Syyskuisten viikko 2

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Aloitanpa uuden pinon ihan meille syyskuisille, kun en löytänyt sellaista. Taitaa aika vähän ollakaan meitä vielä tässä vaiheessa, toivottavasti saadaan iso kasa syyskuisia :D

Itselläni ei juuri muita oireita ole pukannut kuin väsymys ja tuo rintojen kiristely ja pistely välillä niin, ettei voi vatsallaan maata kun sattuvat. Pelko on tuossa takaraivossa kaiken aikaa, mutta sentään jo viiteen viikkoon päästy ilman km-oireita tällä kertaa. Kuulumisia muilta syyskuisilta??

*helene rv.5+0*

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Maikki007, onnea plussasta! Muistan sinut tuolta kuumeilupuolelta kolmosista :)

Ja tottakai, Onnea kovasti kaikille plussanneille!

Mulla oireina on jatkuva etominen, lievä päänsärky ja ihan järkyttävä palelu!!! Siis mulla on koko ajan niin kylmä ja nuo pakkaset ei auta yhtään asiaa. Olo on edelleen aika epäuskoinen tästä raskaudesta, vaikka noita oireita on ja testejäkin oon ´tehnyt ainakin kolme :) Kai sitä uskoo vasta kun vatsa alkaa kasvaa ja pikkuisen liikkeet tuntuu. Tai ekan ultran jälkeen... 22.1. varasin ekan neuvolan, ehkä sekin konkretisoi tätä odotusta...

Omppu rv 6+4

Vierailija

Neurologini kielsi raskauden sen vuoksi, että migreeni paheni syksyllä entisestään ja minullekin on kokeiltu yhtä ryhmää lukuunottamatta kaikki estolääkkeet. Nyt oli käytössä Verpamil 80mg x 3 ja sen aikana ei saa olla raskaana epämuodostumien vuoksi. Huoli olikin sitten suuri kun huomasin olevani raskaana ja tiesin syöneeni vaarallista lääkettä juuri alussa. Mutta ehdin lopettaa sen käytön hyvissä ajoin, joten ei pitäisi olla vaaraa tulla epämuodostumia ainakaan sen vuoksi. Soitin Helsinkiin teratogeeniseen tutkimuslaitokseeen, missä tutkitaan pelkästään raskautta ja lääkkeiden käyttöä, sain luvan käyttää täsmälääkkeitä läpi raskauden jos otan vain silloin tällöin. Enkä niitä tarvitsekaan kovin usein, vain vaikeimmassa kohtauksessa otan imigran-piikin.

Vierailija

Pelko on täälläkin persuksissa koko ajan eikä helpota ennen kuin pääsee ultraan. Keskenmenoja takana siis 2, molemmat menneet kesken vasta vkolla 11.

Oireina on pikkusen rintojen aristelua ja sit mua paleltaa koko ajan ihan älyttömästi. Siitä mä oikeestaan jo arvasin et oon raskaana. Mut muuten ei oo oikein mitään oireita. Ei kuvotusta ei mitään. Mutta ehtiihän tässä vielä.... :D

Meli rv 5+2

Vierailija

Minäkin liityn joukkoon. En ole ollut niiden onnellisten joukossa, joilla ei olisi ollut oireita. Minulla on. Viimeiset kolme viikkoa on oksettanut urakalla. 24/7 kestävä krapula ei ole kiva. Muina oireina on armoton väsymys, joka ei vielä huipussaan ole. Aiemmista raskauksista tuttu totaalikooma on vielä edessä. Kylmä on kova, muut kulkevat t-paidoissa sisällä, minulla untsa päällä.

-huimaus rv 7-8

Vierailija

Tänään tein ensimmäisen testin, plussaa näytti ja selkeästi. Oireta tässä tosiaan ollut ihan järjetön väsymys, jatkuva palelu sekä rintojen arkuus. Laskettu aika 17.9 :) Ei vielä hirveästi uskalla kuuluttaa asiaa, sitten ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen sitten. Vasta oma äiti ja mies tietävät, jännittää...ihan ensimmäistä kertaa asialla ja heti tärppäsi!

Vierailija

Heips, plussasin tänä aamuna ja oireet ovat ollet jo yli viikon sen tuntuiset että syysvauvaa odotellaan. Mulla on ollu alavatsalla kramppailuja ja koko ajan tunne että menkat alkaa ihan just nyt. Hiukan on paleltanutkin (voi tosin olla siitä että duunissa on muutenkin kylmä) ja väsyttänyt, mutta se johtuu vaan varmaan töihin palaamisesta loman jälkeen.

Ens viikolla ajattelin soittaa neuvolaan ja sitten se rumba pyörähtää käyntiin. En jaksa murehtia mahdollista keskenmenoa, katsellaan päivä kerrallaan mitä tapahtuu ja mikä on vointi. Esikoista dotellaan, joten kaikki on uutta ja ihmeellistä!

Mybaby80, rv 5+0 ( la ehkä 11. tai 12.9.)

Vierailija

Ensiksi onnea teille plussista!:))

Varovaisesti kokeilen minäkin tänne puolelle kirjotella. Tänä aamuna plussasin, et todella varhaisessa vaiheessa ollaan. Malttamattomana ensimmäisen testin tein jo uuden vuoden päivänä, mut silloin negatulos.

Jännä miten tuo positiivinen tulos yllättäkin vaikka jotenkin oireet ja tuntemukset paljasti alkaneneen raskauden heti. sillä en malttanut olla testaamatta aikaisemmin, vaikka eihän se mitän niin aikasin kuitenkaan näytä:)) Tällä hetkellä rinnat siis jatkaa huimaa paisumistaan ja toinen ei niin toivottu oire on nyt jo kolmena yönä alkanut päänsärky joka ei anna nukkua. Sama oli ensimmäsessäkin raskaudessa ja sitä kesti aina sinne puoleen väliin...jos tätä e nyt niin kauaa kestäis..

en ole vielä viikkojakaan ehtinyt laskea, mut todella vähä niitä vielä on:)

huurre

Vierailija

Tuolla alussa kyselin niistä kivuista kun oli kovia polttoja ja kipuiluja, nyt on hellittänyt mutta mulla on kyllä pistänyt olkapäähän?! huomenna on ultra yksityisellä niin pitäisi sitten saada tieto että missä kasvaa ja onko siellä mitään.

Muuten on kyllä kova väsymys, ihmeellisiä vilunväreitä ja rinnat jonkun verran arat. Ruoka maittaa toistaiseksi, luojan kiitos :) Edellisen kerran oksensin niin että jouduin tiputukseen. Jos ultra näyttää hyvältä niin neuvolaan uskaltaudun vasta joskus helmikuun puolenvälin jälkeen!

Hyviä vointeja!

Vierailija

Heippa!

Täällä olis yksi syyskuun lasta odottava, raskausviikot 5+6 ja laskettuaika siis 6.9.2009.

Kyseessä toinen lapsemme, ensimmäinen jo 7 v. Eli tämä on jotenkin taas ihan uutta ja outoa!

Ikäväkseni kärsin näemmä tässä raskaudessa voimakkaasta pahoinvoinnista, etenkin iltaisin... ei kiva! Ja eikö se tästä vielä mene pahemmaksi?!? :_|

No, mutta täällä siis odotellaan Etelä-Suomessa ja ikää siis mulla 29 v.

Onnea kaikille meille odotukseen!!

Ps. helene vai kuka siitä vatsalihasliikkeiden tekemisestä kyseli... lainasin itse eilen juuri kirjastosta kirjan: LIikkuva äiti /tekijä Virva Pisano, jossa laajalti käsitelty raskaudenaikaista liikkumista!! Kannattaa kysyä kirjastosta!! tai kirjakaupasta!

Vierailija

Uudenvuoden aattona tuli tämä iloinen yllätys uutinen :)

Haluaisin kuulla vähän kokemuksia kivuista. Aikaisemmasta raskaudesta on 7 vuotta mutta sillon ei ollut mitään. Nyt lääkärissä huomattiin raskaus kun menin vatsakipujen vuoksi. Mulla on sellaista polttomaista jomotusta aikapaljon niin odotan tässä että supisteleekohan se pois?! Muuten on kyllä normaaleja oireita, väsyttää, viluttaa ja rinnat hieman arat. Mutta vatsakivut alkaa jos yhtään koittaa esim. hitaasti lenkkeillä vaikka aikaisemmin olen liikkunut paljon. Ja päätä särkee jonkun verran :( Ikävä tunne pelätä tällaisen asian vuoksi! Näköjään muillakin on samoja huolia.

5+0

Vierailija

En edelleenkään vielä tiiä kuulunko tähän porukkaan vaiko en, mutta sen verran asia selvinnee lähipäivinä, että vien pissanäytteen huomenna labraan ja tuloksesta riippuen vielä verikokeeseen...Edelleenkään ei menkkoja eikä sitä virallista plussaa....

Sen verran piti *Nro3:lle* tulla kertomaan, että mulla kolmosen ootuksen alussa tuli ihan rehellistä verta kahtena, kolmena päivänä, jolloin ajattelin menkkojen alkavan tai että tulee kesken, mutta ei sentään. Jotkut tahot sanoivat sen olevan kiinnittymisvuotoa ja on aivan normaalia, että alkuviikkoina voi vuotoa esiintyä. Joillakin se paljastuu sitten hematoomaksi, joka on yleensä täysin vaaratonta :)

*AJ*

Vierailija

Täältä tulee lisää yksi mamma syyskuun porukkaan :)

Hoh, väsyttää!! Niin kuin pitääki hiukan tässä vaiheessa :) Mutta eteen päin sanoin mummo lumessa, ulkoilua ja kaikkea pientä puuhaa esikoisen kanssa niin sillä se väsymys unohtuu tai ainaki siirtyy kauemmaksi.

Alamahaaki meinaa nipistellä ja se pahin(mieheni mielestä) :) rintojen aristus :D "miksi mä en saa koskea niihin" :D miehen ainut lause mikä tulee kun käy kipeästi ja kerron sen :)

Ja vaikka odotanki toista niin en mikää nero ole, en tiiä tarkasti vielä raskaus viikkoja.. :)

Mutta onnea kaikille odotukseen!! :)

Vierailija

Onnittelut Kookosnougat ja kaikki muutkin syyskuiset! Kivastihan meitä alkaa kasaantua jo nyt, tuossa eilen mietin juuri että joillakin tulevilla syyskuisillahan vasta ovisajat juuri nyt, taitaa siis tulla vielä monta viikkoa uusia ja hyvä niin :D

Ai niin, pitikin kysymäni jos jollakin olisi faktatietoa liikunnasta raskausaikana, lähinnä perus-vatsalihasliikkeiden tekemisestä, että kauanko niitä saa jatkaa raskauden kuluessa? Tämä mietityttää kovasti, itse kun kuntoilen ihan kotioloissa, kuntopyörällä 10-18km/vrk ja päälle perusjumppa ja venytykset ja tohon jumppaan sisällyttänyt vatsalihasliikkeet ihan selinmakuulta ylös-tyyliin. Luultavastihan se ei ole hyväksi enää jossain vaiheessa mutta milloin ne olisi syytä lopettaa? Sykehommelin tiedänkin, että alle 150 on suositus, siinäkin ollut aikalailla tekemistä pitää pyöräillessä alle tuon, kun normioloissa nostan pulssin 160 paremmalle puolelle..

Mutta faktatietoa vatsalihasliikkeistä siis kaipailisin!!

Olo on suorastaan loistavan hyvä, oikeastaan vähän kaipailisin oireenpoikasia, että tulisi todemmaksi tämä raskaus, eikä tarvitsisi niin kamalasti pelätä että jotain on vialla. Tosin helpolla olen päässyt edellisissäkin raskauksissa, ilman kummempia oireita missään vaiheessa, miksipä tässä sinänsä tulisi poikkeus. Itse ajattelin ekaa neuvolaa jonnekin kuun vaihteeseen, sattumalta kaikkien kolmen odotusaikana on sattunut ekaksi neuvolakäynniksi rv.8+5, se on kyllä ihan sattumajuttu, nyt saattaa mennä kuitenkin sitten 9+ viikoille. Ihana ajatus että ultra jo reilun kuukauden kuluttua, mä en henk.kohtaisesti vaikka 2 peräkkäistä keskenmenoa ollut ennen tätä raskautta, viitsi lähteä alku-ultraan, koska yksityisellä se tulisi niin kalliiksi eikä huvita lähteä bussilla 40km päähän aluesairaalaankaan. Näkeehän tässä ajan kanssa miten tämä menee muutenkin, ei se alku-ultra kuitenkaan takaisi että pysyy raskaana loppuun saakka :| Näillä näkymin kuitenkin kaikki vielä hyvin, ei luojankiitos minkäänsortin tuhruilua eikä kipuiluja (muuta kuin nuo tyypilliset alkuvaiheen munasarjakivut..) joten tästä etiäpäin!!

*helene 5+3*

Vierailija

Moi!

Minäkin pikkuhiljaa uskaltaudun tänne, vaikka pelkoa on täälläkin ilmassa. Ensimmäinen viikko meni mahakipuillessa/oireillessa, mutta sitten oireet loppuivat kuin seinään. Onkohan kaikki kunnossa... huolestuttaa! Alkuraskaudenultraan meinaan mennä, mutta ajankohtaa en vielä tiedä. Ehkä sitten joskus 7+ viikoilla, jos sinne asti nyt ylipäätään pääsen. Olo on jotenkin niin epä-raskaana! Toivon vaan niin kovin, että aika menisi nopeasti ja oltaisiin vaikka jo viikolla 20. Matkaa sinne on kuitenkin vielä tuhottoman paljon :(

Tuulia rv 5+2 (myöskin!!)

Vierailija

Raskausviikkoja nyt 4+6, niin vähän, että tekisi mieli mieluummin kirjoittaa kp34. Mutta testissä näkyy selvä plussa ja olo on edellisestä raskauksista tuttu. Väsyttää, palelee ja silloin kun ruokailusta on kulunut vähän pitempi aika, alkaa etoa. Että raskaana tässä ilmeisesti ollaan, vaikkei sitä oikein meinaa uskoa. Menkkamaista kipuakin välillä on.

Neuvolaan ajattelin soitella joskus viikon päästä. Ajattelin myös rauhassa odotella kunnan tarjoamaa ekaa ultraa. Lulen, että viikot menevät aika nopeasti kun töissä on näin alkuvuodesta kiire ja kotona hoidettavana kahden lapset asiat.

Hyviä vointeja ja kaunista pakkasilmaa kaikille!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat