Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos pph:n oma lapsi rikkoo vahingossa hoitolapsen lelun, pitääkö se korvata?

Vierailija

Hoitolapsi siis tuo hoitoon joka päivä 1-3 omaa lelua.

Kommentit (5)

Vierailija

Meillä on vanhemmille tiedotettu säännöistä joihin kuuluu mm. tuo että hoitoon tuotavat vaatteet/lelut eivät ole pph:n korvattavia jos menevät rikki.

Siksi suositus on että hoitoon tuodaan niitä ei-niin-hyviä vaatteita eikö koskaan mielellään muuta lelua kuin lapsen oma turvalelu.

Vierailija

Omat lapseni tykkäävät viedä leluja hoitoon, ja mun periaate on että jos hoitoon vie jonkun lelun niin sillä saa leikkiä kaikki, ja jos menee leikkiessä vahingossa rikki, niin ei voi mitään. Eli itse myös pidän vähän silmällä mitä hoitoon viedään. Jos jonkun lapsi tahallaan rikkoisi toisen lelun, niin olisi vanhemmilta reilua korvata se, oli se sitten toinen hoitolapsi tai hoitajan oma lapsi.

Vierailija

Sama homma kun päiväkodissa, jos lapsi tuo omia leluja, niin ne tuodaan omalla vastuulla. Lelut voivat hävitä tai hajota! Näin meidän päiväkodissa ja se on ihan oikein!

Vierailija

Ei tarvitse korvata. Meilläkin hoitopaikassa on nimenomaan sanottu, että omia leluja saa tuoda, mutta jos on sellaisia, jotka hajoavat helposti tai joissa on esim. paljon pieniä osia, jotka katoavat helposti, hoitajat eivät ota vastuuta leluista tai mahdollisesta katoamisesta/rikkoutumisesta. Musta tää on ihan oikein ja itse katson vähän, mitä leluja lapsi ottaa sinne mukaan. Kaikkein rakkaimpia pikkulegoja en anna viedä, koska osat ihan varmasti häviävät sinne tielle.

Uusimmat

Suosituimmat