Voinko jäädä virkavapaalle?

Vierailija

Tilanteeni on siis tämä: olen vakituisessa virassa Helsingin kaupungilla. Nyt sain vuoden määräaikaisen sijaisuuden omalta alaltani naapurikunnassa. Voinko ottaa nykyisestä työstäni virkavapaata toista työtä varten. Olen vielä alan opiskelija niin eivät voi mua vakituiseksi palkata ja vuoden päästä on uusi hakukierros... ja jos ei lykästä niin sitten voin palata nykyiseen työhöni, jos virkavapaalle jääminen mahdollista. Omat henkilöstöihmiset vielä joululomalla ja esimieheltä en asiasta aio kysyä ennenkuin päätökseni olen tehnyt.

Kommentit (5)

Vierailija

Kysymys lienee se, että mitä menetettävää sulla voi olla jos menet pomosi kanssa juttelemaan, sillä jos sulla on virka, niin eihän se voi irtisanoakaan sua :-)

Missä Helsingin kaupungilla ollaan nyt kuin tulisilla hiilillä?

Vierailija

Periaatteessa varmaan on mahdollista, mutta eiköhän se ole juuri esimiehesi, joka päätöksen tekee, että päästääkö sut virkavapaalle vai ei? Mikset voisi oman esimiehesi kanssa asiasta keskustella?

Vierailija

pomon tietoisuus siitä, että (voi) menettää mut, yhden vanhimmista työntekijöistä voi näkyä ja tuntua... Tiedän, että eihän se niin saisi olla. No, työskentely ei (kaupungillakaan) ole aina sellaista kuin sen pitäisi olla. En toki uskalla irtisanoutua vakivirasta vuoden määräaikaisuuden vuoksi. Jos ei virkavapaa onnistu niin sit sinnitellään, ja ennenkaikkea opiskellaan reippaasti :)

ap

Vierailija

Ehkä häneltä pitää kysyä, kun tilanne rauhoittuu. Ja pakko tässä on nyt jotain päättää.... Mutta lähinnä kiinnosti just se, että teoriassa se on ainakin mahdollista.

terkuin ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat