. Kyllä nyt muistan, etten enää tartu kaupassa sipsipussiin. Pelkkä jäätelö ei oo koskaan aiheuttanut moisia oireita, joten ei oo laktoosivaivasta kyse.

Huh, kun on vatsa vieläkin arka yön vaivoista. ;D Luulis, että olisin juhlinut rankemminkin! ;)

Viikonloppu vielä pitää odottaa ja sit maanantaina nt-ultraan.

Vielä on väsymyksen oireita ja kuvotusta, mutta jostain luin että ihan pian pitäis alkaa ns. elämänhalu alkaa palailla. Tympääntynyttä olotilaa on jatkunutkin jo ihan tarpeeks kauan. Pyysin äitiä etsimään vanhoista seitkytluvun käsityölehdistä jotain vauvaneulemalleja. Ajattelin ihan tosissani pukea tulevan vauvan retroväreihin, koska vierastan jotenki vaaleenpunasta yms hempeetä. Ei muakaan koskaan puettu vaaleenpunaseen, itse asiassa mä en muista että mulla olis koko lapsuusaikana ollu yhtään senväristä vaatetta. Nykyajan pikkutytöt altistetaan pinkkiriippuvaisuudelle.

.... ihan tulee mieleen ku omaa tekstiä lukee, että näinköhän mä odotan tyttöä tulevaksi.... ;)

Ritu rv 11+5

Vierailija

Moi!

Mukava että tämä pikkukakkosten pino alkaa kasvaa... =) Itselläni oli keskiviikkona omassa neuvolassa alkuraskauden ultra. Silloin piti menkkojen mukaan olla viikkoja 9+3, mutta ultrassa kooksi varmistui 17,7mm joka vastasi viikkoja 8+3. Nyt sitten tiistaina verikokeisiin ja odottamaan kysiin np-ultraa.

Itsellä olo on aika uhkea. Rinnat on kasvaneet, niin ettö kohta joutuu ostamaan kuppikoon isommat rintaliivit. Alkaa nuo ryntäät sen verran tursottaa-.....=)

Koko ajan on sellainen ällötys. Tosi inhottava. Jos rupean ajattelemaan jotain kamalaa ruokaa, niin laatta meinaa lentää väkisin. Kamalasti tekisi mieli syödä koko ajan jotain salaattia ja hedelmiä. Ne vähän helpottaa tätä oloa.

Ajateltiin että jos sunnuntaina kertoisi vanhemmille...

Mutta nyt on jatkettava työntekoa ja sit kotíin.

Liisa06 rv 8+5

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat