Havainto kuntosalilta - naisten onnettoman pienet painot

Vierailija

Olen käynyt pitkän aikaa salilla ja erilaisissa jumpissa, esim. body pumpissa. Olen pannut merkille, että naiset edelleen, valistuksesta huolimatta, tuntuvat pelkäävän isoja painoja. Kuvitellaan kai, että lihakset humpsista vaan, kasvavat ihan jättimäisen isoiksi.



Ymmärrän, että aloittelija haluaa ottaa rauhallisesti ja niin pitääkin, mutta on se kumma kun vuosikausia pumpissa käyneet tekevät kyykkyä 2x3,5 kg painoilla ja hauskääntöjä 2x 1kg painoilla. Eikös tuollainen treeni ole jo hukkaan heitettyä aikaa, lihakset eivät moisesta juuri hetkahda?



Kyllä nainen voi laittaa sellaiset painot että otsasuoni pullistelee ja silti ei pelkoa että kasvaisi "liian" isoksi. On myös huomioitava ruokavalion osuus. Ei tosiaan enää hämmästytä että moni monta kertaa viikossa jumppaava ei näytä niin timmiltä vartaloltaan!

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

ei tiedä niiden naisten tavoitteita. tai että onko erityisiä tavoitteita. Kyllähän pienillä painoilla heiluttamisestakin on hyötyä. Ainakin se on parempi vaihtoehto kuin istua sohvalla ja mässätä.



Toisin sanoen, mä ymmärrän vielä vähemmän näitä toisten treenien kyttääjiä.

Vierailija

Sama juttu on kuulemma sauvakävelyssä ja kävelyssä yleensä. Mennään liian hiljaa ja liian lyhyitä matkoja ja se on sitten yhtä tyhjän kanssa. Vähän sama kuin työpaikan naikkoset kävelevät aina periaatteen vuoksi lounastunnille rappusia pitkin vaikka tuskin hyötyvät siitä p*skan vertaa.

Vierailija

eikä tavoittele lihaksia yms. Siksi on pienemmät painot. Eihän kuntosalilla ja muualla käyminen tarkoita automaattisesti sitä että haluavat oikein oikein timmeiksi.

Vierailija

kymmenisen vuotta harrastanut massatreeniä, spinningiä, juoksua, joogaa ym. yhteensä keskimäärin 6 tuntia viikossa. Välillä olen ollut timmikin, mutta ihan syöminen on selittänyt sen, miksi välillä ei kovin timmiksi ole voinut itseään kehua. Olen kaikissa lajeissa tekniikkafriikki, joten sekin puoli on melko lailla kunnossa, mutta aina riittää parannettavaa, etenkin, kun uutta tietoa tulee koko ajan. Aloittelijana en itsekään osannut juuri mitään, mutta olen pyrkinyt koko ajan kehittymään.



Itse asiassa olen salilla kiinnittänyt huomiota siihen, että monet naiset tekevät treeniä ennemminkin liian suurilla painoilla, jolloin tekniikka ja liikelaajuus eivät ole lähelläkään optimaalista. Esim. hauiskäännöissä ei päästetä käsivartta suoraksi ja nosto tehdään koko sarjan ajan ns. cheating-tekniikalla eli siten, että koko ylävartalo osallistuu. Jalkaprässissä liikerata on viittä vaille suorasta suoraksi, samoin body pump -kyykyissä. Toki on myös niitä, joilla harjoituspainot ovat todennäköisesti aivan liian pienet.



Lainaus:

että miksi sitä tuntee niin vähän tosi timmejä naisia vaikka 80% tuttavapiiristä kertoo käyvänsä 3-6 kertaa viikossa salilla/jumpassa ja muutenkin ollaan niin aktiivisia.



Auttaisi varmaan määrän vähennys ja "laadun tarkistus". Tuskin ketään haittaisi pieni kiinteytyminen vaikkei niin kovia tavoitteita olisikaan? Ja kyllä parin kuukauden harjoittelun jälkeen hauiskääntö 2,5 kilon painoilla ON turhaa, täysin turhaa.

Vierailija

Minä menen salille laittamaan aivot narikkaan, en tsemppaamaan itseäni.



Painoja ja toistoja teen sen verran, että lihaksissa tuntuu rasitus mukavasti. En myöskään tuijottele peilistä lihaksiani että onko tullut lisäystä.



Lainaus:

vuodesta toiseen niin ei siinä kyllä pysy enää edes kunto yllä. Jos ei edes hiki tule jumpassa niin ei kyllä kuntokaan säily... ihmis-kroppa tottuu, tottuu niinhin samoihin liikkeisiin ja samoihin painoihin eikä lihasten tarvitse paljon pinnistellä että niistä selviää.

No ehkä siitä se hyvä mieli tulee kun voi vaan heilua siellä niinkuin aina ennenkin, laittaa aivot narkikkaan kun liikkeetkin tulee jo selkäytimestä eikä tarvitse yhtään tsempata.

Vierailija

Itse teen aina niin isoilla painoilla kuin suinkin kykenen enkä todellakaan ole jättilihaksikas vaan kauniin kiinteä. Siellä pumpissa rivissä kanssani on samat naamat kuukaudesta ja vuodesta toiseen, enkä ymmärrä, mitä he siitä saavat irti, kun tekevät peruskyykynkin pienemmillä painoilla kuin minä hauikset.. ja toistettakoon että en ole mikään lihaskimppu vaikka kaikki liikkeet pumpissa teen väh. 10 kg tangossa, jaloissa ja alaselässä 20 kg.

Vierailija

Tuttavapiirissä on muutama nainen, joita en esikuvikseni halua. Ehkäpä lihasten kasvukin on yksilöllistä, mutta minusta ei ole kaunista, jos kesäisen kepeän kukkahameen alla pilkottaa hillitön, miesmäinen hauis. Ja tuon linkin esimerkki nyt on ihan naurettava. Mullakin on enemmän habaa, vaikken sitä edes haluaisi kasvattaa.



Musta tuntuu, että tämän avauksen ainoa ongelma on nyt ap:n päässä. Jospa keskittyisit ihan omaan suoritukseesi ja jättäisit ne muut salilla kävijät rauhaan. Kukin treenaa kuten haluaa ja jos ohjeita kaipaa, niin varmaan jokainen aikuinen ihminen niitä osaa sitten pyytää.



Lainaus:

Näetkö tosiaan jatkuvasti todella lihaksikkaita naisia? Ihan todella?



Kun jos ajatellaan, että äärimmäisen kovalla treenillä (niin kovilla painoilla että tavis oksentaisi/pyörtyisi) tulee suurinpiirtein tämän näköiseksi



http://img.alibaba.com/photo/11217315/Fitness_Wear.jpg



niin miten ihmeessä tavallisella jumpalla tulisi jättilihakset? Kyseisellä kertojalla taitaa olla aika poikkeuksellinen kaveripiiri, sillä saliohjaajat ovat sitä mieltä että kilo lihasmassaa VUODEN armottoman treenin jälkeen on kova tulos naiselle.

Vierailija

On sitäkin tyyppiä, jotka pelkäävät , että hikoillessa leviää meikit... Tai sitten on vaan kiva kertoa, että treenaa paljon.



Jossain pumpissa kannattaa kyllä olla tarkka ettei itselleen käytä liian isoja painoja. Siinä voi rikkoa itsensä tosi pahasti, jos liian isoilla punteilla tekee vähänkin väärin :-/



En mäkään mikään himobodari ole, mutta kyllä tykkään siitä, että tulee hiki ja huomaa kunnon kohentuvan, kun voi vaihtaa vähän painavampaan painoon :-) Ja ei tod ole suoniset äijähauikset vaan ihan tavalliset naiset kädet _ilman alleja._

Vierailija

Elikkä en puurra hiki pinnassa ja verenmaku suussa, vaan käyn salilla hommatakseni hyvän olon. Ei voisi vähempää kiinnostaa pitääkö joku kirjaa mun painoista, ite en ainakaan pidä.

Vierailija

Just kun saan siirryttyä isompiin, niin tulee joku * tauko, ja taas lihakset kutistui, ja on aloitettava alusta. Näin se kai menee useimmilla.



Tai ei vaan jaksa, kun sujuu hyvin. Ei tiedä mitä muuta tekisi.



t. Painot ei oo kylläkään itelläni 2.5kg, vaan pienin on 10kg mitä käytän.

Kotijumpassa on pakko käyttää niitä mitä sattuu olemaan, jos ei perusta kotikuntosalia.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat